Miehen isä kuolemassa
Tuleva yö on varmaan viimeinen eikä mies kuulemma jaksa mennä katsomaan isäänsä.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Hieno mies. Ei varmaan viihdy paljon sinunkaan sairasvuoteesi vieressä, jos sellaiselle joskus joudut. Lisääntymisvaroitus.
Ollaan jo lisäännyttyä ja tiedän ettei varmaan vanhana ole sairaalassa vuoteen vieressä mutta tuskin edes olemme vanhuutta yhdessä.
No huh mikä mies.
Ei varmaan halua omia lapsiaan lähelle kun kuolee jos tilanne sen sallisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno mies. Ei varmaan viihdy paljon sinunkaan sairasvuoteesi vieressä, jos sellaiselle joskus joudut. Lisääntymisvaroitus.
Ollaan jo lisäännyttyä ja tiedän ettei varmaan vanhana ole sairaalassa vuoteen vieressä mutta tuskin edes olemme vanhuutta yhdessä.
Sinähän voit sairastua vaikka ensi viikolla.
Vierailija kirjoitti:
No huh mikä mies.
Ei varmaan halua omia lapsiaan lähelle kun kuolee jos tilanne sen sallisi.
Tiedän että on väsynyt. Tehnyt vuosia valtavasti töitä varmaan väsynyt.
Kai sä edes menet appiukon hyvästeleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän voit sairastua vaikka ensi viikolla.
Joo olen ollut useamman kerran sairaalassa. Mies on aina käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt.
On mieheskin varmaan käynyt. Ei kai sen tarvi sairaalassa päivystää ja odottaa kuolemaa.
Koska miehesi on viimeksi käynyt katsomassa isäänsä? Jospa he ovat jo hyvästelleet, tai jospa he eivät kumpikaan välitä sellaisista tunteellisista viimeisistä tapaamisista? Oli miten tahansa, niin eikö tämä ole ennen kaikkea miehesi ja hänen isänsä välinen asia?
Provo? Et kerro kaikkea. Matkaa monta sataa kilometriä?
Isäni kuoli keväällä, arvelimme hänen kuolevan hyvin pian, emme vaan jaksaneet istua hänen vieressään viimeistä yötä.
Isä oli tajuton ja olimme istuneet hänen vieressään viimeiset kaksi viikkoa.
Emme koe huonoa omaa tuntoa, vaikka emme olleet paikalla, kaikki oli sanottu. Isä nukkui rauhassa pois.
Kuoleman hetkellä meistä jokainen on yksin.
Minulle itselleni on ollut tärkeää olla rakkaimpieni vierellä heidän lähtiessään. Ja on sanottu, että kuulo on viimeinen aisti, joka sammuu. Soitin musiikkia ja välillä puhuin jotain välittääkseni tiedon siitä, että vaikka vain hän menee rajan yli, hän ei ole yksin.
Vierailija kirjoitti:
Provo? Et kerro kaikkea. Matkaa monta sataa kilometriä?
Matkaa on 3km ja viime viikolla kävi viimeisen kerran.
Minä totetaisin että helevettiäkö minun suruni sulle kuuluu :)
Toiset eivät kestä sairautta, kuolemaa ja menetystä.
Onneksi usein kuolemansairailla ihmisillä on jo ajantaju ja todellisuudentaju heikentynyt. Ehkei osaa kaivata.