Siivotkaa koiran jätökset!
Ottaa niin paljon päähän kun rattaiden kanssa tullaan kerrostaloon ja renkaisiin on tarttunut koiranpaskaa. Haisee koko kämppä sen jälkeen. On raivostuttavaa että koira saa paskoa tienreunaan, metsä on sitten eri asia. Suututtaa!
Kommentit (19)
No eihän niitä kukaan kerää, jos ketään ei ole näkemässä.
Minnuuki vituttaa koiran(pennun) omistajana kun pyöräilijät ei voi antaa minkäänlaista ilmotusta itestään ja saa paskahalvauksen aina kun ne siitä viipottaa ohi ja koira kiskasee nii että olkapäät rutisee..
En yleensä siivoa, jos koirani tekee nurmelle (mikäli lähellä ei ole taloja). Asuinalueella aina siivoan.
Jos minulta on kakkapussit unohtuneet/loppu, raivaan jätökset vaikka kepille sivummaksi tienreunasta. Voin kuvitella, ettei moni toimi samoin.
Niinhän se taitaa olla. Jos koiran hommaa niin on velvollinen huolehtimaan siitä kunnolla ja kantamaan vastuu. Pitää jaksaa noukkia ne koiran jätökset vaikka kuinka laiskottaa. Minäkin otan vastuun lapsestani ja siivoan jäljet yms vaikka tippaakaan ei huvittaisi. Koiraihminen on valintansa tehnyt.
Koiran kakka on ihan hyvä niinkuin se on. Ei sitä minun mielestä tarvitse siirtää.
Ymmärrän jos metsässä on jätöksiä, on siellä muidenkin eläinten. Mutta tienreunat pitäisi olla "turvallista" aluetta. Nurmikollakin jos kävelen, varaudun siihen että kaikkea sieltä voi mukaan tarttua.
Kannattaisi vähän katsoa, että mihin sitä kärryään lykkii. Onko tenava jotenkin tyhmä, kun se ei itse kävele??
Vierailija kirjoitti:
Ottaa niin paljon päähän kun rattaiden kanssa tullaan kerrostaloon ja renkaisiin on tarttunut koiranpaskaa. Haisee koko kämppä sen jälkeen. On raivostuttavaa että koira saa paskoa tienreunaan, metsä on sitten eri asia. Suututtaa!
Miksi sä kärräät sitä lastasi siellä missä koirat kakkaa, pidä vaunut tiellä niin ei tarvitse ulista.
Kerään kakat pientareilta heti kun maatumattomat roskat ja etenkin lasinsirut häviää kaduilta. Isompi lasku niistä lasinsiruista tulee, kuin yhdestäkään koirankakasta risukossa.
Harva koira kakkaa tielle, jos sille antaa vaihtoehtoja. Ei se kakansäilöminen muovipussiin mitenkään päin ole ekologista, äkkiä se maatuu ilman pussia. Toista on esim. nuorison jäljiltä puistoissa...
Mä kyllä siivoan aina myös sellaiselta tienreunalta missä kukaan ei ihan vieressä asu. Meillä on mm. alakoulu tässä lähellä ja ne pienet nyt kulkee vähän missä sattuu.
Muistan elävästi sen kammottavan hajun ja häpeän, kun olit astunut upouusilla lenkkareilla koiranpaskaan ja luokkahuoneessa alkoi sitten lemuta koirankakka.
Itsestäänselvästi poimin ne pois talojen pihoja reunustavilta alueilta, vaikka ne nyt teknisesti on kaupungin aluetta. Itseäni ainakin ällöttää että joku jättää kakat siihen suoraan meidän pihan eteen, josta me myös leikataan nurmikko. Talvellakin ällöttää se, että meidän portinpieleen on aina etsiytynyt keltainen keskittymä, tietty osasyynä se, että meillä on koira. Mutta ymmärrän että tätä pissaamista on hankalampi estää. Jos oma koiramme lirauttaa kunnon pissat jonkun portinpieleen, niin yleensä yritän edes vähän sitä hankea sekoittaa, vaikka eihän se sitä hajua sitten muille koirille estä.
Meillä on aina talutushihnaan sidottuna muutama pussi, hyvin harvoin syntyy sellaista tilannetta, että pussia ei olisi. Jos näin käy, niin jollain lehdellä tai talvella kepillä sohin sen miinan kauemmas.
Vierailija kirjoitti:
En yleensä siivoa, jos koirani tekee nurmelle (mikäli lähellä ei ole taloja). Asuinalueella aina siivoan.
