Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies naljailee syömisistäni

Vierailija
16.08.2017 |

Hän joutuu itse noudattamaan tarkkaa ruokavaliota pitääkseen painonsa kurissa. Minä taas kulutan energiaa nopeaa tahtia ja tarvitsen kaksi isoa lämmintä ateriaa päivässä, välipalan, aamu- ja iltapalat sekä syön päivittäin suklaata kun mieli tekee. Olen hoikka yms kaikin puolin terve nainen ja tyytyväinen kehooni. Mies on alkanut naljailemaan syömisistäni tyyliin "kyllä tuo sulle vielä kostautuu" ja "en sitten halua että lihot" yms. Joskus myös peittää huumoriin nuo juttunsa. Ensinnäkään en ole kiloakaan lihonut missään vaiheessa suhdetta, ja siksi toisekseen, onko miehet tosiaan noin pinnallisia?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänestä tuntuu ehkä ikävältä, jos mässäät herkkuja yms. nenän edessä kun itsellä tekisi mieli, muttei voi. Ei kuitenkaan koe voivansa pyytää sua olemaan niitä syömättä, niin purkautuu tyhmästi harmitus.

Voisitko yhtään itse hillitä esim.suklaan syömistä nenän edessä? Ajatella, että miehesi on laihiksella tms? Toki ei ole järkeä omia herkkuja kokonaan lopettaa vaan koska toinen ei voi syödä.

Kiitos vinkistä. Voisin yrittää enemmän lukea kirjaa esim. parvekkeella ja viedä herkut sinne. Useasti menen makuuhuoneeseen lueskelemaan omaan rauhaani herkkuineni. Mies usein seuraa sinne namukipon perässä ja joskus ottaa sieltä pari tai kovasti himoaa niitä ja haistelee (ja sitten alkaa kommentoimaan herkuttelustani). Voin yrittää ajoittaa herkutteluja enemmän siihen aikaan kun mies ei ole kotona, se on luultavasti parempi ratkaisu meille kummallekin. Pahimpia ovat illat, kun minulle iskee makeanhimo silloin ja luen mieluiten sängyssä juuri ennen iltatoimia.. Ja silloin mieskin on kotona ja kuulee namukipon kolahduksen. :)

-ap

Vierailija
22/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy miksi (olematon) painosi on hänelle ongelma. Kerro että ymmärrät hänen kateutensa siitä että sinun ei tarvitse olla dieetillä, mutta et halua kuunnella siitä kuittailua. Hänen dieettinsä ei ole sinun ongelmasi. Jos jatkuu, ala heittämään kaksi kertaa rankempaa huumoria hänen painostaan. Jos suuttuu, lähde menemään.

No tästä heijastuu tosi empaattinen suhtautuminen puolisoon...

Ja ap:n puolisohan onkin tosi empaattinen. Kaikkea paskaa ei tarvitse niellä empaattisuuden piikkiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet varmaan kertonut asiallisesti miehellesi miltä sinusta tuntuu tuollainen vahtiminen ja naljailu. Miten hän reagoi siihen? Onko hänellä joku selitys sille, miksi hän haluaa jatkuvasti vinoilla syömisistäsi?

Olen. Kysyin että oletko tyytymätön kehooni, vai miksi asia vaivaa sinua noin paljon. Ensin löi leikiksi ja yritti lässyttää kuin pikkulapselle että kunhan vitsailin, mutta sanoin ettei tuo nyt auta. Sitten sanoi, ettei ole terveellistä syödä suklaata. No ei varmaan olekaan, mutta syön paljon muutakin kuin pelkkää suklaata. Hetken omissa oloissa oltuaan pyysi vakavissaan anteeksi. Viikon päästä kommentointi alkaa taas, useimmiten puoliksi vitsillä. Tulee tosi epäviehättävä ja "selkärangaton" olo hänen edessään.

-ap

Sun pitää joka kerta sanoa siitä, että huomaatko että taas huomautit syömisistäni. Ja että et hyväksy tuollaista vahtimista ja naljailua. Jos mies ei lopeta sitä pyynnöistäsi huolimatta, mieti haluatko olla valmis kuuntelemaan sitä loppuikäsi. Ja mitä jos oikeasti lihotkin? Oletko valmis vielä pahempaan vinoiluun, ja jopa siihen että mies jättää sut sen takia? Sellaisen miehenkö haluat?

