Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin kannattaa ilmoittaa työnantajalle, että on lähdössä pois?

Vierailija
22.08.2017 |

Minulla on vakituinen työpaikka ja olen saanut paremman, joten aion vaihtaa. Kannattaako minun ilmoittaa heti (vaihtoon vielä 5kk) vai vasta sitä kuukautta aiemmin?
Oletettavaa on, että vanha työnantaja loukkaantuu/suuttuu kun kuulee lähdöstäni. Kyllä, näin lapsellisia työnantajia on olemassa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat siten, että irtisanoutumisaika täyttyy, muu ei ole tarpeellista.

Vierailija
2/6 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita viimehetkellä, eli 1kk ennen jos se on irtisanoutumisen aika. Säästä lomia niin paljon että voit lomailla pari viikkoa ennen uutta duunia, koska seuraavaan täyteen lomaan on viä pitkä aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ilmoittanut yleensä heti kun työsoppari toisaalle on allekirjoitettu. Viimeksi taisi olla noin 3kk ennen lähtöä.

Vierailija
4/6 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tapauksessasi ilmoittaisin mahdollisimman myöhään, sillä loppuajasta tulee nihkeää loukkaantuneessa ilmapiirissä. Muussa tapauksessa ilmoittaisin heti, että saavat aikaa etsiä uuden työntekijän.

Vierailija
5/6 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ilmoittaisi ennen kuin on varmaa että en joudu työttömäksi siinä välissä. Nykytyöelämä on todistanut sen että työnantajan ei tarvitse olla lojaali työntekijälleen niin miksi työntekijän pitäisi olla lojaali työntantajalleen?

Ennen vanhaan lojaalius oli jonkinlainen tae siitä että työntantaja piti huolen mahdollisimman pitkään omistaan, nyt laadukas työnjälki ja omistautunut työntekijä ei ole paskankaan väärti saati tae työpaikan pysyvyydestä.

Vierailija
6/6 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monesta asiasta. Jos työantaja on vaikea ja "kostaa" sinulle lähdön niin ilmoita pari kuukautta ennen lähtöä. Mutta jos työnantaja on asiallinen niin ilmoita heti kun olet kirjoittanut edellisen työsopimuksen.

Eli tässä on vastakakin se, että työnaantaja heittäytyy hankalaksi vastaan se, että annat työnanatajalle itsestäsi hyvän kuvan. Fiksu työnanataja arvostaa sitä, että hänellä on aikaa hankkia sinun paikallesi seuraaja ja ehdit perehdyttää uuden henkilön.