Jos minulta on kakkapussit unohtuneet/loppu, raivaan jätökset vaikka kepille sivummaksi tienreunasta. Voin kuvitella, ettei moni toimi samoin.
Joo, kiitti vaan kun mun koirat sitten astuu siihen sun nyrmikolle jätettyyn paskaan, onpa tosi kiva pestä kiireessä koira/koirat.
Minulla 3 koiraa, ja kerään AINA niiden jätökset, näki kukaan tai ei, ja oli taajama tai ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä kärräät sitä lastasi siellä missä koirat kakkaa, pidä vaunut tiellä niin ei tarvitse ulista.
Salli minun nauraa. Asfaltoitu kevyenliikenteen väylä ei sinun mielestä ole tarkoitettu rattaiden baanaksi?
Tai yleisissä puistoissa ei ole tarkoitus liikkua, koska ne on tarkoitettu koiranpaskalle?
Taas huomaa tästäkin ketjusta, millaisia k...päitä monet koiranomistajat ovat.
Juu, lapseni ei vielä kävele enkä ajatellut hopuuttaa häntä siihen :)
Kun vielä asuin kaupungissa keräsin aina, näki kukaan tai ei. Nyt maalla on helppoa ja mukavaa kun metsässä liikutaan.
Kerran olin Itä-Suomessa ja koirani kakkasi ojan pohjalle, toisella puolen tie (jossa autotkin ajoivat) ja toisella junarata. Eräs vanha mies tuli vastaan parin pienen lapsen kanssa ja alkoi huutaa minulle etten saisi "paskattaa rakkejani siellä kun hänen pienet lapsensa leikkivät siellä ja sotkeentuvat". Yritin selittää että olen jo keräämässä niitä pois niin "aivan sama vaikka keräisitkin, sinne et paskata".
Minusta se oli outoa. Pikkulapsetko leikkivät ojassa junaradan ja autojen välissä?
Ja hän tosiaan näki että keräsin niitä ennen kuin alkoi sen huudon.
Ymmärrän että korjaamattomat jätökset ärsyttävät. Mutta tuo ylläkerrottu on kyllä jo yli ymmärryksen!
Lastensuojeluasia melkeinpä jos lapset tosiaan leikkivät noin vaarallisessa paikassa.. taisi papalla olla huono päivä ja purki sinuun :(
Kerään aina, jos parin kilometrin säteellä on yksikin roskis, jota kohti voin jatkaa lenkkiä. Mutta kilometrikaupalla en ala niitä pusseja kanniskella, jos tiedän, että niitä roskiksia ei kerta kaikkiaan ole. Ehkä joku joskus herää koirankakan määrään näillä kaduilla ja niitä roskiksia tulee tienvarsille sielläkin.
Ajattelen lämmöllä niitä omakotiasukkaita, jotka ovat liimanneet roskiksiinsa kakkapussitarran. Olette hienoja ihmisiä, kiitos teille!
Vierailija kirjoitti:
Kun vielä asuin kaupungissa keräsin aina, näki kukaan tai ei. Nyt maalla on helppoa ja mukavaa kun metsässä liikutaan.
Kerran olin Itä-Suomessa ja koirani kakkasi ojan pohjalle, toisella puolen tie (jossa autotkin ajoivat) ja toisella junarata. Eräs vanha mies tuli vastaan parin pienen lapsen kanssa ja alkoi huutaa minulle etten saisi "paskattaa rakkejani siellä kun hänen pienet lapsensa leikkivät siellä ja sotkeentuvat". Yritin selittää että olen jo keräämässä niitä pois niin "aivan sama vaikka keräisitkin, sinne et paskata".
Minusta se oli outoa. Pikkulapsetko leikkivät ojassa junaradan ja autojen välissä?
Ja hän tosiaan näki että keräsin niitä ennen kuin alkoi sen huudon.
Minulta olisi jäänyt keräämättä tuossa tilanteessa. Kerran koirani teki asiansa pientareelle lähelle erästä omakotitaloa, ja olin siinä aukomassa kakkapussia kun talon pihalta syöksähti täti nyrkkiä heristäen ja huusi, että keräät ne p*skat! Otti niin paljon päähän, että näytin hänelle sitä kädessäni olevaa pussia ja ilmoitin, että juuri aioin kerätä mutta nytpä lakkasi kiinnostamasta. Miksi pitää heti alkaa raivota??
Jep! Ei ole omakotitaloonkaan kiva tulla vaunujen kanssa mitkä haisee koiranpaskalle. Tietysti suoraan pesuhuoneeseen ja pesu. Kerrostalossa ei ehkä onnistu..