Alan tekemään tällä tavoin, mies vastatkoon joka naljailusta minulle suoraan. Ehkä vähitellen itsekin tajuaa kuinka järjetöntä tuo vahtaamisensa on. Ensinhän otin ne leikkinä nuo kommentit, mutta nyt kun se on monta kertaa viikossa tapahtuvaa, ei se ole enää vitsiä häneltä enkä vitsinä siihen jaksa yrittää suhtautua.

-ap

Vierailija
24/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kattelis. Lapsellista, missä on kunnioitus sua kohtaan ap? Ihme uhriutumista

Eroaisitko vai mitä tekisit jos olis miehesi?

Vierailija
25/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko suolisto kunnossa (kiinteä kakka 1-2 x pv) ja kilpirauhanen tarkastettu? Tunnetko olosi hyväksi?

Vierailija
26/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin sokeri estää sen, ettei elimistö muodosta lihasmassaa. 

Vierailija
27/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänestä tuntuu ehkä ikävältä, jos mässäät herkkuja yms. nenän edessä kun itsellä tekisi mieli, muttei voi. Ei kuitenkaan koe voivansa pyytää sua olemaan niitä syömättä, niin purkautuu tyhmästi harmitus.

Voisitko yhtään itse hillitä esim.suklaan syömistä nenän edessä? Ajatella, että miehesi on laihiksella tms? Toki ei ole järkeä omia herkkuja kokonaan lopettaa vaan koska toinen ei voi syödä.

Kiitos vinkistä. Voisin yrittää enemmän lukea kirjaa esim. parvekkeella ja viedä herkut sinne. Useasti menen makuuhuoneeseen lueskelemaan omaan rauhaani herkkuineni. Mies usein seuraa sinne namukipon perässä ja joskus ottaa sieltä pari tai kovasti himoaa niitä ja haistelee (ja sitten alkaa kommentoimaan herkuttelustani). Voin yrittää ajoittaa herkutteluja enemmän siihen aikaan kun mies ei ole kotona, se on luultavasti parempi ratkaisu meille kummallekin. Pahimpia ovat illat, kun minulle iskee makeanhimo silloin ja luen mieluiten sängyssä juuri ennen iltatoimia.. Ja silloin mieskin on kotona ja kuulee namukipon kolahduksen. :)

-ap

Namukippo :D:D   Oletteko aikuisia?

Vierailija
28/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko suolisto kunnossa (kiinteä kakka 1-2 x pv) ja kilpirauhanen tarkastettu? Tunnetko olosi hyväksi?

Kilpirauhasta ei ole tarkistettu, uloste on normaalia juurikin tuolla tiheydellä. Onpa outoa kirjoitella tällaisia. :) Oloni on normaali ihan hyvä jaksaa töissä olla ja koiraa ulkoiluttaa, joskus niskat ovat jumissa mutta se johtuu toimistotyöstä. Hiukset on terveet ja pitkät, iho on hyvä joskin talvella kuivuu. En kyllä tällä hetkellä keksi huolenaiheita terveyteeni liittyen. Miksi kysyt?

-ap

Vierailija
29/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Namukippo :D:D   Oletteko aikuisia?

Ollaan, joskin lapsenmielisiä. :D Minä 30 ja mies vähän yli

Vierailija
30/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin sokeri estää sen, ettei elimistö muodosta lihasmassaa. 

Mihin tämä liittyy? Liikaa sokerisia herkkuja --> lihasten bodaus ei onnistu?

-ap

Vierailija
31/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihan kohteliasta, jos toinen on dieetillä ettei hirveästi "esiteltäisi" herkkuja toisen edessä. Se vaatii nimittäin aika paljon tahdonvoimaa muuttaa omaa ruokavaliotaan. Jos talossa on kokoajan mässäiltävää esillä se on entistä vaikeampaa. En sano ettet saisi syödä kuten syöt tai että söisit liikaa tai liian epäterveellistä, mutta elämänmuutoksissa toisen huomioiminen olisi silti toivottavaa. (Ja ei, hänen kuittailunsa sinulle ei ole kuitenkaan ok.)

Sitten kun pelkäät tuota että puoliso jättää tai vittuilee tai mitä vain jos lihot - pelkäsin samaa, olin myös tosi hoikka kun tavattiin ja miehellä oli tapana vitsailla lihaviasta ja lihovista naisista, ihan meidän lähipiirissäkin. Yllättäen hän ei ole kommentoinut omaa noussutta painoani mitenkään ja osoittaa edelleen rakkautta.

Ja juu näistä toteamuksista voidaan vetää johtopäätös että puolison epäterveellisemmät ruokailutavat ovat tarttuneet ja kasvis ja itu-linjalle (jota kehoni vaatii jotta pysyisi mitoissa) on melkoisen vaikea palata kun toinen syö rasvaista possupihviä ja ranskalaisia. :D

Vierailija
32/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pinnallisia toisten lihoamisesta huomattelevia naisia ei ole olemassakaan. Ihan on vain miesten ominaisuus, kuten ap. pohtii.

Vierailija
33/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko puhuneet asiasta? Että sinun kehosi on sinun, ei hänen, ja jos joskus vähän lihotkin niin se on sinun asiasi. Jos mies ei tätä tajua niin suosittelen harkitsemaan vakavasti suhteen tulevaisuutta.

Mä lihoin vähän meidän suhteen alkuaikoina ja mies kiusoitteli mua joskus siitä. Tein selväksi, että en tykkää sellaisesta ja että kehoni on minun oma asiani. Laihduinkin sitten taas ja mieheni puolestaan lihoi ensimmäistä kertaa elämässään, mikä oli hänelle tosi paha paikka. Ei olisi tullut mieleenikään kiusoitella häntä asiasta, vaan päinvastoin en ole kommentoinut asiaa mitenkään paitsi sanomalla, että rakastan hänen kroppaansa yhä. Nyt mieskin ymmärtää aiemman suhtautumiseni lihomisesta kiusoitteluun.

Vierailija
34/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo lihavuudests huomauttaminen on aika turhaa, mutta se kyllä voi pitää paikkansa, että voi kostautua myöhemmin - jokapäiväinen epäterveellisen mättäminen ei ole terveellistä ja ihan yhtä huonoa elimistölle hoikalla ihmisellä.

Vierailija
35/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ongelmia alkoholin kanssa, ja olenkin ollut viisi vuotta nyt raittiina. Ei ole tullut mieleenkään, ettei mieheni voisi saunaoluitansa tai viinejänsä juoda - miksi hänenkin pitäisi olla juomatta, jotta minulle ei tulisi "kiusauksia"?!

Samoin olen pariin kertaan tiputtanut muutaman kilon Nutrilett-kuureilla, ja ihan on mieheni grillaillut ne possupihvinsä siinä samalla. Omasta itsehillinnästä se on kiinni. Kyllä tuntuisi itsekkäältä kieltää toiselta se, mitä vain minun itseni pitää vältellä :0

Tämä siis niille, joiden mielestä ap ei saisi karkkejansa syödä.

Vierailija
36/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut ongelmia alkoholin kanssa, ja olenkin ollut viisi vuotta nyt raittiina. Ei ole tullut mieleenkään, ettei mieheni voisi saunaoluitansa tai viinejänsä juoda - miksi hänenkin pitäisi olla juomatta, jotta minulle ei tulisi "kiusauksia"?!

Samoin olen pariin kertaan tiputtanut muutaman kilon Nutrilett-kuureilla, ja ihan on mieheni grillaillut ne possupihvinsä siinä samalla. Omasta itsehillinnästä se on kiinni. Kyllä tuntuisi itsekkäältä kieltää toiselta se, mitä vain minun itseni pitää vältellä :0

Tämä siis niille, joiden mielestä ap ei saisi karkkejansa syödä.

Kiitos tsemppauksesta ja onnea raittiudesta! :)

-ap

Vierailija
37/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo lihavuudests huomauttaminen on aika turhaa, mutta se kyllä voi pitää paikkansa, että voi kostautua myöhemmin - jokapäiväinen epäterveellisen mättäminen ei ole terveellistä ja ihan yhtä huonoa elimistölle hoikalla ihmisellä.

Onko se mättämistä että syö täydet ateriat ettei tule nälkä ja myös herkuttelee vähän? En mitään suklaalevyllistä vedä päivässä, mutta aina jotain pientä kyllä. Itseasiassa kuvittelin että tällainen reilummanpuoleinen ruokailu ja jokapäiväinen pieni herkuttelu on melko yleistä. Voi olla ettei tietysti ole. Jospa vaan ryhdyn kaappisyöpöksi. :)

-ap

Vierailija
38/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmaan joku suolistosairaus kun tuollainen määrä ruokaa ei imeydy pieneen ihmiseen. Ymmärtäisin jos olisit tosi pitkä, mutta minäkään pitkänä naisena en voi mässäillä tuolla tavalla lihomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan