Opettaja oli pois koulun vanhempainillasta!
Juu, kipeänä, mutta kyllä tuonne pitäisi tulla vaikka mikä on. Kertoo kyllä ihmisen työmoraalista sika paljon!
Kommentit (36)
Jaa, no oman pojan luokanvalvoja ei ole vielä ollut päivääkään töissä, koulu alkoi 10.8. Ei osallistunut leirikouluun EIKÄ ole tulossa ensi viikolla vanhampainiltaan...
Kertoi kyllä etukäteen että on sairas. Mutta silti! Jos jaksoi tiedottaa tästä, niin kaipa olisi jaksanut tulla myös pariksi tunniksi paikalle.
Menetkö sinä ap sairaslomalla töihin?
Vierailija kirjoitti:
Juu, kipeänä, mutta kyllä tuonne pitäisi tulla vaikka mikä on. Kertoo kyllä ihmisen työmoraalista sika paljon!
Että ihan sama vaikka olis norossa, ja molemmista päistä tulee tavaraa. Plus todennäköisesti tartuttaisi kaikki muut jos laittaa pullat ja kahvit tarjolle. Mutta kun pitäähän sillä työmoraali olla kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no oman pojan luokanvalvoja ei ole vielä ollut päivääkään töissä, koulu alkoi 10.8. Ei osallistunut leirikouluun EIKÄ ole tulossa ensi viikolla vanhampainiltaan...
Eli on vähän pahempi tauti kuin perus flunssa.
Tällaisten vanhempien takia hautasin haaveeni opettajan urasta. Ja hyvä niin. :D
Herranjestas sentään. Opettajatkin voivat sairastua.
Viestille nro 3: mistä tiedät vaikka olisi ollut esim. leikkauksessa?
Ihmiset on kovia tuomitsemaan, mutta sitten kun itselle jotain tapahtuu niin kaikkien pitäisi olla ymmärtäväisiä..
No kuka sen vanhepainillan sitten piti? Joku randomsijainenko?
Olisin tullut, jos olisin tiennyt, että sua (ja muita) ei haittaa, että lapsellasi voi olla sen jälkeen helposti tarttuva entero. Kipeitä rakkuloita suussa ja jaloissa, jos huonosti käy lähtee joku kynsi irti ja jälkitautina voi tulla aivokalvontulehdus. Tyhmänä ajattelin, että en mene tartuttamaan.
T:opettaja
Joku flunssa sillä on mikä on varmaan tarttunut oppilaista eli ei sitä voi enää tartuttaa! En menisi töihin sairaana mutta opettajan työ nyt on vähän erilainen kuin minun! T. Ap Ps. Olen toimisto töissä eikä minulla ole mitään vanhempainiltoja!
Vierailija kirjoitti:
Siellä oli koulun yhteinen osuus Jan sitten opettajat omissa luokissaan eli meillä ei mitään! Saatiin vaan koonti asioista mitä olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Joku flunssa sillä on mikä on varmaan tarttunut oppilaista eli ei sitä voi enää tartuttaa! En menisi töihin sairaana mutta opettajan työ nyt on vähän erilainen kuin minun! T. Ap Ps. Olen toimisto töissä eikä minulla ole mitään vanhempainiltoja!
Mutta sama lainsäädäntö koskee sekä opettajaa että toimistotyöntekijää, eli tässä tapauksessa tuo sairasloma-asia, molempien ammattiryhmien edustajalla on oikeus olla tulematta töihin sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Kertoi kyllä etukäteen että on sairas. Mutta silti! Jos jaksoi tiedottaa tästä, niin kaipa olisi jaksanut tulla myös pariksi tunniksi paikalle.
Jos on korkea kuume tai vatsatauti, ei pysty. Olen itse ollut joskus niin kipeä, että mies joutui ilmoittamaan töihin - kuume huiteli neljääkymppiä. Toki oksentamistauoilla pystyy kirjoittamaan poissaoloviestin, jopa soittamaan, jos on tajuissaan ja vessan vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä oli koulun yhteinen osuus Jan sitten opettajat omissa luokissaan eli meillä ei mitään! Saatiin vaan koonti asioista mitä olisi ollut.
Hyvä ap, kerro meille, mikä sua o i k e a s t i kiukuttaa. Ihan rauhassa vain.
Ehkä se inhoaa niitä yhtä paljon kuin vanhemmatkin?
Minusta tuntuu, että voisin jopa pitää opettajasta joka karkaisi niistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei kerro mistään muusta kuin et sulla taitaa olla muumit hukassa..:s huippuääliömielipide kyllä.. (
Joo. Omat opiskelijat ovat kuittailleet palautteissaan aika rankalla tavalla sitä, että olen ollut usein sairaslomalla. En ole kertonut, että sairastan rintasyöpää ja kahden vuoden sisällä on ollut kolme leikkausta yms.
Mielestäni on esimiehen asia järjestää tarvittaessa sijainen. Nytkin olen sairauslomalla järjestänyt verkkokursseja.
Kaikkein hupaisinta on se, että sitten kun olen työkykyinen, niin aina osa porukasta loistaa jatkuvilla poissaoloillaan. Että open pitää olla aina paikalla ja saatavilla neuvomaan, mutta itse voi heilua missä tahtoo (lue: ovat töissä Prisman kassalla tai matkustavat Balille).
Ammatinvaihto on mielessä ollut, mutta liian monta vuotta opettajana näemmä tekee ihmisestä muihin töihin kelpaamattoman.
Terveisin amk-ope, jota ketuttaa
Voi vitja kun tietäisitte. Itsellä on ollut kollegoja, jotka ovat käyneet töissä, vaikka ovat olleet syövän takia saattohoidon partaalla. Eräskin työkaveri kävi töissä ja palasi joka päivä kotiin hoitamaan kuolemansairasta lastaan. Te ette aavistakaan meidän ammattiryhmämme tunnollisuuden astetta. Ei opettaja voi luokassa paljastaa kipujaan ja vaivojaan. Mikäli ope on poissa, hänellä on samoin ehdoin kuin muillekin myönnetty sairausloma, ja tiedän paljon kollegoja, jotka ovat käyneet töissä sellaisissakin tilanteissa, joissa muut olisivat luovuttaneet ajat sitten. Viime vuosilta muistan erään musiikinopen, joka kävi vielä keskiviikkona koululla järjestelemässä asioita ja kuoli sitten syöpäänsä loppuviikosta...
t. Ope
Tiedät mikä tauti opettajalla on? Itselle ei tulisi mieleenkään esim. kuumeessa tai oksennustaudissa lähteä pitämään jotain helvetin vanhempainiltaa.