Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsen syntymäkuukaudella mitään väliä?

Vierailija
22.08.2017 |

Mitä mieltä olette, kannattaako yrittää laskettua aikaa ennemmin alku- kuin loppuvuoteen?
Vaikuttaako lapsen elämään?

Tiedän, idioottimainen kysymys, mutta kysyn silti.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, missä kuussa syntyy, aina voi lapsesta tulla laiska, tyhmä ja saamaton aivan samalla tavalla kuin fiksu ja filmaattinenkin.

Vierailija
2/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset joulukuussa syntyneitä/syntyviä(odotan toista). Tietysti vähän näkyy siinä, että ikäeroa alkuvuodesta syntyneisiin on melkein vuosi, mutta paljon riippuu lapsesta itsestään, miten pärjäilee oli syntynyt missä kuussa tahansa. Lasten syntymäkuukautta emme ole sen enempää suunnitelleet, molemmat vaan sattuivat joulukuulle osumaan. Synttärit ynnä muut pidämme lapsille ihan niinkuin muillekin, eikä niitä sotketa joulun kanssa millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia, mikä tulee mieleen on se vuosi, kun tullaan täysi-ikäiseksi, niin kaikki muut kaverit käyvät baareissa, mutta joulukuussa syntynyt jää kotiin. Muuta en keksi. 

Vierailija
4/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Se määrää lapsen horoskooppimerkin ja siten hänen persoonallisuutensa ja tulevaisuutensa, eli hänen koko elämänsä!

Vierailija
5/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon tähdännyt molemmat lapset toukokuulle. Kannatti.

Hedelmällisestä suvusta olen ja kerrasta alkoi molemmat raskaudet. Muutenhan se olisi ollut aika arpapeliä.

Syitä, miksi halusin kesää kohti vauvan oli monia; mukavampi olla pienen kanssa vaunuillen jne. kun kesä. Ja ihan puhtaasti etenkin toisen lapsen kanssa siksikin, että kun äitiysloma loppui molemmista aikanaan helmikuun lopulla, riitti että olin maaliskuun kotihoidontuella. Sitten sain ketjuttaa omat ja miehen lomat, isäkuukaudet ja ties mitkä vapaat siihen malliin, että palkan lisäksi juoksi huhti-elokuun myös kotihoidon tuki. Ja jompi kumpi vanhempi koko ajan kotona. Ja kumpikin lapsi meni siis hoitoon 1v3kk iässä.

Muuten kai sillä ei niin ole väliä.

Vierailija
6/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia, mikä tulee mieleen on se vuosi, kun tullaan täysi-ikäiseksi, niin kaikki muut kaverit käyvät baareissa, mutta joulukuussa syntynyt jää kotiin. Muuta en keksi. 

Olen itse syntynyt joulukuussa ja seuraavana vuonna syntyneitä kavereita oli varsinkin harrastuksista niin paljon, ettei sillä ollut mitään väliä. 

Koulussa olin aina luokkani nuorin ja pienin, mutta sisarussarjan kuopuksena olin tottunut siihen niin, että se oli vähän kuin rooli. Minulla ei ole mitään valitettavaa loppuvuonna syntymisestä, mutta se on varmaan persoonasta eniten kiinni. Nyt kun ikää on enemmän ja syntymäpäivät välillä ahdistaa on kiva olla viimeinen.

Haluan myös muistuttaa alkuvuoteen tähtäämisessä siitä, ettei vauvat aina synny ajallaan. Minunkin piti syntyä helmikuussa.

Vierailija
7/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä, että lapsi pääsee baariin viimeisenä, ei ole mitään väliä. 

Ennemmin olisin huolissani siitä, miten pärjäisi ensimmäisinä vuosina koulussa, jos olisi joulukuun lapsi. 

Niin ja tiedän, ettei välttämättä asia mene, kuten suunnittelee. Silti tätä hölmönä pohdin, kun lapsenteko alkaa olla ajankohtaista nyt tai ainakin parin vuoden sisään. 

Ap

Vierailija
9/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ainokaiseni on syntynyt (sattumalta) toukokuussa. Lisään plussiin sen, ettei tarvitse olla kesällä raskaana.

Vierailija
10/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäkuukausi ei juurikaan vaikuta vaan laosen varhaiskasvatus ja luontainen älykkyys. Synnyin tammikuussa ja olin surkea koulussa enkä mitenkään luokkatovereitani kypsempi. Paras ystäväni oli syntynyt joulukuussa ja oli huippuoppilas ja todella kypsä ikäisekseen, minua kypsempi. Samana vuonna oltiin synnytty.

Kyllä niistä sun lapsista tulee juuri hyviä, syntyivät milloin tahansa! :) Minäkin olen huonosta koulumenestyksestäni huolimatta hyväpalkkaisessa työssä ja onnellinen.

Vierailija
11/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, haluatteko mieluummin oinaslapsen vai jousimiehen, vai kenties ravun. Jos kauriin haluatte, tähdätkää mieluummin tammikuun alkuun kuin joulun pyhille, niin lapsi saa viettää synttäreitä.

Vierailija
12/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota mäkin mietin kun jätettiin ehkäisy pois. Ajattelin että alkukevät olisi oman jaksamisen kannalta paras. Harmi vaan että nyt on kulunut puolitoista vuotta eikä lasta kuulu.

Ei oo tarkoitus syyllistää, mutta ei sillä oikeesti ole väliä, turha stressata

Vierailija
13/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi loppuvuoden lasta ja yksi alkuvuoden lapsi. Alkuvuoden lapsi hyötyi suuresti siitä, että sai kypsyä pidempään ennen koulun alkua. Jos olisi syntynyt kuukautta aiemmin, olisikin ollut joulukuun lapsi, mutta ei olisi ollut valmis kouluun vielä kuusivuotiaana. Mutta tämä lienee persoonakysymys. Toinen loppuvuoden lapsistamme on pärjäsi ekalla ihan mukavasti, ja oli esim. eskariin mennessä eskarilaisista ainoa, joka osasi lukea sujuvasti (tiedän kyllä, että tällä ei ole mitään tekemistä koulukypsyyden kanssa). Kuopus ei vielä ole koulussa, mutta luulen, että hän on aikanaan täysin valmis kouluun kuusivuotiaana, vaikka tuleekin olemaan luokkansa nuorimpia.

Vierailija
14/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä sitä loppuviimeksi päätä, eikä sillä ole oikeasti mitään väliä edes.

Teini-ikäistä voi vähän vituttaa jos on syntynyt loppuvuonna, mut se tasaantuu sit 18 vuotta täytettyään.

Vierailija
15/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti uskon, että jos olisin syntynyt jonain toisena kuukautena niin tietyt asiat elämässäni olisivat helpompia. Kyllä, astrologian vuoksi. Koen, että tämä epävakaisuus, herkkyys ja ristiriitaisuus kuuluvat osaksi merkkini määräämää persoonallisuutta, ja nyt sen vuoksi kaikki on tuhat kertaa vaikeampaa, kuin jos olisin tasainen ja vakaa luonne.

Vierailija
16/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ainakaan tähdätä loppukesään tai alkusyksyyn. Helteet on helvettiä kun on muutenkin jo niin tukala olo raskauden loppuvaiheilla.

Vierailija
17/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa loppuvuoden lapsen seuraavan vuoden kanssa vasta kouluun ja sillä se koulukypsyys sitten varmistetaan. Onpahan kypsin sitten luokallaan

Vierailija
18/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota mäkin mietin kun jätettiin ehkäisy pois. Ajattelin että alkukevät olisi oman jaksamisen kannalta paras. Harmi vaan että nyt on kulunut puolitoista vuotta eikä lasta kuulu.

Ei oo tarkoitus syyllistää, mutta ei sillä oikeesti ole väliä, turha stressata

Oikeassa olet. Toivottavasti teillä vielä tärppää. Toivon teille tsemppiä ja voimia!

Ap 

Vierailija
19/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen syntymäpäivä on koulujen kesäloman aikaan, kaikki kaverit eivät pääse synttäreille, kun aina ovat jotkut reissussa samaan aikaan.

Ja kutsujakin on vaikeampi toimittaa, kun ei nähdä koulussa, eikä välttämättä ole tiedossa puhelinnumeroa ja osoitetta kaikille, joita kuitenkin haluaisi kutsua.

Eikä koulussakaan juhlisteta lapsen synttäreitä, ellei huomaavaisella opettajalla ole tapana huomioida etu- tai jälkikäteen kesälomalla synttäreitä viettäviä.

Mutta eivät kai nämä ihan koko elämää pilaavia seikkoja ole, vaikka voivat kyllä harmittaa lasta. Tai sitten eivät välttämättä tuotakaan mitään ongelmaa.

Vierailija
20/28 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaa loppuvuoden lapsen seuraavan vuoden kanssa vasta kouluun ja sillä se koulukypsyys sitten varmistetaan. Onpahan kypsin sitten luokallaan

Höpö höpö. Nykykoulussa voi olla jopa etu että on muita "epäkypsempi", koska siellä kuitenkin mennään tyhmimmän mukaan. Näin keskivertoälykäs loppuvuodesta syntynyt ei turhaudu niin helposti kuin keskivertoälykäs alkuvuodesta syntynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän