Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen päivittäinen huumausaineiden käyttäjä. -Kysyttävää?

Vierailija
16.08.2017 |

21-vuotias mies, käytän päivittäin huumausaineita. IV-huumeita en käytä.
Kysymyksiä saa esittää, vastaan mielelläni!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä toivot tulevaisuudeltasi? 

Oletko tyytyväinen elämääsi?

Miksi käytät huumeita? Tämä kiinnostaa erityisesti siksi että itsellä ei ole mitään halua muokata tajunnantilaani. Onko jotain mitä en tajua?

Olen tyytyväinen omaan tilanteeseeni tällä hetkellä. Käytän huumeita, koska saan niistä sellaista ilon ja onnellisuuden tunnetta ja pystyn hoitamaan asioitani sekä keskittymään niiden loppuunviemiseen todella hyvin.

En ole ajatellut tulevaisuudelle mitään suuria tavoitteita, uskon että minulla menee ihan hyvin.

Ja elämäni sisältö ei ole pelkät huumeet, kuten joillakin narkomaaneilla (nämä ovat ehkä se porukka keistä sen huumeiden käytön huomaa ulospäin selvästi). Pidän matkustelusta ja ruoan laitosta, moottoripyöräily on myös aivan mahtavaa ajanvietettä samanhenkisten kavereiden kanssa. Ja ei, en aja sekopäissäni eli päihtyneenä. Saan oksikodonista sellaisen vapautuneen ja virkeän fiiliksen; jaksaa harrastaa ja olla sosiaalinen. Huumeilla en hae päänsekoitusta. Ainoastaan tätä onnellisuutta mitä nämä minulle antavat.

Vierailija
22/36 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täytätte päänne ja päivänne noin? Mitä järkeä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihderiippuvuus on sairaus. Sillä ei ole järjen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
24/36 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytät huumeita? Tämä kiinnostaa erityisesti siksi että itsellä ei ole mitään halua muokata tajunnantilaani. Onko jotain mitä en tajua?

Olen tyytyväinen omaan tilanteeseeni tällä hetkellä. Käytän huumeita, koska saan niistä sellaista ilon ja onnellisuuden tunnetta ja pystyn hoitamaan asioitani sekä keskittymään niiden loppuunviemiseen todella hyvin.

En ole ajatellut tulevaisuudelle mitään suuria tavoitteita, uskon että minulla menee ihan hyvin.

Ja elämäni sisältö ei ole pelkät huumeet, kuten joillakin narkomaaneilla (nämä ovat ehkä se porukka keistä sen huumeiden käytön huomaa ulospäin selvästi). Pidän matkustelusta ja ruoan laitosta, moottoripyöräily on myös aivan mahtavaa ajanvietettä samanhenkisten kavereiden kanssa. Ja ei, en aja sekopäissäni eli päihtyneenä. Saan oksikodonista sellaisen vapautuneen ja virkeän fiiliksen; jaksaa harrastaa ja olla sosiaalinen. Huumeilla en hae päänsekoitusta. Ainoastaan tätä onnellisuutta mitä nämä minulle antavat.

Denial phase vielä päällä.

Vierailija
25/36 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikö estää onnellisuuden selvin päin? Jaksat ehkä 4 v, sen jälkeen voikin olla liian myöhäistä.

Vierailija
26/36 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei näy päälleppäin"

Kyllä se näkyy. Varmaan jossain essoissa tai amfetamiinipäissäsi tunnet olosi voittamattomaksi mutta kyllä se näkyy. Nuorena nyt kroppa kestää tietysti mitä vaan. Vaikka söisit ainoastaan roskaruokaa ja sairastaisit välissä syövän niin ulkonäkösi tuskin ottaisi osumaa. Mutta kun aletaan lähestyä ikää 25 ja siitä eteenpäin niin kyllä narkit erottuu joukosta. Eräs narkki paljastui 24 vuotiaaksi vaikka näytti mielestäni 40 vuotiaalta.

Vierailija
27/36 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan oksikodonia. Olisi nyt edes sanonut subua, niin olisit hiukan uskottavampi. Oksikodoni on niin kallista, että sitä sulla ei edes olisi varaa käyttää päivittäin.

Vierailija
28/36 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajauduit tilanteeseen että tunnet onnellisuuden tunnetta vain huumeiden avulla? Ihan siis vakavissaan. Oliko perhesuhteissasi jotain? Oletko tuntenut itsesi jotenkin yhteiskunnan ulkopuoliseksi? Olen aina miettinyt. Itselle riittää onnelliseksi tuntemiseen iltakävely koiran ja tyttöystävän kanssa. Raikas syysaamu. Hyvä ravintolaillallinen. Terveys. Harrastukset. Peilityyni järvi. Illanistujaiset kaveri/työporukalla.

Miten ajauduit tilanteeseen että huomasit et voinut olla onnellinen ilman niitä huumeita? Dopamiiniaineenvaihduntasi ja monet muut välittäjäaineiden suhteet aivoissasi ovat pysyvästi sekaisin?

Vierailija
29/36 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihderiippuvuus on sairaus. Sillä ei ole järjen kanssa mitään tekemistä.

No minkälaista hoitoa saatte tähän sairauteen.

Vierailija
30/36 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Ei kukaan ole niin tyhmä että puhuu täällä huumekaupasta tms.

Kohta on poliisit ovella.

Vierailija
31/36 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet onnellinen huumeiden vaikutuksen alaisena niin miltä sitten tuntuu olla ilman niitä? Onnettomalta? Ahdistuneelta?Masentuneelta? Hitaalta? Keskittymisvaileuksia nyt ainakin on?

Jos tunnet niin miksi tunnet olosi ahdistuneeksi ilman huumeita? Kysytkö koskaan itseltäsi näitä kysymyksiä? Missä tilanteessa voisit kuvitella lopettavasi käytön?

Vierailija
32/36 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitit että tienaat 4-8t kuukaudessa. Miten peset rahat? Vai käytätkö ainoastaan käteistä vai saatko maksun esim bitcoineilla?

Vierailija
33/36 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut mieleen, että vaikutat negatiivisesti moneen asiaan tuolla harrastuksellasi?

Mikset ole ollut onnellinen siitä mitä sinulla on ja pyri vaikuttamaan epäkohtiin?

Vierailija
34/36 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kysymys. Ymmärrätkö ja hyväksytkö todella ne seuraukset, johon käyttösi johtaa?

Koska tuntuu, ettet ymmärrä. Olet riippuvainen huumeista. Käytät niitä päivittäin, myyt niitä ja väität ettet ole "narkkari" koska et vedä hihaan. Koska et oo mikään tärisevä nisti.

Oon itse käynyt saman polun. Viihdekäyttö my ass, jos onnellisuutta haet. Onni ei löydy sieltä mistä luulet sen löytyvän. Ja kun et saa enää oloja, tulet joko lopettamaan käytön tai aloittamaan piikittämisen. Luoja jos joku olisi mulle kertonut. En mä olisi uskonut. Toivon että olisin.

Että se kaikki hyvä elämässä, että kaiken se tulee viemään.

Särjet vanhempiesi sydämen. Kaikki selväpäiset ystävät vaihtuu käyttäjiin.

Rikokset vie sun vapauden. Riippuvuus menee moraalin yli. Onnellisuus sulla on mennytkin. Käytät huumeita kun ei enää ole mitään muuta. Sitten ne vie sun terveytesi, rakkaimpasi, ystäväsi.

Ja tää on fakta ja kaikkein surullisinta on ettet sä usko mua ennen kuin se tapahtuu.

"Tämä on ihan hallinnassa, oonhan mä onnellinen. Ei musta tule semmoista sekakäyttäjää. On ne moottoripyörät. Enhän mä piikitä. Ihme saarnaa. Eihän pukumiehetkään joudu alkosta ojaan, menetä perhettään, rahojaan, mainettaan.

Että mä olisin jotenkin vahvempi kuin ne huumeet mitä mä vedän. Että nekö mua hallitsisi. Voisin lopettaa milloin vaan. Ei vaan nyt tarvitse enkä halua."

Lopeta nyt. Älä leiki hengelläsi, sulla on pelissä enemmän kun ikinä voit kuvitella. Ja lopettaminen käy vaikeemmaksi mitä syvemmälle menee. Ittes vuoksi. Luulen, että susta on enemmän ku tähän.

Kaikkea hyvää toivon sulle. Terveisin entinen iv-narkomaani N24

Vierailija
35/36 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikö estää onnellisuuden selvin päin? Jaksat ehkä 4 v, sen jälkeen voikin olla liian myöhäistä.

Tämä juuri on syy addiktioon. Onnellisuuden puute. Jokin kipu ja tuska elämässä. Joissain tapauksissa esim. ihminen kroonisen fyysisen kivun takia käyttää kipulääkkeitä. Suurin osa huumeista on kipulääkkeitä. Psykedeelit eivät ole.

Suurin osa palstailijoista on käyttänyt alkoholia ja suurimmalla osalla kokeilleista se pysyy hallinnassa. Addiktiota ei tule.

Ihminen joka on jatkuvasti onneton jonkun syyn takia saattaa alkoholia tai muuta huumetta käyttäessään huomata ensi kertaa olevansa ilman ahdistusta ja kipua. Addiktio onnelisuuteen eli aineeseen jolla sen saa, syntyy tuossa tuokiossa.

Vierailija
36/36 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinu ahdista olla aina sekaisin? ite olen aina pari päivää pää selvänä ja sitten taas poltellaan vähintään pari päivää ja sama sykli jatkuu... ahdistus on mitä järkytävin kun ollaan siinä tilanteessa että ite vetämässä aamupaukkuja ja kun kuulee että lapset leikkivät koulun pihalla.

Olen entinen IV-narkki ja myös ahdistus siitä on aivan järkyttävä, välillä niin paha että ei tiedä miten olla. Nykyään blossit on se juttu ja viihdekäytössä joskus vauhtia ja essoja, alkoa myöskin harvemmin.