Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

####Toukokuisten uusi viikko 3.4 ->####

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla oli puhetta lempinimistä. Meillä niitä kans riittää.. Dania kutsutaan Dantuksi ja sit on näitä muita: kullanpupulis, pikkupeekku, vauveliini, paukkupeppu, jne..

Nukkumisesta: Meillä on nyt siirrytty aivan yksiin päiväuniin, jotka kestää tarkalleen pari tuntia. Joskus illalla kyllä tuntuu, et Dani on liika väsy, mut hankala nukuttaa toista kertaa päivässä ilman, et yöunet siirtyy. Mitenkäs muut toukot nukkuu?

Danista on kuoriutunut oikea " pikkuriiviö" ;) Jos ei jotakin saa, ni het selkä kaarella huudetaan pää punaisena.. Ja syliin jos yrittää ottaa, ni heittäydytään aivan makarooniksi. Saa nähdä miten kovaa tahtojen taistelua vielä joskus käydään.. Aika itsepäiseltä tuntuu.. Ei kai vaan oo äitiinsä tullu ;)....

Pientä galluppia:

Minkä väriset hiukset teillä on ja kuinka paljon?

Danilla on vaalean ruskeat hiukset, eikä vielä hirveästi. Pää kuitenkin jo hiusten peitossa. Hiukset menevät ihanan kiharalle aina pesun jälkeen. Nähtäväksi jää alkavatko kihartua ku tukkaa tulee enemmän.

Minkä väriset silmät?

Danilla on siniset.

Muuta ulkonäöstä?

Danilla pieni hymykuoppa oikeassa poskessa.

Jaa, täytyy vissiin tehdäkin jotain, ku tuo mukelo nukkuu.

Ps. Oon nyt päättänyt vihdoin ja viimein lopettaa kokonaan yötissittelyn pääsiäisen aikoihin. Kuinka moni toukoista vielä imettää öisin?

Ninni-pinni & Dani melkein 11kk

Ps.2 Kyllä on olo muuten ihmeen virkistynyt, ku oltiin naisporukassa lauantai-iltana syömässä ym. Lämpimästi suosittelen. Iskä sai Danin nukkumaan ihan hyvin ilman tisua :)

Vierailija
2/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat muut toukot olla treffeillä, me kehäkolmosenulkopuoliset taas istumme netissä seuraa hakemassa =)

Lempinimistä, kaikkea löytyy, nimestä kehiteltyjä ja muita kivoja esim. kullanmuru, älskling, lilla gumman, lilltrollet (pikkupeikko)mussu jne. Isän kieli on ruotsi.

Nukkumisesta, meillä on nukuttu yhdet päiväunet jo puolivuotiaasta lähtien, 12-16 välisenä aikana, joskus pidempäänkin. Nyt kuukauden ajan ovat unet lyhentyneet, nyt hän nukkuu n. 12-15 välisenä aikana. Yöunille mennään 21 molemmin puolin riippuen väsymyksestä ja herätys on 08 aikoihin. Nukkuu yön putkeen ja nukahtaa iltaisin itse omaan sänkyyn ja omassa huoneessa. Päiväunet nukkuu aina vaunuissa. Yöt olivat yhtä tuskaa heräämistä ja nukahtaminen oikea tähtilaji, kunnes luovuin imetyksestä rankan antibioottikuurin takia (kesti yhteensä 3 viikkoa) kun sairastin munuaistulehduksen ja sen jälkeen keuhkokuumeen. Siihen jäi isän avustuksella se tärkeä yötissi, ja tottumiseen meni aikansa, lisäksi neitikin sairasti saman keuhkokuumeen ja yöt olivat ihan kamalia. Nyt ollaan nautittu terveydestä kuukauden päivät =) Saman ajan on nukkuminen alkanut sujua tosi hyvin.

Meilläkin tyttönen on oikea raastinrauta ja oikea pikkupippuri, samoin kun ninni-pinni, mietin että mihin hänen kanssa vielä joudutaan... Omaa tahtoa on jo muille jakaa. Jos ei saa mitä haluaa kaatuu taaksepäin ja sit huutaa. Jos ei muusta niin viimeestään siitä että lyö päänsä...

Galluppiin vastaus: Hiusväri on pikimusta (kuten isälläkin) ja hiuksia on tosi paljon, ja on ollut syntymästä asti. Silmienväri on syvänsiniset (kuten isällään), itse olen tämmönen ristivärinen ja harmaasilmäinen tavis =) =)

Ulkonäkö on pyöreät posket ja siinä hymykuoppa ja nauravat silmät. Ihana =9 (ja ihan puolueettomasti tuon tiedän ;)

Lunta täällä pohjanmaalla on enemmän kuin on ollut koko talvena. Lauantaina miehen poika tulee taas viikoksi, hän asuu ruotsissa äitinsä luona. Vipinää sitten riittää, ollaan menos tampereelle kylpylälomalle ensi viikolla, ollaan todella ansaittu breikki.

Remontti on yhdessä huoneessa valmis, ja vielä noita huoneita riittää.

Tulipas (taas) pitkä sepustus.

Vointeja kaikille toukoille ja toivottavasti treffeillä oli mukavaa! =)

// nenn =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saa itsestäni irti että jotain laittaisin tänne pinoon edes kerran viikossa, vaikka joka ikinen päivä pitää minun käydä pinoa lukemassa!

Meillähän on siis toukotyttö Jasmin, joka on syntynyt 28.5. oikein on vilkas ja eläväinen tapaus. naureskelee paljon, osaa jekkuillakin jo ja omaa tahtoa myös meidän neidillä riittää! se on kyllä äidin geeneistä peräisin...

meillä ollaan vajaa kk sitten alettu kontata, nousta ylös, kävellä tukia pitkin, istua ja vaikka mitä muuta. kaikki tuli yhtäkkiä ja yhtäaikaa! myös hampaita on tässä samassa pukannut joten yöt ovat olleet aivan " ihania" viime aikoina... hampaita onkin nyt jo 8kpl.

aina on tyttö ollut huono nukkumaan ja herkkäuninen, juuri tosiaan kun oli pari viikkoa nukkunut kokonaisia öitä ekaa kertaa elämässään, alkoi tää nykyinen vaihe. no, mutta nyt mä ainakin tiedän että se osaa myös nukkua hyvin jos ei oo mitään vaivoja. sitä aikaa odotellesa...

Lempinimistä, meillä tyttö on useimmiten jassu, jassukka, kulta, kullanmuru, vauva, neiti-nimitystä kuulee usein kun on pahanteossa... on kai niitä muitakin, ei tuu nyt mieleen.

Nukkumisesta:meillä on päikkäreissä sellanen siirtymävaihe menossa. yksillä päikyillä pärjää, jos ne on vähintään 2 tuntia ja ajoittuu sillai että herää aikaisintaan klo 14. joskus jos nukkuu vain tunnin, ottaa sit viel toiset unoset noin 17 aikaan. (pakotettuna tosin...)ei tarttis silloin 17 aikaan viel unia, mutta kumminkaan ei sit jaksa yöuniin saakka. mä en haluu laittaa sitä ennen klo 20 yöunille, ettei tarvii herätä sit kukonlaulun aikaan yleensä yöunet alkaa 20-21. heräilee öisin niin että sen luona tarvii käydä noin 0-10 kertaa. ääntelee, itkeekin välillä useammin mutta rauhoittuu välillä myös itsekseen lähes samantien. nukkuu omassa huoneessaa. niin ja päikyt aina parvekkeella vaunuissa.

Pientä galluppia:

hiukset nykyään vaalet, lähes valkoiset.. kuten äidillään oli noin 10v asti. syntyessään hiukset olivat ensin tummanruskeat, sitten punertavat ja nyt siis hyvin vaaleat. aika karkeat ja paksut ja ihan kiitettävästikin niitä on.

Minkä väriset silmät?

Jasminin simmut on syvänsiniset. alusta saakka olleet.

Muuta ulkonäöstä?

Jasminilla on myös pieni hymykuoppa vasemmassa poskessa. mulla samanlainen oikeassa poskessa.

mitähän kaikkee muuta mulla oli mielessä... en nyt muista kaikkee mut yks juttu on alkanut vaivata mua...

ollaan pikkuhiljaa mietitty toista lasta, mutta mua huolestuttaa että miten Jassun sitten käy? ja sen uuden vauvan? tarkoitan sitä kun jassu on mulle nyt elämäni tärkrin ihminen, miten sitten kun lapsia on enemmän kuin yksi? entä jos en tunne toista lasta niin tärkeäksi? tai jääkö jasmin jostain sitten paitsi?

ymmärrän toisaalta että huolehdin varmaan ihan turhaan, mutta en voi sille mitään että nää ajatukset pukkaa mieleen. kertokaa muut omia kokemuksia!

vielä kiitos kaikille pinoileville toukoille! tämä on aivan ihana pino, monet huolet ovat kaikonneet kun olen lukenut teidän kokemuksia täältä pinosta! kiitos!

sannuska ja jasmin

Vierailija
4/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuo neitiliini nukkuu ..vieläkin. Piti käydä katsomassa että elääkö enään, mut kyllä siellä tuhisee niin ihanasti! Saa nähä tuleeko uni ollenkaan yöllä kun nukkunut näin hyvin päivällä. Unta tähän asti 12.00-16.30 =0)

Vierailija
5/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiitkästä aikaa tänne kirjoittelen. Valitettavasti en ole töihin paluun jälkeen ehtinyt juurikaan edes pinoja lukemaan ja se kyllä vähän harmittaa; niin mukava muiden juttuja on lueskella.

Taas helpotti kun luin Ninni-pinnin ja Nennin kiukuttelevista pienokaisista :) Niinhän se on välillä täälläkin. Eli jos ei saa mitä tahtoo, niin kiukku tulee. Ei onneksi kuitenkaan mitään pitkää superäksyilyä (vielä?). Peetu on nyt muutamana päivänä ollut muutenkin tavallista ärtyisämpi; käden on melkein kurkussa saakka välillä, kuola valuu ja kaikkea jyrsitään eli hampaita pukkaa lisää.

Kuin ihmeen kaupalla ollaan edelleen oltu tosi terveitä eli vain pari pientä nuhaa koko 10,5 kk:n aikana. Tosi kurjaa lukea aina välillä sairastelevista pienistä. Ihan varmasti meilläkin ehditään tauteilemaan mutta mitä myöhemmin, sen parempi.

Gallupin kysymyksiä muistelen... Tukkaa ei ole mitenkään kovin paksusti (ja takaraivossa taitaa olla vielä pieni paljas paavillinen läntti :) mutta on kuitenkin. Tuuhentunut se on jonkin verran. Tukka on tummaa mutta luulen että isompana tummuu edelleen. Silmät on siniset ja virne suloinen (tietysti!).

Meillä nukutaan vielä kahdet päikkärit mutta jälkimmäiset on jo lyhentyneet ja välillä niille nukahtaminen takkuaa eli kohta varmaan siirrytään yksiin. Viimeistään silloin kun yöunille meno viivästyy tai aamuherätys aikaistuu.

Nyt hetkeksi telkkarin ääreen löhöämään ja sitten nukkumaan. Oikein mukavaa viikkoa kaikille!

Terkuin,

Likk@ ja Peetu 10,5 kk

Vierailija
6/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa aika vierähtänyt kun viimeksi olen täällä käynyt! Nuo kaksi vanhempaa muksua on pitäneet kiireisenä, en olen jaksanut kirjoitella. Esikoinen kun on 4,5v niin koko ajan saa olla viemässä kavereille tai kerhoon ja hakemassa kavereita meille. Tulette huomaamaan, että lasten sosiaalinen elämä jättää jalkoihinsa vanhempien sosiaalisen elämän... ;)

Meidän Sisu on nyt kohta 10kk (synt. 10.6.) ja iso mies jo (kahden tytön jälkeen tuntuu niin painavalta!). Oli jo 9kk iässä 9,8kg joten painoa on. Konttaa (kovaa karkuun!) ja kävelee tukea pitkin. Harjoittelee jo seisomista ilman tukea mutta toivon ettei vielä oppisi kävelemään pitkään aikaan. Elämä on vaikeaa vahtimista nyt jo! ;)

Hampaita on 8kpl, teki ensin 4 yhteen menoon ennen joulua ja nyt toiset 4 samoin.

Meillä nukutaan yöt hyvin. On nukuttu joulusta asti, kun yösyötöt lopetettiin kun päivisin syö niin hyvin soseita. Myös rinnan syönti loppui 6,5kk iässä, kun poika ei enää motivoitunut, maitoakin tuli niin vähän kun öisin ei enää imetetty. Mutta öisin nukutaan, isä käy joinain öinä kerran, pari laittamassa tutin suuhun ja peiton päälle mutta ei aina sitäkään tarvitse tehdä. Meillä edelleen valvottaa keskimmäisemme 2v9kk, jolla paha uhma ja huutaa uhmaa myös öisin (lähes joka yö). Onneksi esikoinen ja kuopus nukkuvat paremmin!

Kesää kovasti odotan, pääsisi jo tästä pukemisrumbasta. Varsinkin täällä Etelä-Suomessa on nyt oikeat räkäkelit, kuravaatetta vaan vedetään ylle (siis tyttöjen,ei vielä kuopuksen, joka nukkuu ulkoilut eli kahdet päiväunet vielä). Mutta kyllä se kesä ennen pitkää tulee, muistelin juuri kun odotimme viime keväänä kesää ja miten kaukana se tuntui olevan ja lasketut ajat myös! Tämän kevään ja kesän odotus on kuitenkin helpompaa kuin vuosi sitten, ainakin meillä!

Liinuska ja Sisu kohta 10kk

Vierailija
7/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukse

Vierailija
8/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset:

ruskeat, vähän on, ei paljon vielä

Silmät:

siniset

Muuta:

näyttää aivan vanhemmalta isosiskoltaan, samassa iässä ihan saman näköiset ja samoja ilmeitä. Hassua!

Vierailija
9/29 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä treffeiltä! Kivaa oli, kiitos kaikille äideille ja pikku murusille. Aikamoinen metelikin saatiin välillä aikaiseksi, varsinaisia kiljukauloja nämä meidän pienet... ;)

Ulkonäöstä oli puhetta... Linnealla on hiuksia ihan hyvin, pinnikin pysyy jo hyvin päässä silloin kun haluan neidille vähän prinsessa-lookia. Hiukset on - sanotaanko nyt vaikka että tumman vaaleat. Itselläni aina ollu ihan vaaleat, miehellä tummat, eli saa nähdä miten käy Linnean värille. Silmät siniset ja aika suuret, varsinkin pienempänä näytti tosi suurilta. Yks tutun tuttu " lohdutteli" kesällä, että " kyllä ne siitä pienenee, kun se kasvaa" . !!!???? Olin tyrmistynyt... Ei noin vaan sanota!! Jälkeenpäin on lähinnä huvittanut. Mitäs muuta vielä oli.. No Linnealla nenä rypistyy söpösti, kun se oikein virnistää. Ja ilmeitä on TOSI paljon, välillä neiti saattaa istua pitkään peilin edessä ja katsella itseään kun tekee erilaisia ilmeitä ja ääniä. Isäänsä ja näyttelijä-kummitätiinsä varmaan tullut! :D

Nukkumisesta. Linnea on ilmeisesti siirtymässä vähitellen yksiin uniin. Ekat unet on pidentyny jopa yli kolmetuntisiksi, ja toiset jää välillä pois. Ekat päikkärit kuitenkin alkaa jo 9.30-10 aikaan, eli vaikka onkin pitkät, ei tahdo kantaa ihan iltaan asti. Tänään nukkui matkalla tapaamisesta kotiin n. puolisen tuntia, ja jaksoi jokseenkin hyvin illan. Meilläkin yöimetykset on määrä lopettaa pääsiäisviikonloppuna, voidaan sitten vertailla kokemuksia ninni-pinni! Nyt herää yöllä 2 - 4 kertaa imemään, ekalla nostan viereen nukkumaan.

Nukkuuko kellään vauva vieressä/perhepedissä, vaikka yölliset imetykset on jo loppuneet? Kun mä en imetystä kaipaa, mutta tykkään pitää Linneaa vieressä öisin ja nukkua vierekkäin. Miestäkään ei haittaa, vaan senkin mielestä on mukavaa kun tyttö on lähellä. Onnistuuko ilman imetystä, onko kokemuksia? Nukutetaan kuitenkin aina omaan sänkyyn.

Mäkin oon miettinyt seuraavan lapsen asemaa. Tuntuu, että kenestäkään toisesta en ikinä voi tykätä yhtä paljon kuin meidän pienestä Kisuneidistä. Mutta toisaalta luotan myös siihen, että rakkaus toista lasta kohtaan tulee luonnostaan, ja osin Linnean isosiskoutta seuratessa. On varmaan ihanaa kun pienelle tulee kokonaan uusi rooli, joka on myös Linnealle itselleen tosi tärkeä. Nyt täytyis vaan enää hankkiutua raskaaksi... Tässähän tulee ihan vauvakuume!

Taas tuli hirveesti tarinaa, jaksaakohan kukaan edes lukea mun pitkiä juttuja?! Siispä nukkumaan, Linnea ja mieskin poikkeuksellisesti on jo nukkunut reilusti toista tuntia. Heippa kaikille!

äitikisu

Vierailija
10/29 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenn: Voi kun teillä nukutaan ihanan hyvin. Kyllä minäkin välillä kaipaan nuita hyvin nukuttuja öitä! Meillä heräillään edelleen 3-5 kertaa yössä.

äitikisu: Ihana kuulla, et joku muukin vielä imettää öisin. Saa nähdä kuinka lopetus yöimetyksestä sujuu. Jotenkin mulla ittellä on vähä haikea mieli. Meinaan jää ainakin meillä sit pian varmaan koko imetys. Nytkin ei ikinä tissitellä enää aamupäivisin ja joskus menee yli kolmen ennenku eka kertaa tissitellään. Viime yönä imetin kolmesti, joten kyl sitä yöllä mietin, et kuinkahan lopetuksen käy.. Dani kyllä osaa vaatia yöllä tisua ja nipistelee ym. Ihan pelottaa ;6 Toivottavasti jaksaa pysyä päätöksessään. Sitä vaikeampi varmaan kyllä lopettaa, mitä pitemmälle aika kuluu..

Vierailija
11/29 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kelin puolesta täällä on hyvin harmaa ja loskainen päivä. Aamulla kuitenkin Eeron kanssa uhmattiin säätä ja ulkoiltiin rattaiden kanssa. Ja niinhän mielikin virkistyi kun kävi ulkona ja reippaili vajaan tunnin lenkin.

Viime viikolla oli täällä puhetta lempinimistä. Eeroltakin niitä löytyy lukuisia; eniten käytetty on varmaankin eppu. Muita sitten eppupeppu, emppuli, mussukka, ukkeli, murmeli... Niin kai se on että rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Meillä on kanssa siirrytty yksiin päiväuniin. Aika kivasti on siirtyminen sujunut. Aamulla yhdeksän ja kymmenen välillä pitää vaan olla paljon ohjelmaa että pysyy hereillä, ja yleensä silloin me ulkoillaan. Eero nukkuu noin kolmen tunnit ulkona vaunuissa. Tämä kolmetuntinen on sitten äidin laatuaikaa oman itsensä seurassa akkuja ladaten..

Ulkonäöstä oli galluppia: Eero on pitkä ja hoikka poika. Hiukset on tummat ja niitä on jonkin verran. Silmät on siniset. Oikealla puolella on hymykuoppa ja muutenkin hymy on aivan valloittava...:D

Lohdullista tosiaan kuulla, että muuallakin on pikkupippureita. Eeroltakin löytyy potkua ja tahtoa ihan omiksi tarpeiksi... Miten niin pienessä ihmisessä voikin olla välillä sellaista pippurisuutta. Uhmaikää odotellessa..:) Onneksi on sitten vastapainoksi melkoinen kujeilijakin ja poskelle suukottelija!!

Eerolle tuli viikonloppuna ylös taas hammas, nyt niitä on sitten yhteensä neljä. Ja lisää näyttäisi olevan tulossa; kaikkea jyrsitään, kuola valuu ja kiukuttaa..

Mukavaa viikkoa kaikille toukoille ja kiitos ihanasta vertaistuesta!

Niitu ja Eero

Vierailija
12/29 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanpa ekaksi kyselyihin:

Nukkumisesta: Meidän J on kai nyt tekemässä siirtoa yksiin päiväuniin ja meno on sen mukaista; välillä yhdet, välillä kahdet unet; välillä ei nukahtaisi millään vaikka heiluu silmät ristissä... Olen suuresti helpottunut jahka rytmi löytyy taas! J on siitä kait harvinainen lapsi, että en koskaan opettanut häntä nukkumaan ulkona, joten päikkärit yms menee kaikki sisällä omassa sängyssä. Joskus jos ollaan liikkeellä saattaa nukahtaa rattaisiin tai autoon mutta harvemmin. Eipähän tule sitten hoitoon mennessä ongelmaa sisällä nukkumisesta.

-Luulin aluksi että puhutaan meidän äitien hiuksista! =D

Juliuksella on tätä nykyä vaaleat ohuet hiukset.

Minkä väriset silmät?

-Siniset ovat, vaikka isänsä ja minä ollaan vihreäsilmäisiä.

Muuta ulkonäöstä?

-Poika muistuttaa koko ajan enemmän isäänsä. Syntyessään oli ihan mun näköinen.

Toisesta lapsesta: Uskon kyllä että toista lasta sitten rakastaa ihan yhtä paljon kuin tätä ainokaistakin. Mutta meillä on onneksi tilanne nyt se, että mieskin on suostunut nyt vihdoin mun kuukautisten alettua käyttämään ehkäisyä, ja mulla ei ole yhtään vauvakuumetta, joten J saanee sisaruksia sitten kun olen saanut opintoni loppuun, eli parin vuoden päästä sitten. Haaveilen kolmesta lapsesta kyllä, mutta tällä hetkellä J riittää.

Yöimetyksestä: Edelleen imetän pari kertaa yössä. Se vaan on niin helppoa! Just puhuttiin eilen miehen kanssa, että pääsiäisen tienoilla aletaan laittaa J:lle omaa huonetta asumiskuntoon (tällä hetkellä huone on täynnä rojua) jotta poika voisi sinne muuttaa. Katsotaan sitten vaikuttaako muutto yötissittelyyn. Tarkoitus olisi lopetella imetys viimeistään heinäkuun puoleenväliin (=syntymäpäiviini) mennessä.

Ja hei, J täyttää kuukauden päästä vuoden! Mites Toukot, ootteko jo alkaneet miettiä syntymäpäiviä? Mulla, surkea leipuri kun olen, on jo alkaneet täytekakkupainajaiset vaivata...

-sannael ja J tänään 11kk

Vierailija
13/29 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä itse kerennyt valvoa neljän lapsen kanssa niin monet yöt että tämänhetkinen tilanne on omasta mielestäni täysin ansaittua (!) =)

Kyllä se vaan niin on että tuo imetus (yöllinen siis) tekee yöt levottomiksi. Meillä on loppunut yöherääminen tissittelyn loppumiseen kaikilla muksuilla.

Eilen jouduin herättämään neitosen 17.00 kun oli nukkunut 5 tuntia, yöunet sitten viivästuivät tunnilla. Kun ei ole töitä ei tarvi niin stressata säännöllisten aikojen kanssa.

Nyt neitonen on alkanut kääntyä vaunuissa unissaan mahalle ja herää siihen ähkymään kun ei saa kunnolla henkeä makuupussissaan. Täytynee vaihtaa duo-vaunujen toisen (istuma) osan, joissa on valjaat että saa neidin pysymään paikoillaan. Sääli vaan kun olin ajatellut että saa nukkua makuuosassa kunnes kelit lämpiävät. No tänään yritin laitaa peittoa vierelle ettei mahtui kääntymään, saapi nähdä. Näihin aikoihin se mukellus tapaa alkaa.

On se vaan lohduttavaa todellakin lukea että teillä muillakin on näitä jästipää-vauvoja! Se taitaa sitten olla ihan normaalia ; )

Hyviä vointeja kaikille!!

//nenn =)

Vierailija
14/29 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kaikki täällä sellasia jotka on alusta asti ollut mukana?Me on saatu netti kotiin pari kuukautta sitten,ja en oo koskaan osallistunut tähän pinoon.Meidän kuopus on syntynyt 11.5.Oon välillä käyny lukasemassa teidän pinoja ja nyt vasta rohkaistuin tänne tulemaan.On tietenki vähän ulkopuolinen olo kun en oikein tunne teitä.Onkohan suurin osa pääkaupunkiseudulta?Itse olen keski-suomesta.Ja perheeseeni kuuluu aviomies ja tytöt 2,8v ja kohta 11kk.Jep,mut enpä taida näin ekakerralla muuta.Täytyypi kuulostella huolitaanko mukaan tällasta mattimyöhästä:)

Vierailija
15/29 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa! Kyllä tänne sekaan mahtuu! Meitä on täällä pohjanmaalta, savosta, etelä-suomesta jne. Ihanaa porukkaa kaikki. :)Itsekään en ole ollut ihan alusta saakka mukana, koska mekin saatiin netti vasta Danin syntymän jälkeen.

Meidän Dani on myös syntynyt 11.5! Muita samana päivänä syntyneitä en muistakaan toukoissa.

Vierailija
16/29 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Heti jatkoa, ku ei muista kommentoida kaikkea mitä pitää.......)

Niin, olen itsekin ajatellut, et yöt tasaantuu, ku lopettaa imetyksen. Ainakin toivotaan parasta.. ja pelätään pahinta. Dani kyllä taitaa nukkua huonoiten meidän pojista tai sit aika on kullannut muistot.

Vierailija
17/29 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiri meni vasta hetki sitten nukkumaan tai no, ei ole vielä nukahtanut. Meillä meni rytmi vähän sekaisin, kun Siiri nukkui aamupäivällä 3 tunnin päikkärit ja iltapäivälläkin 2h 30min. Saa nähdä nukahtaako ikinä ja miten nukkuu...

Meidän Siiri on vaalea " Suomi-neito" . Hiuksia ei kylläkään ole vielä pahemmin ollenkaan tai sitten ne on vaan niin vaaleita, että niitä ei kunnolla näy. Silmien väri on sini-harmaa. Lempinimiä meillä ei montaa ole tai sitten en vaan niitä nyt saa mieleeni, joskus kutsun siirikkä, neiti tai pumpsan.

Tervetuloa mukaan Henriikka73! Kyllä tänne mukaan mahtuu ja mielestäni koskaan ei ole liian myöhäistä liittyä " rinkiin" .

Kaisun tyttö! Miten paluu töihin on mennyt? Kuinka teidän neiti viihtyy tarhassa? Itse en osaisi vielä ajatella paluuta töihin kokoaikaisesti, toukokuussa lakavia osa-aika töitä kyllä odotan innolla.

Olikohan jotain muuta... Taitaa olla parasta mennä nukkumaan kunhan tuo neiti nyt vaan nukahtaa.

Ai niin, mäkin olen jo 1-vuotis synttäreitä pähkäillyt. Pidetään 2 kekkerit, toiset sukulaisille ja toiset ystäville. Paljon pitäis leipoa... Synttärikutsut väsäsin tänään powerpoint - ohjelmalla, ajateltiin säästää ja laittaa ne sähköisesti menemään. Onneksi on vielä kuukauden päivät aikaa, mutta aika menee vaan niin kamalan nopeasti.

Vierailija
18/29 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä elämä muuttunut toisaalta parempaan suuntaan, kun neiti aloitti hoitouransa. Ennen yöt oli tosi katkonaisia ja piti ottaa viereen nukkumaan, kun ei muuten nukahtanut yöllä uudestaan. Nyt, kun päivisin on enemmän ihmeteltävää ja kummasteltavaa, neiti nukahtaa illalla kahdeksalta ja herää aamulla 6-6.30. Ja todella harvoin tarvitsee yöllä käydä lohduttelemassa. Viime yönä kävin kerran, kun Viivi taisi nähdä pahaa unta. Edellisestä kerrasta on kulunut jo aikaa. On kyllä ihan eri olo itselläkin, kun saa nukkua yöt heräämättä. Tai kyllähän tekin sen tiedätte, jos vaikka joku ei vaan muistanut. ;) Tsemppiä vaan ja jaksamista vielä yöherääjille/imettäjille. Eli jotain hyvääkin on tullut tuosta hoitoon viemisestä. Tottakai surettaa välillä se, että piti viedä noin aikaisessa vaiheessa. Mutta neiti tuntuu viihtyvän.

Jäin miettimään yhtä asiaa maanantaina, kun hain Viiivä hoidosta. Se hoitotäti sanoi, että Viivi ei olekaan ihan niin rauhallinen tyttö, kuin mitä ensin vaikuttaa. ;D Mummu oli hoitamassa neitiä viime perjantaina ja sanoi päivän jälkeen, että neiti on melkoinen riiviö. Mitä ihmettä? Meidän kiltti pikku tyttö? ;) Kyllä meinaan löytyy tempperamenttia vaikka toisille jakaa! (Haluaisiko joku sitä, voin lähettää!) Kun neitiä kieltää esim. että ei saa vetää kania korvista, nauraa vaan ääneen ja vetää kahta kauheemmin! Ja sitten, kun ottaa kädestä kiinni, ettei saa vedettyä, potkaisee kania! Mikä ihmeen eläintenvihaaja me ollaan saatu kasvatettua vajaassa vuodessa? Mutta tämä on se kaava jolla kaikki menee. Kielto-->nauru ja tekee sen jälkeen varmasti sen kielletyn asian. Joten pitkää pinnaa tässä on tarvittu. Keneltäköhän Viivi on tuon kaiken perinyt? ;)

Sitten kysymyksiin: hiukset on selvästi alkaneet kasvaa enemmän. Ei mitkään kauheen tuuheat ole, mutta sillai ihanasti pörrössä koko ajan. ;) Ja väriltään vaalean ruskeat/tummanvaaleat, ihan kuinka haluaa asian ajatella. Silmät on siniset, niinkuin minullakin.

Imettämiseen en puutu, kun sitä en ole tehnyt oikeastaan koskaan. Mutta ihailen kyllä teitä, jotka olette voineet sitä tehdä alusta asti! :)

Synttäreistä: Meillähän juhlitaan meidän hätähousu-Viivin 1v. synttäreitä perjantaina, 7.4. Eli pitäisi kakkua vääntää ihan näinä päivinä. Juhlia vietetään lauantaina ja sunnuntaina. Lauantaina tulee minun sukua ja sunnuntaina miehen sukua. Kauheesti tekisi mieli kutsua porukkaa, mutta tuntuu, että aika ei riitä... Itse ajattelin tehdä kakut, vaikka on huonoja kokemuksia moisesta. Minulla on tapana aina kokeilla jotain uutta sen sijaan, että tekisin sitä tuttua ja turvallista. ;) Kerrankin kakku epäonnistui ja minä menetin ihan hermoni ja heitin kakun keittiön seinään. Tämä sattui, kun olin hieman nuorempi. Mutta tässä kohtaa voidaan palata tuonne aikaisempaan kirjoittamaani, mistä se Viivi on kaiken tempperamenttinsa perinyt? ;D

Ok, en aio kirjoittaa pitempää romaania. Enkä lahopäänä enää muista muita kysymyksiä...Tervetuloa joukkoon, Henriikka. Vaihtelevalla menestyksellä itsekin aina yritän tänne kirjoitella. Onkos kukaan kuullut pitkään aikaan mitään Töötsistä? Huhuu?

Hauskaa loppuviikkoa kaikille!

-Saibu ja Viivi (ihan kohta 1v.!)-

Vierailija
19/29 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ainakin viihdyttiin, oli tosi kiva nähä kui paljon toukomurumme olivat kasvaneet:)

Gallup: Y:lla oli jo syntyessä aika paljon tukkaa. Nyt ne on paksuuntunut ja vaalentunut, olen jo pari kertaa leikannutkin tytön peuhkaa. Silmät ovat sini-harmaat ja pyöreet ku kaks pullonkorkkii 8)

Nukkumisesta: Meil yleensä nukutaan läpi yön. Joskus Y herää kyl aamuyöstä ja silloin otan hänet meien väliin, johon hän simahtaa. Mua ei kyl häiritse ku tyttö on meien petissä, mut isil ei ole kyl kovin mukavat oltavat ku tyttö yleensä työntää hänet ulos sängystä;D

Se on niin ihanaa ku aamulla sit tyttö herää ja tulee puskeen päällänsä äidin naamaan ja alkaa suuret selostukset:))

Meilläkin on enää kuukausi 1-vuotis synttäreihin ja vieras-lista on jo tehty. Lahjojakin olen jo ajattelut ja yks on jo ostettukin. Hirmusti haluisin itse tehä jonkun jännän kakun, vaiks kukan muotoisen tai muuta.. mut saa nähä jaksanko sittenkään..

Mukavaa viikkoa!

Crobin ja Y 11kk

Vierailija
20/29 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaanotosta!!

Täällä puolikuollut äiti vastailee galluppiin..

Hiukset:meidän annilla ei juurikaan hiuksua ole.Esikoisellakin oli 1v kuvassa melkein kalju mut nyt saa jo kunnon saparot(2,8v)

Nukkuminen:Viime yö oli kauhea!!!pitkin alkuyötä itkeskeli silloin tällöin.klo 2-5 itki koko ajan.klo 5-7 nukkui mun mahan päällä ja sit aamulla oli ihan normaali.Mut yleensä meillä nukutaan nykyään suht hyvin.8kk iässä lopetin yösyötön ja pidin unikoulun.Mut välillä tulee tällasia öitä ja se tuntuu aina maailman lopulta.

Mut nyt tämä äippä yrittää lähteä päikkäreille.Sori kirjotusvirheet..

T.Henriikka ja Anni(viikon päästä 11kk)