~*~SYYSKEIJUJEN MAANANTAI~*~
Kommentit (16)
Pitkään aikaan en olekaan tänne ehtinyt, sen verran on taas ollut työkiireitä. Mutta näiden kiireiden lomassa aika juokseekin sellaista vauhtia että tänään olisi iltapäivällä edessä neuvola pitkästä aikaa! Jipii!! :) Pääsee sydänääniä kuuntelemaan. :) Toivottavasti tänään myös saisin ajan rakenneultraan, saisipahan taas jotakin odotettavaa.
Liikkeistä on ollut ilmeisesti puhetta. Minä olen tuntenut nyt reilun viikon ajan sellaisia pehmeitä, hentoja töytäisyjä masussa ja luulen niiden kyllä olevan Sinttisen touhuja. Esikoisesta tunsin liikkeet jossain rv 18-19 ja aivan samanlaisia hentoja muksautuksia tuntuu nytkin.
Kesälomasta: meillä ei vielä mitään varsinaisia suunnitelmia ole mutta eiköhän sitä jossakin käydä reissaamassa kotosuomessa. Tukholmassa käynnistä oli puhetta, jos risteilylle lähdettäisiin mutta ei ainakaan vielä olla mitään varailtu. Riippuu varmaan vähän omasta jaksamisestakin. Toivotaan että tulee lämmin kesä mutta liian kuumakaan ei kyllä ole hyvä. Muistan kun esikoista odotin kesällä -03, niin silloin heinäkuu oli niin järkyttävän kuuma ja ilma kostea ettei missään ollut hyvä, ei sisällä eikä ulkona.
Mullakin noita raskausvaivoja on nyt ollut paljon enemmän kuin esikoisesta. Hänen kohdallaan ei juuri mitään vaivoja ollutkaan, lukuun ottamatta loppuajan selän kipuilua.
Joku puheli siitä sukupuolen kysymisestä. Me ei haluta sitä etukäteen tietää. Minusta se oli niin kaunis hetki synnytyksessä kun kätilö sanoi että " poika tuli!" . Kaiken sen kivun ja hien ja tuskan keskellä ne olivat maailman kauneimmat sanat, ja koko kropan läpi kulki kylmät väreet. Haluan kyllä kokea tuon ihanan, jännittävän hetken vielä uudelleen. :)
Mutta nyt kotiaskareisiin ja sitten gradun kimppuun. Olenkin tämän päivän vapaalla yrittäen saada tuota gradua väännettyä. Mukavaa viikon alkua kaikille Keijuille! :)
T: Anmari rv 15+2
viikkoja 15 ei 5 :)
Oona, poika ja sintti 15+1 [color=deeppink][size=5]♥
Aika hiljaista on syyskeijujen pinossa. Mä olen tuntenut ekat liikkeet :) Perjantaina olin jo jotain tuntevinani, mutta mulla oli niin hirveet ilmavaivat, etten ole yhtään varma kumpaa ne oli sittenkään. Mutta lauantaina tunsin pariin otteeseen illalla sellaiset hennot liikkeet. Vitsi mikä fiilis. Kyllä niitä on odoteltukin. Nyt sitten odotellaan koska tuntisi lisää liikkeitä. Mulla on rakenneultra tällä viikolla. Mua jännittää aikalailla. Tosin toi että tunsin liikkeet, vähän helpotti stressiä.
Meidän kesälomasuunnitelmat on ihan auki. Todennäköisesti ei minnekkään pitkälle enää heinäkuussa lähdetä, mutta jotain olisi kiva tehdä. Riippuu varmaan aika paljon siitä mikä on vointi.
Mulla on ollut oikean pakaran seutu jo pidempään kipeä. Muistelen että kipeytyi edellisessäkin raskaudessa, mutta myöhemmillä viikoilla. Nyt erona on myöskin se, että se sattuu välillä myös kävellessä. En oikein tiedä mitä tehdä, olen vähän yrittänyt venytellä, mutta en ole huomannut että siitä olisi apuja. Onko muilla vastaavaa?
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille.
rv 18+0
Mullakin on ollut samaa vaivaa eli oikean pakaran kohtaan tai oikestaan yläpuolelle sattuu. Ekassa raskaudessa oli myös samaa vaivaa ja issias (kirjoitetaanko noin :) ) oli ilmeisesti vaivana. Luulen että samaa vaivaa on nytkin, koska oikea pakara on välillä todella kipeä. Joskus mullakin tuntuu kävellessä ja välillä pitkällään ollessakin tuntuu ettei mikään asento ole hyvä.
Todella inhottava vaiva mutta ei mulla ainakaan esikoisen kohdalla helpottanut ennen kuin vauva oli syntynyt. Liikuntaa ja venyttelyä minäkin olen koittanut harrastaa mutta silti vaan ärtyy jos ei joka päivä niin viikoittain ainakin.
Minäkin kaipaan siis jotakin hyvää vinkkiä tuohon vaivaan, jos jollakin on. En tiiä onko siihen mitään aupua.. Mutta tätähän tämä on, voi näitä raskausvaivoja. Kaiken se kestää kuitenkin... :)
Hyviä vointeja kuitenkin kaikille!
T: Anmari rv 15+2
Syyskeijujen pinot on kyllä viime viikkoina lyhentynyt.. en tosin itsekkään niitä ole kovin ahkerasti jaksanut kasvattaa..
Kesälomasuunnitelmista.. me ajateltiin käydä koko porukalla Tallinnassa. Loput kesätöistä saatavat rahat meneekin sitten säästöön. Meillä on syksyllä edessä auton hankkiminen. Asumme aivan keskustan kupeessa, joten kahden lapsen kanssa liikkuminen bussilla vielä onnistuu, mutta vaavin synnyttyä auto on varmasti tarpeellinen. Siihen meneekin sitten kaikki rahat tällaisessa kotiäidin ja opiskelijaisän perheessä.. Onneksi mies valmistuu ensi keväänä ja tuleva työpaikkakin on jo lähes varma.
Huomenna sitten lääkäri ja neuvola. Kiva päästä sydänääniä kuuntelemaan ja verikin on varmaan huonontunut. Aina ylös noustessa näkyy tähtiä ja muutenkin vähän voimaton olo.
Onko tupakoinnin kanssa kamppailevat syysmammat onnistuneet vähentämään? Tsemppiä kaikille!
Andoliniska ja vauva-kirppu 16+1
On tosiaan keijujen pinot lyhentyneet, missä kaikki kirjoittajat lienevätkään.
Liikkeistä ihan ekana, tai siis kun niiden puutetta aiemmin ihmettelin niin ei tarvitse ihmetellä enää. Viime viikolla liikkeet lisääntyivät selvästi, ja lauantai aamuna tunsin ekaa kertaa potkut kädellä, mies sattui lököttelemään vieressä ja hänkin ehti ne tuntea. Oli ihana tunne!
Muutenkin tunnen liikkeitä jo ihan pitkin päivää. Tulivathan ne sieltä!
Perjantaina kävimme hakemassa serkkuni luota luvattuja vauvan vaatteita, ja kissus mitkä kasat niitä tulikin. Vaatteet olivat tosi hyvässä kunnossa, muutamissa vielä hintalappu kiinni eikä muitakaan kyllä päljon ole käytetty. Saimme 6 pahvilaatikollista + äitiyspakkauslaatikko täynnä 50-86cm vaatteita. Mukana oli mm. 3 toppapukua, välikausipukuja, lakanoita, sandaaleja..siis ihan kaikkea! Mukana tuli vielä leikkimatto ja 3 muovikassillista leluja.
Vaatteissa on vielä se kiva puoli että vaikka ne on hankittu pojalle, vain ehkä 15% prosenttia niistä on sellaisia mitä en ehkä tytöllä kayttäisi.
Tämä ratkaisi myös sen etten ota äitiyspakkausta vaan sen 140e, jolla ostamme vaikka kylpyammeen ja syöttötuolin.
Serkkuni ei halunnut niistä rahaa, mutta kun olin käynyt ne läpi soitin hänelle ja sanoin etten kyllä suostu ihan ilmaiseksi niitä ottamaan, niinpä sovimme että laitan hänen tililleen vähän rahaa.
Ajattelin laittaa 50e, mikä on kyllä naurettava summa niiden arvoon nähden, tavaraa on taatusti tonnin edestä.
Olo on mitä mainioin. Huomenna tulee taas parvorokko tuloksia, en ole kyllä jaksanut niitä yhtään enää miettiä, toivotaan vaan etten huomenna taas pety.
Jaa, tässä kai suurimmat uutiset, viikonloppu oli erittäin rauhallinen ja vain lepäsin ja pläräsin niitä vaatteita.
Vointeja kaikille!
Tinah 18+1
Hei Keijut!
Minä ajattelin ryhdistäytyä ja kirjoittaa pitkästä aikaa. Jotenkin on tullut laiskuus tässä kirjoitushommassa. Luettua näitä viestejä tulee sentään ahkerammin.
Tunsin liikkeet tosi aikaisin, tasan viikko sitten. Sen jälkeen onkin potkuja tullut joka päivä. Tunnen liikkeet parhaiten istualtani, kun ryhti on jo lysähtänyt vähän huonommaksi. Vauva siellä potkii, että lisää tilaa! Ensimmäinen tunne oli se, kuin joku olisi laittanut sisälleni värinäakulla soivan puhelimen! Ihan lyhyitä tärähdyksiä siis. Nyt tuntuu jo selviä potkuja. Vauva tuntuu potkivan enemmän tuolla vasemmalla puolella. Neuvolan täti sanoikin, että ne yleensä aluksi ovat siellä vasemmalla. Mistähän tämä johtuu? Sydänäänet olivat jo tosi terävät, syke oli viime viikolla 145. Painoa on tullut lähtöasetelmista 2 kg, eli ihan OK lukemia. Hemoglobiini oli rautatablettien ansiosta noussut 103:sta 115:een, hyvä niin.
Mulla on myös vaivannut oikeanpuoleinen yläpakaralihas/alaselkä! Olisko se se issiaskipu? Tuntuu, että se pitäisi saada jotenkin " napsautettua" tai venytettyä paikalleen.
Onko teiltä jo ihmiset kuinka kyselleet masusta? Minä olen nyt töissä kertonut muillekin kuin oman osaston porukalle, kun tuntuvat tuolla ruokalassa silmäilevän minun vyötärönseutua hieman pidempään. Eipähän tarvitse sitten arvailla.
T. Rizzu rv 17+2
ei menny mansikoita ostamaan vaan töihin tämä mamma :)
Ihan kiva olla taas touhuissaan, mutta kyllä tuohon kotielämäänkin olis niin helposti voinu tottua..
Ja ensimmäinen kommentti työkavereilta (jotka siis tietävät jo raskaudesta) " Siun masu on kasvanu" eli eipä sitä taideta enää peitellä.
Liikkeet, mullakin tuntuu nimen omaan vasemmalla puolella ja melko alhaalla verrattuna siihen, missä kahdunpohja on jo menossa. mutta pääasia että liikkuu..kunpa tutnisin jo kädelläkin, olispa ihanaa...
no, täytyy vaan olla kärsivällinen. (Siis ihan ehdottomasti meikäläisen paras puoli, juu juu...)
Minjuska ja hiirenherne tasan 17rv tänään
Onpa tosiaan keijut ollu hiljasia, taidanpa siis laittaa tähän väliin jotain.
Jippii, huomenna neuvola taas pitkästä aikaa. Kuinka moni teistä " pelkää" mennä neuvolaan, että jos ei niitä sydänääniä kuulukkaan tms? Mulla edellisellä kerralla kuunneltiin ja hienosti kuulu, muutenkin kaikki ollu tähän asti hyvin (mitä nyt oon oksentanu 8 viikkoo) mutta kuitenkin on sellanen pelko takaraivos että jos kaikki ei meekkää niinkun pitäs...
Mitä hankintoja te muut ootte jo tehny? Meillä ei oo vielä muuta kun lakanoita, vähän vaatteita ja itkuhälyttimet. Vaunutkin on jo katteltu ja en malttais millään odottaa että saatais jo hakee ne! Muutenkin on aika hyvin jo kyselty ja katteltu pikkuhiljaa että ei tuu sitte paniikkia!
Miten tarkkoja te ootte ruoan suhteen? Laitatteko suuhun mitä millonki tekee mieli? Mä en oo kauheen tarkka näis asiois, sempä takia mua taitaa pelottaaki et onko masus kaikki hyvin.
Laittakaahan viestiä kun ehditte!
Miisa84 & Pipana Rv 16+4
Pitäiskö meiänkin siirtyä viikkopinoihin,kun tuntuu aika vähäiseltä tää kirjottelu olevan nykyään ja silleen ei tarvis ettiä sit jokapäivä pinoa ja muistella mitähän niissä oli juttua. Mulla ainakin niin lahopää,etten muista juuri mitään edellisistä pinoista...
Liikkeitä ei täälläkään masun päältä vielä tunne,sen verran ovat vielä hentosia,mutta eiköhän ne siitä vahvistu!
Vihdoinkin näyttäis vatsatauti jättäneen meidän perheen,kyllä sitä ihan riittävän kauan kärsittiinkin. Eilen kävimme koko perheen voimin läheisellä kodalla paistamassa makkaraa ja juomassa nokipannukahvit,oli niin ihana ilmakin,toisin kun tänään,kun vettä ja räntää vaan vihmoo.
Tinah...toivottavasti saat huomenna hyviä uutisia!
Vielä viikko rakenneultraan,aika matelee...
H&murut ja Jesse 18+6
Alkuun muakin aina pelotti neuvolakäynti,jos ei kuulukaan sydänääniä,mut nyt kun liikkeet tuntuu jokapäivä,niin ei enää sillain. Mut rakenneultra jännittää sit senkin edestä...
HANKINNOISTA: Tälle vaaville emme ole vielä hankkineet " kuin" yhden ihanan potkuasun´ja kestovaippoja *tarjouksesta kun sai,niin oli pakko...puolustelee* Muiltahan sisaruksilta onkin jäänyt ihan hyviä vaatteita,joten eiköhän niillä yksi vauveli pueteta ;)
SYÖMISISTÄ: Ite vältän kyllä niitä neuvolan ohjeiden mukaisia ei-niin-suositeltavia-ruoka-aineita,vaikka pientä lipsumista joskus on kyllä tullut... Oikeestaan ei oo hirmusti ees tehnyt mieli nyt mitään graavilohta,josta muutoin tykkään ihan hirmusti.
Jahas,nyt nuo termiitit laittavat makuuhuoneen ympäri,joten...
Olin reissussa lasten kanssa melkein koko viime viikon, joten en olekaan ehtinyt pinoutua.
Reissu meni muuten ihan mukavasti, mutta esikoinen sairastui autossa menomatkalla, alkoi aivastella ja nenä vuotaa ja seuraavan yön olikin kovassa kuumeessa. Sitten kuopus ja minä sairastuttiin viikonlopuksi. Noh, nyt alkaa meillä kahdellakin helpottaa, esikoinenhan on melkein terveen kirjoissa jo. Eipä nää meidän lapsukaiset kovin kauaa sairastele, hyvä niin.
HANKINNOISTA: tälle kolmoselle ei kovin paljoa hankita, kun edellisiltä on aika hyvin esim. vaatetta. No mikäli tuleekin poika, niin sitten ei ole kuin valkoista, vaaleanpunaista ja punaista, joten siinä tapauksessa pitää kai hankkia lisää vaatetta, mutta kolmannen tytön kanssa ei siinä suhteessa ongelmia ;) Rengasliina tuli postissa tänään ja nappasinkin sen suoraan laatikosta heti käyttöön, kun kakkosella oli neuvola aamulla. Kestovaippoja pitää myös hankkia, meillä kun kestoilu aloitettiin M-koosta eli pienemmät puuttuu.
SÄRKY SELÄSSÄ+PAKARASSA+JALASSA: mähän olin yhdessä vaiheessa tuon kivun takia melkein liikuntakyvytön. Kyseessä on hermon jumiutuminen lihasten väliin. Eli siinä ristiselän ja pakaran välissä on vissiin parikin hermoa, joista ainakin toinen voi helposti jumiutua lihasten väliin. Raskaus pahentaa tilannetta, samoin pitkäaikainen liikkumattomuus, esim. istuminen. Asiaa auttaa liikkuminen, venyttely, juuri muuta ei voi tehdä.
Huomenna vaihtuu lukemat ultran mukaan :) Toista ultraa odotellessa, että saa sen la:n lopultakin selville ;)
LIINAILU: mikäli joku tarvitsee apua tai neuvoja tai mitä tahansa, toimin kantoliinatukihenkilönä eli mua saa vapaasti huudella tästä aiheesta :) No okei, kestovaippoja teen ihan työksenikin, niistäkin voin tietoa antaa (kaikkea en tiedä), mutta yritän pysyä puolueettomana :)
Nyt tytöille iltapalaa!
Porenn ja Pimpula rv 18+6
Eilen kirjoitin pitkän pätkän, mutta sohelsin sen jonnekin bittitaivaaseen. Ei ollu energiaa kirjottaa uutta! Viikonloppu meni suklaakakkua syödessä.. Tein juhlapäivän kunniaksi ihan uudella (monimutkasella) ohjeella ja tulos oli sen näkönen, mutta hyvää ja kalorista oli takuulla ;)
Tulihan se räkätautikin vihdoin. Viikon se sitä teki ja nyt ollaan koko perhe. Perjantaina olis mentävä ekaan yövuoroon saikun jälkeen, kolme yötä töitä ja sitten pääsiäisen aikaan siirrytään entiseen 5 yötä, 5 vapaata rytmiin. Voi kuolema..!
Tänään oli miehen kanssa vapaapäivä, vietiin lapset hoitoon ja lorvittiin päivä kaupungissa. Ostin kumpparit! Mullei oo ollu moneen vuoteen, mut nyt asutaan täällä maalla ja märkää riittää, varsinkin kun puolen hehtaarin tontti on ihan laittamatta vielä. Takapiha on pelkkää märkää metsikköä. Josta huomenna pitää käydä pajun oksia hakemassa.
Liikkeitä tuntuu kivasti. Eilen aamulla pari kunnon potkua ja joskus asukki tuntuu tekevän kuperkeikkoja :) Eniten semmosta möngertelyä. Tuossa juuri luin Anmarin kirjoituksen sukupuolesta, me ei olla kahesta kysytty, tästä tekis mieli. Mut toisaalta, se on kyllä ihanaa kuulla kätilön/miehen suusta se sukupuoli synnytyksessä. Katsotaan nyt.
Äitiyspakkausasian päätin; ei oteta. Kuitenkin on hankittava sänky ja vissiin itkuhälytin. Ennen ei ole hälytintä ollut, mutta nyt tätä lääniä on enemmän ja kaksi kuistia, joten varmasti tulee ihan tarpeeseen.
Painonnoususta ja vaivoista: Oisko mulle tullu painoa noin 4 kiloa. Ihan samaan tahtiin näköjään kuin edellisissäkin, yhteensä sitä on tullut noin 15kg. Kolotuksia on, petipuuhien jälkeen on alapää pitkään kipeä, jomottaa nääs. Ja muutaman päivän on särkenyt kävellessä jonnekin vasempaan pakaraan :(
Jeppistä, iltapalalle lapsoset mars :)
Terkuin -piias- kera uuden lukeman eli rv 17
On kanssa pakko laittaa viestiä kun ei ole mitään tullut vähään aikaan laitettua. Lukemassa kyllä täytyy melkein päivittäin käydä.
Tänään oli neuvola ja painoa tullut n. 1,5 kg. Hemppa noussut 134 kun viimeksi oli 120? Vähän kyllä ihmettelin mutta olisiko noissa monivitamiineissa rautaa joka olisi sitä nostanut...
Rakenne ultra on sitten 20.4 ja aion kyllä kysyä sukupuolta. On jännää lapsillekkin kun otamme molemmat muksut mukaan katsomaan vauvaa, toivottavasti kaikki siis ok!
viikonloppuna tuli jokin ihmeellinen vireyspiikki kun jaksoin pestä pyykkiä perjantaina heti monta koneellista, siivosin kodinhoitohuoneen ja sunnuntaina leivoin sämpylöitä ja kävin jopa kävelyllä! Tähän mennessä olen suunnilleen jaksanut löhötä sohvalla! Ihanaa jospa sitä vähän piristyisi kun vain tuo aurinko jaksaisi vähän paistella.
Joku kyseli hankinnoista. Mitään ei olla vielä hankittu, pakkausta en ota mutta on säästössä kyllä jotakin. Vaunut täytyy hankkia, sänky, sitteri ym. mutta ei ole jaksanut käydä vielä edes katselemassa tarjontaa...
No eipä muuta kuin viikon jatkoja kaikille!
t. Tuittu ja papunen 16+2
Eipä täältä kummempia, aika tuntuu tavallaan matelevan, mitään uutta ei tämän raskauden kanssa tapahdu. Eikä tunnu niitä liikkeitä vielä. Vähän nyyh olo, kun edellisestä tuntui rv15+.Silloin niitä aloin odottaa tästäkin, ja nyt on sitten odottavan aika pitkä :( Erityisesti en kyllä epäile että mitään olisi vialla - vain niinä mustimpina hetkinä -, mutta stressata meinaa kuitenkin.
Seuraavaan neuvolaan on vielä reilu viikko ja siitä viikko niin on rakenne-uä. Sitten toivottavasti taas huolet helpottaa!
Painoa tuntuu keräytyneen kiitettävästi, ellei vähän liikaakin. No toisaalta arkiliikkuminen on vähentynyt kyllä ja päivät pitkät tuntuu että vain syön ja syön ja syön.. Ihmekös siis :) Ja on tuo masukin kasvanut aikamoiseksi palloksi. Siis kohtu kasvanut, ei vain ihrakerros ;)
Hankintoja ei olla vielä tehty mitään, tosin isommilta lapsilta on tullut säästettyä vaikka mitä. Isoimmat jutut (niitä harkinnassa olevia kaksostenrattaita lukuun ottamatta) on ennestään.
Kesälomasta: appiukon upouudella matkailuautolla on tarkoitus joku lenkki tehdä, ja yksi retki tehdään Nokian Eedeniin & Särkänniemeen. Risteilylle on tehnyt mieli jo koko kevään, saas nyt nähdä toteutuuko sekin vielä tänä kesänä.
~ ~ ~ ~ ~
Ja sitten omista " kauhun hetkistä" tänään aamusella:
Taustaa sen verran, että vatsan toiminta on ollut mulla niin ja näin koko raskauden ajan. Nyt tuli sitten se piste vastaan että marssin apteekkiin ostamaan Levolacia. Huitaisin sitten aamulla ohjeen mukaan kitaani annoksen ja jäin toivomaan helpotusta.. (oli muuten oksettavan makuista liejua!!) Reilun tunnin päästä alkoi tapahtua: pulssi nousi, heikotti, pyörrytti, oksetti.. Päätin mennä vessaan vaikkei siltä juuri tuntunutkaan. Hetken sain istuttua pöntöllä, vessan roskis sylissä yökkäillen. Ei auttanut kuin käydä eteisen lattialle makaamaan naama tuskanhiessÄ :( Soitin miehen kotiin, ja sitten kysyin äitipolilta onko tämä nyt varmasti ihan tavalllista. Lääkäri käski vain levätä, mutta ei oikein suositellut ottamaan enää kyseistä valmistetta. No helpottihan se olo iltapäivään mennessä, sitten alkoi hirveä murina ja kiertäminen mahassa. Mutta siinäpä sitten olikin sen aineen vaikutukset mulla!
Huh mikä aamupäivä :( Ajattelinpa jakaa tämänkin kokemuksen, ensinnäkin siksi että varmaan jokunen meistä raskaana olevista turvautuu jossain vaiheessa laksatiiveihin, ja vielä koska itselle ei tullut pieneen mieleenkään että näin käytetty/tuttu/mieto " lääke" aiheuttaisi moista tuskaa. Ajattelinpa vain että " otan nyt sitten tuota niin helpottaa" ! Ja pyh! Parempaa onnea muille :)
t. Itta 16+3 -kera vesikannun ja luumupussin..
Siis onko tosi, että kello jo 9 ja pinoa ei ole? (tai sitten olen vain sokea :) )
Viikonloppuna on ollut puhetta:
Kesälomista: ei ole tarkoitus juuri lomailla, omalla pihalla paljon hommaa ja mieskin pitää kesäloman todennäköisesti vasta syyskuussa. Jos vaikka ahvenanmalla tai jossain kävis pitkän viikonlopun tai jotain.
Painonnoususta: Mulla ei oo paino noussut juuri yhtään 1.2kg on enne joulua olleesta painosta enemmän ja en todellakaan ole ollut millään dieetillä, lue: herkkuja kuluu :)
Raskausvaivoista: tässä raskaudessa on ollut kyllä todella paljon vaivoja verrattuna esikoisen odotukseen ovat kuin yö ja päivä. No toivottavasti vaivat ei pahene. Nyt ne eivät ole pahoja, mutta tuntuu oudolta kun esikoisesta ei juuri mitään.
Neuvola mulla on keskiviikkona ja on kyllä ihana mennä. Edellisestä käynnistä 5 viikkoa ja liikkeistä kun en ihan varmuudella osaa sanoa ni mukava mennä tarkistaan asia. Liikkeitä tunnen 90% varmuudella ja satunnaisesti. Esikolta tunsin vasta 20 viikolla, mutta eiköhän ne tässä toisessa ala tuntumaan kohta puoliin ihan selvästi.
Nyt pojan kans touhuamaan.
Oona, poika ja sintti 5+1 [color=deeppink][size=5]♥