Oletko koskaan varastanut?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Olen. Isäni ei ostanut mulle mitään vaatetta enää kun olin teini, eikä antanut siihen rahaa (nuoremmat sisarukset sitten saivat vaikka ja mihin rahaa) joten pöllin sitten isän lompakosta sillointällöin 50€. En kadu.
Jos olisit mun tytär ja jäänyt tuollaisesta kiinni, olisin vedellyt ympäri korvia. Sietäisit hävetä.
Joskus aikoinaan yläasteella oli joku villitys suorastaan että varastettiin kirjakaupasta lyijytäytekyniä ja muuta vastaavaa...... Kyseessä oli ihan lyhytaikainen juttu ja siinä ei edes ollut mitään järkeä, enemmän haettiin kai jotain jännitystä.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Isäni ei ostanut mulle mitään vaatetta enää kun olin teini, eikä antanut siihen rahaa (nuoremmat sisarukset sitten saivat vaikka ja mihin rahaa) joten pöllin sitten isän lompakosta sillointällöin 50€. En kadu.
Sun isälläs ei ollut mitään velvollisuutta ostaa tai antaa sulle rahaa vaatteisiin.
Muksuna tuli pöllittyä kaupasta tikkari. Isommat lapset olivat kertoneet, että viivakoodit saa ne hälytysportit soimaan ja minusta he puhuivat sontaa. Pitihän se testata, ei tavalliset viivakoodit mitään varashälyttimiä laukaise. Koin tikkarista huonoa omaatuntoa ja jätin sen syömättä.
Myöhemmin koululaisena varastin koululta kyniä, vihkoja, yms mitä kaikki muutkin. En jotenkaan edes ajatellut tekeväni väärin, koska sitä tekivät kaikki. Sittemmin tein samoin duunipaikassa - tusseja, post-it -lappuja, magneetteja jne. En ajatellut sitäkään silloin varastamiseksi, se oli työpaikan normi että pikkutavaraa roudattiin kotikäyttöön. Myöhemmin luin lehdestä artikkelin, jossa pienyrityksen perustaja valitti miten paljon toimistotarvikkeista voikaan tulla "hävikkiä" ja silloin vasta hoksasin varastaneeni koululta ja firmalta.
Edelleen myöhemmin, esikoisen vauvavuotena tuli varastettua vahingossa kaupasta vaippasäkkejä. Olin ne kaupassa laittanut vaunujen tavarakoriin ja unohtanut ne sinne. Kävin kyllä myöhemmin maksamassa jokaisen vaippasäkin ja tästä olen nyt toisen vauvan kanssa saanut kassalta ystävällistä kettuilua "olikos vielä vaippojakin?" :D. Univaje teki minusta erittäin huonomuistisen (kerran olin lähdössä vaunulenkille ilman vauvaa).
Vanha aloitus, mutta kerronpa.
Varastin 80-luvulla ihan hirveän kalliin merkkibleiserin. Se nyt ei olisikaan ollut mitään, mutta olin röyhkeä. Palautin sen (tietty kuittia ei ollut) ja vaihdoin tosi hienoon talvitakkiin. Ihan puhumalla selvisin.
Kyllä.
Töistä nyysin pussilakanat, lakanat, tyynyliinat ja jumbopyyhkeet.
Ovat niin kalliita ostaa.
Teininä karkkia, meikkejä, rahaa, jäätelöä, cd-levyn. Hävettää.
Vierailija kirjoitti:
Vanha aloitus, mutta kerronpa.
Varastin 80-luvulla ihan hirveän kalliin merkkibleiserin. Se nyt ei olisikaan ollut mitään, mutta olin röyhkeä. Palautin sen (tietty kuittia ei ollut) ja vaihdoin tosi hienoon talvitakkiin. Ihan puhumalla selvisin.
Varastin kerran kaupan täytelyijykynästä pyyhekumin omaan kynääni. Jälkeenpäin on kaduttanut kun mietin sitä ihmistä joka kyseisen kynän osti, toisaalta ehkä tämä ihminen ei edes tajunnut että kynässä kuuluisi olla myös pyyhekumi.
Olen hautonut tätä salaisuutta jo 20 vuotta.
Omenavarkaissa olin lapsena muutaman kerran ja jäin kiinni. Kyllä hävetti.
Olen useinkin. Ruokaa, kosmetiikkaa, lisäravinteita, vaatteita jne. En kadu.
Lapsena varastelin tajuamatta että tein väärin.Meillä oli välinpitämättömät vanhemmat joita ei lapset kiinnostanut.Myöhemmin tajusin asian ja kyllä näin aikuisena hävettää toki tekemäni typeryydet.
Nahkatakin kerran varastin ohikulkialta. Olin kävelemässä joulu yönä kotiin ja ei ollut muuta kuin t paita. Yhden ohikulkijan nahkatakki oli auki, niin riisuin sen nopeasti häneltä. Laitoin nahkatakin päälle, ja juoksin. Koskaan en kiinni jäänyt.
Olen varastanut
Karkin kaupasta
Lasikuulan tutulta (kerroin äidille, joka palautti sen)
Kukkaron (uuden tyhjän)
Takin (uuden)
Elefanttikoriste-esineitä (uusia)
Silmäneuloja (uusia)
Maton (oli luvattu minulle, ei annettu, joten varastin sen salaa ja palautin myöhemmin salaa)
Olen antanut paljon tavaraa hyväntekeväisyyteen hyvittääkseni nuo. Viimeisestä varkaudesta on kulunut 27 vuotta. Ei ole tehnyt mieli varastaa enää mitään. Ja jos tekisi, en varastaisi. Kadun noita ja olen niitä koittanut hyvittää hyväntekeväisyyteen annetulla tavaralla, jota on paljon enemmän kuin varastamiani tavaroita oli. Mutta niille, joilta varastin, en ole voinut hyvittää. Niitä kauppoja ainakaan kahta niistä, ei enää ole. Ovat lopettaneet toimintansa. Ja vaikka olisikin, en menisi tunnustamaan. En pystyisi.
luontaisetuina töistä tuotua, loppuelämän ajalle hyviä nahkaisia työsormikkaita, tärinähanskoja , viiltosuojahanskoja ym. onneksi myös noita FFP3V suojaimia oli vapaasti saatavilla ja nyt on kotona kattava varasto.Pensselit ei lopu eikä pienet skalpellin irtoterät. Paljon muuta sälää. Ei terveydenhoitoala ole kyseessä vaan teollisuus.
Varastaminen lompakosta ei ollut oikein, mutta kyllä vanhemmalla on elatusvelvollisuus lapseen! Kattaa myös vaatteet.
Teininä kaupasta kinderpatukan :( Kadutti enkä ole sen jälkeen varastanut.
Olen varastanut himohamstraajalta huonokuntoista tavaraa/roskaa heittääkseni ne roskikseen. En kadu.
Kyllä teininä tuli jotain suklaapatukoita tai esim. c-kasetteja pöllittyä tai kyniä tjms. pientä. Meillä ei ollut taskurahoja tai vastaavia, joten ei ollut rahaa millä olisi voinut ostaa. Äiti oli yksinhuoltaja. Ei nuo nyt varsinaisesti kaduta.
Nykyisin tietysti kun on aikuinen ja rahaa, niin ei tulis mieleenkään mitään pölliä. En edes työpaikalta ota kyniä tai toimistotarvikkeita omaan käyttöön.