Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävän ostos minun nimissä?

Vierailija
17.08.2017 |

Tilanne on se, että poikkis haluaisi melko tyyriin tietokoneen (reippaasti yli 2000 €). Hänellä itsellä ei ole luottotiedot kunnossa joten tilaus ja osamaksu pitäisi ottaa minun nimissä.

Aluksi ajattelin että miksi ei, koska olen satavarma että hän maksaisi sitä tosissaan pois. Aloin kuitenkin tilaushetkellä epäillä, esim. jos riitautuisimme pahasti mikä johtaisi eroon, eikä vittuilessaan maksaisi konetta ---> saisin merkinnän itsekin, enkä missään nimessä haluaisi tietojani kusta.

Silminnähden poikaystävä pettyi ja itselleni tuli paska fiilis, koska aluksi lupasin ja vasta nyt ajattelin järkevästi. Ja ennen kuin huutelette, niin poikkis joutui aikoinaan tietojenkalastelu uhriksi, minkä takia hänellä ei ole luottotietoja. Siksi olen siis varma että hän maksaisi laskunsa pois, mutta silti epäilyttää että laskut jääkin maksamatta.

Mielipiteitä kaivataan! Ja jos joku kysyy, niin kyllä asumme yhdessä mutta toistaiseksi olemme työttömiä kumpikin.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy luottotietojen menetykseen löytyy käräjäoikeudesta poikaystävän nimellä. Löisin vetoa, että hemmo joka on ostamassa toisen nimissä 2000e tietokonetta, ei joutunut tietojenkalastuksen uhriksi. 

Miten tietojen kalastelun uhri void saada luottotietomerkinnät pitkäksi aikaa?

Ei mitenkään. Tiedot korjataan kun syyksi paljastuu rikos ja rikosilmoitus on tehty.

Vierailija
42/55 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi, mitä tarkoitat tietojenkalastelu uhriksi? Ja mihin poikaystäväsi tarvitsee 2000€ koneen?

Ikävä kyllä käräjäoikeudet pullistelevat liitoksistaan, kun tyttöystävät yrittävät periä saataviaan poikaystävältiin, milloin on ostettu tietokoneita, milloin autoja tyttöystävien nimiin jne. ja lähes poikkeuksetta niitä on käytetty vain petoksen välineenä, joko myymällä eteenpäin tai vakuutuspetoksena, jolloin vastuu, myös rahallinen, jää naisen maksettavaksi ja mies etsii uuden uhrin.

Hyvä, että hälytyskellot alkoivat soimaan. Älä laita mihinkään epämääräiseen paperiin nimeäsi, eikä toisen velkaa nimiisi. Muussa tapauksessa tulevaisuutesi ja elämäsi on tuhottu ja ulosotto kierros valmis.

Olen nähnyt työni puolesta näitä jo vuosikymmeniä, nyt laput silmiltä ap. ja jos poikaystäväsi haluaa ostaa kalliin laitteen, hänen vanhemmat kyllä auttavat, jos katsovat sen tarpeelliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaamiseen ei tarvita tietokonetta. Ymmärtäisin, jos tekee työtä freelance graafikkona ja edellinen kone on hajonnut ja tulot riippuisivat koneesta, mutta pelaaminen on täysin huuhaa syy. Käskisin poikkista menemään töihin ja niillä tuloilla rahoittamaan huvinsa. Toki palkkapussi ei lohduta, jos se menee ulosottoon, mutta oppii elämän realiteetteja samalla.

Vierailija
44/55 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma nyt ensin sen työ/opiskelupaikan ja sitten käyttää omia rahoja peliriippuvuuteensa.

Vierailija
45/55 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy luottotietojen menetykseen löytyy käräjäoikeudesta poikaystävän nimellä. Löisin vetoa, että hemmo joka on ostamassa toisen nimissä 2000e tietokonetta, ei joutunut tietojenkalastuksen uhriksi. 

Veikkaan myös että poikkis on virvelöinyt ihan itse ne luottotietonsa ;)

Aloittaja, älä ota mitään osamaksusopimuksia poikkiksen puolesta. Oikeastaan suosittelisin sulle omaa luottokieltoa(googleta) jotta toiselle ei tulisi kiusausta käyttää nimeäsi mihinkään, yhdessä kun asutte niin tietää tai saa ainakin helposti selville sotusi plus muut tietosi.

Vierailija
46/55 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästäkööt fyrkat kokoon ja ostakoot suoraaan käteisellä

Vierailija
47/55 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedoton ja työtön ei osta 2000 € konetta yhtään kenenkään nimiin. 

Minä ostin ihan iloisesti mieheni Visalla 1000e:lla komponentteja, vaikka opiskelenkin omaehtoisesti, eli työttömyyspäivärahalla. Lieventävä asianhaarana tosin se, että vanha pöytäkone hajosi ja opiskelen it-alaa ja tuo ehdotus tuli mieheltä kun piti itsekin jo aika älyttömänä sitä, millaisilla rutkuilla olen yrittänyt tehdä töitä ja pelata. 

Vierailija
48/55 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikkis haluis pelata niin tarvis sen koneen nopeesti[/quote]

Katsotaanpa.

Haluaisi - aina sitä haluta saa mitä lystää, mutta saamatta jää, ellei omat rahkeet riitä.

Pelata - no eipä kuulosta järkevältä syyltäkään, varsinkaan kenenkään toisen jelppiä niissä rahkeissa.

Nopeasti - tämä määrite yhdistettynä kahteen edellä kommentoituun sanaan: tarvinneeko tähän enää mitään sanoakaan.

Vierailija
49/55 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on täysi oikeus muuttaa mieltäsi. Ei tarvitse suostua siksi, että ensin ajattelit suostua. Itse en ainakaan lyhyessä suhteessa suostuisi tuohon.

Vierailija
50/55 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Mitä pelejä se poikkis pelailee, jotta niihin tarvitaan joku Mac Pro -hintainen masiina? Noin muuten ihmettelen, että miksi monet rahattomat katsovat suorastaan asialliseksi vaatia itselleen luksusta. No itsepähän velkaannutte, jos sille telle lähdette. Luulisi työnhaun pitävän poikaystäväsi kiireisenä kun tuollaisia haaveilee.

Vierailija
51/55 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!

Minä myös kehottaisin ottamaan omaehtoisen luottokiellon!

Vierailija
52/55 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi ensin säästää edes osa? Näin näkisit, selviääkö hän osamaksuista.

Vierailija
53/55 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo. Ei kukaan ota työttömänä osamaksulla tavaraa, varsinkaan tietokonetta. Kohta sullakin on mennyt luottotiedot, poikaystävä jättää ja sit mietit että mikä meni väärin.

Vierailija
54/55 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusintakierros meneillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä