Yksityisenä pph;na syksyllä aloittava paikalla, saa kysellä : - )
Kommentit (19)
että olisi isompi ja pienempi lapsi,siis ikänsä puolesta ja ettei päivät venyisi sellaisiksi kuin kunnallisilla pphoitajilla joilla työaika on 6.30-18 välillä. Itse en sellaisia työpäiviä jaksaisi mutta onneksi ei tarvitsekaan kun yksityiseksi alan.
Ap
pontimena tähän on se mitä vain voi oman itsensä rvana oleminen tarjota eli on hyvä työilmapiiri missä työskennelleä, oma päätäntävalta mitä tulee asiakkaisiin, palkkaani ja lomiini. Vastuukin toki erilainen ja paperiasioita paljon enemmän kun yrittäjä sitten olen mutta on se sen väärti. Palkassa häviä jonkun verran mutta eipähän mene myöskään maksimipäivähoitomaksuja, työmatkakuluja yms. Tietynlainen kiireettömyys [ei siis aamulla säässä kuin säässä päiväkotiin ja töihin juoksua, kaupan kautta kotiin alkuillasta ja sitten onkin jo ilta ja yö ja sama rumba uudelleen] ja omaehtoinen toiminta houkuttelee vaikka tottakai päivissä riittääkin puuhaa.
Ap
ja useimmat yksityisen hoitajan lapselleen haluavat tietävät jo etukäteen sen että heillä on itsellä on vastuu hankkia lapselle se varahoitaja jos yksityinen hoitaja tai hänen lapsensa ovat sairaana.
Tosin sairastan ja sairastamme hyvin vähän *kopkop*.
Ap
i voi tulla. Työnantajat kun ei tunne sellaista ilmiötä kuin hoitajan oma lapsi sairaana. Yhdellä ystävällä on sellainen tilanne, ja ottavat kyllä kaupunkin pk-paikan vaikka mistä huitsin kuusesta heti kun sen saavat. Sääli, kun on kiva hoitaja, josta lapsikin tykkää. Mut tsemppiä sulle, kuulostat hyvältä hoitajalta, itse en vaan uskaltaisi ilman varahoitomahdollisuutta hoitosuhdetta aloittaa. t. 9.
sitä yrittäjä sanaa on mulle tuputettu nyt joka paikassa ja siksi sitä voisinkin hakea koska sellainen siis olisin yksityisenä.
Sitä hakeakseen ja saadakseen täytyy olla joko yrityskoulutus tai sen alan koulutus jolle aikoo yrittäjäksi ruveta.
Toi on aika karmea nivaska papereita toi starttirahahakemus ja aionkin soittaa tai käydä uusyrityskeskuksessa saadakseni apua sen täyttämiseen. Ja kiitos tsempeistä!
Ap
punnitsevat asioiden eri puolia ja muuta,itse en päiväkotiin ihan hevillä lapsiani laittaisi:)
Ap
ja katettu lasitettu terassi mikä lie ja pihaakin on. Ja tossa muutaman kymmenen metrin päässä on asuintalon yleinen leikkipiha vehkeineen.
Ap
ja kyllä tässä niitä kulujakin on kun on askartelutarvikkeita hankittavana ja joitain huonekalujakin ym.
Ap
Päiväsi kyllä valitettavasti venyy ja vanuu vanhemmat ovat 8h tuntia työssä ja matkat päälle, ja oletko valmis sanomaan perheelle jonka lapsi tulossa hoitoosi,mutta vanhemmat menevät vaikka klo.7.00 työhön niin ei kiitos. samoin jos vanhemmat tekevät esim. vuorotyötä. Itse olen ollut monta vuotta Yksityisenä perhepäivähoitajana, aina on lapsia riittänyt jonoksi asti, mutta kyllä olen joutunut työajoistani tinkimään...Tsemppiä vaan sinulle, itse olen lopettelemassa " uraani" parin kuukauden sisään ja siirtymässä uusille urille. Nauti työstäsi ja lapsista, pidä sylissä ja rutista, ihanaa työtä,josta paras palkka on ihana lapsen hymy.
kaikki lapset tulee 8-8:15 ja haetaan 16:15-16:30. Ja kaikki lapset ovat vielä eri perheistä. Meillä on sovittu vanhempien porukalla, että yritetään olla samantahtisia, jotta hoitajan päivät ei venyisi tolkuttomasti. Kaikilla liukuva työaika toimistotyössä.
Kertaakaan ei ymmärtääkseni ole päiviä venytelty.
Musta tämä on reilua hoitajaa kohtaan, koska ei aiheuta meille kohtuutonta työtä silti. Ja hoitaja pysyy motivoituneena ja innostuneena näinkin ja se on lasten etu!
perhe! Ja joustavasti on sujunut mielestäni molemminpuolin nuo sairastelut jne.
Minä itse sovin mustaa valkoisella lapsen hoitopäivän pituuden ja millaisen korvauksen saan jos se aika ylittyy. Siitä olikinjo juttua yks hoidon ohjaajien kanssa tupatarkastusta tehdessään. Tottakai välillä päivä voi venyä, on ylityö mikä pitää hoitaa, liikenneruuhka, auto posahtanut tien poskeen tms mutta ei se säännönmukaista ole eikä tule. Jos rupeaisi olemaan niin katson sopimuksestamme tietyn kohdan ja lopetan hoitosuhteen siihen vedoten. Ei minua viedä kuin vierasta sikaa ja pompotella vanhempien aikataulujen mukaan, kummallakin osapuolella arvonsa ja kummankin tyytyväisyys tärkeää.
Ap
Kela kun katsos maksaa yksityisen hoidon tukea vanhemmille.
Muuten se on ihan omista mielihaluista ja kuvista sekä varmaan vähän arvoistakin kiinni mille ja minkälaiselle hoitajalle lapsensa haluaa päiviksi viedä oli se sitten pk, pph tai ryhmis ja niistä joko kunnallinen tai yksityinen. Joku sanoi joskus että yksityisen ja kunnallisen erottaa motiiveista ja ennenkaikkea pätevyydestä ja innosta tehdä tätä hommaa, yksityisellä kun on myös ne yrittäjän ei niin mukavat puolet hoidettavineen eli paperisodat ja niiden täyttämiset, asiakkaisen hankkimiset ja itsensä markkinointi yms.
Ap
Ap