Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen yli pettymyksestä naiseen?

Vierailija
22.08.2017 |

Olen ollut korvia myöten rakastunut erääseen naiseen, mutta nyt tunnen inhoa häntä kohtaan. Riitelimme pari viikkoa sitten ja naisesta selvisi puoli jota en olisi ikinä uskonut olevan olemassa. Rakastuin häneen lämpimään, rakastavaan ja iloiseen persoonaan. Nyt selvisi, että se kaikki on ollut valetta. Todellisuudessa hän on todella kylmä ja ilkeä ihminen. Nyt en ymmärrä, miten olen voinut rakastua häneen. Ehkä se kaunis ulkonäkö sokaisi minut.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö av-palsta asiaan jotenkin? :(

T. Huolestunut

P.S. Ootkohan ihastukseni? Missä päin Suomea vaikutatte?

Vierailija
42/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tri Jekyll ja mr Hyde samassa paketissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä muuten asia, josta täytyy päästä yli? Jos vaan jatkat elämääsi ilman kylmää ja tunteetonta naista?

Niin jatkankin, valitettavasti. Mutta nyt haluaisin vain päästä yli tästä suunnattomasta pettymyksestä tätä ihmistä kohtaan.

Ap.

Se menee ohi kun riita loppuu. Eli menet juttelemaan.

Vierailija
44/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset yli pettymyksestä ajattelemalla, että on hyvä, että ymmärsit tämän asian nyt etkä vuosien tai vuosikymmenten päästä.

Vierailija
45/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa jota kiinnostaa, mitä ihmiinen voi tehdä muuttuakseen yhtäkkiä ihanasta, iloisesta ja ystävällisestä täysin kylmäksi, ja ystävänsä tai kumppaninsa täydelliseksi pettäjäksi (ilman sitä fyysistä pettämistä ilmeisesti nyt)?

Vierailija
46/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa jota kiinnostaa, mitä ihmiinen voi tehdä muuttuakseen yhtäkkiä ihanasta, iloisesta ja ystävällisestä täysin kylmäksi, ja ystävänsä tai kumppaninsa täydelliseksi pettäjäksi (ilman sitä fyysistä pettämistä ilmeisesti nyt)?

En viitsi alkaa tätä tarkemmin selittää ettei muutu liian tunnistettavaksi. Tuntuu siltä, että ei ole merkitystä, miten yritän selventää tilannetta kun se käännetään kuitenkin minua vastaan. Onhan minut jo luokiteltu epävakaaksi persoonaksi :D ja minusta on hullua se että joku ihan oikeasti ajattelee suurien tunteiden kuuluvan vain teineille tai epävakaille. Mutta summasummarum, molemmat julistaa rakkautta toisilleen ja yks kaks selviää että toinen haluaa keskittyä yhden ruusun kasvattamiseen kun toinen kyntää koko puutarhaa. Ja tämä on vain toisen mielestä ollu hauskaa leikkiä.

Ap.

Vierailija
47/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset yli pettymyksestä ajattelemalla, että on hyvä, että ymmärsit tämän asian nyt etkä vuosien tai vuosikymmenten päästä.

Näin minäkin ajattelen :) parempi huomata nyt kuin vuosien päästä. En tuhlaa enempää aikaa ihmiseen, jonka kanssa odotukset elämältä on näin eri suuntaisia.

Ap.

Vierailija
48/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole aina ihana, herttainen, kukkainen, loputtomasti pyyteetön. Jos huomaa olevansa vähän aina joko ihannoimassa lähellä olevia ihmisiä tai vaihtoehtoisesti pettymässä ja arvoa riistämässä, ei kyllä ole yläpäässä kaikki kunnossa eikä normaali aikuisen ihmisen tunne-elämä. Melko järkevilläkin miehillä kyllä voi lähteä toisaalta pilvilinnojen rakentelu lapasesta, jos on oikein kaunis nainen. Jos taas muuten mukavalla naisella yhtäkkiä napsahtaa päässä, siten että täytyy haukkoa henkeä ja ihmetellä, mistä helvetistä tuo puoli oikein ilmestyi, silloin nainen on itse joku traumapersoona ja aiheesta ihmetellä sietääkin. Tuo ap:n kuvaus ihanuuksineen, rakastuneisuuksineen, loukkauksineen ja pettymyksineen kyllä kuulostaa todella epämääräiseltä.

Vierailija
49/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella hän on todella kylmä ja ilkeä ihminen? Tuliko tuo puoli esiin riidellessä vai ennen riitaa?

Tuo puoli tuli esille ennen riitaa. En taida uskaltaa kertoa hirveän tarkasti tilanteesta, mutta nainen on esittänyt aiemmin täysin erilaista. Tuntuu kuin olisin tavannut kaksi eri persoonaa, enkä tiedä kumpi niistä on nyt totta.

Ap

Kumpi on totta? No, tietenkin molemmat! Ihmiset eivät ole joko hyviä (valkoisia) tai pahoja (mustia), vaan harmaita. Persoonallisuuden eri piirteet tulevat eri tavalla esille eri tilanteissa.

Olet ollut ihastunut naisen ihaniin puoliin. Nyt kysytään, voitko rakastaa häntä kokonaisena ihmisenä? Tähän saat mitä luultavimmin vastauksen kohdistamalla saman kysymyksen itseesi: Rakastanko itseäni, vaikka olenkin epätäydellinen?

Vierailija
50/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut korvia myöten rakastunut erääseen naiseen, mutta nyt tunnen inhoa häntä kohtaan. Riitelimme pari viikkoa sitten ja naisesta selvisi puoli jota en olisi ikinä uskonut olevan olemassa. Rakastuin häneen lämpimään, rakastavaan ja iloiseen persoonaan. Nyt selvisi, että se kaikki on ollut valetta. Todellisuudessa hän on todella kylmä ja ilkeä ihminen. Nyt en ymmärrä, miten olen voinut rakastua häneen. Ehkä se kaunis ulkonäkö sokaisi minut.

haha... noin siin usein käy. Naiset on ihmisiä ja suurin osa valitettavan viallisia. kauniit varsinkin usein vaikeita tapauksia. illusioon "rakastuit" ja voin kertoo että koko rakkaus on vaan testoa kasseissa, ei muuta.

Vierailija
51/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitteko Ap keskustelleet aiemmin suhteen vakavuudesta? Ja olitteko yhtä mieltä siitä että sitoudutte vain toisiinne, ette tapaile tai katsele muita? Näiden kommenttien perusteella kuulostaisi siltä että teillä on ollut aivan erilaiset oletukset suhteenne laadusta.

On helppo sanoa että 'viihdyn kanssasi loistavasti, oli ihana ilta' jne, jos taustalla ei ole mitään syvempää. Ehkä se nainen on koko ajan luullut että sinä olet yhtä kevyillä mielin liikkeellä, eikä ole tajunnut että haluatkin jotain muuta kuin mitä hän. Shokki on voinut olla teille molemmille yhtä suuri (sinun 'kyntää koko puutarhaa' kuin hänen puolestaan, että olet kuvitellut teidän olevan vakavassa parisuhteessa).

Vierailija
52/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin sympatiat ap:n puolella! Olenko ainut, jonka mielestä täällä muut vastanneet vaikuttavat enemmän tai vähemmän pimahtaneilta? Ei ap :D

Vierailija
53/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan mun miesystävä? Puolet ajasta hän vannoo suurta rakkautta ja kuinka olen ihaninta mitä maa päällään kantaa, sitten yhtäkkiä vetää herneet nenään jostain ja heittäytyy mykkäkouluun, ja koko maailma on loppumassa. Kunnes taas sovimme ja kaikki on ihanasti. En ole toista tuollaista drama queenia nähnyt. En pysy perässä. Ehkä olisi hyvä jos hänkin pettyisi minuun niin voisin olla ihan tavallisesti...

Vierailija
54/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoa tarkemmin siitä, mitä tapahtui, niin osaisimme ottaa paremmin kantaa tilanteeseen?

Muuta yksityiskohdat, mutta kerro, mitä tapahtui.

Antamiesi tietojen perusteella on todella vaikeaa ottaa kantaa.

Vierailija
55/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitteko Ap keskustelleet aiemmin suhteen vakavuudesta? Ja olitteko yhtä mieltä siitä että sitoudutte vain toisiinne, ette tapaile tai katsele muita? Näiden kommenttien perusteella kuulostaisi siltä että teillä on ollut aivan erilaiset oletukset suhteenne laadusta.

On helppo sanoa että 'viihdyn kanssasi loistavasti, oli ihana ilta' jne, jos taustalla ei ole mitään syvempää. Ehkä se nainen on koko ajan luullut että sinä olet yhtä kevyillä mielin liikkeellä, eikä ole tajunnut että haluatkin jotain muuta kuin mitä hän. Shokki on voinut olla teille molemmille yhtä suuri (sinun 'kyntää koko puutarhaa' kuin hänen puolestaan, että olet kuvitellut teidän olevan vakavassa parisuhteessa).

