Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkoa Pähkiksessä

Vierailija
23.08.2017 |

Asumme Pähkinärinteessä kerrostalossa, enkä enää tiedä uskaltaako päästää lapsia pihalle keskenään leikkimään.
Täältähän oli se karmea uutinen hesarissa, että mamua olisi puukotettu ihan vieressä. Heti tuli vähän jännittynyt olo, kun sen luin. Lohduttauduin sillä, että oli tapahtunut illalla ja kuulosti vähän ns. rikollisen aineiston tekosilta. Oli kuitenkin saatu kuulostamaan siltä, että uhri olisi ollut täysin sivullinen ohikulkija, joten en täysin pystynyt rauhoittumaan, vaikka ajattelinkin, että emme ole rasistiääliöiden kohderyhmää ja tuskin suomalainen rasistiääliö kajoaisi pikkulapsiin pihalla.

Mutta nyt kun jouduin korjaamaan tulkintaani tapahtumista, niin käteen jäikin paljon suurempi huoli. Meidän asuinalueellamme on siis maahanmuuttajanuorukaisia, joilla on rettelöintitaustaa ja, jotka ovat valmiita kärjistämään vastakkainasettelua vanhempiensa tuella. Juoru myös kertoi, että ei ole mitään psyykkisiä estoja kajota pikkulapsiin.
Helpottaisi jos voisi olla edes varma, että kysymyksessä oli taas kerran syrjäytyneiden keskinäiset kahinat. Mutta en tiedä rauhoittaisiko sekään tarpeeksi.
Hesarikin heittää jatkuvasti bensaa liekkeihin ja lietsoo vastakkainasettelua minkä ikinä kerkiää. Mitä ihmettä tässä pitäisi ajatella saati tehdä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huolissani Leppävaarasta. Juuri oli uutinen, että aikuinen kantasuomalainen mies oli lyönyt rappukäytävässä 16-vuotiasta tyttöä siten, että tämä oli pudonnut rappusiin ja saanut aivotärähdyksen!!! Syynä ilmeisesti tytön etninen tausta.

Leppävaaralaisena kannan suurta huolta näistä lapsista ja nuorista, jotka ovat asuneet pienestä asti täällä tai syntyneet täällä. Aivan järkyttävää, että etnisen taustan takia lapsi joutuu väkivallan kohteeksi.

Kaiken vihapuheen on loputtava. Lapsia ja nuoria on suojeltava.

Saati se polttopulloisku aivan vieressä Lintuvaarassa! Aivan hyvin olisimme voineet olla siellä istumassa. Siinäkin riehaantuivat somessa, että se olisi näitä päivänpolttavia asetelmia, vaikka oikeasti olikin rikollisten keskinäistä kahakointia. Minulle ainakin riittäisi rajata kaikki vaaratilanteet sellaisiin rikollisten keskinäisiin, sekin on jo tarpeeksi paha asia ja uhka sivullisillekin. Saati, että täytyy alkaa lietsoa tavallisten ihmisten välisiä konflikteja. 

Siinä mielessä tuollaista rappukäytäväkohtaustakaan (vrt. tavalliseen pahoinpitelyuutiseen) ei oikeasti kannattaisi alkaa revitellä missään lehdissä asti. On minusta hyvin huolestuttavaa miten kärkkäitä maahanmuuttajataustaiset ovat lietsomaan tätä vastakkainasettelua. Miten pitkälle he ovat valmiita menemään?

Vierailija
22/29 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huolissani Leppävaarasta. Juuri oli uutinen, että aikuinen kantasuomalainen mies oli lyönyt rappukäytävässä 16-vuotiasta tyttöä siten, että tämä oli pudonnut rappusiin ja saanut aivotärähdyksen!!! Syynä ilmeisesti tytön etninen tausta.

Leppävaaralaisena kannan suurta huolta näistä lapsista ja nuorista, jotka ovat asuneet pienestä asti täällä tai syntyneet täällä. Aivan järkyttävää, että etnisen taustan takia lapsi joutuu väkivallan kohteeksi.

Linkkiä sitten kanssa peliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois. Pähkis oli arveluttava ja levoton jo 20 vuotta sitten. Itse en muuttaisi millään sinne.

Itsekin toivon, että pääsemme muuttamaan. 

Mutta mitä ehdotat? Minne?

Pansiosta olen kuullut ainoastaan pelkkää hyvää. Varsinais-suomen vehreisiin maisemiin siis.

Jos totta puhutaan niin semmoiseen kuntaan missä ei ole mitään vastaanottokeskuksia. Vaikkakin jos uusi invaasio tulee taas, niin  on sitten turhaa, kun niitähän voidaan väsätä minne tahansa. 

