Mihin sitä uskaltaa enää matkustaa?
Pohjois-Norjan erämaihin? Grönlantiin? Talvilomalle suunnittelun matkaa Milanoon, taitoluistelukisoihin (kävin Suomessa ja ihastuin), mutta en taida uskaltaa..Loma on juuri silloin. Mihin matkustaisi? Matkustan yksin, miehellä ei ole talvilomaa, kun hän on vasta vaihtanut työpaikkaa ja kenenkään muun kanssa en oikeastaan halua. Kerrankin olisi sekä aikaa että varaa ulkomaanmatkaan, kun on nyt vakityö. Aiemmin on ollut pula jommasta kummasta.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itä-Euroopan maat. Heillä ollut järkevää maahantunkeutumispolitiikkaa. Olen käynyt kahden vuoden sisään mm. Budapestissä, Riikassa, Krakovassa ja Bulgarian rantalomilla. Ei pelkoa.
Joo, kantsii mennä ns. "roistomaihin" jotka kuppaavat EU:lta kyllä jokaisen sentin, mutta eivät osallistu taakankantoon esim pakolaispolitiikassa. Pitäiskö suomalaisten kantaa sinne rahaa vielä lisää?
Miksi Itä-Euroopan pitäisi kärsiä siitä, että Etelä-Euroopan maat eivät vahdi rajojaan?
Itse ajattelin Mongoliaa. Saa kertoa, jos kokee sen olevan vaarallinen paikka. Itse löysin vain tietoa, jonka mukaan maa on yhtä turvallinen kuin Suomi.
Täytyy mennä joskus verestämään muistoja Israeliin. Rooma on lempparikaupunki. Nämä lähitulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt suunnittelen taas Venetsian matkaa, siellä ei ainakaan voi jäädä kaahalijaterroristin auton alle eikä joutua metroiskun kohteeksi.
Venetsialaiset ei sua sinne kaipaa!
Eiköhän ne marraskuussa sinne yhden turistin huoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itä-Euroopan maat. Heillä ollut järkevää maahantunkeutumispolitiikkaa. Olen käynyt kahden vuoden sisään mm. Budapestissä, Riikassa, Krakovassa ja Bulgarian rantalomilla. Ei pelkoa.
Joo, kantsii mennä ns. "roistomaihin" jotka kuppaavat EU:lta kyllä jokaisen sentin, mutta eivät osallistu taakankantoon esim pakolaispolitiikassa. Pitäiskö suomalaisten kantaa sinne rahaa vielä lisää?
Niin, eikös tuo koske suurinta osaa Eu-maista, sikäli kun puhutaan Eu-sopimuksiin perustuvasta taakan kannosta, ei rikollisesti ilman passia maahan tunkeutuvista ihmisistä. Muistaakseni meilläkin näitä torjuttiin 40-luvallu ihan asein. Jos halua siis lomailla maassa, joka on sinisilmäisesti uskonut isompien-poikien sopimuksiin, lomaile kotimaassa (oletan mielipiteestäsi huolimatta, että olet suomalainen).
Suomi on Eu:ssa nettomaksajana, esimerkiksi Puola, Unkari tai Tsekki eivät. Suomen rahoilla nauravat siellä eivätkä tee mitään mistä on sovittu. Umpinöyrät suomalaiset pokkuroi kun "EU määrää", sairasta auktoriteettien palvontaa.
Kotimaan matkailu olisi isänmaallisuudesta jotain ymmärtäville suotavaa, varsinkin 2017.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Itä-Euroopan pitäisi kärsiä siitä, että Etelä-Euroopan maat eivät vahdi rajojaan?
Miksi Suomi noudattaa kaikkia sopimuksia, päästää vaikka itärekat kolaroimaan teille, mutta entiset Neuvostosatelliitit saa tehdä mitä huvittaa? Ei ne mitään uhreja ole.
Miksei sitä uskaltaisi matkustaa mihin vaan länsimaiseen maahan?
Kuvitteleeko joku oikeasti, että se terroristi-iskun osuminen itseen on jotenkin todennäköistäkin verrattuna miljoonaan muuhun asiaan? Eiköhän todennäköisintä ole jäädä auton alle, jota ajaa ihan vain kunnollinen kansalainen tai perinteinen rattijuoppo. Koirakin puree todennäköisemmin hengiltä kuin terroristi puukottaa.
Kohdemaata enemmänkin varmaan vaikuttaa se, että mitä aikoo tehdä. Laskettelua, pimeitä kujia ja pahan hajuisia salaattiannoksia kannattaa välttää.
Ainakin kaikki Keski- ja Etelä-Euroopan suuret kaupungit kannattaa jättää välistä. Lisäksi kannattaa välttää suosittuja kävelykatuja, markkinoita, konsertteja ymv.
Miksi pitäisi matkustaa minnekään? Täysin turhaa touhua, pelkkää turhaa saastuttamista ja luonnonvarojen tuhlailua. Vain umpityhmät ihmiset matkustelee huvikseen, varsinkaan lentäen. Suosittelen lähimatkailua ja Suomen luntoon tutustumista. Moni ei tunne ihan kotinsa lähellä olevia hienoja paikkojakaan. Reppu selkään ja patikoimaan, pyöräilemään, hiihtämään, luistelemaan, melomaan. Luonto on täynnä ihmeitä; maisemia, eläimiä, kasveja, värejä, tuoksuja. Kaiken lisäksi ilmaista, jolloin säästyy luonnon lisäksi rahaa, jonka voit sijoittaa jotenkin järkevästi, ostamalla vaikka suomalaisia käsityötuotteita, tai suomalaista luomuruokaa.
Ja jos ehdottomasti haluat matkustaa, niin Pohjois-Norja on todellakin upea paikka. Ja Suomesta löytyy hienoja kohteita vaikka millä mitalla myös.
Toivon, että mahdollisimman pian kielletään huvikseen tehtävät lentomatkat ja turhaa autoilua ja laivamatkailua myös voisi verottaa kireämmin.
Itse olen vuoden sisään käynyt Lontoossa, Berliinissä, Pariisissa, Manchesterissä, Nizzassa, Budapestissä, Roomassa ja Madridissa :D
Minä matkustelen siksi, koska tarvitsen irtiottoja Suomesta ja suomalaisista vähintään muutaman kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Ei Romania ja Bulgaria vahdi rajojaan. Aikasen moni Suomeen asti päätynyt "interreilaaja" on kulkenut niiden läpi. Tai lähtenyt Unkarista, kun ei ole länsivaltioiden tukiverkkoja.
Luulisin, että Kreikan saaret ovat melko turvallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itä-Euroopan maat saa todella mojovan summan Eu:lta, koska ovat "köyhiä", ei ne enää sun tai muun asioista tietämättömän matkailupanosta enää tarvi. Mene vaikka Ukrainaan tai Venäjälle, siellä köyhä kansa kärsii.
Vain äärimmäiset kusipäät matkustavat!
· Näillä urpoilla on pakkomielle mennä näyttäytymään johonkin
· Ovat ikäviä ihmisiä ja kiusaavat muita kakaroineen
· Heillä ei ole kotonaan kivaa
· Suomen ilmasto ei ole heille sopivaa - elävät vain sen hetken, kun voivat olla viikon pari jossain "auringossa"
Vierailija kirjoitti:
Myös nämä "muka jakamis-talouteen" perustuvat asunnon vuokraus palvelut asuntosijoittajille (lue: veron kiertäjille) tulee autioittamaan ja muuttamaan suur-kaupunkien keskustoja. Onko esimerkiksi Pariisi tai Barcelona enään sitten mielenkiintoinen kulttuuri-kaupunki, kun siellä ei asu pariisilaisia tai barcelonalaisia ihmisiä vaan airbnb-turisteja?
Kauheaa tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä matkustelen siksi, koska tarvitsen irtiottoja Suomesta ja suomalaisista vähintään muutaman kerran vuodessa.
Sitä varten Suomessa on erämökit, vai oletko epäisänmaallinen?
Vierailija kirjoitti:
Vain äärimmäiset kusipäät matkustavat!
· Näillä urpoilla on pakkomielle mennä näyttäytymään johonkin
· Ovat ikäviä ihmisiä ja kiusaavat muita kakaroineen
· Heillä ei ole kotonaan kivaa
· Suomen ilmasto ei ole heille sopivaa - elävät vain sen hetken, kun voivat olla viikon pari jossain "auringossa"
Olen lentoemäntänä aika pitkälle samaa mieltä 😁
Ei voi matkustaa mihinkään, jos alkaa miettimään turvallisuusasioita. Missä tahansa voi tapahtua mitä vaan.
Mulla on matkat varattu nyt Pärnu, Amsterdam ja Firenze.
Ensi vuonna Britannia ja Norja.
Mikä ihmeen taakanjako? Kysehän on rikkaudesta. Tai näin ainakin meille suomalaisille asia on ilmaistu.