Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toteutuuko sanan ja mielipiteenvapaus teidän mielestä täysimääräisesti?

Vierailija
23.08.2017 |

Vai tuntuuko siltä, että teitä rajoitetaan ja aiheuttaako se teissä vihan tunteita? Radikalisoituminen on yksi sanan ja mielipiteenvapauden rajoittamisen haittavaikutusia. Onko vastuu ihmisellä joka rajoittaa toisten vapautta ollenkaan.

Toteutuuko sanan ja mielipiteenvapaus teidän mielestä täysimääräisesti?

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomesta voi tulla PKorea vai onko jo tullut?

Vierailija
2/24 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukkua tulee, mutta kukaan ei vastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensuuri on jo sitä luokkaa, että jos et ole feministimies ja pukeudu mekkoon ja sano kuinka kaikki on ihanaa, turha keskustella. Suomi 100v täsä me ollaan.

Vierailija
4/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvapaus my ass.

Vierailija
5/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvapauden rajoittaminen ei ole sitä, että et saa oksentaa toisten ylläpitämälle palstalle.

Vierailija
6/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvapausmouhoajat ovat unohtaneet, että heillä on toki vapaus sanoa mitä lystää, mutta muilla on myös vapaus sanoa olevansa eri mieltä. Lumihiutaleöyhöttäjät eivät kestä, että heidän vihaansa ei hyväksytä.

Vierailija
7/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kysymys on kaiken katkeruuden keskellä väärin tehty.

ap siis kysyys tunnetko vihaa ja muita tunteina koska mielipiteenvapauttasi on rajoitettu?

Jos siis vastaisin tähän minun pitäisi tuntea vihaa ja muita tunteita ja vasta sen jälkeen pohtia johtuvatko viha ja muut tunteet siitä että mielipiteenvaupattani olisi rajoitettu.

Lisäksi on syytä ottaa huomioon, että mielipiteensä saa suomessa kuka tahansa pitää mutta se mitä sanoo ja tekee onkin sitten rajoitettua lailla ja ihan hyvästä syystä. Jos minun mielipiteeni olisi se, että haluan käydä hakkaamassa kaikki ääliöt niin ehkä sen rajoittaminen olisi kuitenkin ihan ok? Sananvapaus on myös eri asia.

Vierailija
8/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me uskalleta!

Vierailija
9/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa minun asiallisista, artikuloiduista ja perustelluista kommenteistani tänne poistetaan, tai sitten poistetaan koko ketju, koska mielipiteeni eivät edusta sitä virallista äärilaitaa jonka ilmaiseminen sallitaan ja siihen kannustetaan. En edusta mitään muutakaan äärilaitaa, vain varovaista keskiluokkaista keskitietä, mutta edes se ei ole sallittu vaan sensuuri iskee.

Tarkoitan sensuurilla tätä anonyymipalstan sensuuria. Missään muualla en voi edes avata suutani koska yleinen ilmapiiri on niin lynkkaava.

Vierailija
10/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa minun asiallisista, artikuloiduista ja perustelluista kommenteistani tänne poistetaan, tai sitten poistetaan koko ketju, koska mielipiteeni eivät edusta sitä virallista äärilaitaa jonka ilmaiseminen sallitaan ja siihen kannustetaan. En edusta mitään muutakaan äärilaitaa, vain varovaista keskiluokkaista keskitietä, mutta edes se ei ole sallittu vaan sensuuri iskee.

Tarkoitan sensuurilla tätä anonyymipalstan sensuuria. Missään muualla en voi edes avata suutani koska yleinen ilmapiiri on niin lynkkaava.

Etkö siis osaa perustella mielipiteitäsi vai pelkäätkö vain konfliktia ja sitä nöyryytystä, että kukaan ei olekaan kanssasi samaa mieltä? Mulla on myös valtavirrasta poikkeavat mielipiteet, ja sanon ne ääneen, eikä juuri koskaan ole niin että kaikki olisivat samaa mieltä. Silloin keskustellaan. Ei se ole mitään sananvapauden rajoittamista, jos joku vähän pahoittaa mielensä sun mielipiteistä ja väittää vastaan.

Vierailija
11/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me uskalleta!

Teillä ei ole muita kuin "musta tuntuu"-anekdoottiperusteluja sille, että sananvapauttanne muka rajoitettaisiin.

Vierailija
12/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, katsos kun meidän muiden sananvapauteen kuuluu oikeus ilmaista mielipiteemme sinun ihmisoikeuksien poljentaa vastaan.

Noin muuten sinun sananvapautesi toteutuu täysimääräisesti, mikään instanssi ei rajoita sitä.

