Tekee mieli sokerisia herkkuja! APUA!
Tekee mieli irtokarkkeja, keksejä, pullaa. Oon ollu jo kaks viikkoa ilman mitään tuommosia, tähän asti on ollut helppoa mutta tänään iski valtava himo! Miten tästä pääsee yli?
Kommentit (14)
Keskity siihen himoon, kuulostele miltä se tuntuu, analysoi sitä. Ymmärrä että se on vain tunne, aivoista tuleva signaali, käsky, että riippuvuus täytyy tyydyttää. Ymmärrä myös, että se tunne menee ohi kunhan vain hetken odotat. Ja joka kerta kun et tottele sitä käskyä, se on kerta kerralta helpompaa, ja sitten se lakkaa käskyttämästä sua kokonaan.
Rasvan syömisellä itse olen saanut sokerihimokohtaukset kokonaan kuriin. Siis pelkkää rasvaa ja proteiiniakin voi olla, mutta ei yhtäaikaa hiilihydraattia, se vain pahentaa.
Kokeile syödä hedelmiä. Mun oma teoria on, että alkuihmisellä makeanhimo on liittynyt c-vitamiinin vajeesen tai verensokerin mataluuteen. Sokeria ja vehnää ei ollut keksitty ja makeanhimo tyydytettiin sillä millä kuulukin, hedelmillä ja marjoilla. Nykyään mennään helpomman kautta ja metsään.
Eli mansikoita, appelsiinejä, nektariineja jne. Ostat niitä himaan lämpimään kypsymään ja vetelet huiviin. Voi olla että jossain vaiheessa makeanhimosi kääntyy tarkoittamaan hedelmiä.
Tuoreet taatelit ovat todella makeita. Syö niitä pari kpl/päivä
Rasvan syöminen? Miten siis käytännössä, vetelet voipaketin naamaan?
Tuoeet marjat toimii mulla tuohon makean himoon.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi, tosin et pysty sitä paljonkaan syömään, stoppi tulee äkkiä, joten turha edes haaveilla koko paketista :)
Toi hedelmien syöminen toimii joillain,ja on kevyttä ja siten hyvä ratkaisu painonpudottajalle JOS toimii.
Itselleni toimii toi rasva! Teen yleensä munakkaan,tyyliin kolme kananmunaa ruokalusikallisessa voita tai muussa rasvassa paistettuna. Makeanhimo menee, ja kalorit silti ihan kohtuulliset, vrt. joku hampurilaisateria tai levy suklaata.
Minulla toimii mansikat ja mustikat.
Kannattaa ylipäätään syödä ruokaa. Kun on kylläinen, sokerimieliteko väistyy ajan mittaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ruokalusikallinen tai kaksi (kahdesta kokonaisesta tulee kyllä vatsanväänteitä) MCT-öljyä on sopiva välipala, jos ruokailu siirtyy tai tekisi mieli napostella jotain nopeaa energiaa.
Kyseessä terveys vai (pelkät) kalorit? Voihan sitä valita pienimmän pahasen, jonkin pitkään suussa viihtyvän namun, tai tehdä mahdollisimman terveellisiä itse, ettei saa pelkkää sokrua, tai sitä ollenkaan:
http://terveellisetherkut.fitfashion.fi/avainsana/terveelliset-karkit/
Syö rasvaa himoosi, niin se menee ohi.