Vapaaehtoisesti lapsettomat! Milloinkas siitä teidän koirastanne tulee veronmaksaja, eläkkeidenmaksaja yms. yhteiskunnan rakentaja?
Niin! Että missä vaiheessa ajattelitte, että se teidän koiranne alkaa maksamaan veroja, ihmisten eläkkeitä ja muutenkin rakentamaan yhteiskuntaa? Tehän aina sanotte, että en hanki lapsia, mutta koiran kyllä hankin. No, se teidän koiranne kuitenkin vain kuluttaa kaikkea, mutta maksaakos se veroja, eläkkeitä ja rakentaako se yhteiskuntaa?
Lupaan olla arvostelematta vapaaehtoista lapsettomuutta heti kun teidän koiranne alkavat maksamaan veroja, eläkkeitä ja rakentamaan yhteiskuntaa.
Kommentit (50)
Olen kuullut koirani suunnittelevan vallankumousta naapurin koirien kanssa, aikovat perustaa diktatuurin. Opiskelee salaa öisin koodaamista ja on jo datanomi. Yliopistoon ei halua, kuulemma ei Bill Gatesinkaan koira käynyt yliopistoa. En tiedä miten on verosuunnittelun hoitanut. Kissa muutti jo pois kun koirasta tullut neuroottinen suorittaja.
Koira ei käytä valtion kassaa.. Minä maksan omasta verotetusta palkastani koiran ruoat, rokotukset ja tarvikkeet sekä tarvittaessa lääkärin ja muut harrastukset. Kaikesta menee vero.. koirille ei ole olemassa Kelan tukia tms. avustuksia.
No ehkä lapsille pitäisi tehdä samoin kuin koirille, eli jalostaa niitä moderniin käyttötarkoitukseensa.
Koiria hankitaan kiihtyvässä tahdissa ja niitä syntyy vuosittain jo enemmän kuin vauvoja. Pitäisikö jalostaa lapsia koiramaisemmaksi?
Minä maksan eläkemaksuja, joista kustannetaan nyt eläkkeelle jääneiden holtittoman ylisuuria eläkkeitä. Verorahoillani kustannetaan niiden elämistä, jotka eivät vielä ole eläkkeellä. Minun palkallani ei siis kustanneta minun ikiomaa elämistäni kuin nipinnapin. Terveydenhuoltoa tarvitessani en voi olla varma, saanko sitä rahalla joka minulta on siihen otettu. Tähän peliin ei näy loppua häämöttävän. Miksi rasittaa kaikella enää mahdollisia lapsiaan vain syystä että haluaa synnyttää oman jälkeläisen. Ja hoidettavia lapsia riittää ennestään, niitä on huolehdittavaksi nyt jo koulutakseille asti kuten uutiset kertovat. Näiden lasten vanhempiin verrattuna koira voi olla älykäs veronmaksaja.
Ei mikään koiranruoka/tarvike tietääkseni ole veroton ostos. Kaikista ihmisistä ei edes ole lapsen kasvattajaksi/huoltajaksi. Huostaanotettuja/laitoksissa kasvavia lapsia lienee jo liikaa.
Monessa lapsiperheessä saattaa olla myös kotieläimiä, koiria kenties :) Lapset tai eläimet ei tänne omasta tahdostaan synny, molemmat ovat viattomia, suloisia ja tarvitsevat rakkautta, huolenpitoa ja syliä.
Paljon on huonosti kohdeltuja/hoidettuja lapsia jos on myös koiria. Monet ihmiset taitaa voida nykyään todella huonosti. Älkää yrittäkö paikata huonoa parisuhdetta lapsella tai koiralla. Molemmista on valtava vastuu. Onneksi naiset voivat nykyaikana valita haluavatko vauvan tai koiran, vai haluaako kumpaakaan.
Jotkut katuu ja katkeroituu, kun arki on ihan toisenlainen kun oli kuvitellut vauvaa tai jopa koiraa hoitaessaan.
Minun koiraani ei uppoa satojatuhansia koulutukseen. Kyllä, luit oikein. Esikoulu, peruskoulu, lukio ja yliopisto ovat per/yksilö tämän hintainen. Ja lisäksi neuvola yms muu lasten terveydenhoito. Kyllä lapset yhteiskunnalle todella kalliiksi käyvät!
Kannatan kuolemanrangaistusta kaikille lapsia synnyttäville naisille. Toisen ihmisen pakottaminen elämään, ärsimykseen ja kuolemaan on julminta, mitä voi tehdä. Miltä tuntuu olla vastuussa kaikesta pahasta, jota omalle jälkikasvulle koskaan koituu?
Anteeksi karmea kommenttini, mutta miten vammaisen lapsen vanhemmat kasvattavat lapsestaan veronmaksajan? Miten erityistarpeisen lapsen vanhemmat kasvattavat lapsestaan veronmaksajan? Miten elämäntapatyöttömän ihmisen vanhemmat korvaavat lapsensa aiheuttamat kustannukset yhteiskunnalle? Jne.jne. Ei sillä, että mulla koiraa olisi, mutta enpä "tuota" yhteiskunnan elättiäkään.
Alkaa kieltämättä huolestuttaa ap:n lapset, kun äidillä ei ole ns. ihan kaikki pehmolelut pinnasängyssä.
Niin, että missä vaiheessa itse ajattelit lopettaa lisääntymisen tällä jo ennestään liian täyteen ahdetulla maapallollamme? Jos olet niin itsekäs ja haluat välttämättä kakaroita niin Adoptoi lapsiriepu joltain liikakansoitetulta alueelta. Se! jos jokin on Hyvä teko tätä meidän planeettaamme kohtaan! Luovu itsekkyydestä ja adoptoi.
Ei juuri sinun geenit ole yhtään sen kummoisempia kuin kenellä tahansa kanssaeläjällä. Koiravertaus on siinä mielessä aika osuva, että samoin voi sanoa ihmisten lisääntymisestä. Mitäs ihminen tekee? No ei muuta kuin kuluttaa kaikkea ja tuhoaa siinä ohessa maapallon kasvit sekä eläimet paljon paremmin ja tehokkaammin kuin koirat. Tuota voisit tuumia hetken ennen kuin kirjoitat jotain noin älyvapaata...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se koira kyllä valtion rahoja kulutakaan?
Eikä kaikista lapsista mitään tuottavia veronmaksajia. Enskn käydään pakollinen verorahoilla ylläpidettävä koulu ja sitten ehkä joku amis ja sitten sen jälkeen maksetaan veroja ainoastaan niistä työttömyyskorvauksista ja sossumasseista.
. Miksi vähättelet ammatti-ihmisiä ?? "Joku amis" rakentaa talosi, kuljettaa ruokasi, hoitaa vanhempiasi ja ehkä jonain päivänä pyyhkii sinunkin pyllysi. Veroja lähihoitaja ei tosin maksa niin paljon kuin putkari , vuositulot 80 k. Iskä raksalla 60 k, mamma akateemisena 45 k. Ei lemmikkejä. Valet yleensä itse veronsa maksavat ja elukkansa kustantavat. Toisin kuin elämäntapa yh 4+, kolmella koiralla, täysillä
asumis- , elatus- ja sossutukiaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Niin! Että missä vaiheessa ajattelitte, että se teidän koiranne alkaa maksamaan veroja, ihmisten eläkkeitä ja muutenkin rakentamaan yhteiskuntaa? Tehän aina sanotte, että en hanki lapsia, mutta koiran kyllä hankin. No, se teidän koiranne kuitenkin vain kuluttaa kaikkea, mutta maksaakos se veroja, eläkkeitä ja rakentaako se yhteiskuntaa?
Lupaan olla arvostelematta vapaaehtoista lapsettomuutta heti kun teidän koiranne alkavat maksamaan veroja, eläkkeitä ja rakentamaan yhteiskuntaa.
Miksi oletat että kaikista lapsista tulee veronmaksajia ja yhteiskunnan rakentajia? Kyllä koirani on mulle arvokkaampi kuin naapurin huumehörhö-elämäntapatyötön-äitinsähakkaajapoika.
Ja olen melko varma että koirani on myös yhteiskunnalle tuottoisampi.
Ai niin, mulla kyllä on lapsia mutten silti ymmärrä ajatustasi
Rakas aloittaja. Ei sinunkaan tarvitse tehdä lapsia, joista voi tulla yhteiskunnan elättejä, niin kuin kasvavassa määrin nykysukupolvesta, se on sinun oma vapaaehtoinen valinta. Jokaisella on sama oikeus olla myös tekemättä jälkikasvua.
Kyllä niitä pentuja suomessa syntyy, joku niitä kuitenkin tekee. Määrä vaihtelee vuosittain ja se on aivan normaalia.
Minulla ei ole koiraa eikä kissaa. Koska minulla ei ole lapsia, olen voinut säästää lapsista aiheutuvat kulut ja ostaa sijoitusasuntoja jotka huolehtivat minusta vanhana ettei tarvitse jäädä lasten mielivallan armoille. Maksan myös vuokratuloistani omaisuustuloveroa.
Nyt meiltä veronmaksajilta edellytetään kehitysmaiden avustaminen ties kuinka kauas tulevaisuuteen, sekä pakolaisten ylläpito Suomessa. Suomi ei tulevaisuudessa pysty tällaisiin kustannuksiin veronmaksajien joukon kiihtyvällä vähenemisellä, eikä myöskään suomalaisista köyhistä ja vanhuksista huolehtimiseen. Hyvinvointivaltio romuttuu.
Eikös tuo korjaudu koiraverolla?
Toisaalta tosiaan syntyvyys on liian alhainen tällä hetkellä ja harvasta oikeasti tulee nettoveronmaksaja. Se on vähemmistö lopulta ja sen huomaa siitä kuinka paljon valtiolla on velkaa ja suuren osan veroista maksavat esim. pörssiyritykset.
Jos lapset kuolisivat samanikäisinä kuin koirat, ei heistäkään tulisi koskaan veronmaksajia.
Toisaalta lemmikit ovat terapeutteja, jotka lisäävät omistajiensa onnellisuutta eli tekevät ennaltaehkäisevää terveydenhuoltotyötä ilman yhteiskunnan panostusta. Toimivat myös terapeutteina, ja omistaja kustantaa terapiansa ilman tarpeettomia terveyskeskuskäyntejä ja muuta byrokratiaa. Erityisesti koirat huolehtivat myös omistajansa päivittäisestä liikunnasta ja hapen saannista, ilman säärajoituksia.
Vartioivat omaisuutta, kun olet poissa asunnosta. Toimivat omistajansa kanssa ihan harrastuksesta erilaisissa työtehtävissä: etsivät kadonneita tai kuuntelevat sympaattisesti ja kärsivällisesti, kun lukivaikeutensa kanssa kamppaileva lapsi lukee ääneen ja harjaantuu samalla lukutaidossa.
Jos perheessä on lapsia, lemmikeillä on osavastuu lasten sosiaalistamisesta ja kasvattamisesta vastuullisuuteen.
Jos koiraveroa maksetaan niin mitä siitä hyötyy koirat? Pitäiskikö minun maksaa myös kissastani veroa? Sekin kuluttaa luontoa kuljeskellessaan valjaissa ulkona. Lemmikkini ei lyhyen elämänsä aikana käytä lainkaan verovaroin kustannettuja palveluita.
Minulla on kaksi lasta jotka pyrin kasvattamaan niin että saavat koulutuksen ja osaavat lähteä pois täältä. Eivät tule maksaan tänne sen enempää veroja kuin velan koira.
Paitsi että eikö vela maksa erikseen koirasta veroa?