14.8 ja tili miinuksella 15,15€, visan vara käyetty. millä elää?
Tuli vähän shopattua ja miehelleni olen velkaa jota lyhennän 700€/kk. Nyt on rahat siis täysin loppu.
Millä elää tilipäivään asti? Tiukille vetää.
Kommentit (19)
Syöt kaapissa olevia ruokia, osaatko?
tai sitten on niin puusta pudonnut ettei ole mitään hernekeittoja, riisiä, munaa jne kaapissa. Melko todennäköistä jopa ku taloudenhallinta on tuota luokkaa. Pistä rapussa ilmoitus että naapurit voivat tuoda vain vähän homehtuneet ruuat sulle.. jos on joku muu kuin kaupungin/saton tms sossupummien rappu niin joku käy vielä ostamassa sulle riisiä, munaa ja jauhelihaa ihan van säälistä.
tietysti voisi myös palauttaa kauppaan nuo shopatut.... anoen ja itkien polvet lattialla että suostuisivat ottamaan tavarat takaisin...
Palautat tyhjät pullot/tölkit kauppaan.
Älä mene kelaan kerjäämään. Oma vika. Elät kädestä suuhun.
Metsään keräämään mustikoita. Ämpäristä saat helposti 30-40€
Miehesi voi elättää sinua loppukuun kun hänellähän on nyt rahaa jos olet maksanut 700e velan.
Miten voi olla velkaa omalle puolisolle? Onneksi meillä on kaikki yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi voi elättää sinua loppukuun kun hänellähän on nyt rahaa jos olet maksanut 700e velan.
Miten voi olla velkaa omalle puolisolle? Onneksi meillä on kaikki yhteistä.
"Miten muilla kun ei meilläkään?!?"
Lopetat shoppailut ja pyydä, että mies antaa sulle lyhennysvapaata. Mistä sä miehelle olet velkaantunut? Miksi shoppailet luottokortilla? Eikös luottokortti pitäisi olla vain äärimmäinen hätävara tai isojen ostosten kuluttajansuoja?
Toiset ei vain osaa, eikä opi näistä tiukoistakaan paikoista. Ei voi auttaa....
Missä vaiheessa havahduit siihen, että shoppailusi vaarantaa elämänhallintasi?
Visa on kiva, mutta sekin olisi tarkoitus jossain vaiheessa maksaa pois.
Niin tili on siis edelleen miinuksella. Palkka tulee ensi viikolla nettona 2670€.
Siis ostin meille molemmille lennot Bangkokiin ensi tammikuuksi kuukaudeksi lomaileen.
Toukokuussa lainasin mieheltäni vajaa 3000€ yhteen hankintaan ja maksan sitä nyt takaisin 700€/kk.
Muuten ei hirveesti ole menoja mutta tosiaan nyt on kyllä rahat loppu.
Löysin dinersin kortin ja tunnarit,joten sillä on nyt menty.
Tarkoitus on että visa ja tuo laina miehelle on siihen vuodenvaihteeseen mrnnesd se maksettu. Sillä sitten lähdetään lomalle.
Mulla pitää aina olla joku maali jossain jota odottaa ja jota suunnitella.
Vierailija kirjoitti:
Niin tili on siis edelleen miinuksella. Palkka tulee ensi viikolla nettona 2670€.
Siis ostin meille molemmille lennot Bangkokiin ensi tammikuuksi kuukaudeksi lomaileen.
Toukokuussa lainasin mieheltäni vajaa 3000€ yhteen hankintaan ja maksan sitä nyt takaisin 700€/kk.
Tarkoitus on että visa ja tuo laina miehelle on siihen vuodenvaihteeseen mrnnesd se maksettu. Sillä sitten lähdetään lomalle.
Kaikkihan me halutaan joku maali jota odottaa ja suunnitella. Mulla se on saada riittävän iso hätävara säästötilille. Ollaan myös menossa matkalle ensi kesänä, ja jo nyt säästän ns sukanvarteen sitä varten rahaa. Ja vasta kun riittävä summa on kasassa ostetaan matka.
Vierailija kirjoitti:
Minä suosittelen sulle seuraavaa projektia: velat veks, matkailu + shoppailu tauolle ja jatkossa rahat rahastosijoitukseen. Ensimmäinen maali 1000 euroa jonka voit sitten lunastaa ulos ja ostaa sillä osakkeita. Seuraava maali: keräät taas 1000 euroa rahastoon ja toistat. Luottokortteihin et koske.
Shoppailet vasta kun saat vuodessa 1000e osinkoja nettona
Lopeta yli varojesi eläminen !
Tilipäivä siis on vuoden päästä aikas vaikea tilanne juu
Siis hä?