Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toteutuuko sanan ja mielipiteenvapaus teidän mielestä täysimääräisesti?

Vierailija
23.08.2017 |

Vai tuntuuko siltä, että teitä rajoitetaan ja aiheuttaako se teissä vihan tunteita? Radikalisoituminen on yksi sanan ja mielipiteenvapauden rajoittamisen haittavaikutusia. Onko vastuu ihmisellä joka rajoittaa toisten vapautta ollenkaan.

Toteutuuko sanan ja mielipiteenvapaus teidän mielestä täysimääräisesti?

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap:n kysymys on kaiken katkeruuden keskellä väärin tehty.

ap siis kysyys tunnetko vihaa ja muita tunteina koska mielipiteenvapauttasi on rajoitettu?

Jos siis vastaisin tähän minun pitäisi tuntea vihaa ja muita tunteita ja vasta sen jälkeen pohtia johtuvatko viha ja muut tunteet siitä että mielipiteenvaupattani olisi rajoitettu.

Lisäksi on syytä ottaa huomioon, että mielipiteensä saa suomessa kuka tahansa pitää mutta se mitä sanoo ja tekee onkin sitten rajoitettua lailla ja ihan hyvästä syystä. Jos minun mielipiteeni olisi se, että haluan käydä hakkaamassa kaikki ääliöt niin ehkä sen rajoittaminen olisi kuitenkin ihan ok? Sananvapaus on myös eri asia.

Millä ajatusloikalla pääsit ap:n kysymyksestä ihmisten hakkaamiseen? Jos haluaa asiallista keskustelua, ei ehkä itse kannattaisi lähteä provosoimaan. Jos haluaa perusteltuja mielipiteitä, kannattaisi harrastaa niitä ensin itse, ja noudaattaa edes alkeellista loogista argumentointia.

10

Vierailija
22/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sananvapausmouhoajat ovat unohtaneet, että heillä on toki vapaus sanoa mitä lystää, mutta muilla on myös vapaus sanoa olevansa eri mieltä. Lumihiutaleöyhöttäjät eivät kestä, että heidän vihaansa ei hyväksytä.

Eihän tässä muuta toivotakaan, kuin että voisi ilmaista olevana jotain muuta mieltä, kuin nyt vallitseva virallisesti hyväksyttävä. Muita mielipiteitä olisi aika paljon, tuolla harmaan skaalalla. Ei vain musta ja valkoinen.

10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin valaista taustaani, kun tässä nyt kerran "keskustellaan". Olen itse työskennellyt ja asunut ulkomailla, myös seurustellut, eri kulttuurien ja uskontojen joukossa. Minulla on aika lailla käsitys siitä että ihmiset ovat vain ihmisiä väriin ja etniseen taustaan katsomatta, enkä luokittele ihmisiä uskonnon tai ihonvärin perusteella. Yksi ihanimmista ystävistäni on juutalainen, yksi eksäni, hyvä mies on muslimi ja arabi.

Sen sijaan muissa kulttuureissa eläminen on opettanut myös, että kaikissa kulttuureissa naisen asema ei ole kehuttava, ja myös että maailmalla liikkuu paljon vaarallisia ihmisiä, sekä järjestäytynyttä rikollisuutta ja ihmiskauppaa.

Tätä taustaa ja kokemusta vasten haluaisin keskustella edes anonyymisti nykymaailman ilmiöistä ja niiden taustoista. Ymmärrän että kaikki katsomme asioita eri kokmuspohjalta. Itse olen vähän kriittinen, kuinka luottavaisesti pitäisi suhtautua ihan kaikkiin maahamme pyrkiviin, lähinnä elämänkokemukseen perustuen.

10

Vierailija
24/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin valaista taustaani, kun tässä nyt kerran "keskustellaan". Olen itse työskennellyt ja asunut ulkomailla, myös seurustellut, eri kulttuurien ja uskontojen joukossa. Minulla on aika lailla käsitys siitä että ihmiset ovat vain ihmisiä väriin ja etniseen taustaan katsomatta, enkä luokittele ihmisiä uskonnon tai ihonvärin perusteella. Yksi ihanimmista ystävistäni on juutalainen, yksi eksäni, hyvä mies on muslimi ja arabi.

Sen sijaan muissa kulttuureissa eläminen on opettanut myös, että kaikissa kulttuureissa naisen asema ei ole kehuttava, ja myös että maailmalla liikkuu paljon vaarallisia ihmisiä, sekä järjestäytynyttä rikollisuutta ja ihmiskauppaa.

Tätä taustaa ja kokemusta vasten haluaisin keskustella edes anonyymisti nykymaailman ilmiöistä ja niiden taustoista. Ymmärrän että kaikki katsomme asioita eri kokmuspohjalta. Itse olen vähän kriittinen, kuinka luottavaisesti pitäisi suhtautua ihan kaikkiin maahamme pyrkiviin, lähinnä elämänkokemukseen perustuen.

10

Lainaan tätä ettei tarvitse kirjoittaa uudestaan.

10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä