Olisitteko sittenkin ottaneet koiranpennun ettekä hommanneet lasta?
Kommentit (10)
Kyllä se jäi tessukin ottamatta. Mahtavaa kun mikään ei roiku ittessä kiinni.
Ei minkäänlaisia lemmikeitä haittaamaan omaa elämää ja vapaata liikkuvuuttani. Lapsia ei ainakaan tämä jo muutenkin ylikansoitettu maapallo kaipaa, enkä kyllä kaipaisi itsekään. Joskus tyhmyyksissä tuli sellaisia laitettua alulle ja mitään muuta elämässä en ole katunut, kuin sitä asiaa.
En. Koirat ovat mielestäni ärsyttäviä enkä saisi sen hoitamisesta mitään. Lapsen kanssa sen sijaan on enimmäkseen kivaa ja voimme tehdä yhdessä asioita, joista tykkäämme.
En. Koiraa en olisi ottanut, jos olisin etukäteen osannut realistisesti arvioida kuinka vähän sille jääkään aikaa lasten synnyttyä... nyt koira on jo vanha, mutta sen parhaat vuodet meni vauvataaperokaaoksessa.
Mitä ne koirat pahimmillaan elää, melkein 20 vuotta? Ei ne tuossa iässäkään osaa yksin edes omaa ulkoilutustaan hoitaa, joten ne aamukuuden pissatukset olisi joka ikinen päivä. Lapsen saa tuossa ajassa reilusti aikuiseksi.
Minä, äitini, äitini äiti, hänen äitinsä jne, olemme katkeamaton äitilinja joka kulkee koko eliökunnan historian läpi aina ensimmäisiin alkueläimiin saakka. Miljoonia sukupolvia äitejä, omia äitejäni.
Minuunkaan se linja ei katkennut, vaan olen tehnyt osani jotta se jatkuu eteenpäin, tulevaisuuteen.
En missään nimessä. En jaksaisi koiraa käydä kusettamassa monta kertaa päivässä. Talvella menen ulos tasan silloin kun menen autoon, siitä töihin, töistä kaupaan ja sieltä kotiin, en askeltakaan ylimääräistä. Lapset eivät ole koskaan pakottaneet minua räntäsateella tai 30 asteen pakkasesssa ulos. Eikä myöskään kissat.
Lapsen saa hoitoon helposti tai jätettyä yksin/kaksin kotiin, koiralle pitää aina olla kallis hoitopaikka tai joku sukulainen joka jaksaisi koiraa ulkoiluttaa vaikka olisi 15 vuotias koira. Kissatkin on helpompia, kerran päivässä kun joku käy ruokaa ja vettä laittamassa ja siivoaa hiekkalaatikon, ihan rauhassa voidaan matkustella.
En halua lapsia enkä lemmikkejä, mutta jos olisi pakko valita noiden kahden väliltä, ottaisi tietenkin koiran. Paljon helpompi, kivampi ja palkitsevampi kuin lapsi.
Ei tarvitse. Olen valinnut lapsettomuuden ja koirattomuuden. Kissan voisin kyllä ottaa.