Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoidatte hiivatulehduksen?

03.04.2006 |

Käytättekö luonnon jogurttia vai jotain muuta? Olen nyt toistaiseksi hoitanut ihan noilla apteekin puikoilla mutta jos vielä hiiva iskee niin olen ajatellut kokeilla jotain muuta. Vaikuttaako raskaus hoitoon jotenkin? Nyt vikkoja 12 ja hiiva hoidettu. Esikoisen jälkeen hiiva iskenyt pari kertaa. Sitä ennen ei ollut koskaan hiivaa! Varmaan tuo eka raskaus ja imetys jotenkin vaikuttaa hormooneihin että hiivatkin villiintyy helpommin! ;) Miten laitatte jogurttia? Ruutalla vai tamppoonissa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä siis ohjeita niillekin joilla on usein vaivaa hiivasta...

ruokavalioon jokapäivä jogurttia tai piimää...... mutta tärkeää olis koittaa selvitä ilman diflucan/canesten kuureja.... ne pahentaa tilannetta koska OVAT LIIAN VAHVOJA.

Näin kertoi mulle yksityinen erittäin ansioitunut gyne ja mä pääsin eroon tosiaan vaihtamalla ensin miedompiin lääkkeisiin ja nyt ei tarvinnu monen vuoteen enää käyttää kunnes sitten taas raskausaikan yksi mieto kuuri.

ELi apteekista saa STAROGYN voidetta joka on tosi hyvää mutta ei sisällä vahvoja lääkkeitä jotka periaateessa tuhoaa emättimen koko hyvän flooran ja taas ollaan siinä tilanteessa jolloin hiiva pääse kasvamaan. Saa käyttää raskausaikana ja itsekin käytän....

Myös Gynophiluskapselit (jogurttikapselit) ovat mietoja mutta ne on ihan vain tosi mietoon tulehdukseen tai sitten vaikka kerran kuussa voit käyttää pari gynophilusta kuukautisten jälkeen tasapainottamaan tilanteen, ettei se pääse pahenemaan.

Niin ja muistutkseksi että kertakäyttöiset muovisiteet ja pikkuhousunsuojat aiheuttaa hiivaa jokapäivä käytettynä joten Kestositeet olis hyvä valinta mikäli haluaa joka päivä jotain suojaa käyttää.... Myös pesuaine- ja huuhteluainejäämät pikkuhousuissa aiheuttaa monelle hiivaa..... eli huuhteluaine pois pikkupyykistä.

Raskausaikana hiiva tosiaan jyllää niilläkin joilla ei sitä muuten ole....

Piimässä tai jogurtissa voi suorastaan istua =D Eli pesuvatiin vaan ja istumaan tai sitten muuten koitat lotrata sitä alapäähän niinpaljon kuin onnistut..... Mutta noi Gynophiluskapselit siis sisälttävät jogurttia eli ovat helpompi vaihtoehto....

Vierailija
2/6 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki valkoiset jauhot , hiivat (pulla, leipä...) ja SOKERIT pitäisi jättää hoidon ajaksi pois ja muutenkin ruokavaliosta radikaalisti vähentää. Sokeri ja valkoiset jauhot takevät elimistössä parhaan kasvualustan hiivalle. Eli ruokavalioremontti usein auttaa noiden jugurtti/piimä juttujen kanssa. Ja raskausaikana ei pitäisi sitten käyttää ainakaan asettimia niitten apteekin lääkkeitten kanssa. Luontaistuotekaupasta saa myös (olikohan?) Ecovag (tai joku tuon kaltainen nimi) kapseleita, jotka on maitohappokapseleita. Toimii ainakin mulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on hiiva ollut, ja ne ovat aina hoituneet kohdallani valkosipulilla. Eli emättimeen laitetaan kokonainen kuorittu valkosipulinkynsi (ei saa olla rikki, tai kirvelee!) ja annataan olla jonkun aikaa (ite oon pitänyt n.15min)... juu ja kyllä sen saa pois ;)

Kaverillani vuoden kestänyt hiivakierre katkesi tähän valkosipulihoitoon, vaikka hieman epäillen siihen suhtautuikin.

Samoin viime kesänä tutulleni iski telttaillessa hiiva, no ei muuta kuin valkosipulia kehiin, niin homma rauhottui saman tien.

Ruokavaliosta saitkin jo neuvoja.

Vierailija
4/6 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kotinet.com/katjan.perttula/chakrat1.htm

tämä oli kyllä yleensäkin hiivaan, eli suolistohiivaan, vaan eikös hiivaa siellä hiivaa täällä, vähän niinkuin sama asia...

aloe vera-juoma on kuulemma tehokas, maitohappobakteereitakin käytetään siihen.

Itsellä ei ongelmaa ole pahemmin ollut.

Vierailija
5/6 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heissan!

Mulla olis myytävänä, nyt jo tarpeettomaksi jäänyt, Hiivasyndooma, luonnonmukaisen hoidon opas / Jouko Pursiainen. Siinä on tosi hyviä käytännön itsehoito-ohjeita tuohon niin kurjaan hiivaan (kokemusta on!). Kirja on tosi hyväkuntoinen, pehmeäkantinen, n. 100s. Ota yhteyttä, jos tuntuu, että kirja olisi just nyt ajankohtianen. kirsi_laine@luukku.com

Vierailija
6/6 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko ihan pölöjä? Hiivakasvusto lähtee suolistosta ja jos siellä on hiivakasvua leviää se myös toiselle puolen. Eli ei lähde pois vaikka tunkisitte norsun sinne! Opetelkaa syömään probiootteja ja hiivaa ruokitsevatonta ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi