Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä yleisesti turhakkeina pidetyt tuotteet ovat kohentaneet elämänlaatuanne?

Vierailija
22.08.2017 |

Kysymys otsikossa. Minä aloitan: valmiiksi pilkottu pakastesipuli.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dyson Animal Pro -imuri. Nykyään imurointi on mielipuuhaani, kun ennen inhosin sitä. Ryijymatoistani ja samettisesta päiväpeitteestäni lähtevät koirankarvat kuin itsestään. Enää en käsitä, miten olen tullut toimeen ilman tuota.

Hei kerro lisää! Onko tuo siis sellainen akkukäyttöinen varsi-imuri? Tarviin itekin kissankarvoja varten, suositteletko? Mikä hinta?

Ei, minulla on "normaali" imuri, koko nimeltään Dyson Big Ball Cinetic Animal Pro. Akkukäyttöisestä minulla ei ole kokemusta.

Kuulemma tuo imuri toimii erinomaisesti myös kissankarvoihin. Tuttava osti minun suosituksestani ja hänellä on useampi kissa. Tuossa on eri suuttimia eri tarkoituksiin, ja monista muista imureista poiketen ne oikeasti toimivat. Kannattaa perehtyä kunnolla imurin käyttöön, jos sen hankit, jotta saat kaiken irti siitä. Tuossa on muutenkin mietitty imuroijaa ensisijaisesti. Imuri on ergonominen ja helppokäyttöinen.

Ihan hirveän kallishan tuo on. Hinnat ovat 500-660 euroa kaupasta riippuen hintaseurannan mukaan.

Takuukorjattuja löytyy paljon tuota halvemmalla!

Ostin jokin aika sitten oman Dysonini AQVA Finland Oy:ltä (Haukilahdenkatu, Hki). Maksoi alle 300 euroa. Lähes uudenveroinen, pari naarmua ja vähän pölyä (IIK!). Täysi 5 vuoden takuu. Googlella löytyvät yhteystiedot.

Meillä on kissakoti. Kaksi erittäin pitkäkarvaista kissaa, joilla tuntuu olevan karvanlähtöaika ympäri vuoden. Olen samaa mieltä kuin tuo alkuperäinen kirjoittaja: karvat lähtevät todella helposti. Oma päiväpeittoni on sellaista mattapintaista puuvillaa, johon kissankarvat oikein imeytyvät. Dysonin pikkuisella tekstiilisuulakkeella kun imuroi, karvat ovat muisto vain! Ennen piti hinkata kädellä karvoista sellaisia palloja, jotka joten kuten sai imuroitua. Nykyään imurointiin menee murto-osa siitä ajasta, mikä ennen meni.

Tuo Dyson Animal Pro on juuri matto- ja tekstiilisuulakkeidensa puolesta huikean hyvä. Mikä tahansa imuri kyllä imuroi kissankarvapallot lattialta, mutta matoista ja tekstiileistä en ole koskaan huomannut minkään imurin imuroivan yhtä tehokkaasti.

Lähipiirissä on muutama muukin kissa- ja koiratalous, joista suositellaan tuota imuria täydellä sydämellä :D

Vierailija
22/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

My Little Pony-tuotteet ovat parantaneet elämänlaatuani varsin merkittävästi.

Nyt en enää ajattele nälkäänäkeviä lapsia ollenkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dyson Animal Pro -imuri. Nykyään imurointi on mielipuuhaani, kun ennen inhosin sitä. Ryijymatoistani ja samettisesta päiväpeitteestäni lähtevät koirankarvat kuin itsestään. Enää en käsitä, miten olen tullut toimeen ilman tuota.

Hei kerro lisää! Onko tuo siis sellainen akkukäyttöinen varsi-imuri? Tarviin itekin kissankarvoja varten, suositteletko? Mikä hinta?

Meillä on se varsi-imuri versio, maksoi tarjouksessa 299 ja mukaan sai suulakepaketin. Olen ollut tyytyväinen, suulakkeiden avulla saa karvat pois esim. sohvasta näppärästi. Kätevä myös kissanhiekan imurointiin.

Vierailija
24/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta yleisesti turhakkeena pidetty on joku maidonvaahdotin tms. eikä imuri, puhelin jne. mitä keskustelussa on tullut ilmi :D ajattelin siis, etten omista yhtään turhaketta, mutta joo on mulla imuri ja älypuhelin ja jopa sähkövatkain. Ovt helpottaneet kaikki elämää.

Samaa mieltä. Turhake on ns turha esine tai asia, ei perus kodinkone, vaikka joku nyt pitäisi älykännykkää turhana.

Itse syylistyn ap:n tavoin pakastesipuliin, ihan paras. Uusin villitykseni on Lidlin tuorepuristettu appelsiinimehu. Voisihan sitä itsekin puristaa, mutta... helppoa ja hyvää.

Vierailija
25/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippi kirjoitti:

Se on kyllä kummallista että pitää perustaa kännykän omistamisen joillekkin.

Varmaan hekin ketkä kadottelevat ja rikkovat kännyköitä ovat joitain kehitysvammaisia ketkä ei kelpaa mihinkää huonosta yhteiskunnallisesta kasvamisesta mikä näkyy selvästi heissä ketkä kyseenalaistavat tätä muissa.

Ja sama suomeksi?

Vierailija
26/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiski Rauno kirjoitti:

Paras "turhake" on jääpalakone. Itse juon juomani aina kylmänä jäillä, vaikka kyseessä olisi vesilasillinen.

Ihan kiva varmaan. Mutta...

Meillä tulee hyvää ja kylmää vettä ihan hanasta.

Vierailija
27/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttöastiat, kun ei jaksa tiskata.

Älä hyvä ihminen käytä kertakäyttöastioita arkena, lopeta heti! Surettaa se turhan roskan määrä... :(

En ole tuo aiempi kommentoija, mutta tarkoittaako mielipiteesi, että olet valmis tiskaamaan astioitani ilmaiseksi?

Vierailija
28/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta yleisesti turhakkeena pidetty on joku maidonvaahdotin tms. eikä imuri, puhelin jne. mitä keskustelussa on tullut ilmi :D ajattelin siis, etten omista yhtään turhaketta, mutta joo on mulla imuri ja älypuhelin ja jopa sähkövatkain. Ovt helpottaneet kaikki elämää.

Samaa mieltä. Turhake on ns turha esine tai asia, ei perus kodinkone, vaikka joku nyt pitäisi älykännykkää turhana.

Itse syylistyn ap:n tavoin pakastesipuliin, ihan paras. Uusin villitykseni on Lidlin tuorepuristettu appelsiinimehu. Voisihan sitä itsekin puristaa, mutta... helppoa ja hyvää.

Pidät siis valmismehua turhakkeena, muttet älykännykkää? Aika erikoista, että meille tarjottiin jo 70-luvulla noinkin järisyttävää turhakemehua kouluruuan yhteydessä. Melkeinhän Suomi joutui siitä tärviölle.

Jos sinulle valmis appelsiinimehu on turhaa, niin sitten lienee aika moni muukin kaupan tuote.

Vierailija
29/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttöastiat, kun ei jaksa tiskata.

Älä hyvä ihminen käytä kertakäyttöastioita arkena, lopeta heti! Surettaa se turhan roskan määrä... :(

Todellakin käytän, kun siihen on tarvetta! Vai tuletko sinä luokseni tiskaamaan?

Vierailija
30/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoauto, jääpalakone ja ilmastointilaite nyt ainakin.

Vierailija
31/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robottiruohonleikkuri. Piha on siisti vaikka olisi oltu pitkään poissa.

Vierailija
32/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole turhakkeita. Ei moottoripyörää, ei lehtipuhallinta, ei espressokeitintä, ei robotti-imuria / -ruohonleikkuria, ei konsolipelejä, ei leijulautaa, ei kuvauskopteria, ei kylpypaljua, jne. Asun vanhassa omakotitalossa, uudenkarhea C-sarjan mersu autona ja työmatkat kuljen polkupyörällä.

Vierailija
33/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodastream. Tavallinen vesi ei uppoa kotioloissa, mutta tuota kuplavettä tulee juotua päivittäin tarpeeksi. Niitä makuesansseja en käytä.

Vierailija
34/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanpuhdistin.

Vierailija
35/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole turhakkeita. Ei moottoripyörää, ei lehtipuhallinta, ei espressokeitintä, ei robotti-imuria / -ruohonleikkuria, ei konsolipelejä, ei leijulautaa, ei kuvauskopteria, ei kylpypaljua, jne. Asun vanhassa omakotitalossa, uudenkarhea C-sarjan mersu autona ja työmatkat kuljen polkupyörällä.

Yllä vierailija numero 31 nimesi ilmastoinnin turhakkeeksi. Sellainen meillä on, siis maaviileällä toimiva viilennys ja ehkä se tosiaan on tässä ilmastossa turhake.

36/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisinkeitin.

Vierailija
37/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllä vierailija numero 31 nimesi ilmastoinnin turhakkeeksi. Sellainen meillä on, siis maaviileällä toimiva viilennys ja ehkä se tosiaan on tässä ilmastossa turhake.

31 tässä.

Kyse oli siitä, onko joku kapistus/asia "suuren yleisön" mielestä turhake.

Ilmastointilaite on vielä jossain määrin, vaikka ilmalämpöpumppuja paljon onkin asenneltu -läheskään kaikki eivät niitä kyllä kesäkuumalla viilennykseen käytä "kun se söisi sen säästön mitä niistä lämmityksellä talvisaikaan saa".

Ja minähän siis viilennän taloa kun siltä tuntuu.

Vierailija
38/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sodastream. Tavallinen vesi ei uppoa kotioloissa, mutta tuota kuplavettä tulee juotua päivittäin tarpeeksi. Niitä makuesansseja en käytä.

Pierettääkö?

Vierailija
39/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robottiruohonleikkuri ja uima-allasrobotti. Lehtipuhallin. Höyrymankeli. Nespressokone maidonvaahdottimella. Kahden munan munankeitin 2 hengen taloudessa. Slowjuicer kotona ja sähköinen sitruspuristin loma-asunnolla.

Vierailija
40/47 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää luopuisi mm. monien mielestä turhasta tehokkaasta rikkaimurista. Kolmikerroksisessa lapsiperheen kodissa tuo on voittaja! Sillä saa nopeasti ja kätevästi imuroitua yläkerran eli oleskelutilamme päivittäin. On kätevä myös rappusten imurointiin, kun ei tarvitse raahata johdollista imuria mukana. Avainjuttu on kuitenkin se, että rikkaimurin on oltava tehokas ja hyvä, mitä suurin osa ei ole.

Toinen juttu, mistä en luopuisi on kuivausrumpu. Ei todellakaan kiinnostaisi käyttää aikaa vaatteiden ripustamiseen pesun jälkeen, eikä varsinkaan saada sitä pölymäärää ja kosteutta taloon pyörimään.

Ja viimeisenä ilmalämpöpumppu. En pystyisi kuvittelemaankaan lämmittäväni jotain takkaa talvella päivittäin. Riittää yksi napinpainallus, niin homma on hoidettu. On myös ihanaa, että helteiden aikaan ei tarvitse enää hikoilla kuin sika pätsissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi