Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muka outoa, jos isä ja äiti molemmat ovat neuvolassa mukana?

Vierailija
23.08.2017 |

Meillä isä automaattisesti haluaa aina tulla mukaan, ajat katsotaan yleensä niin että töiltään pääsee. Moni on sanonut tätä oudoksi? Isä on vauvan kanssa sillä aikaa kun juttelen tädille ja kerron kuulumiset, isä myös yleensä pistää vaa'alle jne.

Moni on hymistellyt tätä ja kehunut miestä? :D varsinkin silloin kun odotin lasta ja mies oli silloinkin aina kuuntelemassa sydänäänet jne. Miksi miestä siitä pitää kehua? Argh!

Miten teillä, käyttekö yksin?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ollaan aina käyty, paitsi kerran kun mies ei töiden takia päässyt.

Vierailija
22/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa äitiysneuvolassa mies oli mukana, sanoi kyllä että melko turha käynti kun mun asioita vaan käsiteltiin :)

Ultrissa oli mukana ja ekoissa neuvoloissa.

Se isän läsnäolo on ihan isän oma asia, meillä ei ole mitään erikoisempaa, niin mitat pistän viestillä.

Tulevaisuudessa mies saa käydä yksin lapsen kanssa mun töiden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ollut mukana kaikilla raskauden aikaisilla neuvola/lääkärikäynneillä, sillä pystyy hyvin järjestellä työt niin, että pitää etäpäivän. Hyvin on henkilökunta ottanut molemmat huomioon! Joskus oon sanonu ettei tarvii, mutta hän haluaa tulla.

Pystyy järjestellä? Et voi olla tosissasi. Noinko puhut lapsellesikin?

Vierailija
24/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käytiin yhdessä. Kerran jouduttiin terveydenhoitajalle huomauttamaan, että myös isä on tässä huoneessa paikalla; puhu hänellekin. Hoitaja meni tietysti ensin vaikeaksi, mutta sanoi sitten fiksusti, että toimi väärin puhuessaan vain minulle ja katsoessaankin vain minua ja muutti sitten toimintatapaansa.

Tämä toiminta on iso syy siihen miksi monet isät ei kovin montaa kertaa neuvolassa käy. Ei heillä ole siellä mitään virkaa, jos äiti on paikalla. Jos isä on siellä ilman äitiä, hänelle puhutaan kuin lapselle, kirjoitetaan viesti lapulle lapsen äidille vietäväksi. Ei siellä montaa kertaa jaksa itseään nöyryyttää.

Vierailija
25/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on ollut mukana kaikilla raskauden aikaisilla neuvola/lääkärikäynneillä, sillä pystyy hyvin järjestellä työt niin, että pitää etäpäivän. Hyvin on henkilökunta ottanut molemmat huomioon! Joskus oon sanonu ettei tarvii, mutta hän haluaa tulla.

Pystyy järjestellä? Et voi olla tosissasi. Noinko puhut lapsellesikin?

Mikäs tässä niin outoa oli?

Vierailija
26/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä minäkään tajua, miksi siellä molempien pitäisi käydä. Äitiysneuvolakäynnit varsinkin ovat minusta isälle täysin tarpeetomia eikä isällä ole siellä mitään virkaa, ellei nyt isältäkin pidä verikokeita ottaa (niin kuin meillä yhtä lasta odottaessani). Joskus mies kävi yksin lapsen kanssa neuvolassa, mutta yleensä minä, koska miehellä on päivätyö. 

Vierailija
27/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt nähnyt syytä että äitiysneuvolaan olisi kovin usein tullut, se kun oli sitä purkkiin pissaamista ja mittaamista, en tiedä mihin miestä olisi tarvittu. Vauvan kanssa kävi neuvolassa yksinkin.

Meillä ainakin kuunneltiin vatsaa joka käyntikerralla ja mies sai aina käyttää sitä laitetta. Ei siinä miestä sinänsä tarvittu mutta meillä ainakin halusi tulla joka kerta mukaan ja aina oli mielissään kun sai kuunnella vauvan sydänääniä.

