Onko 2 euroa 3 desin kahvikupillisesta likaa ? Lapsen synttäreillä siis. Tulossa sukulaisia
Ja muutama ystävä.
Hinnasto olisi:
- Kahvikuppi 3dl: 2€
- pala katkarapupiirakkaa 1 €
- piparit 0.30 €
- mehulasi 2dl ( 1.20€)
- lasi colaa (halvempaa rajamarketin versiota) ja 2dl lasi 1.20€
- pala mansikkakakkua 1.70 €
- pala mustikkapiirakkaa 1.40 €
- kulhollinen mansikka kiisseliä 1.20
Onko hinnasto liian korkea?
Tulossa kylään sukulaisia ja syntymäpäivät pidetään kotonamme.
Lahjan saa antaa rahana tai tavarana.
Hinnasto kuitenkin mietityttää.
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus on tietysti provo, mutta ihan oikeasti olen miettinyt, että voisiko lasten synttäreille laittaa vaikka eteiseen pienen kipon, johon voisi halutessaan jättää kahvirahaa? Onko ihan noloa? Perustuisi siis täysin vapaaehtoisuuteen.
Minkä ihmeen takia?
Paljonko se juhliin osallistuminen maksaa?
:DDD Näyttää kuitenkin toimivan. Minusta hauskaa! Ei ne provot vaan ne jotka ostaa jutun, aina!
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus on tietysti provo, mutta ihan oikeasti olen miettinyt, että voisiko lasten synttäreille laittaa vaikka eteiseen pienen kipon, johon voisi halutessaan jättää kahvirahaa? Onko ihan noloa? Perustuisi siis täysin vapaaehtoisuuteen.
Etkä ole :DDD!
Meillä sai narikkamaksusta 20% alennusta, jos jätti sylilapset kotiin. Toimi!
Hyviä ideoita kyllä yksi jos toinenkin. Ite mietin buffet-tyylistä hinnoittelua tarjoiluihin, niin ei tarvis miettiä yksittäisiä hintoja, ja toisaalta voisi määrällä ehkä korvata laatua?
Voi elämän kevät 😲 jos kutsutaan vieraita niin tarjotaan ihan ilmaiseksi kahvit ym. Kutsukaa sen verran kun varaa...
Siis hä? Luinko mä oikein..että synttäri vieraat joutuu maksaan mitä syövät.ei oo todellista.mä en edes menis tollasille synttäreille toivottavasti oli vitsi ja huono sellanen.ja selittäkää nyt tyhmälle miksi toimitte näin?!?
Siis onko tää todellista?! Pyydättekö tosiaan synttäritarjoiluista hinnan?!?! Ei oo ihmisillä törkeyden kanssa mitään rajaa... Odotatteko vielä lahjoja jos joku sattuu synttäreille tulemaan? Pakko kysyä käykö teillä synttäreillä väkeä? :D
Meillä on neljä lasta ja jokaisen synttäreille teen aina ruokaa ja kakkukahvit päälle. Osalla vieraista on matkaa noin 100km ja olen ajatellut, että ruokin meillä niin ei tarvi vieraiden käydä juhlien jälkeen huoltsikalla syömäs..
Viimeksi tein palapaistia naudan sisäpaistista ja possun ulkofileestä, kermaliemi porkkanoiden ja sipulin kera. Salaattia ja leipää oli myös. Kakkua ja kahvia, lapsille limpsaa, karkkia ja sipsiä. Ja keneltäkään en hintaa pyytänyt. Lahjan kuitenkin jokainen toi. Mun ruokalistalla olis voinu hintaa periä vaikka 20€ per aikuinen..
Hieno idea! Olen monta kertaa miettinyt tätä hinnoittelu-ideaa mutta on jäänyt toteuttamatta. En tiedä miksi.
Toinen idea mitä olen pyöritellyt mielessä on kk-maksut kummeille. Siis että kummit maksais lapsille kuukausilahjoitusta vaikka 15-25 eur kuukaudessa. 10 eur ois kyllä liian vähän, koska sen verran maksetaan kehitysmaan kummilapsille ja kyllähän täällä Suomessa kaikki on paljon kalliimpaa joten summakin voisi olla isompi?
Harmi etten keksinyt ideaa ja kastajaisissa. Myöhäistä varmaan nyt pyytää summaa takautuvasti?? Vai onko?
