Miten pääsen yli pettymyksestä naiseen?
Olen ollut korvia myöten rakastunut erääseen naiseen, mutta nyt tunnen inhoa häntä kohtaan. Riitelimme pari viikkoa sitten ja naisesta selvisi puoli jota en olisi ikinä uskonut olevan olemassa. Rakastuin häneen lämpimään, rakastavaan ja iloiseen persoonaan. Nyt selvisi, että se kaikki on ollut valetta. Todellisuudessa hän on todella kylmä ja ilkeä ihminen. Nyt en ymmärrä, miten olen voinut rakastua häneen. Ehkä se kaunis ulkonäkö sokaisi minut.
Kommentit (76)
Minä olin aivan yhtä järkyttynyt, kun olimme sopineet seurustelevamme, ja puhuimme tulevaisuuden suunnitelmista. Toinen osapuoli ei kestä yksinäisyyttä eikä ajatusta siitä, että ehkä jutustamme ei tulekaan mitään, ja alkoi etsimään muita samaan aikaan. Kuvitteli, että jään seuraamaan hänen toilailujaan. Minäkin muutuin kylmäksi, kritisoivaksi ja torjuvaksi. Teki mieli vain ja ainoastaan lähettää hänet helvettiin. Hän vain roikkuu, kun ei ymmärrä, että minäkin olen pettynyt ja tarvitsen tehdä oma luopumis- ja surutyö. Totaalisen epäkypsä ja todennäköisesti sekaisin oleva henkilö. Mutta näitähän Suomen maasta riittää?
Vierailija kirjoitti:
Minä olin aivan yhtä järkyttynyt, kun olimme sopineet seurustelevamme, ja puhuimme tulevaisuuden suunnitelmista. Toinen osapuoli ei kestä yksinäisyyttä eikä ajatusta siitä, että ehkä jutustamme ei tulekaan mitään, ja alkoi etsimään muita samaan aikaan. Kuvitteli, että jään seuraamaan hänen toilailujaan. Minäkin muutuin kylmäksi, kritisoivaksi ja torjuvaksi. Teki mieli vain ja ainoastaan lähettää hänet helvettiin. Hän vain roikkuu, kun ei ymmärrä, että minäkin olen pettynyt ja tarvitsen tehdä oma luopumis- ja surutyö. Totaalisen epäkypsä ja todennäköisesti sekaisin oleva henkilö. Mutta näitähän Suomen maasta riittää?
Hänellä olisi hyvä hoitaa ensin itsensä kuntoon ennenkuin alkaa seurustelemaan kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten itse käyttäydyt? Olitko itse ilkeä ja kylmä?
Itse olen hyvin lämmin ja rakastava nainen mutta hyvin herkkä.
Jos minua loukataan verisesti käyttäydyn hyvinkin kylmästi ja torjuvasti koska suojelen sillä itseäni. Joku joka satuttaa sisimpääni syvästi nostaa voimakkaat tunteet pintaan, ja silloin voin sanoa ja käyttäytyä kylmästi. Koska _sydämeeni_sattuu. Joku joka ei merkitse minulle mitään, ei voi myös haavoittaa syvästi.Mistä päättelit, että minä olisin loukannut häntä? Itseasiassa hän loukkasi minua. Tämän jälkeen minä muutuin häntä kohtaan kylmäksi. Tämä oli kuitenkin vasta sitten kun minua oli satutettu ja nöyryytetty.
Ap.
Kasvata pallit. Vois sopia sulle. Vaikutat aika nössölle joka ottaa asiat herkästi ihon alle eikä näe omia huonoja puolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten itse käyttäydyt? Olitko itse ilkeä ja kylmä?
Itse olen hyvin lämmin ja rakastava nainen mutta hyvin herkkä.
Jos minua loukataan verisesti käyttäydyn hyvinkin kylmästi ja torjuvasti koska suojelen sillä itseäni. Joku joka satuttaa sisimpääni syvästi nostaa voimakkaat tunteet pintaan, ja silloin voin sanoa ja käyttäytyä kylmästi. Koska _sydämeeni_sattuu. Joku joka ei merkitse minulle mitään, ei voi myös haavoittaa syvästi.Mistä päättelit, että minä olisin loukannut häntä? Itseasiassa hän loukkasi minua. Tämän jälkeen minä muutuin häntä kohtaan kylmäksi. Tämä oli kuitenkin vasta sitten kun minua oli satutettu ja nöyryytetty.
Ap.
Kasvata pallit. Vois sopia sulle. Vaikutat aika nössölle joka ottaa asiat herkästi ihon alle eikä näe omia huonoja puolia.
Luitko edes kaikkia vastauksia? Vähän epäilen näin typerän kommentin perusteella.
On mullekin sattunut muutamankin kerran että olen sitoutunut mieheen ja pian todennut että mies katselee muitakin. Se on näinä nettideitti-tinder-aikoina niin tavallista.
Oletko ajatellut, että naiselle on voinut sattua useammankin kerran niin että miesystävä tapailee muitakin ja hän on todennut että se on nykyään pelin henki. Ekatreffein jälkeen ei osteta kihlasormuksia.
Itse en luota mieheen ennen kuin ainakin puoli vuotta ollaan seurusteltu, aika monelle tulee kiusaus tapailla muita tai mennä vielä katsomaan tinderiin, että oisko siellä vielä paremman näköisiä. Miehet yleensä aluksi ihastuu ja ryömii jaloissa kuolaten, muutaman kuukauden päästä alkaa pöly laskeutua ja loppuu se yhteisen asunnon etsiminen ja jatkuva tekstailu ja lahjojen ostaminen. Silloin tietää että on alkanut taas kuvien selailu kiinostaa.
Täytyy vaan ottaa deittailu vähän kevyemmin, eikä uskoa niitä rakkaudentunnustuksia siinä alkuhuumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
who cares
Mene purkamaan pahaa oloasi jonnekin muualle.
Eli ap, mene muualle. Palstalla ei saa olla paha olo.
Ootkohan sä mun ex. Mä tosiaan olin "julma ja kylmä" kun halusin, että jätät toisten naisten kanssa heilastelun ja muutenkin halusin keskustella meidän suhteesta. Se oli sun mielestä kauhea loukkaus sun tunteita kohtaan.
Ei mulla muuta. Asiat ei ihan aina ole sitä miltä ne näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan mun miesystävä? Puolet ajasta hän vannoo suurta rakkautta ja kuinka olen ihaninta mitä maa päällään kantaa, sitten yhtäkkiä vetää herneet nenään jostain ja heittäytyy mykkäkouluun, ja koko maailma on loppumassa. Kunnes taas sovimme ja kaikki on ihanasti. En ole toista tuollaista drama queenia nähnyt. En pysy perässä. Ehkä olisi hyvä jos hänkin pettyisi minuun niin voisin olla ihan tavallisesti...
Ihanaa mä en olekaan ainoa joka on tavannut miespuolisen drama queenin!
Ap on edennyt sanojensa mukaan "täysillä" ja se saattaa olla nyt se virhe. Liian päällekäyvä asenne voi todellakin saada toisen ahdistumaan ja ottamaan etäisyyttä. Helposti näin käy. En tiedä miten pitkä suhde on takana, mutta oikeasti on ihan hyvä sääntö se, että seurustellaan ja tutustutaan, sitten vasta sitoudutaan. Pari vuotta on ihan hyvä aika siihen. Joa ap on halunnut edetä esim. 2-3 kuukauden sisällä "kyntäen koko pellon", en ihmettele yhtään sitä, kun kävi näin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu lähti nyt vähän väärille jäljille :D kysyin alunperin, miten pääsen yli pettymyksestä naiseen, mutta päädyinkin puolustelemaan itseä etten ole mikään epävakaa persoona :D hyvä av, taas kerran :D
Sun kertoman perusteella nainen käyttäytyi todella törkeästi ja ymmärrän hyvin loukkaantumisesi ja pettymyksesi.
MUTTA otsikkosi oli joko tahallisesti tai tahattomasti provosoiva, mikä johti varmaan joihinkin vihamielisiin vastauksiin. Miksi et otsikoinut esim. "Suuri rakkauteni halusikin tapailla muita" tai "Miten pääsen yli pettämisestä"? Ei siinä olisi ollut mitään tunnistettavaa. Vai halusitko, että kimppuusi hyökätään ja sitten voisit paljastaa miten väärin sinua on kohdeltu?
Ymmärrän mistä ap puhuu. Ulkoinen olemus ja käytös todella voi pettää. Ap:lle sanoisin, että jos tuollaiseen ihmiseen onnettomuudeksesi olet törmännyt, paras on koettaa hyväksyä ajan kanssa se, että et nähnyt henkilön oikeaa luonnetta aiemmin. Ensi kerralla osaat katsoa ja kuunnella tarkemmin. Onneksi henkilön luonne paljastui ennen vihkivaloja, muuten taloudelliset menetyksesi olisivat myös epäilemättä olleet mittavat. Häikäilemättömiä ihmisiä on niin miehissä kuin naisissakin. Heille oma etu menee kaiken muun edelle. Onnellinen on ihminen, joka koskaan ei joudu heidän viehätysvoimansa uhriksi. Yritysten johdossa näitä löytyy kasapäin. Tässä oma kokemukseni, tosin työelämästä.
Jouduin yt-neuvottelujen kautta isossa yrityksessä vaihtamaan tiimiä ja myös tehtäviä osittain. Työ oli riittävän samanlainen edellisen työni kanssa, joten ongelmia ei ollut. Sain työparikseni ystävällisen ja viehättävän nuorehkon naisen. Kaikki sujui hyvin, kunnes aloin kuulla hänen kertomiaan ikäviä tarinoita minusta. Olin hankala ihminen. Kukaan ei halunnut työskennellä kanssani, joten hänet oli sosiaalisesti taitavana ihmisenä kuulemma laitettu työparikseni. Puhti oli poissa, enkä vanhempana ihmisenä kuulemma enää hallinnut tehtäväaluettani ja niin edelleen. Aloin pikkuhiljaa kuulla näitä juttuja entisiltä tiimiläisiltäni, jotka ihmettelivät kuulemaansa. Olin tuolloin 47-vuotias.
Puheet vain tulivat hurjemmiksi. Villeimmissä tarinoissa olin kuulemma varastanut työnantajan omaisuutta ja lisäksi ollut humalassa työssä Lisäksi kuulemma olin työpaikkakiusaaja ja kiusasin häntä kaiken aikaa. Kuulin myöhemmin, että hän oli myös esitellyt tekemiäni töitä omina saavutuksinaan. Näin jälkeenpäin on kyllä myönnettävä, että tapa, jolla hän kutoi tuon tarinan ja jatkumon siihen on jossain määrin jopa ihailtavaa. Ihmettelin kyllä, miten hänellä on aikaa niin usein istua seurustelemassa muiden huoneissa. Omatunto ei kiusannut valehtelusta ja hänellä oli . ja on varmasti vieläkin, hyvä verkosto. Tästä seurasi sitten minulle palaveri esimiehen kanssa. Mitään näistä ei tietenkään voitu todistaa ja esimieheni antoi minulle tukensa asiassa. Hän oli ottanut yhteyttä entiseen pomooni, joka oli ollut tyrmistynyt väitteistä ja oli kertonut, että hänen tietääkseen en käytä alkoholia lainkaan (en käytä) ja työt on sujuneet samoin kuin tiimin kanssa työskentely. Olin tuolloin 48-vuotias.
Tämä korkeasti koulutettu nuori nainen samaan aikaan osasi käyttäytyä tosi kivasti ja herättää luottamusta niin minussa kuin muissakin. Hän oli myös ulkomuodoltaan viehättävä ja huoliteltu. Arvioin tulevaisuuteni siinä työyhteisössä melko ikäväksi, joten irtisanouduin. Myöhemmin kuulin, että en ollut ainoa tällä tavalla kohdeltu. Tämä henkilö otti haluamansa ja raivasi esteet tieltään muista ihmisistä välittämättä.
Tämän kokemuksen jälkeen sain nopeasti alan töitä, mutta en osannut rentoutua enää uudessa työyhteisössä. Luottamus ihmisiin oli mennyt . Parin vuoden kuluttua siirryin työskentelemään freelancerina. Taloudellisesti pärjään juuri ja juuri, mutta ahdistus on poissa. Parempi näin. Tapahtumasta on jo vuosia. Kyseinen henkilö toimii nykyään henkilöstöjohtajana. Ihmisparat.
Jos olisit ap minun poikani, neuvoisin, että opettele tunnistamaan ihastuessa se, että olet aluksi ihastunut vain omaan mielikuvaai naisesta. Se on normaalia ja niin käy monelke, jotka eivät ole ensin olleet esim vuosia kavereita ja tunne sitä toista vielä oikeasti. Eli olet ihastunut unelmaan etkä todelliseen ihmiseen. Alat nähdä, kuten kaikki, sen todellisen ihmisen vasta ajan päästä.
Siksi puhutaan alkuhuumasta ja siksi niin moni suhde kariutuu alun jälkeen. Voit yrittää opetella nnäkemään sen ihmisen realiatisemmin esim keskustelemalla eikä katsomalla niin paljon pintaa, yrittämällä kehittää ihmistuntemusta paremnaksi. Varsinkin miehet ovat tuossa kylä huonompia, kun he voivat seota naisen ulkonäöstä niin, että järki menee. Toisinsanoen se, että nainen ei ole sellainen kuin olot kuvitellut ja toivonut, ei ole naisen vika vaan sinun oman heikohkon ihmistuntemuksesi vika. Se on hyvä adiakin, koska itseäsi voit kehittää, muita et. Eli opettele parempaa psykologista silmää ja opit tunnistamaan ihmisisdä luonteenpiirteitä paremmin.
Tietysti myös kokemus oprttaa, jos pettymyksen jälkeen kehityt itse paremmaksi tunnistamaan ihmisiä etkä ulkoista vikoja niiden naisten syyksi, jolloin joudut kokeilemaan saman aina uudestaan ja uudestaan. Eli sekä miehissä ja naisissa on huonoja omienia, mutta omapa on vikasi, kun poimit sellaisen. Ajattele toisinpäin, mitä mietit, jos kuulet jonkun naisen olevansa suhteessa ns jännämiehen tai pelimiehen kanssa? Et ajattele, että siinä on sikamies huijannut fiksia ja tarkkasilmäistä naista, joka on lpistava ihmistuntija. Ajattelet, että miksi se nainen oli niin sokea, ettei tajunnut kyseessä olevan ilmiselvän pelimiehen tai jänniksen. Ja että sen naisen pitää opetella paremnaksi ihmistuntijaksi, jotta pystyy jatkossa tekemään parempia valintoja.
Ap sinun aloitus on sekava ja hämmentävä. Siitä tulee kuva, että olette riidelleet ja olet siitä järkyttynyt, kun riidassa nainen oli sinulle ilkeä tms.
Mutta sitten myöhemmin kerrot, että oikeasti tilanne on se, että tapasitte, rakastuitte, aloitte tapailemaan ja puhuitte että ei tapailla muita. Ja sitten sinulle paljastui, että nainen olikin selkäsi takana katsellut myös muita miehiä tapaamistarkoituksessa tai parisuhdetarkoituksessa. Sinua loukkasi, että luulit teidän olevan eksklusiivisessa parisuhteessa, ja nainen pitikin selkäsi takana peliä muiden miesten kanssa.
Olet siis kohdannut pelimiehen naisvastineen, eräänlaisen player-nainen. Se sattuu, ihan samalla lailla kuin pelimiehen uhriksi joutuminen sattuu naiseen.
AP olet joko vajukki tai nainen. Luultavasti olet nainen, joka yrittää ymmärtää miehensä ajatuskulkua tai hakea oikeutusta omalle käytökselleen esittämällä "miehensä ajatuksia" netissä: "Katsokaa ihmiset, näin minä mies ajattelen, mitä mieltä? Enkö olekin oikeassa?" Takana on luultavasti pahoja riitoja, etkä näe omassa toiminnassasi mitään väärää. Mitä jos menisit suoraan puhumaan äijällesi?
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsen yli pettymyksestä naiseen?
Vaihda mieheen! Et varmasti ole kovin usein kuullut sanottavan, että mies on löysä?! ;) Miehet ovat usein sanojensa mittaisia ja sanovat mitä tarkoittavat.
Tämä! Mikä ihmisiä vaivaa?