Helsinkiläiset sai vähän oudon piispan.
Luin iltiksen jutun eilen ja en voi muuta sanoa kuin, että ihmeelliseksi on mennyt kirkonväen touhu.
Kommentit (32)
No kukas teistä parjaajista olisi ollut paremmin tehtävään sopiva? Kysyn vaan uteliaisuuttani, kun olen toisesta hiippakunnasta.
Teemu Laajasalo on tarjolla olleista ehdokkaista paras vaihtoehto virkaan. Hän on hyvä puhumaan ja YleLeaks jo osoitti että hän osaa olla tarvittaessa hauska tyyppi.
20 vuotta palonut jo saatanaa omien sanojensa mukaan eli siis kannattanut homojen ja lesbojen siunaamista
ei ole ollut uskossa koskaan
Teemu Laajasalo: "Käsitykseni mukaan luterilaiseen teologiaan ei kuulu sellainen ajatus että on välttämättä tultava uskoon vaan ihmiset on kastettu ja kasteessa teologisessa näkökulmassa on uudestisynnytty." -
"Olen tullut kasteessa uskoon. En ole koskaan tullut uskoon ikään kuin siinä mielessä mitä voisi ajatella yleisesti.""
Homofoobikko joka kiertelee ja kaartelee vastaamatta esitettyihin kysymyksiin.
Ev. Lut kirkko alkaa varmaan pian vihkiä samaa sukupuolta olevia. Tällöin se siunaa raamatussa synniksi luetun asian. Eli kirkko haluaa miellyttää kansaa, jotta saisi rahaa.
Ei varmaan pysy kauaa kasassa tuo oppinsa menettänyt kirkko.
Ev. Lut kirkko varmaan haluaisi kirjoittaa koko Raamatun uudelleen. Haluaisi poistaa sieltä kaikki kiusalliset ja "vanhanaikaiset" kohdat. Tätä se ei kuitenkaan voi tehdä, kun katoliset ja ortodoksit eivät todellakaan aio liberaalistaa kirkkoaan ja Raamattu on kaikille kristityiksi luetuille se sama.
Mitä järkeä on enää kuulua kirkkoon, joka on täysin hylännyt oppinsa. Nyt siellä paasataan ainoastaan lähimmäisenrakkautta, ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Teemu Laajasalo on tarjolla olleista ehdokkaista paras vaihtoehto virkaan. Hän on hyvä puhumaan ja YleLeaks jo osoitti että hän osaa olla tarvittaessa hauska tyyppi.
Piispan ei tarvitse olla hauska. Naisilla ei ollut YleLeaksin kaltaisia meriittejä, vaan tohtorin opintoja ja laajaa työkokemusta ja jopa kansainvälistäkin kokemusta.
Puhumaan oppii, ei tuo Laajasalokaan ole ollut seppä syntyessään, vaan saanut opetusta puhumiseen ja esiintymiseen.
Olen pettynyt tähän valintaan.
olen pettynyt kaikkiin ehdokkaisiin mutta eniten olisin pettynyt noihin naisiin, nekin siunaa homoja eli mikä siinä on erilaista, mutta liian lässyjä olisivat ja raamatun mukaan nainen ei saa opetta tai johtaa miestä tai srkntaa muutenkaan
Teemu Tammisaloa ei voisi papiksi uskoa, piispasta puhumattakaan.
Olisin halunnut piispaksi järkevän, Raamattunsa tuntevan uskovan ihmisen.
Ilmeisesti sellaiset eivät enää edes halua hakea johtopaikkoja. Uskon, että heitä pappiskunnassa kuitenkin on.
Uskonnon ei kuulu uudistua, jollei jumala lähetä uutta ilmoitusta. Uskonnon kuuluu kuolla pois vanhentuneena.
Vierailija kirjoitti:
Luin iltiksen jutun eilen ja en voi muuta sanoa kuin, että ihmeelliseksi on mennyt kirkonväen touhu.
Tästä Teemusta tuli kyllä välittömästi mieleen Ylellä esitetty TV-sarja "The Young Pope - piru vai pyhimys".
Noin yleisesti ottaen, kannattaisi varmaan yrittää ymmärtää asioita jonkin muun kuin iltapäivälehtien juttujen kautta.