Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisi hyvä "valetyö" jonka voisin kertoa tuttaville tai vastaaville jos kysyvät?

Vierailija
16.08.2017 |

Olen siis työtön mielenterveysongelmien takia, mutta en haluaisi tuoda kumpaakaan ilmi joillekin hyvänpäivän tutuille tai pika/etätuttavuuksille. Kuitenkin näitä asioita saatetaan uteliaisuudesta kysyä. Olen joskus vuonna miekka ja kirves suorittanut datanomin tutkinnon, mutta koskaan en ole tehnyt siihen liittyvää työtä. Vapaa ajalla pidän kuitenkin kirjoittamisesta. Haluaisin että "työni" jollain tapaa kuvastaa jotain sellaista mitä saattaisin tehdä, vaikkapa freelancerina, niin että se ei tuntuisi niin valheelliselta. Ehdotuksia?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa nimenomaan sanoa olevansa freelance tai henkilöstövuokrausfirman kirjoilla. Ihmisillä kun on usein tapana kysyä myös, että missä firmassa olet töissä. Sitä on hankalampi valehdella, koska kysyjä tai joku hänen tuttunsa saattaa olla ko firmassa töissä. Toki voi itse keksiä jonkun mielikuvitusfirman, mutta se kannattaa sitten ainakin olla valmiiksi pohdittuna.

"Minkälaisia / minkä alan hommia teet freelancerina?"

"No ömmmm...."

Vierailija
42/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirman kautta tuotekonsultti. Kerrot, että maistattelet kaupoissa ihmisillä margariineja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis häpeät itseäsi ja haluat sen vuoksi valehdella toisille ihmisille? No hieno homma. Miksei voi vaan vastata kysymykseen mitä työtä teet, että tällä hetkellä et ole töissä, mutta olet suorittanut datanomin tutkinnon. Sitten jos joku utelias kysyy mikset ole töissä, niin sanot vain, että et halua puhua siitä. Noin yksinkertaista. Valehteleminen on noloa.

Vielä nolompaa on tuttuna alkaa utelemaan enemmän miksi toinen ei ole töissä tms. Itselläni on ollut aika rankat viime vuodet, enkä ole ollut töissä ja opinnotkin ovat hieman junnanneet paikoillaan. Jokin aika sitten eräs tuttu alkoi kyselemään opinnoistani ja työtilanteestani. Kerroin etten ole vielä valmis niin hän alkoi naureskelemaan, että miten en vieläkään ole valmistunut. Samoin ihmetteli myös etten silti ole työelämässä. Ehkäpä olisin voinut sivuuttaa koko asian mutta kieltämättä tuli hieman paha mieli tästä, en kuitenkaan ole mitenkään tilivelvollinen tälle tutulle, että alkaisin selostamaan omasta elämäntilanteestani. Aloin sitten puolustelemaan itseäni ja kerroin, että olen tehnyt itsenäisesti töitä. Tosiassa olen kyllä tehnyt itsenäisesti joitain töitä mutta muutamien vuosien aikana se on ollut todella vähäistä.

Vierailija
44/44 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Freelancer-kääntäjänä työskentelet kotoa käsin ja olet vaitiolovelvollinen toimeksiannoista, tämän takia et siis näy käyvän työpaikalla etkä voi kertoa hommistasti muille ;) Papereitahan sinulla ei alalle ole mutta eipä ole ilmeisesti monella muullakaan jotka väittävät itseään kääntäjiksi...

Äh, itselläni on oikeasti tuo tilanne, että teen kääntäjän hommia kotona. Ikävä, että alan maine on noin huono - ajatteleeko ihmiset, että valehtelen?