Kyllä toinen masentunut on masentuneen pahin vihollinen
Olen ollut jo monta viikkoa osastolla vaikean masennuksen takia eikä hirveästi auta tässä tilassa lievästä/keskivaikeasta masennuksesta toipuneiden kommentit. Mulla on kuulemma asenteessa vikaa, koska haluan edelleenkin vain tappaa itseni. Pitäisi vain muuttaa omia ajatusmallejani paremmiksi. Joo... Tulkaa sanomaan samat kommentit, kun saatte Beckin masennustestistä yli 40 pistettä eikä teitä yksinkertaisesti kiinnosta mikään asia elämässä.
Kommentit (5)
Kiinnostaahan sinua av-palsta ja varmaan moni muukin asia, et vain huomaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaahan sinua av-palsta ja varmaan moni muukin asia, et vain huomaa sitä.
Juu, muahan kiinnostaa av-palsta niin paljon, että haluan elää sen takia. Mikään ei kiinnosta niin paljoa, että sitä varten jaksaisi/huvittaisi elää.
Ap
Ei helvetti, älä kuuntele niitä. Tarvitset ihmisiä jotka hyväksyvät tilanteen, eli sen että juuri nyt olet äärimmäisen masentunut etkä pysty parempaan ja hyväksyvät myös sinut juuri tuollaisena. Se on ainoa tie ylös masennuksesta myös itsellesi, hyväksyä vallitsevat olosuhteet, mielialasi ja elämäntilanteesi sellaisena kuin se juuri nyt on.
Luota siihen että masennuksesta voi parantua, vaikka se olisi jatkunut muuttumattomana pitkään. Jos sisälläsi on pienikin toivonkipinä, vaali sitä. Vaikka tuntisit vain sekunnin ajan joka toinen kuukausi että elämä voi muuttua paremmaksi, nauti siitä. Älä tunne syyllisyyttä siitä ettet ole toiveikas useammin tai siitä että olet masentunut, et voi sille tällä hetkellä yhtään mitään.
Olen kokenut saman ja parantunut. Voimia sinulle.
Halaus sinulle..surullisena kuulen kärsimyksestäsi. Sun puolestas on Jeesus tullut maailmaan ja kuollu..hän on tie, totuus ja elämä. Hän on elämä.. Sinulle. Elämä ja ilo. Sinua kannattelevat ikuisesti vahvat kädet, jos tahdot niin. Viidestä leivästä ja kahdesta kalasta riittää sinullekin. Praying.. Olet Hänelle todella rakas.
No mutta hehän ovat oikeassa ja fiksumpia kuin sinä.....