Tuli hääkutsu..
ja päänvaivaa taas tuottaa lahja. Tai siis se, että hääpari ei halua lahjoja. Tarjolla on hyvät kekkerit, paljon ruokaa ja juomaa ystäville, mutta lahjoja ei haluta ollenkaan.
Itseäni ahdistaa ajatus mennä tyhjin käsin, minusta se on hääparin toiveesta huolimatta huonotapaista. Heidän HÄÄPÄIVÄNSÄ hyvänen aika, ihanahan heitä on jollain muistaa. Onko kultaista keskitietä, voiko viedä jotain hemmotteluherkkuja tai lahjakortin herkuille (Delicard esim.) tai hoidoille tai shampanjaa??
Auttakee nyt.. Jotain erikoisempaa, mutta ei mitään perinteistä eikä liian häälahjamaista. Mitä? Virkkaanko patalaput muistoksi? =0)
Kommentit (17)
ja päättyvät häihin. Albumiin jää vielä sivuja jäljelle, joita he saavat täydentää elämästään
-ei 2-
siis tottakai kuvia itse juhlista?!?! mistä muusta? Oletko nyt vähän hassu! ps. ei tuo vuohi-ostoskaan ole hassumpi. t. 2 jolla on itsellään myös kaikkea eikä toivo mitään, valokuvat on silti aina jees samoin hyväntekeväisyys!!!
Seurustelunsa alkutaipaleelta ei ole kuvia, asuttiin silloin sen verran kaukana. Hitsit.. hyvä idea kylläkin! Laitan muistiin tulevaisuuden varalle.
ap
isompi porukka kasaan niin saatte vaikka lehmän tms.
Olisi hieno asia, itse olisin ainaskin todella otettu.
Ystävät eivät toivoneet lahjoja lainkaan, kerättiin kuitenkin kimpassa rahaa ja ostettiin kotiteatteri. Tiesimme heidän siitä haaveilleen.
Saivat myös kymmenen pulloa shampanjaa, jota kumpikaan ei juo ;)
Jos hääpari ei halua lahjoja, minusta sitä pitäisi kunnioittaa. He ovat varmasti pitkään pohtineet asiaa. Jos jotain haluat antaa niin ehkä se sitten olisi shekki? Siinäkin tulee tosin aina ongelma summasta. Lahjakortitkin tuppaa jäädä käyttämättä ja aiheuttaa vain turhaa stressiä.
Shampanja idea on hyvä! Se tulee varmasti juotua. Tai jotain syötävää? Iso sydänpipari hääparin nimillä koristeltuna? Tai tilaa Kultasuklaasta esim hääpari suklaapatsas tai vaikka joku tilaustyö. Tavaralahjat tuppaa aikojen saatossa tulla taakoiksi, kun ei kehtaa heittää poiskaan.
oikeasti, että "EI LAHJOJA". Minua lähinnä loukkaa, jos joku pyynnöstä huolimatta tuo lahjan.
Eli älä vie mitään muuta kuin itsesi.
Itsekään en haluaisi mitään häälahjaksi, varsinkaan materiaa, kaikkea kun jo löytyy. En siis edes haluaisi mitään yllätyslahjoja. Ajattelin laittaa kutsuun pari kivaa hyväntekeväisyyskohdetta, joihin häävieraat voivat sitten halutessaan laittaa rahaa. Kaikki haluavat kuitenkin antaa jotain, joten tämä sopii mielestäni sekä meille että vieraille. Ja aina voi antaa rahaa, se kelpaa todennäköisesti jokaiselle. Tuolla Keski-Euroopassa rahan antaminen häälahjaksi on ihan normaalia, itse asiassa en ole edes ollut sielläpäin yksissäkään häissä, jossa olisi lahjalista, rahaa on aina annettu, eikä se ole mitenkään noloa, niin kuin Suomessa usein ajatellaan.
jossa kerrot kuinka ihania ihmisiä morsian ja sulhanen ovat.
ikävä kyllä mä en pysty sitä itkemättä ja kuolaamatta =0))) esittämään, koska pillitän täällä jo ajatuksestakin.. Olen herkkä, järjetön itkupilli.. Olisi siis ainakin mieliinpainuva ja persoonallinen esitys, mutta NOLO kaikille.
Sydänpipari tai muu leivonnainen olisi symppis. Tämän laitan oikeasti harkintaan. Olisi ihan minua ja muutenkin sopiva. Kiitos vinkistä!
Jos heillä olisi kunnon puutarha, ostaisin ehkä jonkun hedelmäpuun, mutta kun ei ole.
Ihan tyhjin käsin meneminen ei nyt tänään vielä mahdu ajatuksiini, yritän totutella siihen. Kunnioitan toki heidän toivettaan parhain päin, mutta vaikeaa se on. Tosi vaikeaaaaaaa!
ap
Mekään emme lahjoja halunneet, mutta kaikki vieraat taisivat jotain tuoda.
Jos on oikeasti sanottu ettei lahjoja, niin musta ei pidä ottaa itselleen ongelmaa siitä ettei ala antaa suurehkoja summia rahaa lahjakortteina lahjoiksi.
Jos häälahjan antaminen on nimenomaan kielletty, mikä siinä on niin vaikeaa kunnioittaa ja noudattaa sääntöä? Onko asia esitetty tyyliin "emme halua lahjoja", vai "ei tarvitse tuoda lahjaa?" - ainakin ensimmäisessä tapauksessa asia nimenomaan kiellettäisiin.
Ei olisi mukavaa ainakaan muille vieraille, jos joku päättääkin olla "parempi" ja tuoda lahjan, oli se sitten pieni tai vähän isompi. Jos heille vie joten vasten heidän tahtoaan, ei ole merkitystä kuinka tyypillinen lahja olisi, vaan se olisi joka tapauksessa häälahja. Lahja ei ole juhlan pääasia, vaan hauskanpito yhdessä.
Kun juhlitte heidän kanssaan, se on paras lahja heille.
Esim kutsu järjestämäänne sieniretkipäivään syksyllä. Tai kutsu teatteriin, konserttiin, futismatsiin tai jonnekin vastaavaan teidän kanssa. Tai vain illallisille teille jonain kivana ajankohtana. En tarkoita sitä, että teidän pitää laittaa tapahtumaan paljoa rahaa, kunhan pakkaatte eväät ja kahvit sinne sienireissuun mukaan:)
Ei hauskoja yhdessäolon hetkiä liikaa ole! Minusta tuo ei lahjaa -linja on jees.
Muistelemaan häitä. tekisit sinne sen valokuva-albumin, tarjoaisit hyvää ruokaa, juomaa ja seuraa (ehkä muitakin häissä olleita tuttuja) yms. Ajankohtahan voisi olla esim syksyllä, kun pimeys alkaa risomaan eikä pikkujoulu kausi ole vielä alkannut..
koska se oli hääparin toiveena. Itsepähän näin halusivat niin turha jälkeenpäin heidän itkeä. Kunnioita kutsua!