Helmi kirjoitti:
Siis hä? Luinko mä oikein..että synttäri vieraat joutuu maksaan mitä syövät.ei oo todellista.mä en edes menis tollasille synttäreille toivottavasti oli vitsi ja huono sellanen.ja selittäkää nyt tyhmälle miksi toimitte näin?!?
Tervetuloa tälle vuosituhannelle! :D
Vierailija kirjoitti:
Hieno idea! Olen monta kertaa miettinyt tätä hinnoittelu-ideaa mutta on jäänyt toteuttamatta. En tiedä miksi.
Toinen idea mitä olen pyöritellyt mielessä on kk-maksut kummeille. Siis että kummit maksais lapsille kuukausilahjoitusta vaikka 15-25 eur kuukaudessa. 10 eur ois kyllä liian vähän, koska sen verran maksetaan kehitysmaan kummilapsille ja kyllähän täällä Suomessa kaikki on paljon kalliimpaa joten summakin voisi olla isompi?
Harmi etten keksinyt ideaa ja kastajaisissa. Myöhäistä varmaan nyt pyytää summaa takautuvasti?? Vai onko?
Ai niin. Unohdin lisätä että meillä.on lapsilla kullakin 5 kummia joten ihan kiva summa tuosta jo tulisi 125 eur/kk. Isovanhemmilta voisi kyllä tasapuolisuuden vuoksi pyytää myös kuukausilahjoitusta mutta mikä olisi sopiva summa?!
Mä otan myös tämän hinnoittelusysteemin käyttöön. Kiitos, ap! Ja kaikilla on niin harvoin käteistä mukana, niin listaan Pivot ja mobiilimaksumahdollisuuden jo kutsuun, että tietävät. Helpottaa kummasti kaikkien elämää. Voisin ehdottaa myös tuota kk-maksua kummeille.
Kyllä tämä on verraton sivusto! :)
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta kuukausimaksu! Lisäksi meillä on diili, jonka mukaan kummit maksavat kolme kertaa vuodessa erillisestä kuvatilauksesta 18 e/kerta ja saavat siten kotiin toimitettuna synttäri-, koulu/tarha- ja joulukuvan. Jos maksaa 6 e lisää, saa kuvat myös tarra-arkkina. Isoäidit on kovasti tykänneet, että kuvat tulee automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin. Unohdin lisätä että meillä.on lapsilla kullakin 5 kummia joten ihan kiva summa tuosta jo tulisi 125 eur/kk. Isovanhemmilta voisi kyllä tasapuolisuuden vuoksi pyytää myös kuukausilahjoitusta mutta mikä olisi sopiva summa?!
Olisi ehkä reilua, että isovanhempien summa olisi sidonnainen palkkaan/eläkkeeseen.. Minä ajattelin ehdottaa että prosentti nousisi ikävuoden mukaan. Eli 1v.=1%, 2v.=2% etc. Mitä mieltä?
Mun tuntitaksa on sitten 100e kun tulen pojan perheeseen (miniä on sen verran kenkku). Tytär saa minut vieraakseen 60e :n taksalla.
Jos odotetaan lasten hoitamista ja satujen lukemista niin, sitten pitää lisätä siihen 20e per tunti lisää. Jos odotetaan lahjoja, niin lahjasummat pitää tallettaa tililleni etukäteen. Tuon sitten jotakin sopivaksi katsomaani.
Jaaha. Ensin vaaditaan maksu hääateriasta ynnä häämatkasta. Sitten pitää maksaa muksun synttäritarjoiluista. Kiitos vaan kutsusta, mutta ei kiitos. Emme tule. Sillä eihän se noihin tarjoiluihin pysähdy, vaan lisäksi olisi tuotava riittävän kallis lahjakin.
Kai muuten muistat sitten liittää hinnaston jo synttärikutsuun!
Minä lähetän myös omille kummeilleni laskun takautuvasti 12 kk * 16 v * 15 Euroa = 2880 Euroa. Korot saavat anteeksi kun on joitakin lahjoja tullut. Aika hyvä summa kun on 4 kummia
Vierailija kirjoitti:
Voi tietenkin, laita lasku perään ja muista indeksikorotukset.
Hahaha! Loistava trolli! X