Kiitos, itsekin kaipaisin pois täältä pk-seudulta!

Mutta työt. 

Siinäpä se. Monet ovat pähkäilleet tota juttua, mutta työkuviot ovat se este. Monet pääkaupunki-seutulaiset haluavat muuttaa jo jonnekkin landelle pakoon, kun tämä monikulttuurisuus mennyt ihan överiksi ja räjähtänyt käsiin.

Sitähän se Halla-ahokin ehdotti, että syrjäytyneet saisivat muuttaa maalle, jotta meillä jotka olemme töissä täällä ja pakon edestä, niin olisi rauhallisemmat oltavat. 

Vierailija
24/29 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin samaa tässä. Eilen ensimmäistä kertaa lapseni (jossa näkyy sukupolven takainen ulkomaalaistausta) meinasi joutua tappeluun koulussa. Tuli tunne, että kaikki vähänkin erilaiset ovat nyt vapaata riistaa.

Ymmärrän kyllä tuon ja pidä ehdottomasti lapsesi puolta. 

Mutta minä pelkään ihan vakavaa väkivaltaa, pahoinpitelyä ja itseasiassa pelkään eniten kuolemaan johtavaa väkivaltaa. 

Koska milläs sen hoitaa? Millä sen korjaa? Se on niin peruuttamatonta.

Ei tällaista ennen tarvinnut ottaa lukuun. Se oli äärimmäisen harvinaista. Jos lääkäriltä kysyisi näistä kasvaneista riskiprosenteista, niin hän pelottelisi ja kieltäisi aivan estoitta. 

Miten ajattelet ettei terrorismin uhka koskisi minun lastani myös? Sen lisäksi vielä yleinen terrorisointi ja syyllistäminen.

Vierailija
25/29 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois. Pähkis oli arveluttava ja levoton jo 20 vuotta sitten. Itse en muuttaisi millään sinne.

Itsekin toivon, että pääsemme muuttamaan. 

Mutta mitä ehdotat? Minne?

Haluatko pysyä Vantaalla? Katso paikkoja, joissa on vankka omistusasuntokanta. Sinne tuskin tulee vastaisuudessakaan suuria määriä pakolaisia. Käy ajelemassa eri alueilla ja katsele minkä näköistä väkeä siellä asuu. 

Teemme kovasti töitä sen eteen, että olisi varaa muuttaa paremmalle paikalle, mutta vielä ei ole ollut varaa.

Vierailija
26/29 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on ilmeisesti eri mieltä? Lisää vihapuhetta ja vähemmän lasten suojelua? T.ohis

Vierailija
27/29 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin samaa tässä. Eilen ensimmäistä kertaa lapseni (jossa näkyy sukupolven takainen ulkomaalaistausta) meinasi joutua tappeluun koulussa. Tuli tunne, että kaikki vähänkin erilaiset ovat nyt vapaata riistaa.

Ymmärrän kyllä tuon ja pidä ehdottomasti lapsesi puolta. 

Mutta minä pelkään ihan vakavaa väkivaltaa, pahoinpitelyä ja itseasiassa pelkään eniten kuolemaan johtavaa väkivaltaa. 

Koska milläs sen hoitaa? Millä sen korjaa? Se on niin peruuttamatonta.

Ei tällaista ennen tarvinnut ottaa lukuun. Se oli äärimmäisen harvinaista. Jos lääkäriltä kysyisi näistä kasvaneista riskiprosenteista, niin hän pelottelisi ja kieltäisi aivan estoitta. 

Miten ajattelet ettei terrorismin uhka koskisi minun lastani myös? Sen lisäksi vielä yleinen terrorisointi ja syyllistäminen.

Tottakai koskee!

Luulin, että puhuit koulukiusaamisesta. Onhan niitä päiväkoti- ja kouluiskujakin ollut myös!

Vierailija
28/29 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku on ilmeisesti eri mieltä? Lisää vihapuhetta ja vähemmän lasten suojelua? T.ohis

Ehdottomasti vähemmän vihapuhetta! Tuntuu, että kaikki media pitäisi pistää toimintakieltoon, kun ei millään osapuolella ole itsehillintää lainkaan. Mutta sinne häviäisi viimeinenkin mahdollisuus käydä asiallista ja kriittistä keskustelua politiikasta j opponoida poliitikkoja. 

Vierailija
29/29 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen osapuolen syyttely ja provosoiminen antaa vastapuolelle vain "oikeuden" jatkaa toimintaansa puolin ja toisin. Siitä seuraa vain loputon koston kierre ja pukki kaalimaan vartijana nauraa partaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme