Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vaatteita kesäkuun vauvalle sairaalaan?

03.04.2006 |

Hei!

Olisi varmaan hyvä katsoa sairaalaan tarvittavat tavarat ajoissa valmiiksi, eihän sitä koskaan tiedä jos lähtö tuleekin paljon ennen LA:ta. Oletteko jo kesäkuiset pakanneet sairaalakassin?

Mitä olisi järkevää laittaa vauvalle mukaan, kesäkuun ilmoista kun ei tiedä, voi olla joko kova helle tai hyvinkin viileää.... Itse olin ajatellut pukea vauvan bodyyn, puolipotkuhousuihin sekä tietysti myssy päähän. Mutta entä noitten päälle? Pitäisikö hankkia jokin kevyt haalari tai takki+housut? Äitiyspakkauksen fleecehaalari ei taida ole soveltuva tohon aikaan? Entäs makuupussi, tarviiko? Tässä tuntee itsensä niin tyhmäksi kun e kokemusta ole... Kiitti vinkeistä jo etukäteen!

Libra74, rv 29+6

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Libra74:Olisi varmaan hyvä katsoa sairaalaan tarvittavat tavarat ajoissa valmiiksi, eihän sitä koskaan tiedä jos lähtö tuleekin paljon ennen LA:ta. Oletteko jo kesäkuiset pakanneet sairaalakassin?

Mitä olisi järkevää laittaa vauvalle mukaan, kesäkuun ilmoista kun ei tiedä, voi olla joko kova helle tai hyvinkin viileää.... Itse olin ajatellut pukea vauvan bodyyn, puolipotkuhousuihin sekä tietysti myssy päähän. Mutta entä noitten päälle? Pitäisikö hankkia jokin kevyt haalari tai takki+housut? Äitiyspakkauksen fleecehaalari ei taida ole soveltuva tohon aikaan? Entäs makuupussi, tarviiko? Tässä tuntee itsensä niin tyhmäksi kun e kokemusta ole... Kiitti vinkeistä jo etukäteen!

Libra74, rv 29+6

P.S ei mullakaan aikaisempaa kokemusta,mutta palstoilta seurattuani keskustelua olen itse tehnyt oman näköiset laukut!

La siis 31.5-2.6.06 (Tai 4 viikon sisään voi syntyä lääkärin mukaan)

eli lähtö voi tulla piankin!

Mulla on vauvalle kasissa seuraavat:

+Pitkähihainen body

+puolipotkarit

+kypärämyssy ja pipo

+lapaset

+villasukat

+ froteinen haalari missä on ohut trikoovuori

+fleecepeite

+new born vaippoja

Ja jos on tosi kylmä niin mies nappaa näiden lisäksi toppahaalarin kaapista mukaan kun tulee meitä hakemaan. Mulla on aika paljon ylimääräistä,mutta kun ajattelin,että parempi ylimääräistä kun liian vähän. Mies tuo sitten kassin kun kotiudutaan. Siksi pakkasin itse valmiiksi,ettei miehen sitten tarvitse kotona ihmetellä mitä hän ottaa

mukaan.

Itselle olen pakannut mukaan siis eri laukkuun:

+villasukat

+aamutossut (näitä sairaala suositteli)

+imetysliivit

+liivinsuojia

+siteitä

+pikkarit

+deuris

+shampoo

+vartalopesuaine

+hammasharja ja tahna

+t-paita

+gollegehousut

+huulirasva ja vartaloemulsio

+trippimehuja olis vielä tarkoitus laittaa

Jos jotain jäi niin mies saa taaskin tuoda.

Lilli81 31+3/31+6

Vierailija
2/5 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi kesäkuussa ja kun kotiin lähdettiin, oli aurinkoista ja lämmintä yli 20 astetta. Sairaalakassiin olin pakannut valmiiksi bodyn, puolipotkarit, myssyn, henkselimalliset collegehousut sekä hupullisen collegetakin. Kaikki vaatteet tytölle päälle puin, vaikka liikaa siinä taisi olla. Ulkona oli kuitenkin lämpimämpää kuin sisällä. Mutta sitä kun ei koskaan voi tietää minkälaista säätä sitä kesällä on ja ainakin alkuun oli tosi vaikea miettiä minkälaisella vaatetuksella lapsella on hyvä.

Nyt la on toukokuussa ja ajattelin pakata mukaan sisävaatteiden ja myssyn lisäksi ihan ohuen haalarin sekä varmuuden vuoksi samantyylisen kevytvanuhaalarin, kuin mitä ä-pakkauksessa on. Sään mukaan vauvalle puetaan sitten jompi kumpi haalareista ellei helle ole.

emmi-liini rv 33+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..body, puolipotkarit ja puuvillapipo. Päälle " lappuhaalarit" . Voihan se olla että onkin kovin kylmä, joten turvakaukalon päälle varmasti riittää joko puuvilla tai fleezepeitto.

Vierailija
4/5 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Pitäisiköhän sitten pikkuhiljaa rueta...

Itselleni aion laittaa kassiin

- Hammasharhan ja tahnan

- Hiusharjan + pompulan

- Dödön

- Imetysliivit + suojia

- Siteitä

- Alkkarit

- Hoitoaine hiuksille

Sairaalassa ollaan kuitekin vähintään se 3 päivää niin eiköhän se mies siinä ajassa kerkee kantaa vaatteita sinne. Ja itse kun olen paljon siellä pyörinyt, niin tiedän mitä siellä on saatavilla. Sairaalassahan on laadukkaat vartalovoiteet, Decubalia ja Aqualania. Shampppookin on ok, sama menee suihkugeelinä. Pari päivää kärvistelen sieltä saaduilla vaatteilla, koska ne menee tosi nopeasti vereen tai muuten vain likaiseksi. Sairaalasta saa myös kertakäyttöisiä partahöylän teriä kainalokarvojen ajeluun. Ja oikeastihan sieltä kyllä löytyy kaikki mitä ihminen tarvitsee hygienian hoitoon. Hammasharjat ovat kertakäyttöisiä ja niissä on tahna valmiina, mutta ne on tosi kovia ja inhottavia. Siksi kannattaa kyllä olla oma harja ja tahna.

Vauvan vaatteiden puolesta ajattelin, että pakkailen kenties kassin kotiin valmiiksi ja mies sitten tuo sen lähtöpäivänä sairaalaan. Olen ostanut vauvalle bodyn, potkarit ja pipon. Neuloin itse puuvillalapaset ja sukat. Minäkin olen miettinyt tuota ulkopukua. Pitäisi varmaan olla joku pieni lämmike. Toisaalta makuupussi voi riittää vaunuihin jos on vähän viileää. Vauva sinne vaan käärittynä, niin eiköhän se riitä.

Tytteli-83 rv 29+6

Vierailija
5/5 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhythihaisessa bodyssa, pöksyissä, sukissa ja puuvillamyssyssä. Oli lähes 25 astetta, eikä sen enempää voinut ajatella. Äippäpakkauksen välihaalarille oli käyttöä joskus syyskuussa vasta (ja toppahaalarille joulukuussa).

Mutta kesäkuussa, jolloin itsekin nyt synnytän, voi olla paljon viileämpää, tuskin sihen aikaan lyhythihaisella tullaan kotiin. Ja joku fleecepeitto voi olla hyvä mukana. Mutta turha vauvalle on ihan hirveästi pukea, jos on täysaikainen. Vauvalla on epämiellyttävä olla. Otan varmaan myös mukaan erilaisia vaihtoehtoja ja valitsen sitten ilman mukaan sairaalassa. Villa on kiva materiaali kun pitää kylmällä lämpimänä, mutta ei ole liian kuuma vähän lämpimämmälläkään säällä.

äitimiia rv 31+3