G: Mistä syystä SINÄ tekisit abortin?
Kommentit (22)
varmasti aborttipäätös olisi minulle erittäin vaikea olipa tilanne/syy mikä tahansa...
Olen kuitenkin jo niin paljon elämää nähnyt, että en myöskään voi vastata etten tekisi aborttia koskaan...
Milloin en tehnyt aborttia? Siihen on helpompi vastata:) En tehnyt aborttia ainakaan silloin kun tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi ja perheemme lapsiluvun piti olla jo täysi...ja tällä hetkelläkin sylissäni on "unta hakemassa" tuon päätöksen tulos eli perheen "ylimääräinen" kuopus:) Ikää hänellä on tänään tasan 6kk ja päivääkään en ole katunut päätöstäni pitää lapsi!
Tosin meidän kuopus jo 2v.
Nyt jos tulisin raskaaksi niin ainoastaan se että itse en selviytyisi raskaudesta.
En haluasi että mieheni jäisi 5 lapsen yksinhuoltajaksi.
(kierukka), niin tekisin melko varmasti abortin.
mutta itse tein abortin ihan täysin itsekkäistä syistä. Minulla oli kaksi pientä lasta kun raskaustesti näytti +. Siis jos olisin pitänyt lapsen minulla olisi ollut kolme alle 2 vuotiasta, enkä kertakaikkiaan olisi jaksanut, halusin olla riittävän hyvä äiti kahdelle lapselleni. Tiedän tehneeni "pahan" päätöksen mutta en varsinaisesti ole katunutkaan sillä voimavarani eivät vain olisi riittäneet.
ja joo, olen aikuinen ihminen enkä huolehtinut ehkäisystä, luotin liikaa imetykseen eikä ollut edes kuukautiset alkaneet vielä edellisen synnytyksen jälkeen.
Todennäköisesti harkitsisin aborttia jos sikiö olisi erittäin vaikeasti vammainen. Downin syndrooma ei ole vielä riittävän vakava vamma tähän päätökseen, mutta joku selkeästi lapsen henkeä uhkaava tilanne tai jos lapsi olisi niin sairas ettei ikinä pystyisi esim. liikkumaan, syömään tai kommunikoimaan omatoimisesti. En tidä mihin kyseisessä tilanteessa päätyisin, toivottavasti ei koskaan tarvitse joutua sen päätöksen eteen.
Vieraalle en omaani antaisi. Jep, mielummin abortti-kyllä, ennen raskausviikkoa 8.
niin ymmärrän että joku sen tekee. Tai voin kuvitella että itsekin tekisin jossain hankalassa elämäntilanteessa myös ilman terveydellisiä perusteita. Nyt oma elämä on järjestyksessä, ja voisin pitää lapsen vaikka periaatteessa lapsiluku on jo täynnä.
lapsella sellainen vamma tai sairaus, joka johtaisi kuolemaan pian synnytyksen jälkeen.
Vaikka mielessä kävis kyllä varmaan raiskauksen jälkeen.
Mutta eihän se lapsen syy ole...
Mites te "alkio on vauva"-tyypit ajattelette sen, että äiti tekee abortin koska ei kestäisi synnytystä fyysisesti tai se vaarantaisi tulevan äidin hengen? Eikös se ole sitten voi voi, isä voi hoitaa lapset tai ne voi mennä adoptioon?
Eikö ole itsekästä tehdä abortti jos kuitenkin lapsi saa pitää henkensä?
ps. itse en moralisoi ketään, mutten ymmärrä aina ihmisten logiikkaa kun he päätyvät moralisoimaan.
jos vauvalla olisi vaikea kehitysvamma tai minut olisi raiskattu.
Raiskauksen takia osittain siksi, että kyseinen ominaisuus on jossain määrin perinnöllistä, enkä haluaisi elää tietäen, että olen mahdollisesti aiheuttanut useiden ihmisten raiskauksen.
Voihan sellainen toki tulla tavis-isänkin jälkeläisestä, mutta se riski on otettava, jos yleensä haluaa ikinä lisääntyä.
vielä naimisissa yhden ja suhteessa toisen kanssa. Silloin joskus nuorena. t. Neljän äiti
Siis sellaisen, jonka vuoksi lapsi olisi elinkelvoton. En esim. Downin syndrooman vuoksi kuitenkaan. Mahdollisesti myös, mikäli raskaus olisi saanut alkunsa raiskauksesta, mutta sitä en varmaksi voi sanoa.
t. tahattomasti lapseton
jos vauvalla olisi vaikea kehitysvamma tai minut olisi raiskattu.
että hän tulisi kärsimään paljon jos hänet synnyttäisin.
Jos itselläni esim nyt pettäisi ehkäisy niin en olisi valmis lasta saamaan henkisesti. Meillä on pieniä lapsia ja elämäntilanne on vaativa. En kuitenkaan tekisi aborttia, koska uskon, että tukiverkkoni auttaisi meitä.
jonka vuoksi hän ei voisi elää kohdun ulkopuolella tai lyhyt elämä olisi yhtä kärsimystä sairaalassa.
Raiskauksen kohdalla toden näköisesti, en välttämättä. Riippuis tilanteesta.
siis jos raskaus vaarantaisi terveyteni tai vauvan elämä tulisi olemaan lyhyt ja/tai kivulias.