elefit kuntoportti
Hei! Millaisia kokemuksia elefitiltä/kuntoportista (jkl)?
Kommentit (50)
Huijattuolo kirjoitti:
En missään nimessä suosittele. Itselleni kaupiteltiin vuoden sopimus halvemmalla kuin yleensä, mutta annettiin täysin virheellistä tietoa ja sitouduin vahingossa maksamaan kuukausittain maksettavan maksun jota luulin vuoden maksuksi. Seuraavana päivänä huomasin erehdyksen eikä elefit suostu sopimusta purkamaan. Olen opiskelija ja perustelin, ettei minulla ole tuloja, millä saisin maksut maksettua, mutta siltikään elefit ei tullut asiassa vastaan. Salista itsestään en osaa muuta kertoa, koska en siellä vielä kertaakaan ole käynyt treenaamassa tämän episodin jälkeen.
Sillä tyylillä siellä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt muutaman vuoden ja tykännyt. Ohjaajat on kaikki mukavia, samoin muut kuntoilijat. Jumpissa käy kaiken kokoisia naisia ja ikäskaala on laaja. Koska miehet puuttuvat, kukaan ei kyylää toisen rintavarustusta tai takamuksen kiinteyttä, joten tunnelma on rento ja naisenergia kukoistaa.
Ei ole kuntosalin vika, jos et ole lukenut sopimusta ennen allekirjoittamista.
Missähän kohtaa siellä on käytäntö, kun on normaalista poikkeava tilanne. Hallitus velvoitti riskiryhmään kuuluvat pysymään keväällä kotonaan, Elefit päätti laskuttaa asiakkaita, vaikka he eivät saaneet kodistaan poistua. Minullekin kaupungin työntekijä huusi, et kai sinä ite kaupassa käy, kun en halunnut omia järjestelyjäni hänelle kertoa. Nyt vähän naurattaa kun seuraan miten vaikeaa USA.n presidentin on vaikeaa luopua asemastaan, miten tulikin mielen Elefit.
Vierailija kirjoitti:
No raha menisi ruokaan, josta tulee läskiä, ellei kuntoile, jotenka oikea paikka henkilökohtaisesti mulle toi Ele. Eikä kuntoilun määrää oo rajoitettu niinkuin monissa muissa maissa nykyään.. paitsi tietysti sen verran että on auki vain klo kuudesta aamulla iltakymmeneen. Ois hyvä että ois auki koko vuorokauden, koska työ rajoittaa kuntoilua. Hyvin ammattitaitoiset personal trnr:t siellä. Oon saanut valtavasti läskiä itsestäni pois. Tietysti toivon että kenellekään toipuvalle ed:lle eivät pakkomyy noita juttujaan, mutta ei siellä ole pakko kertoa, miksi kuntoilee, mikä on siis hyvä. Vähän tylsää ku ne eivät mulle antaneet alennusta hinnoista, koska en ole niin kaunis/laiha vielä.
Niinkö, Mikä estää ravintoon liittyvien valintojen tukevan sinulla hyvinvointia, ei kai sinulle väkisin kaupassa myydä lihottavia ruokia. Hinta tosiaan taitaa olla sitä kalliimpi, mitä läskimpi asiakas on. Sehän tietää lihavan ihmisen kantavan rahansa vuosikausiksi tuolle yritykselle. Kauneus ei silti ole taattua, vaikka paino tippuisi. Laita ihmeessä ehdotusta tiloissa olevaan aloitelaatikkoon 24h/7pvää, joku niitä joskus tyhjentää ja vie suoraan öö-mappiin, niin kuin sähköpostit. Sain parhaat naurut viestistäsi moneen kuukautee,
Samoja kokemuksia täälläkin. Luulin maksavani 49.90e neljästä kuukaudesta, mutta laskut tulivatkin joka kk. Sen pistin omaksi virheeksi. Koronan aikaan keväällä laitoin monta viestiä että tahtoisin irtisanoa sopimuksen kun olin lähes koko kevään ja kesän toisessa kaupungissa ja kuulun riskiryhmään. Laitoin myös parin muun kanssa kommenttia heidän instagram postaukseensa jotka myöhemmin poistettiin kun olivat negatiivisia?? Liityin salille voittaessani kehonkoostumusmittauksen ja otin alkuun myös personal trainer palvelun. Pt oli aivan täyttä kuraa. Koska olin ennestään käynyt pitkään salilla, ohjelmat tehtiin aivan vasemmalla kädellä, ja jossain vaiheessa tapaamisessa olin laittanut että toivoisin apua ravitsemukseen. Siitä en saanut sanallakaan apuja. Syyskuussa loppuu sopimus joten siihen asti nyt tunnollisesti vielä käyn kyseisellä salilla, mutta sen jälkeen lähden mahdollisimman äkkiä pois! Jos ei muuten niin otan yhteyttä kuluttajasuojaan. Huijauksien lisäksi koko sali ei mielestäni ole hyvä. Laitteet on vanhoja eikä kaikki toimi kunnolla ja painot melko pieniä kokeneemmalle kävijälle. Kokeilin muutamaa ryhmäliikuntatuntia ja ne oli kyllä melkoisen surkeita.
Onko tämä ryhmäkanne juttu edennyt? Miten se toimii? Mulla samoja kokemuksia Elefitistä...
Täällä myös kuluttajariitalautakunnassa käsittelyssä asia koskien kuntosalisopimusta.
KIERTÄKÄÄ KAUKAA KYSEINEN KUNTOSALI!
Uskomatonta, miten tämä kuntosali voi vaan jatkaa toimintaa, kun näin monia on, joilla asia edennyt kuluttajariitalautakuntaan. Itsehän lankesin Elefitin ansaan SPR:n kirpparilla, jossa oli houkutteleva arvontalaatikko "voita ilmainen kuntokartoitus jne" :-D Jotenkin tuntuu niin ristiriitaiselta, että köyhä ihminen kirpparilla käydessään joutuu tämmöseen pallo jalkaan 24kk-tilanteeseen. Olen ollut noihin kirpputoreihinkin yhteydessä, että tiedättekö te, mikä se?Elefit on ja kuinka se huijaa teidänkin asiakkaita... Kaikillehan se alkumittaus on ilmainen! Ei se mikään arpaonnivoitto ole...
Onko joku onnistunut irtisanoutumaan kyseisestä lafkasta?
Itse pääsin irti sillä että minua painostettiin muokkaamaan kommenttini positiiviseksi googlessa. Muuten olisin joutunut maksamaan +300€ vaikka olin irtisanonut sopimukseni yli puoli vuotta aikasemmin. Mutta yllättäen kukaan ei vastannut missään somekanavassa ja kommenttejani poistettiin kun kyselin asiasta.
Jos joku sitä ryhmäkannetta meinaa laittaa pystyyn niin mä oon mukana. Tää on niin perseestä koko toimintamalli tällä salilla.
Pakkomyynti ja asiakaspalvelun toimimattomuus - tämä on Elefit. Valittakaa laskuista ja ottakaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Laskusta valittaminen onnistuu lomakkeella "virheellinen perintä (word) (pdf)", joka löytyy täältä: https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/reklamaation-tekeminen-yritykselle/. Syyksi voitte kirjoittaa vaikka sen, ettei laskussa ole eritelty, mille ajalle maksun eri momentit on tarkoitettu, ja että koronarajoitusten takia palvelu ei vastaa sovittua ja sopimuksen soveltaminen johtaisi kohtuuttomuuteen (esim. supistettu ryhmäliikuntatarjonta ja kuntosalin laiteet pitäisi itse siivota).
Jos ja kun Elefitin asiakaspalvelu vastaa monen kuukauden jälkeen, miettikää, haluatteko tosiaan tauottaa tai siirtää sopimuksen alkamista myöhemmäksi ajankohdaksi. Jos haluatte sopimuksen purkua, Elefit ei voi vaatia laskujen määrän mukaista normaalihintaista maksua korvaukseksi (monta sataa Euroa), jos ovat itse olleet toimimattomia näinä aikaisempina kuukausina, jolloin laskut ovat kertyneet.
Viekää asian sitten kuluttajariitalautakuntaan: https://www.kuluttajariita.fi/fi/.
Muualla on ehdotettu ryhmäkannetta (https://keskustelu.suomi24.fi/t/14747349/elefit-kuntokeskuksesta-kokemuk...). Ryhmäkanteen voi vain kuluttaja-asiamies nostaa.
Lehtijuttu olisi hyvä tehdä tästä.
Jos olet kiinnostunut antamaan toimittajalle lisätietoa (myös anonyymisesti) ja ryhmäkanteen osallistumisesta, lähetä minulle viestin:
Skype nimeni tätä varten on "selefit".
Kun hinnat ei ole näkyvissä Elefitin nettisivuilla, kiinnostaisi myös, millä hinnalla kaupittelevat palvelunsa eri naisille.
Mä oon kahdesti osallistunut Eleen arvontaan ja molemmilla kerroilla voitin! Taitavat siis tarjota sen mittauksen kaikille, jotka ovat laittaneet yhteystietonsa arvontalaatikkoon ja painostaa sitten salisopimukseen. Jos kestää painostuksesta tulevan ahdistuksen, niin nuo heidän arvontalaatikot on hyvä ilmaiskeino seurata oman kehonkoostumuksen muutoksia :D
Olen miettinyt irtisanoutumista kyseiseltä salilta syksyllä heti kun 12kk soppari/jäsenyys tulee täyteen. Olen todella tyytymätön korona-ajan asiakaspalveluun. Onko muilla sopimusten irtosanominen onnistunut ongelmitta kun minimiaika täynnä? Olen kuullut ongelmia olevan jälkilaskujen kanssa.
Sain juuri ratkaisupäätöksen kuluttajariidasta, ja elefit esittää että he ovat pyytäneet useasti (?) muutto todistusta. Kaikkien muiden todistusten lisäksi.
Kuulemma loukkasin heidän tunteitaan kun kehtasin haukkua heidät epäasiallisesti pystyyn.
Minusta hyvin asiallista.
Kaikki kuluttajariitaan, saa ton pellefirman kiikkiin.
Kannattaa käyttää vastapuoleen sanoja "erikoinen", hämmästyttävä, kummastuttava, outo, uniikki, ainutkertainen, räätälöity, fabrikoitu.
Ja kaikki fittan kokemukset.
Pää viileenä ja sinne kuluttajariitaan ja kaikki sen kautta.
Kyl ne tutkii.
Täällä myös karut kokemukset kyseisestä firmasta: sopimusta ei saa irtisanottua millään, eivätkä firman edustajat edes vastaa puheluihin eikä sähköposteihin. Lopulta luovutin ja maksoin tyhjästä. Naistenhuoneen viestiketjujen mukaan meno on jatkunut aivan entisellään viime aikoinakin...
Laihtuu kun menettää ruokarahansa.
Suosittelen jos haluaa menettää rahansa.
Onneksi en käytä saleja ensinkään. Kaveri kertoi että sali on vain naisille ja silti siellä pyörii miehiä. Henkilökunnassa ja asiakkaina.
Siinä jo lakioppia harhaanjohtamisesta.
Lisäksi kaveri sai työpaikan kauempaa ja alkoi nillitys muutto todistuksista sun muista.
Erään vasta synnyttäneen olisi pitänyt jatkaa salikäyntejä.
Kyllä näitä kuulee mitä on tapahtunut.
Toi firma myy vaikka äitinsä.
Vierailija kirjoitti:
En menisi lähellekään https://yle.fi/uutiset/3-12263769
Ei helv... mikä firma, henkilökunta ei halua tulla omilla nimillään esille ja julkisuuteen. Kertoo tyhjentävästi aivan kaiken tästä huijariyrityksestä. Ei ole tarkoituskaan tarjota oikeita kuntoilupalveluita vaan viedä rahat asiakkaaksi erehtyneiltä.
En todellakaan voi suositella Elefittiä. Koronan alkaessa monta kuukautta yritin saada yhteyksiä, tauottaakseni kuntosalilla käyntiä riskiryhmään kuuluvana, ei vastauksia sähköpostiin automaatti vastasi kuukausien ajan meillä on ruuhkaa. Yrityksellä on asiakasrekisteri, josta olisi voinut joukkopostauksen laittaa tilanteesta. Ikääntyneenä ei voimat enää riitä jaksaa lattiatasossa punnerruksia ja muita fyysistä voimaa vaativaa sarjaa. Senjoritunnit lopetettiin ja laskua alkaa taas pukkaamaan. Joku asiakas kertoi senjoritunteja tulevan keväällä, mutta miksi eläkkeellä olevilta velvoitetaan kuukausimaksua. Eitä en ymmärrä. Kaikki hyvät ohjaajat sieltä häipyivät viime vuoden alusta, joku kökkö oli tuuraamassa, joka käytti aikaa levittämällä lappujaan mitä missäkin kohteessa tehdään ja jakoi välineitä niille kohteille. Jotkut pitempään olleet asiakkaat tarjoutuivat auttamaan, mutta ei kelvannut apu, hän halusi itse omalla tunnillaan merkata paikat. Asia on ok, mutta jos 20-30 maksavaa asiakasta odottaa tunnin alkavan ja kestävän luvatun ajan mistä maksu on määräytynyt pärstäkertoimen mukaan, niin ei se voi olla niin.