Emme olleet suoraan pettämisestä puhuneet ( tätä ei tietääkseni ole tapahtunut ), mutta olin kyllä siinä käsityksessä ettemme kahtelen muita. Molemmat kerroimme olevamme rakastuneita. Hän sanoi ensimmäisenä minulle ettei ole koskaan ollut näin rakastunut keneenkään ja haluaa olla minun kanssa. Minä en ikinä sanoisi tällaisia asioita jos en tarkoittaisi. Siksi huijattu olo :(

Ap.

Vierailija
56/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ainakin sympatiat ap:n puolella! Olenko ainut, jonka mielestä täällä muut vastanneet vaikuttavat enemmän tai vähemmän pimahtaneilta? Ei ap :D

Tuskin nyt ihan ainoa, mutta se tuppaa menemään niin, että realistisemmat ja persoonaltaan kypsemmät hallitsevat keskustelua. Nämä täysi-ikäiset petetyt lapset sitten jäävät altavastaajiksi, toki heilläkin on tietysti oikeus olla ja elää.

Vierailija
57/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi alkaa tätä tarkemmin selittää ettei muutu liian tunnistettavaksi. Tuntuu siltä, että ei ole merkitystä, miten yritän selventää tilannetta kun se käännetään kuitenkin minua vastaan. Onhan minut jo luokiteltu epävakaaksi persoonaksi :D ja minusta on hullua se että joku ihan oikeasti ajattelee suurien tunteiden kuuluvan vain teineille tai epävakaille. Mutta summasummarum, molemmat julistaa rakkautta toisilleen ja yks kaks selviää että toinen haluaa keskittyä yhden ruusun kasvattamiseen kun toinen kyntää koko puutarhaa. Ja tämä on vain toisen mielestä ollu hauskaa leikkiä.

Ap.

Noniin. Eli naisella oli useampi hoito. Tuollaiset naiset osaavat vietellä, eli pihua paskaa. Olet siis kohdannut naispuoleisen narsistin ja niitähän on aika paljon liikenteessä. Hän ehkä havaitsi ettei voi hyötyä sinusta.

Oot onnekas että naisen luonnehäiriö selvisi ajoissa.

Ja kokemuksella puhun.

Vierailija
58/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanoo olevansa todella rakastunut, ja silti onkin tapaillut muita, minäkin olisin järkyttynyt ja pettynyt.

Vierailija
59/76 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu lähti nyt vähän väärille jäljille :D kysyin alunperin, miten pääsen yli pettymyksestä naiseen, mutta päädyinkin puolustelemaan itseä etten ole mikään epävakaa persoona :D hyvä av, taas kerran :D

60/76 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettymyksestä pääset yli ajan kanssa, kun keksit itsellesi muuta tekemistä kuin pieleen menneessä suhteessa vellomisen. Ja kaksi viikkoa on sen verran lyhyt aika, että se menee helposti velloessa itse kullakin ison pettymyksen jälkeen. Tietenkään omia pettymyksen tunteitaan ei kannata ylimitoittaa tekemällä niistä suurempia kuin ne ovatkaan, eikä sen enempää itseään kuin toistakaan kannata demonisoida, enkä nyt tarkoita että sinä olisit niin tehnytkään. Omasta kokemuksesta vaan tiedän, kuinka helppoa on alkaa oikein rypemään itsesäälissä ison pettymyksen jälkeen, mutta se on mielestäni virhe, eikä edesauta toipumista.

Sinä voisit ehkä pikkuhiljaa alkaa miettimään hyviä puolia tässä tilanteessa. Minusta niitä on kuitenkin useita. Suhteenne oli ilmeisesti hyvin tuore vielä, joten on positiivista, että tämä ikävä juttu paljastui jo näin alussa, ennen kuin olet ehtinyt vuosia elämästäsi tuhlaamaan.

Eron kannalta tuore ja vielä suht sitoutumaton suhde on huomattavasti helpompi kuin pitkän parisuhteen ja yhteiselämän lopettaminen. Pääset suoraan tekemään sitä ns. puhdasta surutyötä, ilman että tarvitsee huolehtia avioeron vireille laittamisesta, asunnon myymisestä, pois muuttamisesta, omaisuuden jaosta, huoltajuuskiistoista ja kaikesta muusta sellaisesta, joiden hoitaminen on rasittavaa normaalissakin mielentilassa, puhumattakaan siitä, että ne pitää hoitaa keskellä surutyötä.

Mä uskon että mielialasi on jouluun mennessä, jo sitä ennenkin, jo ihan toisenlainen kuin nyt. Tsemppiä sulle ja muista ihailla Suomen upeaa ruskaa, kun se tulee. Ota vaikka tavoitteeksi, että putoavien lehtien myötä putoaa pahin pettymyksen painolasti sinun sydämeltäsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän