Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukan poisto leikkaussalissa?

Vierailija
03.04.2006 |

Onko kuulolla ketään, jolta poistettu kierukka leikkurissa? Nukutetaanko, puudutetaanko vai minkälaisessa humauksessa tehdään? Kuinka pian pääsee kotiin?

Kovasti olen kiitollinen tiedoista!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ajattelin nyt udella jos jollain ois kokemusta.

Vierailija
2/3 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyselin kierukan laittajalta aikanaan, mitä tehdään, jos langat menee kohtuun. Sanoi, että silloin pitää laittaa kohdunkaulaan joku pieni spekulan tapainen, että pääsee etsimään ne piuhat ja sitten se poistetaan normaalisti.

En kysynyt puudutuksista, mutta ymmärsin, että ihan lääkärin vastaanotolla tehdään (tosin en ole Suomessa), joten mitään kokoanestesiaa tuskin annetaan.

Suomessa tehdään joskus tuollaisia hankalampia gynekologisia operaatioita (minulla munatorvien kuvaus, kun oli ongelmia saada sondi kohdunkaulan mutkan läpi) " humauksessa" , joka on lyhyt vahva kipulääkitys ja siitä toipuu nopeasti. Voisin kuvitella, että joku tuollainen olisi paikallaan, ainakaan minun kohdunkaulaani ei voi ronkkia kovin syvältä ilman kipulääkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kierukan langat ovat luiskahtaneet kohdunkaulankanavan sisäpuolelle, tai jopa peräti kohtuonteloon, ei poistoa suinkaan tarvitse tehdä leikkaussalissa.

Gynekologilla on käytössään erilaisia instrumentteja tällaisia tilanteita varten, mm. spekula, kohotin, jyväpihdit, sekä " koukku" , jota lääkäri pyörittelee kohtuontelon sisällä saadakseen otteen kierukasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän