Onko 2 euroa 3 desin kahvikupillisesta likaa ? Lapsen synttäreillä siis. Tulossa sukulaisia
Ja muutama ystävä.
Hinnasto olisi:
- Kahvikuppi 3dl: 2€
- pala katkarapupiirakkaa 1 €
- piparit 0.30 €
- mehulasi 2dl ( 1.20€)
- lasi colaa (halvempaa rajamarketin versiota) ja 2dl lasi 1.20€
- pala mansikkakakkua 1.70 €
- pala mustikkapiirakkaa 1.40 €
- kulhollinen mansikka kiisseliä 1.20
Onko hinnasto liian korkea?
Tulossa kylään sukulaisia ja syntymäpäivät pidetään kotonamme.
Lahjan saa antaa rahana tai tavarana.
Hinnasto kuitenkin mietityttää.
Kommentit (341)
Aivan mahtava keskustelu! Vähän ehkä jo toistaa itseään, tässä 12. Sivun kohdalla..
Lapseni kävi aikoinaan naaprin lasten syntymäpäivä kutsuilla jossa pyydettiin ottaa mukaan pikkurahaa...myynnissä 1markan arpoja... palkintona perheen lapsille tarpeettomiksi jääneitä leluja esim. Eläin setistä sarvikuono... duplolego ihminen...
Vierailija kirjoitti:
Jaaha. Ensin vaaditaan maksu hääateriasta ynnä häämatkasta. Sitten pitää maksaa muksun synttäritarjoiluista. Kiitos vaan kutsusta, mutta ei kiitos. Emme tule. Sillä eihän se noihin tarjoiluihin pysähdy, vaan lisäksi olisi tuotava riittävän kallis lahjakin.
Kai muuten muistat sitten liittää hinnaston jo synttärikutsuun!
Hyvä idea liittää hinnasto jo kutsuun! Kiitos tästä. :) Voisi ehkä pyytää myös kaikki etukäteen ilmoittamaan mitä ottaa, jotta osaan varata oikean määrän ruokaa. Ei jää sitten hävikkiä... ja ihmiset osaavat ottaa oikean rahamääränkin mukaan. Ajattelin pistää kutsuun myös minimilahjahinnan (50€).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi on kyllä ylihintaista, muuten hyvin kohtuullista.
Okei jos lasken kahvin 1.85€ niin olisiko parempi?
T. Ap
Tasaraha on parempi, hankalaa noiden 10 ja 5 sentin kolikoiden kanssa sit puljaa.
Muista laittaa kutsuun myös että jokainen tuo omaa veskipaperia. Jos ei ole niin myyt arkki 10 senttiä.
Kehtaat periä tarjottavista. Sellaisille juhlille minä en tule.
Tinti:67 kirjoitti:
Lapseni kävi aikoinaan naaprin lasten syntymäpäivä kutsuilla jossa pyydettiin ottaa mukaan pikkurahaa...myynnissä 1markan arpoja... palkintona perheen lapsille tarpeettomiksi jääneitä leluja esim. Eläin setistä sarvikuono... duplolego ihminen...
Mahtava kierrätysidea!
Meillä on ollut santsikupilliset ilmaisia, joten tuo tasaraha voisi ollakin ihan ok! Ei useimmat kuitenkaan juo kuin 1-2 kupillista, niin ei oo tullu ongelmaa siitä ilmaisuudesta.
Tarjoilut sikseen, eikö ketään kiinnosta lahjapuoli? Itse lähetin katalogin kotiin jokaiselle vieraalle josta voi valita lahjan tuotavaksi. Ohjeistuksena että ilmoittaa etukäteen mitä ajatteli ettei tule päällekkäisyyksiä. Kerran kävi nimittäin niin että kaksi toi saman monster high-nuken ja tyttö itki koko illan huoneessaan. :( Piti sitten itse lähtä kaupoille, tosi kurjaa kun menee synttärit pilalle vieraiden ajattelemattomuuden takia.
Itse ajattelin kyllä sisällyttää jääkaapin käyttämän ylimääräisen sähkön pääsymaksuun. Pitää kuitenkin säilöä tarjoiluja siellä etukäteen ja siihen menee ylimääräistä energiaa. Meillä myös kaksi koiraa jota vieraat silittelevät aina, ajattelin tänä vuonna periä ovella ekstraa tuon takia. Eihän kukaan mene korkeasaareenkaan katselemaan eläimiä maksutta? Jotenkin ne koiranruoatkin pitää kustantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi on kyllä ylihintaista, muuten hyvin kohtuullista.
Okei jos lasken kahvin 1.85€ niin olisiko parempi?
T. Ap
Kai sä ilmoitat saadut voitot verottajalle vai pitääkö ilmiantaa?
Vierailija kirjoitti:
Tarjoilut sikseen, eikö ketään kiinnosta lahjapuoli? Itse lähetin katalogin kotiin jokaiselle vieraalle josta voi valita lahjan tuotavaksi. Ohjeistuksena että ilmoittaa etukäteen mitä ajatteli ettei tule päällekkäisyyksiä. Kerran kävi nimittäin niin että kaksi toi saman monster high-nuken ja tyttö itki koko illan huoneessaan. :( Piti sitten itse lähtä kaupoille, tosi kurjaa kun menee synttärit pilalle vieraiden ajattelemattomuuden takia.
Itse ajattelin kyllä sisällyttää jääkaapin käyttämän ylimääräisen sähkön pääsymaksuun. Pitää kuitenkin säilöä tarjoiluja siellä etukäteen ja siihen menee ylimääräistä energiaa. Meillä myös kaksi koiraa jota vieraat silittelevät aina, ajattelin tänä vuonna periä ovella ekstraa tuon takia. Eihän kukaan mene korkeasaareenkaan katselemaan eläimiä maksutta? Jotenkin ne koiranruoatkin pitää kustantaa.
Ja se pitää myös muistaa jos on sadekeli, että katto pään päällä kustantaa myös erikseen. Muut voivat juhlia pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi lahjojen kanssa sama juttu! Minä tosin lähetin toisen lahjan ostajan palauttamaan lahjan samantien ja vaihtamaan uuteen ja kalliimpaan, niin paha mieli tuosta tuli. Tästä lähtien ilmoitan lahjan etukäteen kutsussa. Lisähommiahan siitä tulee räätälöidä kaikille oma kutsu, mutta nostan sitten vähän kahvin ja vessapaperin hintaa. :)
Kait laitoit hinnaston kutsuun? Tietävät ottaa sopivaa rahaa mukaan . Ehkä ottaisin oman termarin ja tarjottavat kuitenkin , tarjoilu vaikuttaa aika huonolta
:-) kiitos päivän nauruista! Oli kopio mistä tahansa niin ajatuksenkin asteella ihan älytöntä nuo hinnastot :-)) En voi uskoa että joku oikeasti noin toimisi. Jos toimii niin on kyllä...enpä sano mikä.
Parempi laittaa ihan etukäteen summa, jolla sitten saa syödä ja juoda niin ei tarvitse itse myydä ja vahtia jokaisen suupalaa.
Esimerkiksi 50e per henkilö, lapsi vaikka 30e niin jää käteenkin rahaa loppukuuta varten!
Sitten myös tiedät paljon ostat ruokaa, ettei vaan jää yli ja mene rahat hukkaan.
Hinta on sopiva jos tarjoat kahvin 1920-40 vuoden posliinikupista, Arabiakin kelpaa, mutta jos tarjoat Ikean mukista maksa ainakin1,5 ekeä jos joku suostuu juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoan kahvit kirjoitti:
Mitä verottaja sanoo
Missä on sun huumorintaju, oletko noin tosikko, ettet ymmärrä:)
Itse heitän valitettavan usein reikäpäistä läpändeerosta, näin vanhemmiten sitä on alkanut miettiä että ei ehkä kannata. Tässäkin ketjussa useampikin tosikko 😶
Oon kyllä monenkin ketjun kohdalla miettinyt että tosikkomaisuus ja tyhmät päivittelyt ovat jonkun provoja.
Muista myös veloittaa sisäänpääsy hinta!
Mikä siellä pyllyssä nyt hiertää?