Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä lasittamattomalle parvekkeelle?

24.08.2017 |

Voi kyllä, ensimmäistä kertaa eläessäni olen juuri muuttamassa asuntoon jossa on parveke. Lasittamaton sellainen, joten pitää vissiin hiukan enemmän pohtia matskuja ja mitä sinne ylipäätänsä voi tunkea? Mulla olis ihan tavallista rottinkia oleva sohva, onko se nyt täysin unohdettava vai voinko suojata sen jotenkin? Tykkään istuskella pihalla talvisinkin ja haluaisin pikku sopestani mahdollisimman viihtyisän, perus kaksi hataraa puutuolia ja pyöreä pöytä ei nyt olisi mieluisin vaihtoehto..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lasittamattomalla parvekkeelle Ikean muovilaattaa lattiassa, metalliset tuolit puupöydän ääressä ja löhöilyyn muovipunostuoli (vähän sellainen narumainen). Lisäksi kukkia ruuduissa ja laatikoissa. Huonekalut ovat siinä kesät ja talvet ja hyvin ovat pärjänneet. Väritys on mietitty, joten parveke on ihan nättikin, vaikkei voi mitään tekstiilejä laittaa.

Vierailija
2/7 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen partsin lattia on? Ikipuulaatat on todella kivat ja kuivuvat sateen jälkeen nopeasti. Ovat myös lämpimät jalan alla, eikä tarvita mitään mattoja tai muuta, jotka kastuvat tai homehtuvat. Onneksi laattoja on monen kokoisia, niin yleensä saa täysin kattavan "puulattian". Mä olen tykännyt ainakin, ja olen paljon muillakin tavannut. Siivota sieltä alta pitää pari krt kesässä, joten ei ongelmaa. imurilla saa hyvin.

Tuolit ja pöytä tietenkin ja sään kestävät, rottinki menee pilalle. Halvalla saa juuri nyt, jopa -70%:n alennuksella. Amppeleille voi laittaa koukkuja ja lyhdyille. Näkösuojaksi/kaihtimeksi koukkuihin voi myös laittaa bamburullaverhon. Sekin ottaa hometta, mutta kirppiksiltä niitä saa aina uusia parilla eurolla.

Istuintyynyjä mieliväreissä ja pieni räsymatto jne. mistä tykkäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, ehkä sitten hylkään rakkaan sohvani sisätiloihin. Noita laattoja täytyy käydä ostamassa, kiitos vinkistä! Taitaa olla valmiina myös yks metallinen kukkahylly, jotain säänkestävää kasvustoakin täytyy metsästää.. 

Vierailija
4/7 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lettheguiltgo kirjoitti:

Voih, ehkä sitten hylkään rakkaan sohvani sisätiloihin. Noita laattoja täytyy käydä ostamassa, kiitos vinkistä! Taitaa olla valmiina myös yks metallinen kukkahylly, jotain säänkestävää kasvustoakin täytyy metsästää.. 

Itse laittaisin rottinkisohvankin, siis ellei harmita jos se muutaman vuoden päästä tarvitsee maalata tai kunnostaa. Syksyparvekkeelle kaikkea kivaa, astereita, kaaleja, myöhemmin kanervaa, lyhtyjä ja valoja, ehkä joku pieni havu. Havut tuppaa kuolemaan hos ruukkya ei ole iso ja eristetty, mutta pienet on edullisia uusiakin. Onnea uuteen kotiin!

Vierailija
5/7 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lettheguiltgo kirjoitti:

Itse laittaisin rottinkisohvankin, siis ellei harmita jos se muutaman vuoden päästä tarvitsee maalata tai kunnostaa. Syksyparvekkeelle kaikkea kivaa, astereita, kaaleja, myöhemmin kanervaa, lyhtyjä ja valoja, ehkä joku pieni havu. Havut tuppaa kuolemaan hos ruukkya ei ole iso ja eristetty, mutta pienet on edullisia uusiakin. Onnea uuteen kotiin!

Ei sinänsä, ehkäpä sitä voi hetken pitää ennen talvea.. Parveke on onneksi aika suojaisa, ettei ihan joka nurkkaan heti sada vedet ja lumet. :-) Kiitos paljon sinullekin vinkeistä!

Vierailija
6/7 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallokrysanteemeja! Upeita värikkäitä ja näyttäviä.

Vierailija
7/7 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian pääset jo talven valoja/jouluisiakin laittamaan! Onnea uudelle partsille! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme