Minkä kahviastiaston laitat kaapistasi hienompiin juhliin?
Meillä juodaan arkena kahvia paljon Teema-mukeista. Nyt kuitenkin pitäisi hankkia uusi, ihan kunnollinen kahviastiasto asetteineen päivineen. Kertokaas arvoisat leidit, mitä kahviastiastoja teillä on ja montako kupposta omistatte?
Vinkkejä kaipaillaan siis, että saadaan pöytä arvokkaisiin juhliin koreammaksi.
Kommentit (34)
Minulla on vain yksi muovikuppi. No, eipä ole juhliakaan.
Ja meiltä tosiaan löytyy ihan viralliset pienemmät kahvikupitkin, mutta ajan myötä mustavalkoiset kupposet asetteineen ovat aika naarmuuntuneet.
T. ap
Royal Doultons with handpainted periwinkles.
Meillä "parempi" kahviastiasto on kirppareilta kerättyä Arabiaa, kutakin kuppia 1-3kpl.
En harrasta hienompia juhlia. Kotini on linnani.
Ikean euron kuppeja ja 50 sentin lautasia 50kpl. Juhlallisuus haetaan muulla kattauksella, ei astiastolla.
Arabian Myrna. Isovanhemmilta peritty ja vähitellen itse ostettu lisää. Sanokaa mitä sanotte, minusta se on kaunis.
Arabian Ruijaa. Arkikäytössä on Arabian Kaarna-mukit.
Ei meillä ole erillistä juhla-astiastoa. Sellaiselle on käyttöä niin harvoin (ja kaappitila rajallista), että mieluummin vuokraamme astiat tarvittaessa pitopalvelusta tai Martoilta. Pienimuotoiset syntymäpäivä- yms. kahvitukset hoituvat arkisilla Teemoilla.
Ruskeat, lasiset kahvikupit 70-luvuta. Arcoroc Sierra on heidän nimensä.
Me syömme joka sunnuntai omallakin perheellä paremmasta astiastosta ruokasalin puolella, jotta sunnuntaipäivällinen olisi vähän erityinen. Astiastoja meillä on monia. Villeroy & Boch on hyvä paikka etsiä parempia astioita, mutta ei Royal Doultonkaan huono ole.
Mulla on punaista Taikaa 12 paria ja niihin kakkulautaset. Ei kyllä käytetä arkena, vaan Taika-mukeja.
Herendin Queen Victoria 1940-luvulta. Kannattaa googlettaa kuvat, perhosia ja kukkia.
Arkena pääosin Teemaa ja muita Arabian tai Marimekon astioita. Viimeisimpänä kirpparilöytönä Arabian ruskeaa Kosmosta.
Espressoastiastona on tummansinistä Teemaa, tosi söpöt minikupit :D Lisäksi on kummitädiltäni saamani Illusia-kahviastiasto.
Valkoista Arcticaa on riittävän monta paria vähän isommallekin joukolle ja lisäksi vielä samaa sarjaa muutama teekuppipari.
Teeman kakkulautaset ja muumimukit. Ei ole mitään oikeaa kahviastiastoa, ei sovi tyyliin.