Naiset pitävät kauniina naista, joka on samannäköinen kuin itse
Olen huomannut, että kauniina pitämä nainen on ihanneminä, parempi kopio, omasta itsestä.
Tajusin, kun ystäväni sanoi Catherine Zeta-Jonesin olevan maailman kaunein nainen. Ihmettelin suuresti. Tajusin, että ystäväni on samaa "rotua" kuin tämä. Viirut silmät.
Minun suosikkini on Heidi Klum. Minä taas olenkin sen tyyppinen, vaikka en yhtä symmetrinen.
Nuoruuden ystäväni nuorena tykkäsi Cindy Lauperista. Avot, ihan samaa tyyppiä.
Jne.
Kommentit (52)
Minä pidän usein kauniina naisia, jotka jakaa mielipiteet niin että toisten mielestä on täysin tavallinen, usein pojan näköinen tallukka, toisten mielestä maailman kaunein. Eli sellaisia jotka ei ole saavuttamattoman kauniita 180 - senttisiä brasilialaisia miss Universum- kisaajia, he ovat jo "liian" kauniita etten kiinnitä edes huomiota. Oletan että tämä siksi kun en itsekään ole mikään missi.
Olen tumma, ruskeasilmäinen, pitkä. Mielestäni kauneimmat naiset ovat lähes aina ristiverisiä ja vaaleasilmäisiä, itseäni pienempiä. Kauniilla naisilla on usein iso suu. Itselläni pieni.
Eli väite EI pidä minun kohdallani paikkaansa.
Katselen työssäni paljon ihmisiä... Joten minulla on väitteelleni muutakin perustelua kuin mutu-tuntuma.
Nojuu, siinä voi olla perää. Itse olen aina pitänyt Michaela Conlinista ja joku aika sitten eräs ystäväni totesi minun olevan ihan saman näköinen kun katsoimme Bonesia. Olen tosin yli 10 vuotta nuorempi häntä.
Nojaa.
Siinä mielessä pitää paikkansa, etten oikein lämpene feikki-kynsi-ripsi-tissi-hiuslisäke-paljon-meikkiä -naiskuvalle.
Pidän kauniina enemmän tavallisuutta, erityisesti on kiva, kun naisella näkyy hänen luonnolliset pisamansa, eli ei ole peitetty meikkivoiteella. Jennifer Lawrence jne
Itse en toki laittaudu koti-iltaa varten mitenkään ja voin käydä tallilla verkkareissa ja maalata taloa ilman, että itkettää vaatteiden sotkeentuminen.
Minä ainakin ihailen juuri sellaisia piirteitä, joita itselläni ei ole, kuten mustia hiuksia ja ruskeita silmiä. Omaan ulkonäköön ja kauniisiin piirteisiin turtuu, eikä auta, vaikka näkisi ne kauniimpanakin versiona.
Olen vaalea, lyhyt ja muodokas. Pidän kauniina tummia, pitkiä ja hoikkia naisia. Tummilla ripset ja kulmat näkyy ilman meikkiäkin eli luonnonkauniita helpommin. Pituus nyt viittaa yksinkertaisesti siihen että aikuisen pitäisi olla pitkä. Minua ärsyttää kun 12-vuotiaat ovat minun pituisiani. Jotkut jo 10v. Hoikkuus ei tarkoita luuviulua vaan sellaista nuorta, hoikkana ja sopusuhtaista.
En näe itseäni näissä ominaisuuksissa millään.
Ehkä niin. Sanoin joskus nuorena Mean Girls-leffan ilmestymisen aikana Lindsay Lohanin olevan kaunein nainen ikinä ja kaverini sanoi hänen näyttävän minulta. Ja nyt huomaan kyllä että meissä oli vähän samaa, ennen Lindsayn törröhuulia ja muita tuunauksia.
Ap tarkentaa.
En puhu värityksestä niinkään. Enkä hiusten pituudesta. Vaan kasvojen piirteistä.
Ei pidä mun kohdalla paikkaansa. Monet naiset ovat mielestäni kauniita, eri tavoilla vaan. Yksi kauneimpia mun mielestä on Charlize Theron ja mä oon aika lailla sen vastakohta. Pidän myös Gigi Hadidia persoonallisen kauniina. Nämä kaksi vaan esimerkkeinä.
Pitää paikkansa ja varsinkin tyyli vaikuttaa tähän paljon. Saatan nähdä naisen jolla on samanlainen tyyli kuin itselläni ja ihastella miten kaunis ja tyylikäs nainen olikaan, koska itse pyrin juuri sellaiseen ulkonäköön.
Hmmm. Mäkään en ihan allekirjoita tuota väittämää. Itse ihailen eniten naisia, joiden piirteistä olen vähän kade. Mulla on pyöreät kasvot, joita inhoan ja siksi varjostan niistä joka aamu kapeamman näköiset. Pidän usein nätteinä naisia, joilla on soikeat tai sydämen muotoiset kasvot ja korkeat poskipäät.
Ai näytänkin sitten jennifer lopezilta? Tämäpähän olikin kiva uutinen, kiitos ap!
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkansa ja varsinkin tyyli vaikuttaa tähän paljon. Saatan nähdä naisen jolla on samanlainen tyyli kuin itselläni ja ihastella miten kaunis ja tyylikäs nainen olikaan, koska itse pyrin juuri sellaiseen ulkonäköön.
Juuri näin. Itse tapasin viime viikolla joka päivä työnnmerkeissä erään naisen ja ihastelin hänen tyyliään etäältä.
Yksi pöivä hän pysäytti minut ja kehui paitaani. Tajusin, että naisellahan on sama tyyli kuin minulla!
Voi tätä itserakkausen määrää :-)
Ap
Ainakaan mulla ei pidä paikkaansa. Pidän kauniina naisia aika laidasta laitaan, mutta en kyllä oikeastaan yhtääkään samannäköistä :D
Aloituksen pointti oli, että ap voi vakuutella itselleen olevansa ulkonäöltään "Heidi Klumin tyyppinen" :DD
Noinko se menee yleensä, mulla kyllä aivan toisinpäin.
Pidän itseäni rumana, ja ihailen muiden naisten kasvoissa lähes yksinomaan piirteitä, jotka ovat omalle naamalleni vastakkaisia.
Mulla on iso miehekäs leuka, joten ihailen muissa naisissa mahdollisimman pientä leukaa. Minusta jopa "leuaton" nainen on erityisen kaunis, koska se leuan olemattomus ikään kuin ylikorostaa hänen naisellista kauneuttaan MINUN näkökulmastani.
Romuluisena ihailen myös paljon kaikkea siroa: pieniä korvia, kapeaa kaulaa, pieniä käsiä ja jalkoja, kapeita hartioita ym.
Jos ajattelee kokonaisuutta, eniten ihailen naisellisuutta, kaikkea miehekkään vastakohtaa. Se voi olla joko isoa, johon yhdistyy pyöreys ja naisellinen muoto, tai pientä ja siroa, jolloin ei ole väliä onko muotoja, sillä se pienuus ja kapeus jo itsessään kumoaa kaiken "miehekkyyden".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Itse tapasin viime viikolla joka päivä työnnmerkeissä erään naisen ja ihastelin hänen tyyliään etäältä.
Yksi pöivä hän pysäytti minut ja kehui paitaani. Tajusin, että naisellahan on sama tyyli kuin minulla!
Voi tätä itserakkausen määrää :-)
Ap
No mutta eikös ihmisen tyyli usein ole sen oman tyyli-ihanteen mukainen, joten ihmekös jo ihaili sellaista vaatekappaletta, jonka tyyliin itsekin tahtoo pukeutua. En näkisi tuossa siis välttämättä mitään itserakasta, tuo on vain loogista.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen pointti oli, että ap voi vakuutella itselleen olevansa ulkonäöltään "Heidi Klumin tyyppinen" :DD
Minä olen 49-vuotias, eikä minulla ole enää tarvetta vakuuttaa sen enempää itselleni kuin toisille mistään mitään.
Olen vain aika ajoin elämäni varrella miettinyt, miksi nuorena (ja edelleen) ajattelin Grace Kellyn olevan kaunis, ja muut olivat eri mieltä. Kun tajusin, että Klum on samaa rotua. Olen siis klassisen näköinen. Minussa ei ole mitään huomiota herättävää paitsi suht isot silmät.
Ei, en väitä olevani heidän näköinen, vaan väitän olevani saman tyyppinen, saman rotuinen.
Sama asia on vartalon muodon kanssa. Nuorena ihailin muodokkaita naisia, vaikka itse olin hoikka. Tänä päivänä minulla on Nigella Lawsonin ruumiinrakenne.... ei, näin muokkaita en nuorena ihaillut, mutta jälleen bongasin oman "rotuni".
Ap
Mielestäni Scarlett Johansson on suloinen ;)