Vierailija
28/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä käytiin yhdessä. Kerran jouduttiin terveydenhoitajalle huomauttamaan, että myös isä on tässä huoneessa paikalla; puhu hänellekin. Hoitaja meni tietysti ensin vaikeaksi, mutta sanoi sitten fiksusti, että toimi väärin puhuessaan vain minulle ja katsoessaankin vain minua ja muutti sitten toimintatapaansa.

Tämä toiminta on iso syy siihen miksi monet isät ei kovin montaa kertaa neuvolassa käy. Ei heillä ole siellä mitään virkaa, jos äiti on paikalla. Jos isä on siellä ilman äitiä, hänelle puhutaan kuin lapselle, kirjoitetaan viesti lapulle lapsen äidille vietäväksi. Ei siellä montaa kertaa jaksa itseään nöyryyttää.

Onpa surkeaa jos teillä on tuollaisia kokemuksia.

Meillä on mies ollut aina mukana ja kerran käynyt vauvan kanssa yksin kun olin kipeä. Koskaan ei ole miestä vähätelty vaan kohdeltu ihan tasa-arvoisena vanhempana.

Vierailija
29/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä minäkään tajua, miksi siellä molempien pitäisi käydä. Äitiysneuvolakäynnit varsinkin ovat minusta isälle täysin tarpeetomia eikä isällä ole siellä mitään virkaa, ellei nyt isältäkin pidä verikokeita ottaa (niin kuin meillä yhtä lasta odottaessani). Joskus mies kävi yksin lapsen kanssa neuvolassa, mutta yleensä minä, koska miehellä on päivätyö. 

Sydänäänet tosiaan oli varmaan isoin syy miksi meillä isä oli mukana, ne tavallaan teki raskaudesta miehellekin konkreettisemman. Että siellä puolison sisällä tosiaan asustelee joku josta kuuluu tommonen omituinen laukka :D

Ap

Vierailija
30/34 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän neuvolassa toivottiin että isä hoitaisi ainakin yhden neuvolakäynnin, oliko nyt puolivuotisneuvola johon erityisesti toivottiin, toki äitikin sai halutessaan tulla mukaan.

Miksi ihmeessä isän pitäisi hoitaa yksi neuvolakäynti? en tarkoita, etteikö saisi, mutta väliä jos äiti hoitaa?

Vierailija
31/34 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei olisi varaa tuohon. Neuvolapäivä = palkaton päivä. Kiitos keskittämisen meiltä vietiin lähineuvola, nyt pitää matkata melkein 30 km päähän ja aika on aina keskellä päivää tyyliin klo 11. Miehen pitäisi ottaa koko päivä vapaaksi yhtä 30 min tapaamista varten. Kiitos ei.

Vierailija
32/34 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli mukana ensimmäisissä äitiysneuvoloissa ja ultrissa. Ekoissa syntymän jälkeisissä neuvoloissa ehti olla mukana, töihin palattuaan ei ottanut enää vapaata sitä varten. Puolitoistavuotisneuvola varattiin miehen pekkaspäivälle ja hän hoiti sen yksin, minä olin yksin 2-vuotisneuvolassa.

Vierailija
33/34 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun menen käynnille yksin niin saan kuulla kuinka isät pitäisi saada aktivoitumaan. No kun seuraavalla kerralla mies sitten sopii työvuorot niin että pääsee mukaan niin ei hänellä ole mitään virkaa tapaamisessa.

N. puolet kerroista olen ollut yksin. Ja jos tiedän etukäteen mitä käynnillä tehdään niin olen miehelle sanonut ettei tarvitse turhaan vaihdella vuoroja.

Ikäväähän se olisi jos ei miestä kiinnosta yhtään tulevan vauvan asiat.

Vierailija
34/34 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se outoa.