Olen nainen ja harrastan metsästystä. Kysyttävää?
Kommentit (423)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos eläimen tappaminen ei enää riitä Suomessa, niin eikö jossain lehdessä ollut jo juttu siitä, kuinka joku ilmeisesti maksoi paljon rahaa siitä, että pääsi Afrikkaan tappamaan leijonan. Voisit aloittaa keräämällä rahaa ja menemällä maahan, jossa leijonea tapetaan, niin ehkä siitä olisi enemmän iloa. Viattomien eläinen tappaminen taitaa olla todellinen nautinto. Entäs miiloin siirryt ihmisten tappamiseen? Milloin aiot toteuttaa sen?
Parempi se on sille leijonallekin, että kuolee kivuttomasti ampumalla kuin hitaasti nälkään. Ihmisten tappamiseen siirryn sitten, kun valtio niin käskee eli puolustusvoimissa sodan aikana.
Sodassa tapetaan vihollisia eikä ihmisiä. "Älä sie rupea tappelemaan omantuntois kanssa."
Vierailija kirjoitti:
Eikös aloitus ylpeilee julmuudella, murhilla?
Ei ylpeile, sillä metsästys ei ole julmuutta eikä murhaamista.
Vierailija kirjoitti:
Viaton eläin rukoilee viimeisillä tuskan hetkillään: "auta minua". Mutta silti pistät veitsen sisään ja naurat. Hyi olkoon.
Ei se mitään rukoile ja on kuollut jo ennen kuin minä ehdin sen luo. Todella harvoin eläin on vielä elossa niin, että joutuu ampumaan armonlaukauksen.
Suomessa ei eläimiä saa tappaa puukolla pistämällä. Ei edes etnisiin ruokiin tarvittavaa halal-lihaa.
Metsästän itsekin, joten siitä en kysy, vaan mielenkiintoisin kysymys itselläni mihin et vastannut oli: minkä merkkisillä ja kaliiperisilla kivääreillä metsästät? Entä linnut, nekin kiväärillä vai haulikolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos eläimen tappaminen ei enää riitä Suomessa, niin eikö jossain lehdessä ollut jo juttu siitä, kuinka joku ilmeisesti maksoi paljon rahaa siitä, että pääsi Afrikkaan tappamaan leijonan. Voisit aloittaa keräämällä rahaa ja menemällä maahan, jossa leijonea tapetaan, niin ehkä siitä olisi enemmän iloa. Viattomien eläinen tappaminen taitaa olla todellinen nautinto. Entäs miiloin siirryt ihmisten tappamiseen? Milloin aiot toteuttaa sen?
Parempi se on sille leijonallekin, että kuolee kivuttomasti ampumalla kuin hitaasti nälkään. Ihmisten tappamiseen siirryn sitten, kun valtio niin käskee eli puolustusvoimissa sodan aikana.
Eli verenhimo iskee ja jo odotat sitä innoissaan, että tappaminen olisi ihan laillista.
En. En myöskään metsästä mutta elän reaalimaailmassa, jossa ihminen on ravintoketjun huipulla, lihansyöjäkin ja omaa myös petomaisia piirteitä. En ole siis ap. Tuossa muuten aika hyvä sketsi asian tiimoilta:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole minkäänlaisissa tekemisissä metsästäjien kanssa. En ikinä huolisi puolisokseni enkä kaverikseni. Oksettava harrastus.
Siinä meillä avautuu, ns. suvaitsevainen, avarakatseinen ja hyvä ihminen.
Jatka samaan malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitukselle: Onko ihanaa nähdä eläin peloissaan ja tuskissaan? Onko ihanaa nähdä, sen kuolinkamppailua ja kärsimystä? Jos jatkat sillä tavalla, tulet tuntemaan sen, mitä viattomat eläimet tuntevat kuollessaan.
Luuletteko todella, ettet saa omien tekojesi seurauksia edes seuraavassa elämässä? Sinutkin tapetaan, samalla tavalla, kun olet aiheuttanut kärsimystä muille. Niin monta kertaa synnyt ja niin monta kertaa sinut tapetaan, kun olet tappanut viattomia olentoja. Tulet tuntemaan samaa kipua ja tuskaa.
Jos et kadu ja jatkat, tulevaisuudestasi tulee kauhea.
Oikein sille.
Vierailija kirjoitti:
Eläimet tuntevat myös kiintymystä omia lapsiaan ja vanhempiaan kohtaan. Kuinka monen eläimen vanhemmat ovat jääneet ilman eläinlapsia? Kuinka monta eläinlasta olet jättänyt orvoksi. Ajattele asiaa. Oletko täysin tunteeton ihminen? Tunnetko sääliä ketään kohtaan. Eläimet pystyvät tuntemaan rakkautta ja menetystä.
Julmuutta se on.
Vierailija kirjoitti:
Eläimet tuntevat myös kiintymystä omia lapsiaan ja vanhempiaan kohtaan. Kuinka monen eläimen vanhemmat ovat jääneet ilman eläinlapsia? Kuinka monta eläinlasta olet jättänyt orvoksi. Ajattele asiaa. Oletko täysin tunteeton ihminen? Tunnetko sääliä ketään kohtaan. Eläimet pystyvät tuntemaan rakkautta ja menetystä.
Sellainen julmuri menettää myös perheensä, jos hänellä sellaista edes on. Tai ehkä se iloitsee siitä?
Hullua miten metsästystäkin voidaan "harrastaa". Eläimet metsästää sen takia, että saavat ravintoa.
Metsästävä nainen. Ehkä viimeinen, johon haluaisin tutustua. Nainen, joka haluaa tappaa huvikseen eläimiä.
Veikkaan, että pyöreähkö, hieman äijämäinen, juntti. Kiitos, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tapamme eläimen, tapamme jonkun perheenjäsenen, lapsen, isän, äidin. Miltä menetys tuntuu? Eikö eläimillä ole tunteita rakkaansa menettämisestä?
Entä jos myös sinunkin perheenjäsenesi murhataan raa'asti? Välittäisitkö edes tai nauraisit myös sille? Ja ylpeilisit julmuudellasi?
Kohta se on edessä tällä julmalla aloittajalla.
Vierailija kirjoitti:
Hullua miten metsästystäkin voidaan "harrastaa". Eläimet metsästää sen takia, että saavat ravintoa.
Niin. Harrastaa sitä eläimillä, kun ihmisillä ei voi, koska siitä saan rangaistuksen.
Susityttö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsästys on todella oksettaa harrastus niin miehellä kuin naisellakin.
Oletko ylpeä hirveästä harrastuksestasi? Metsästys harrastuksena kertoon erittäin paljon ihmisestä (ja ei kerro mitään hyvää!). Muista jatkossakin huutaakin harrastustasi tuntemattomillekin, niin osaavat varoa sinua.
Jep! Metsästäjät pitäis metsästää sukupuuttoon.
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ammuskele pelkästään tauluun? Itse tykkään ammuskella, mutta eläimiä en voi tappaa.
Koska taulua en voi syödä.
Kyllä mä syön taulut, ellei kaikki luodit ole lävistänyt kymppiä:) Lihat ostan kaupasta.
En ole ap, mutta tajuatko sinä, että se liha siellä kaupassa on eläimestä ja se eläin on pitänyt tappaa ennen kuin se liha saadaan kauppaan? Tajuatko?
Tuotantoeläimet kärsivät ahtaissa oloissa koko ikänsä, riista ei.
Terv. toinen metsästävä nainen
Vierailija kirjoitti:
Julmuudella ap ylpeilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, luonnosta vieraantuneet mammat, jotka hakevat tehotuotettua broileria lähimarketista pitävät vastenmielisenä tappamisena metsästytstä! Onko se parempi, ettei tarvitse tappaa itse omaa ruokaansa, eikä nähdä sen tapahtuvan. Sekö se pelastus on?
On totta että markettilihaa syövien on ihan turha mussuttaa metsän eläinten tappamisesta. Heillä on tehotuotantoeläimiä parempi elämä ja yleensä stressittömämpi kuolema.
Kuitenkin, kyse ei ole siitä että "onko pokkaa tappaa oma lihansa" vaan paljon pelottavammasta asiasta: Miksi sinulla on halu tappaa?
Syy miksi sivistyneet pelkäävät metsästäjän mieltä on metsästäjän kiinnostus tappamiseen. Tätä murhaamista joudutaan sen vuoksi kulttuurisesti romantisoimaan ja mikä onkaan parempi tapa näille ihmislampaille kuin sääntöjen kirjaaminen ja perinteiden vaaliminen. Näin on aina ollut ja sitä rataa.
Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
Voi Kristus, en ole varmaan noin typerää tekstiä ennen lukenutkaan
Vierailija kirjoitti:
https://www.eraverkko.fi/blogit/metsanneito
siinä on metsästävä nainen.
Kyllähän tuohon työmies tarpeensa tekis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, luonnosta vieraantuneet mammat, jotka hakevat tehotuotettua broileria lähimarketista pitävät vastenmielisenä tappamisena metsästytstä! Onko se parempi, ettei tarvitse tappaa itse omaa ruokaansa, eikä nähdä sen tapahtuvan. Sekö se pelastus on?
On totta että markettilihaa syövien on ihan turha mussuttaa metsän eläinten tappamisesta. Heillä on tehotuotantoeläimiä parempi elämä ja yleensä stressittömämpi kuolema.
Kuitenkin, kyse ei ole siitä että "onko pokkaa tappaa oma lihansa" vaan paljon pelottavammasta asiasta: Miksi sinulla on halu tappaa?
Syy miksi sivistyneet pelkäävät metsästäjän mieltä on metsästäjän kiinnostus tappamiseen. Tätä murhaamista joudutaan sen vuoksi kulttuurisesti romantisoimaan ja mikä onkaan parempi tapa näille ihmislampaille kuin sääntöjen kirjaaminen ja perinteiden vaaliminen. Näin on aina ollut ja sitä rataa.
Kokeileppa syödä vaikka sorsa elävänä, niin varmaan sitten itsekin hoksaat että "tappamisen halulla" on ihan käytännön syyt takana.
Jos oli liian vaikeaa ymmärtää niin otetaan esimerkin kanssa: Sinun ei ole pakko itse siivota toimistolla, että siellä on siistiä. Voi olla tosin,e ttä siivoaminen on intohimosi.
Nyt takaisin itse kysymykseen - Miksi haluat tappaa?
No koska sen sorsan syönti elävältä olisi epäeettistä, hankalaa ja pahan makuista.
Ei tappaminen vaan syöminen. Metsästys on paljon muuta kuin tappamista, itse asiassa enimmäkseen aivan muuta. Tämän tietää taatusti jokainen metsästäjä, joka on tämänkin syksyn kulkenut metsällä saamatta muuta saalista kuin jäniksenjälkiä.