Vierailija
13/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun viestini poistuvat kun vastaan asiallisesti rasistisiin ja väärin argumentoituihin kommentteihin ja avauksiin. Haluaisin uskoa, että syy on em. kirjoittajien herkkähipiäisyys ja innokkuus painaa ilmoitus nappia eikä kyse olisi moderaattorien linjasta tai siitä että he eivät oikeasti ymmärrä asioita. Muutos on kuitenkin erittäin suuri entiseen ja siihen olen pettynyt. Parempi vaan poistaa sitten koko ketju jos ei saa asiallisesti vastata.

Vierailija
14/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei sentään viedä viranomaisten toimesta hakattavaksi tai vankilaan/työleirille väärästä mielipiteestä.

Vierailija
15/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvapaus ei ole absoluuttinen. Google auttaa. Toisten ihmisten ihmisarvon kieltävä ja sitä loukkaava puhe ei nauti sananvapauden suojaa.

Mitä palstaan tulee, täällä taas on Sanoman säännöt koska he vastaavat viime kädessä oikeudessa teidän mahdollisista rikoksista (esim. bloggarin kunnian loukkaaminen, kiihottaminen kansanryhmää vastaan jne.). Ennen vanhaan puhuttiin vielä netiketin hallinnasta ja sivujen käyttösääntöjen kunnioittamisesta, mutta nykyään tilalle ovat tulleet nämä parkuvat koliikkiaikuiset.

Vierailija
16/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkaamaan joko asiallinen kommenttini on taas poistettu. On niin uuvuttavaa kirjoittaa niitä yhä uudelleen, että.lopulta poistuu "keskustelusta" ja jäljelle jää vain virallisesti oikea kanta.

Kai te sensuroijat ymmärrätte, että pidätte yllä harhaa oikeasta totuudesta ja vallitsevasta mielipiteestä? Ja että se ei muokkaa mielipiteitä kuin vihaiseen ja kärjistyneeseen suuntaan. Ainoa mikä aidosti voi muuttaa mielipiteitä on avoin keskustelu. Muu on asioiden lakaisemista maton alle.

Vierailija
17/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, katsos kun meidän muiden sananvapauteen kuuluu oikeus ilmaista mielipiteemme sinun ihmisoikeuksien poljentaa vastaan.

Noin muuten sinun sananvapautesi toteutuu täysimääräisesti, mikään instanssi ei rajoita sitä.

Missä kohtaa mielestäsi tuokaan viestini loukkasi kenenkään ihmisarvoa? Huomaatko itse ollenkaan miten ylireagoit solvaavasti asialliseen kommenttiini?

Vierailija
18/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa mielestäsi tuokaan viestini loukkasi kenenkään ihmisarvoa? Huomaatko itse ollenkaan miten ylireagoit solvaavasti asialliseen kommenttiini?

Lisään vielä että mistään et voi edes päätellä mielipiteitäni tästä kommentista. Silti olet valmis syyttämään minua ihmisarvon polkemisesta. Kenen tässä pitäisi katsoa peiliin keskustelujen räjähtämisestä käsiin? Ja kunnianloukkauksesta?

Vierailija
19/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö siis osaa perustella mielipiteitäsi vai pelkäätkö vain konfliktia ja sitä nöyryytystä, että kukaan ei olekaan kanssasi samaa mieltä? Mulla on myös valtavirrasta poikkeavat mielipiteet, ja sanon ne ääneen, eikä juuri koskaan ole niin että kaikki olisivat samaa mieltä. Silloin keskustellaan. Ei se ole mitään sananvapauden rajoittamista, jos joku vähän pahoittaa mielensä sun mielipiteistä ja väittää vastaan.

Osaan perustella mielipiteeni, teen sitä työkseni, ja monet ovat yksityisesti samalla varovaisen kriittisellä kannalla kuin minä. Julkisesti sen ilmaiseminen on tällä hetkellä itsemurhaa, koska on vain yksi sallittu virallinen totuus. Olen julkisessa virassa, jota en halua vaarantaa, koska nyt heiluvat rasistileimasimet niin raivokkaasti oikealle ja vasemmalle.

Olen aika järkyttynyt, miten valtavan aggressiivisesti voivat sanallisesti sivaltaa ihmiset joita pidin hyväntahtoisina ja sivistyneinä, kun esitetään heidän maailmankuvasta vähänkään poikkeavia sävyjä. He ovat osoittautuneet hyvinkin joustamattomiksi ja suvaitsemattomiksi ihmisiksi.

Vierailija
20/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan milloin tämäkin keskustelu poistuu. Jos olette panneet merkille, mitään asiatonta tai rasistista ei tässä ketjussa ole vielä sanottu, tosin ap:n kysymys on jo leimattu "vääräksi" ja minut "ihmisarvon polkijaksi".

10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan