Muita, jotka tyytyväisiä pienehköön palkkaansa?
Käteen kuukaudessa n 1300, ja erittäin tyytyväistä elämää vietän. 3-4 työpäivää viikossa, paljon omaa aikaa. En tarvitse enempää rahaa enkä halua luopua paljosta vapaa-ajastani.
Kommentit (15)
423 euroa miinus verot. Palkka ja työsopimus ovat sellaiset, etten saa mitään tukiakaan, joten on kiva maksella 560 euron vuokra ja muu eläminen. Onneksi saa pikavippiä sentään...
Asun pienellä paikkakunnalla, joten pienestä palkasta (nettotulot 1300e pintaan) maksaa asuntolainan ja elättää lapsen, harrastaa ja käy kerran vuoteen ulkomailla. Isommalla paikkakunnalla asumiskulut haukkaisivat niin suuren siivun että palkka olisi oikeasti liian pieni, nyt on asiat aika hyvin.
Sama, käyn osa-aikatyössä 2-4päivää viikossa 5-8 tuntia kerralla -kerrossiivous. Työ on niin rankkaa ilmastoimattomassa hotellissa että ei sitä jaksa viitä päicää viikossa. Palautuminen vie aikaa eikä vapaa ajalla jaksa mitään. Saan palkkaa reilu 10e tunti ja soviteltua päivärahaa päälle.
Onneksi on pienet menot.
Saan 3000 e kk mikä on alallani tosi vähän, mutten valita. Liika raha aiheuttaa vain ongelmia.
Ja asumistuki oli?
Tietty saa downsiftata mut se sit maksetaan itse, eiks jeah?
286€ asumistukea + 518€ työmarkkinatukea eli 804€ kuussa kilahtaa tilille. Olen todella kiitollinen siitä, että täällä Suomessa on hyvä sosiaaliturva. Menot mulla on sen verran pienet, että tuosta jää 100-200€ säästöön kuukaudessa.
Mulla nettopalkka 1600-1800e/kk ja ei ole tarvinnut kituutella päivääkään. Olen sinällään tyytyväinen. Ainoa mikä harmittaa, on joutua valitsemaan matkustamisen ja uudemman auton väliltä.
Olen tyytyväinen. Jos rahat loppuu, pyydän mieheltä tai isältä täydennystä. Jos yksin eläisin, olisi täysi katastrofi.
Niin siis PAM:in tessin mukainen lähtöpalkka (ei harjoittelija) saa 10,16€ tunnilta. Harva silti pääsee tekemään täysiä tunteja kuukaudessa. Vaikka pääsisi, niin ei tuollaisiin 1300€ NETTO palkkaan ole mitään asiaa.
Olen osa-aikainen (täysiä tunteja ei edes saa) ja tyytyväinen elämänlaatuuni, vaikka rahaa on vähän. Aikahan on kuitenkin myös rahaa.
Työ sijaitsee pk-seudulla, joten tietenkin saan myös asumistukea. Ilman sitä työtäni olisi mahdoton kenenkään edes tehdä, ellei nyt ole rikkaissa naimisissa.
Moni työ on pk-seudulla mahdoton tehdä ilman tukia ja tulonsiirtoja, sillä asumiskulut ovat niin älyttömät. Puuttuva raha on maksettava joko korkeampina palkkoina tai tulonsiirtoina, muuten matalapalkkaiset häviävät halvemmille seuduille, eikä moni tärkeä toiminto enää pyöri.
En saa mitään asumistukia, vaan maksan tuosta kk-palkasta myös asuntolainaa oman osuuteni. Kuukausipalkan lisäksi saan soviteltua päivärahaa, kun työnantajalllani ei ole tarjota täysiä työtunteja, n 80 % työntekijöistä meidän työpaikassa on osa-aikaisia. Joten en tässä nyt yhtään downsiftaa, vaan teen ilolla ne työtunnit, jotka työnantajallani on tarjota. Ja olen noihin työtunteihin ihan tyytyväinen. Lisää tunteja saan vain lomatuurauksissa ja kiireisissä jaksoissa. Jos työnantajat ei pysty tarjoamaan kokopäivätyötä, niin on oikeus ja kohtuus että palkan lisäksi saa soviteltua päivärahaa, jotta pystyy elämään ihan tavallista elämää, eiks jeah? Vai kateusko laittaa jotkut ynisemään, vaikka pitäisi olla tyytyväinen että jotkut pystyvät elämään hyvää elämää melko pienillä tuloilla? Mielestäni on liikaa niitä, jotka valittavat palkastaan, haluavat aina vaan lisää liksaa, ja jotkut hyvätuloisetkin ovat niin avuttomia etteivät saa rahojaan riittämään. ap
Pienet tulot, vähäiset menot. Mutta ei stressiä työstä ja paljon vapaata. Ja lisäksi työ, joka ei ikinä seuraa kotiin vaan työpaikan ovi kiinni ja siinä se. En ikinä vaihtaisi mihinkään oravanpyörään ja suurempiin tuloihin!
Jokaisella pitäisi olla sen verran elämänhallintaa että pystyisi työllään rahoittamaan elämiskustannuksensa.
Miten hieno Suomi olisikaan ilman vapaamatkustajille maksettavia asumistukia ym. meidän työtätekevien veroista maksettavia lahjoituksia.
Ei ole pelkästään elämänhallinnasta kyse jos saa asumistukea tms. Palkat vain yksinkertaisesti ovat liian pienet tai työtunteja ei saa työnantajalta tarpeeksi jotta saisi vaikka vuokran maksettua. Olisi varmasti hyvä jos Suomessakin olisi jonkinlainen minimipalkka, esim. n 10 euroa tunnissa. Ja tietenkin pitäisi olla enemmän kokoaikatyötä. Monilla aloilla tehdään jatkuvasti osa-aikatyötä.
Mä käyn puolipäivätöissä ja saan noin 800 euroa käteen. Parempi olisi jos saisin enemmän rahaa ja vähemmän töitä. Jos voittaisin lotossa, en työskentelisi päivääkään vaan nauttisin elämästäni. Työnteko on ihan kamalaa ajanhukkaa.