Voiko kahvin juonti oikeasti hidastaa laihtumista?!?
Tutkin netistä kahviin ja laihtumiseen liittyviä juttuja ja sieltä löytyi paljon artikkeleita joissa kahvin kerrottiin hidastavan laihtumista tai jopa nostavan painoa. Vai onko nämä taas näitä tutkimuksia että "paljon kahvia juovat ovat lihavampia" mutta ei huomioida niitä pullia ja kakkuja joita vedetään sen kahvin kanssa tai sokerin ja kerman käyttöä kahvin seassa jotka oikesti ovat syynä lihavuuteen.
Ite juon aamulla pari kuppua kahvia kevytmaidolla ja töissä 1-4 kuppia mustaa kahvia. En käytä sokeria enkä syö pullia tai leipiä kun kahvia juon.
Kommentit (11)
Ainakin karppauksessa kahvin ainoa vaikutus on todettu olevan verensokerin väliaikainen lasku, mikä saattaa aiheuttaa näläntunnetta ja johtaa syömiseen. Tietysti se mitä sinne kahvin sekaan laitetaan pitää huomioida, mutta kahvi ei kyllä itsessään vähennä rasvanpalamista, ennemminkin kiihdyttää aineenvaihduntaa.
No viime vuoden syksyllä laihduin 10 kiloa. Kahvipullat ja herkut minimoin, kahvia join kuten ennenkin maitotilkan kanssa.
No, mä vähän ajattelinkin ettei se ole se itse kahvi joka lihottaa tai vaikeuttaa painon pudotusta.
Mulla on painonpudotus loppusuoralla mutta kroppa pitää kiinni näistä viimisistä ylimääräsistä kiloista tiukasti kiinni, niin siksi aloin netistä tutkimaan mitä pitäisi ruokatavoissa tai liikkumisessa muuttaa että lähtis loputki kilot pois. Ja kahvin juonti on sellanen mistä en haluais luopua.
Kyllä se hidastaa, ja jos kumpparit on lisäks jalassa aamupäivässä heräillessä, voi olla päänsärkyä ja!
Jos on stressiongelmaa, kahvi pahentaa sitä lisäämällä kortisolin määrää.
Vierailija kirjoitti:
No, mä vähän ajattelinkin ettei se ole se itse kahvi joka lihottaa tai vaikeuttaa painon pudotusta.
Mulla on painonpudotus loppusuoralla mutta kroppa pitää kiinni näistä viimisistä ylimääräsistä kiloista tiukasti kiinni, niin siksi aloin netistä tutkimaan mitä pitäisi ruokatavoissa tai liikkumisessa muuttaa että lähtis loputki kilot pois. Ja kahvin juonti on sellanen mistä en haluais luopua.
Onko sinun välttämätöntä saada ne viimeiset kilot pois? Jos oletkin jo elimistösi mielestä ihannepainossasi?
No riippuu varmaan, että miten sen kahvinsa juo. Kahvissa on itsessään jo rasvaa, mutta jos siihen lisää vielä sokeria ja maitoa tai juo erikoiskahveja, niin toki saattaa pitää kilot kropassa.
Mutta miun musta kahvi ei kyllä lihota. Pitää mahan toiminnassa, ja siirtää nälkää hyvin täyttäessään vatsan.
No jos siihen pistää kilon sokeria sekä juo päivässä monta rasvaista erikoiskahvia ja aina pullan kylkeen niin toki lihottaa, muuten, ei. Jopa auttaa painon pudotuksessa.
Nuorempana kittasin 3l kahvia päivässä, nyt menee ehkä 3 mukia ja olen lihonut hirvittävästi. Ajatellutkin palata noihin nuoruuden kahvimäärin takas.
Vierailija kirjoitti:
Päin vastoin. Kahvi nopeuttaa rasvan palamista.
Edut ovat niin pieniä, että menee kyllä pakkaselle jos juo sitä perinteiseen tapaan maidon ja sokerin kanssa. Joku koksu onkin niin kova stimu, että sillä saa rasvanpolttajana tuloksia aikaan, mutta kofeiinillä tuskin saa.
Päin vastoin. Kahvi nopeuttaa rasvan palamista.