Päivystäisitkö 5 pv jos saisit 500 e?
Minua pyydettiin mukaan päivystysrinkiin, jossa pitäisi vastata kerran kuussa viikon ajan päivystyspuhelimeen (ei yöllä) ja tarvittaessa hoitaa puhelimessa pyydetty asia illalla. Käytännössä puhelin soi n. 2*vko, jolloin viikossa menisi 2 iltaa töissä. Tästä ilosta maksettaisiin n. 500e/kk. Työ itsessään on haastavaa ja sopii osaamiseeni.
Kannattaisiko ryhtyä? Vai menisikö tuollaiseen puhelimenkyttäämiseen koko viikko? Mitään tärkeitä menoja ei päivystysviikolle voisi sopia. Olisikohan rankkaa? 500 e n. 6 tunnin työstä ei kuulosta pahalta.
Kommentit (13)
Jos pystyisi normaalisti käymään päivätöissä samalla niin mikä jottei. Jos tuo rajoittaisi päivätyötä niin en.
Riippuu siitä kuinka nopeasti päivystyskeikalle on lähdettävä soitosta?
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyisi normaalisti käymään päivätöissä samalla niin mikä jottei. Jos tuo rajoittaisi päivätyötä niin en.
Kyllä pystyisi. Eli tuo olisi päivätyöhöni kuuluva lisä.
Puhelu voisi siis tulla vaikka klo 10, että illalla minut tarvitaan töihin ja sitten olisi mentävä. Jos puhelu tulisi illalla, niin sitten se työ olisi seuraavana iltana.
Ap
No kyllä todellakin sinun asemmassasi päivystäisin. Tuolla rahallahan maksaisi puolet Teslan osamaksusta. Omassa ammatissani päivystysmaksu on kuitenkin huomattavasti suurempi, joten päivystän enemmän kuin mielelläni. Olen lääkäri.
Montako tuntia sitä työtä sitten olisi illassa? Siitä ei varmaankaan makseta tuon 500 euron päälle, vai miten? Voiko käydä niin, että joka päivä on iltatöitä? Sanoit, että "käytännössä 2 pv", mutta onko kuitenkin niin, että kaikki päivät voi mennä?
Päivystäisin. Ok korvaus. Itse saan viikosta 200+työtunnit ja soitosta parissa tunnissa pitää olla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Montako tuntia sitä työtä sitten olisi illassa? Siitä ei varmaankaan makseta tuon 500 euron päälle, vai miten? Voiko käydä niin, että joka päivä on iltatöitä? Sanoit, että "käytännössä 2 pv", mutta onko kuitenkin niin, että kaikki päivät voi mennä?
Siitä pelkästä päivystämisestä ei makseta mitään. Siitä varsinaisesta työstä maksetaan n. 250 e ilta eli n. 2,5 t. Töitä ei ikinä ole ollut joka ilta, joskus on mennyt koko viikko ilman hälytyksiä. Normaalisti 2 iltaa viikossa.
Meillä on ennen tuo hälytystyötä tehty "tunti tunnista". Siis ei ole saanut lisää palkkaa, vaan on saanut vapaatunteja päivätyöstä. Siihen en ole ryhtynyt. Nyt on tarjottu palkkaa, koska päivystäjistä on pulaa.
Ap
Korvaus on mielestäni ok. En tiedä sitten olisiko minusta päivystämään. Välillä tympii kun tulee keikkaa lyhyellä varoitusajalla tai muutoksia työaikatauluun, mutta tuo että on tietyt päivät kuukaudessa kun joutuu päivystämään kuulostaa ihan ok. Kannattaa kokeilla toimiiko sinulle.
Vuorokauden päivystän noin työssäni ja nettona saan sen 500€.
Ai tuo 500€ ei olekaan "takuupalkka" vaan saat sen vain jos tulee keikkaa?
Itse suostuisin vain jos sen 500€ saisi vaikka keikkaa ei tulisi.
Olen ollut lumityöpartiossa hälytysvalmiudessa kaksi talvea ja palkka tuli vain kolatuista tunneista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pystyisi. Eli tuo olisi päivätyöhöni kuuluva lisä.
Puhelu voisi siis tulla vaikka klo 10, että illalla minut tarvitaan töihin ja sitten olisi mentävä. Jos puhelu tulisi illalla, niin sitten se työ olisi seuraavana iltana.
Ap
Kuulostaa minusta ihan hyvältä korvaukselta. Itse tietysti arvioit arvostatko enemmän rahaa vai vapaa-aikaa.
Siis 5 vuorokautta jatkuvaa päivystystä jonka korvaus 500e? Eli neljä euroa tunnissa siitä että mitään et voi tehdä?
Ei kiitos.