Fazerin Sininen vai Punainen?
Kumpi on suosikkisi?
Sininen = Maitosuklaa
Punainen = Vaalea maitosuklaa
Itse pidän Punaisesta enemmän, siinä on niin pehmeä ja suussasulava maku!
Kommentit (41)
Punainen nykyään. Lapsuudessani 90-luvulla ja pitkään sen jälkeenkin söin aina sinistä. Sitten sinisessä (tai makuaistissani?) muuttui jokin, ja sen jälkeen olen punaisesta löytänyt samaa suussa sulavuutta ja täyteläisyyttä kuin "vanhasta" sinisestä.
En oikein koskaan ole huomannut että mikä ero noiden maussa on. Tosin sitä sinistä on tullut sitten pelkästään osteltua oikeastaan. Täytyypä testata ihan vierekkäin.
Punainen on sentään syötävän makuista. Sinisestä on tullut järkyttävän pahaa ja väkevää!
Kumpaakaan en tosin enää osta vaan suosin muita suklaita.
Jorseli kirjoitti:
Mulla paketit tässä vierekkäin...
Molemmissa sama väh. 30% kaakaota MUTTA punaisessa käyetty täysmaitojauhetta, herajauhetta ja rasvatonta maitojauhetta. Punaisessa vähän enemmän rasvaa ja sokeria -> tuhdimpaa ja makeampaa.Sinisessä käytetty maitoa. Sinisessä myös käytetty suolaa, punaisessa sitä ei ole ainesosissa mukana. Sinisessä vähän enemmän proteiinia.
Eli punainen on rasvaisempaa, makeampaa eikä siinä ole suolaa. Voisi kai sanoa että vähän epätervellisempää.
Ero varsinaisessa värissä on aika pieni, mutta aavistuksen vaaleampaa ja punertavamman ruskeaa on tuo punainen.
Kiitti vaan. Nyt pakko mennä ostamaan, kun tuli himo. Eilen ensimmäinen herkuton päivä tänä kesänä. Nyt taas läskiksi😂
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan. Fazerin ruskea eli tumma suklaa on ykkönen.
Höpöhöpö, keltainenpa! Kokonaiset hasselpähkinät
Enpä ole tainnut koskaan Fazerin punaista syödä. Sitä ei taida saada pienemmässä koossa, jotta voisi kokeilla. Fazerin sininen on mielestäni muuttunut vuosien myötä tai sitten on makuaistini muuttunut. Nykyisin Maraboun Schweitzer nöt on suklaalevy, jonka ostan.
Punainen nykyään, koska sininen ei maistu enää entiseltä.
Noista kahdesta sininen, mutta sekin on mun makuun välillä turhan vaaleaa.
Marabou, koska niitten suklaat on makeampia ja parempia. Esim. Maraboun minttunappirulla, nam!
Punainen!!
On maultaan ja suuntuntumaltaan sopivasti siinä Fazerin sinisen ja Maraboun välissä (Marabou vähän turhan makeaa [vaikka sitäkin tulee kyllä ostettua toisinaan], Fazerin sininen taas ei ihan niin suussasulavaa).
Oon kans sitä mieltä, et punanen ei maistu suklaalta mut se ei tarkoita ettenkö pitäis siitä useemmin tulee siis sitä syötyä kuin sinistä :D
Jos ostan fasun suklaata levyn niin se on punainen, ei ikinä sininen. Enemmän tykkään kyllä maraboun suklaasta.
Paskaa ne on molemmat oikeiden suklaiden rinnalla.
Noista kahdesta sininen, mutta mieluisti söisin vähän tummempaakin suklaata.
Tosi harvoin syön suklaata, mutta fazerin sinistä en syö koskaan. En vaan tykkää. En tykkää myöskään juhlamokasta.
Ja se on tullut huomattua, että kumpaakaan ei parane ääneen sanoa.
Keltainen paras Fazerilta. Siltikin Maraboun pistaasisuklaalevy on ylivoimainen
Punainen on ihan ok fazerin suklaaksi. Tosin enemmän tykkään tummasta suklaasta.
ei kumpikaan.
Fazer makeistehdas ei ole historiansa aikana osannut tehdä kuin kahta (2kpl) suht'laadukasta, suklaamakeista.
Ne ovat: Mignon(muna) suklaa ja Wienernougat suklaa.
Täysin ylittämättömät makeiset Fazer makeistehtaalta.
no minä pidin enemmän punaisesta. Makeampi ja pehmeämpi maku. En oikein fazerin sinisen ystävä ollut ikinä juuri sen takia kun on maultaan kitkerämpi kuin muiden merkkien perus maitosuklaat joita syö mielellään.