Vapaaehtoisesti lapsettomat! Milloinkas siitä teidän koirastanne tulee veronmaksaja, eläkkeidenmaksaja yms. yhteiskunnan rakentaja?
Niin! Että missä vaiheessa ajattelitte, että se teidän koiranne alkaa maksamaan veroja, ihmisten eläkkeitä ja muutenkin rakentamaan yhteiskuntaa? Tehän aina sanotte, että en hanki lapsia, mutta koiran kyllä hankin. No, se teidän koiranne kuitenkin vain kuluttaa kaikkea, mutta maksaakos se veroja, eläkkeitä ja rakentaako se yhteiskuntaa?
Lupaan olla arvostelematta vapaaehtoista lapsettomuutta heti kun teidän koiranne alkavat maksamaan veroja, eläkkeitä ja rakentamaan yhteiskuntaa.
Kommentit (50)
Lemmikkejä ei ole. Napanöyhtääni olen sen sijaan olen yrittänyt patistella kesätöihin. Se vastasi, ettei päässyt, koska töihin vaadittiin selkärankaa. Nyt syksyllä menee opiskelemaan itselleen selkärangan.
Käyttäjä5500 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se koira kyllä valtion rahoja kulutakaan?
Eikä kaikista lapsista mitään tuottavia veronmaksajia. Enskn käydään pakollinen verorahoilla ylläpidettävä koulu ja sitten ehkä joku amis ja sitten sen jälkeen maksetaan veroja ainoastaan niistä työttömyyskorvauksista ja sossumasseista.
. Miksi vähättelet ammatti-ihmisiä ?? "Joku amis" rakentaa talosi, kuljettaa ruokasi, hoitaa vanhempiasi ja ehkä jonain päivänä pyyhkii sinunkin pyllysi.
Koska tällä palstalla on vain äitejä, opiskelijoita ja korkeastikoulutettuja työnsä äärellä muiden ollessa töissä joten täällä kaikki muut vaihtoehdot ovat vääriä ja tyhmien vaihtoehtoja.
Millos lapsista niitä tulee? Itsellänikin niitä 2, mutta tilastojen mukaan vain 2/10 syntyvästä lapsesta tulee elämänsä aikana tuottamaann verovaroja enemmän kuin kuluttamaan! 8/10 lisää valtion velkaa. Lemmikit muuten ei.
Käyttäjä5500 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se koira kyllä valtion rahoja kulutakaan?
Eikä kaikista lapsista mitään tuottavia veronmaksajia. Enskn käydään pakollinen verorahoilla ylläpidettävä koulu ja sitten ehkä joku amis ja sitten sen jälkeen maksetaan veroja ainoastaan niistä työttömyyskorvauksista ja sossumasseista.
. Miksi vähättelet ammatti-ihmisiä ?? "Joku amis" rakentaa talosi, kuljettaa ruokasi, hoitaa vanhempiasi ja ehkä jonain päivänä pyyhkii sinunkin pyllysi. Veroja lähihoitaja ei tosin maksa niin paljon kuin putkari , vuositulot 80 k. Iskä raksalla 60 k, mamma akateemisena 45 k. Ei lemmikkejä. Valet yleensä itse veronsa maksavat ja elukkansa kustantavat. Toisin kuin elämäntapa yh 4+, kolmella koiralla, täysillä
asumis- , elatus- ja sossutukiaisilla.
Pointti meni viuhuen ohi 🙄 Ei ollut tarkoitus mitenkään arvostella ammattikoulun käyneitä, vaan näitä nuoria, joista ei todellakaan tule mitään tuottavia veronmaksajia. Koska noin se heillä aika yleisesti menee: Ensin kulutetaan verovaroja siihen, että käydään peruskoulu, saadaan terveydenhuolto ym. muut verovaroin ylläpidettävät oikeudet ja sitten peruskoulun jälkeen ei hirveästi mikään kiinnosta, mutta valitaan vain joku paikka missä opiskella se joku ammatti (joka sekin maksaa yhteiskunnalle), koska "on pakko". Sitten onkin täysi-ikäinen ja niin sanotusti vapaa velvollisuuksista ja voi jäädä kotiin loisimaan tuilla.
Pelottavaa. Siis jos kuvitellaan, että AP:lla olisi lapsia ja hän olisi tosissaan aloituksensa kanssa. Noinkin idiootti tapaus on mennyt lisääntymään.
Oletetaan että olet tavallisen kaksilapsisen perheen vanhempi.
Oletetaan että lapsesi ovat syntyneet alateitse ilman erityisiä ongelmia. Kullekin synnytykselle tulee hintaa n. 1800 euroa. Jos toinen lapsesi sattuisi kuitenkin syntymään keskosena, lapsen ensimmäisten päivien ja viikkojen hoito maksaisi arviolta kenties noin 50 000 euroa.
Kun lapsi menee päivähoitoon, maksaa se yhteiskunnalle noin 9300 euroa vuodessa jokaista lasta kohti.
Sitten kun lapsi aloittaa koulun, peruskoulutuksella tulee hintaa noin 8800 euroa vuodessa yhtä lasta kohti.
Oletetaan, että lapsesi ovat melko terveitä, mutta toinen heistä tarvitsee oikomishoitoa. Hintaa sille tulee ehkäpä 3000 euroa jos mitään erityisiä toimenpiteitä ei tarvita. Oletetaan, että toinen lapsesi harrastaa pyöräilyä. Hän kaatuu ja murtaa lonkkansa. Hoidolle tulee hintaa noin 18 000 euroa.
Oletetaan, että peruskoulun jälkeen toinen lapsesi menee lukioon. Hintaa sille tulee noin 7700 euroa. Oletetaan, että toinen lapsesi valitsee ammatillisen koulutuksen. Sille hintaa tulee keskimäärin 11 500 euroa vuodessa.
Lukion jälkeen toinen lapsesi lähtee opiskelemaan yliopistoon, jossa hänen koulutuksensa tulee maksamaan keskimäärin 9300 euroa vuodessa.
Kuinka paljon sinä oikein maksatkaan veroja?
Mun koirat eivät ehkä maksa veroja, mutta etköhän sinä jää loppupeleissä voitolle verovarojen jakautumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut koirani suunnittelevan vallankumousta naapurin koirien kanssa, aikovat perustaa diktatuurin. Opiskelee salaa öisin koodaamista ja on jo datanomi. Yliopistoon ei halua, kuulemma ei Bill Gatesinkaan koira käynyt yliopistoa. En tiedä miten on verosuunnittelun hoitanut. Kissa muutti jo pois kun koirasta tullut neuroottinen suorittaja.
Haha, kiitos tästä! Sain hyvät naurut, olin niiden tarpeessa.
Joo. Tää oli kyllä mulle hirveä dilemma. Kun mä olisin niin halunnut sekä synnyttää veronmaksajia, että ottaa koiran, mutta kun molempiahan ei voi tehdä. Sitten mä päädyin koiraan. Kyllä mua nyt tietysti vähän ahdistaa, kun koirastani ei koskaan kasva kunnon veromaksajaa. Se vaan syö koiranmakkaraa ja haukkuu postinjakajalle. Naapurin nuori juoppomies laittaa rahansa viinaan eikä silläkään ole varaa syödä muuta kuin koiranmakkaraa. Ei sekään maksa veroja, mutta ei se sentään hauku postinjakajaa. Kyllä mua vähän harmittaa, etten mäkin tehnyt kersoja.
Niin, se ainoa syyhän miksi lapsia hankitaan on että saadaan veron maksajia. Voi luoja taas mikä trolli. Mutta voinhan mä lapsen tehdä mutta kun en ole yhtään äidillinen niin turha sitten sossujen tulla valittamaan siitä miten sitä kohtelen ja varoittelemaan että ottavat huostaan :D mielummin olen tekemättä lasta kuin annan hänelle huonon elämän jossa ei ole rakkautta.