####Toukokuisten uusi viikko 3.4 ->####
Kommentit (29)
Mukavaa torstaita kaikille. Ensiksi kiitos meiltäkin maanantain treffikavereille. Mukavaa oli :-)
Henriikalle tervetuloa mukaan.
Ulkonäkögallup: Meidän neidillä on vaaleahkon ruskeat hiukset ja niitä on aika paljon ikäisekseen. Syntyessäänkin hiuksia oli tosi paljon ja silloin ne olivat tummanruskeat. Tosin aivan ohutta haituvaa suortuvat vielä ovat. Olen tässä jo tovin pähkäillyt, että miten saisin etuhiuksia napsittua siistimmäksi kun meinaavat jo valua silmille. Pitäisi varmaan neidin nukkuessa ryhtyä toimeen? Neidin silmät on kauniin siniset ja suuret kuin lautaset. Pitkiä silmäripsiä ovat muutkin kuin minä kehuneet :-) Siis kerrassaan ihastuttava pakkaus ainakin minun mielestä - luonnollisesti.
Meidän neiti on tätä nykyä kyllä vahdittava ihan koko ajan. Tämä lapsenhoitohan alkaa käydä jo ihan työstä. Iltaisin, kun neiti vihdoin simahtaa unille, ollaan miehenkin kanssa jo lopen uupuneita ja kaadutaan sänkyyn :-) Omaa tahtoa on alkanut löytyä meidänkin neidolta muidenkin tarpeisiin. Jos kieltää jostakin, alkaa kirkua kuin syötävä ja yrittää päästä pahantekoon kahta kauheammin. Koirakin alkaa olla hätää kärsimässä, kun neiti työntää sormia sieraimiin ja kaivaa silmät karvapehkon alta (koira on edelleen trimmaamatta) ja kun kiellän alkaa kiskoa karvoista ja hakata koiraa päähän kahta kauheammin. Ja nauraa räkäisesti päälle. Mikä lie kauhukakara meillä on kasvamassa? Se rauhallinen pikkuvauva on enää muisto vain...
Kauheasti ois neidille taas hankittavaa. Ne ensikengät ainakin ja polkupyöränistuin ja kypärä nyt ainakin, jotta päästäisiin fillarilla viilettämään pitkin ja poikin. Kotiakin tekisi mieli raikastaa keväisillä väreillä. Tarvittasiin pari uutta huonekaluakin, jotta saataisin muutettua työhuone lopullisesti neidin huoneeksi. Itse asiassa mulla ois kauhea isomman asunnon kuumekin, mutta onneksi mies toppuuttelee. Kyllähän me toistaiseksi tähän 76,5 neliöön mahdutaan ainakin ahtamalla ja järjestelemällä vähän. Ehkä sitten joskus isompaan, jos toinen vekara saadaan?
Keväisempiä kelejä odotellen,
Bamse ja neiti melkein 11kk
ninni-pinni ja henriikka: Linnea on syntyny myös 11.5. eli ihan samanikäinen Danin ja Annin kanssa! (Meniköhän nimet oikein...) Ja Henriikka, itse aloitin pinoilun vasta pari kuukautta sitten ja nyt jo täysillä mukana. Kiva saada uusia mukaan!
Linnea maistoi eilen nokkamukista tavallista rasvatonta maitoa. Ihan päähänpistona annoin sille vähän. Ei se kyllä ottanut kun ehkä pari pientä kulausta, kun oli niin oudon makuista. Yleensä kun on tottunut, että nokkamukista saa vettä... Tänään oli vähän löysä kakka, en sitten tiedä johtuisiko siitä. Kipeä ei maha ainakaan yhtään ollut.
####Tietääkö joku, minkä takia ei suositella maitoa ennen yhden vuoden ikää? Onko se allergiariskin takia?####
äitikisu ja päiväuneksiva Linnea (11.5.)
Tervetuloa Henriikka!!! :)
Kiitos viimeisestä. Kirjoitin jo tiistaina, mutta tietokone simahti enkä ole ehtinyt sitten uudelleen kirjoitella.
Hilla on vaalea, vähän tummempi kuitenkin kuin olmi äitinsä. Hänellä on isot siniset silmät ja huimat ripset. Nätti tyttö. :)
Käväisin eilen hulluilla päivillä ja siellä oli reiman haalari 35euroa. Meinasin ostaa mutta kun soitin miehelle niin se sanoi että käytetty hankitaan. Jäi sit ostamatta. Kyllä siellä oli väkeä.
Kengät ostimme silloin maanantaisen tapaamisen jälkeen. Eccot lähti matkaan. Ne oli myyjän mukaan hyvät hillan kapoiseen jalkaan. Hirmu suuret se meille myi, 21. Jotenkin ne on tosi kömpelöt. Alkuksi hilla aina itki kun ne laitettiin jalkaan mutta ei enää eilen itkenyt. Hassua!
Nyt ulos! Moikka! Olen ihan poikki kun Hilla " tekee" hampaita. Ei olla nukuttu pariin yöhön. Sen maanantain jälkeen Hillalle nousi kuume. Itse olen flunssassa.
meillä kone temppuillut,enkä ole koko viikkoon päässyt kirjautumaan näille sivuille..
Galluppia: Nooran hiukset ruskeat ja aika paljon, syntymästä asti ollut apljon tukkaa. Silmät tumman ruskeat(isältä perityt). Muutenkin aika paljon isänsä näköinen muksu.
Nukkumisesta: meillä edelleen kahdet hätäset unet: aamupäivällä 30min ja iltäpäivällä samoin.Illalla menee nukkumaan 20-20.30 ja on nukkunut läpi yön joulusta asti, jolloin lopetin yösyötöt. Aamut alkaa 7-8 aikaan. aika monilla ollaan siirtymässä yksiin uniin päivällä..Nukkuiskohan meidänkin neiti silloin kokonaisen tunnin putkeen=)
Meillä otettiin ekat askeleet vkonloppuna! Jee, ehkä neljä askelparia meni tuossa matolla..pyllähti ja taputti itelleen..iso tyttö!
Imetyksestä,et meillä nyt 5 päivää menny ilman tissiä=( pikkuhiljaa se on vähentynyt ja nyt loppui se iltatissittelykin..ei N enää jaksanut innostua koko touhusta, vähän surku.. Toisesta vauvasta, ajatuksissa syksymmällä jättää ehkäisy pois ja antaa toisen tulla jos on tullakseen. =) kyllä aika kultaa muistot melko pian, meilläkin ekat puoli vuotta oli yhtä huutamista yms..mut nyt jo ihan valmis tekemään toista=)
Me varattiin Bulgarian matkakin elokuulle, otetaan N mukaan,saa nähdä miten menee. Täytynee tuolta taaperopuolelta kysellä vinkkejä, kun N:llä ikää silloin jo 1v2kk..niin ne vaan kasvaa=)
Mutta nyt töllön ääreen!
Ja tervetuloa mukaan henriikka73 ? (anteeksi jos muistan väärin)
Mehiz ja Noora (19.5)
Tuossakun lueskelin pinoa niin huomasin tutun nimimerkin jo odotuspuolelta eli Liiniliin, oot jääny sieltä mieleen=) samoin Lillakka,joka aina välillä pinoutuu. Kiva,kun on tätä porukkaa jakamassa tätä arkea=) Tulikin sitten mieleen et minkä ikäistä porukkaa ja monenko lapsen äitejä täällä on? onko meillä ollut semmonen esittelypino jo? Hyvähän se tässä vaiheessa on pitää, kun mukulat alkaa olla jo vuoden=)heh.. No ite oon 26v. ja yhden lapsen äippä pohjanmaalta.
lempinimistä vielä..niitä on monia esim. Nooruska, kirppu, mussukka, norppa=),Nonne, vääkky jne..rakkaalla on monta nimeä..
Mehiz ja Noora (19.5)
Mehiz,osui nappiin toi sun kysymys kun mustakin on kiva tietää vähän porukkaa kun oon tänne uutena tullut.
Mä olen 32v ja 2 tyttöä(2,8v ja kohta 11kk,11.5syntynyt) ja keski-suomesta ollaan!
Lunta senkun sataa... Ei taida se kevät tänne Suomeen tulla ikinä. Sen takia kävinkin tänään ostamassa hulluilta päiviltä lentolipun Milanoon! Pari ystävääni on siellä suunnalla opiskelemassa ja oon nyt sitten menossa huhtikuun vikalla viikolla sinne pariksi päiväksi. Siiri jää isänsä kanssa kotiin. Pitkään tätä pähkäilin, että pystynkö lähtemään jättämään Siirin jne., mutta matkakuume voitti ja mieskin kannusti kovasti vaan lähtemään, joten reilun parin viikon päästä olenkin sitten Italian lämmössä.
Minä olen siis 24-vuotta ja Siiri on meidän esikoinen. Kaksi kissavanhusta (13-v.) meillä on myös. Pitiköhän jotain muuta... Kolmiossa asutaan (78 neliötä) ja Bamse taisi kirjoittaa " asuntokuumeesta" . Itse olen " himosisustaja" ja kaikki asuntoihin liittyvä kiinnostaa. Haluasisin itsekin isomman asunnon, mutta ei olla asuttu tässä vuottakaan, joten vielä täytyy odotella ja säästää rahaakin. On ne asunnot vaan niin kalliita täällä pk-seudulla. Haaveissa on kyllä rivari tai paritalo...
Mukavaa viikonloppua kaikille toukoille!
Elina ja Siiri 11 kk
Daniel on nyt ollut tämän viikon kuumeessa ja hänellä on kova yskä. Kuume on nyt onneksi lähtenyt, mutta yskää on vielä. Ruoka ei maistu. Olemme antaneet ihan vauvanruokaa, ja sitä menee nyt pieni purkillinen. Eilen illalla saimme työn takaa syötettyä puuroa, jonka raukka sitten oksensi maidon kera. :( Neljä yötä on mennyt enemmän tai vähemmän valvoessa. Viime yönä valvottiin kakki 11.30-4. Väsyttää ihan vietävästi. Yritin äsken nukkua päikkäreitä itsekin, mutta kun uni ei tule päiväsaikaan vaikka kuinka väsyttäis... :( Toivottavasti pian hellittää...
Ulkonäkö: Tukkaa on todella vähän. Lyhyen lyhyt tukka on tumma. Olemme miehen kanssa molemmat tummia, mutta lapsena olemme molemmat olleet vaaleita, mutta näyttää siltä, että pojasta tulee heti alkuun tumma. Itselläni on tummanruskeat silmät. Pojan silmät ovat nyt tummat, ruskeat keskeltä ja tummanharmaat ympäritlä, joten saa nähdä muuttuvatko vielä. Poika on aika sekoitus molempia, ja maailman suloisin tietenkin!
Tausta: Itse olen tasan 30, mies 35. Perheeseen kuuluu myös karvainen isoveli, viisvuotias burmakissa. Olen ammatiltani opettaja ja asumme Espoossa. Että tällainen tapaus.
Tervetuloa mukaan Henriikka?!
Väsynyt mamma ja Daniel 10kk
Meillä on synttäreihin vielä niiiiiiiiiiiiiiiiiiin pitkä aika, 1½ kk, (22.5.) mutta taidetaan viettää ne etukäteen kun isoveli on syntynyt 6.5 niin ei tarvi kahta juhlaa pitää (lapsia kun perheessä on 5 niin synttäreitä täällä piisaa). lahjan olen jo ostanut Anttilasta 50 % alennuksesta kaalimaan kakaran, aivan ihana!!! Muuta en taida sitten ostaakaan, kyllä ne kummit ja mummot sitten kantaa tänne lahjoja yllin kyllin.
Täällä odotellaan iskukkia kotiin, on ajanut ojaan (täällä niin soraset tiet) ja odottaa apua =) (siis mä arvasin että herra menis ojan kautta tänään kun on tiet noin huonossa kunnossa, on tunnettu kovasta kaasujalastaan) ei siinä käynyt kuinkaan, mutta harmittavaahan se on. Valitettavasti hyvin tyypillistä tälle miehelle. Olenkin varoittanut että jos lapset ovat mukana ja ajaa ojaan koska on ajanut liian kovaa ja niille sattuu jotain, ei tarvi tulla kotiin, paras kun häviää siperiaan saman tien.
Itse vein 9 vuotiasta tänään hammaslääkäriin, tänään oli eka kerta kun ei tarvinnut rauhoittavia (on kerran ollut sairaalassa nukutuksessakin että saatiin suurimmat reiät porattua) eli näin ne lapset kasvavat ja kehittyvät.
Toukoneitinen täällä vipeltää ja kerkiää joka paikaan ja itseäni vain väsyttäääääää.
Hyvää illanjatkoa =)