TAMMIKUISET JA VK 14
Kommentit (27)
Hei meillä oli 28 viestiä koko viime viikolla... Tosi hiljaista meillä, josko tämä viikko ois vilkkaampi.
Meillä painitaan edelleen Karoliinan silmätulehduksen kanssa. On kylläkin vaan toinen silmä rähminyt, joten ilmeisesti sitten ei ole tulehdus kun ei toiseen silmään leviä. Soitan taas tänään neuvolaan että jo sieltä sais jotain vinkkiä. Oli myös tosta calmetterokotuskohdasta harmia meillä, kun puhkes viime viikolla se paise ja näytti seuraavana päivänä tulehtuneelta. Käytiin näyttääs sitä arvauskeskuksessa, mutta nyt jo vähän parempi kun lappua olen siitä vaihdellut ja putsaillut.
Hassua mutta meidän tyttö laittaa jo itse tuttia suuhun. Useimmiten se on kyl menny väärin päin ku meillä on sellanen ensitutti joka ei ole siis suoraa mallia. Ja tutin täytyy olla joko siinä ihan vieressä tai sitten pari kertaa olen laittanu sen hänen käteensä ja siitä kovin yrittäny itse laittaa. No kaipa se sovittais mitä vaan suuhun tällä hetkellä joten...
Eipä tässä sen kummempia, kirjotelkaa ny muutkin kuulumisia :)
Maariska ja Karoliina 2 kk 3vk
..pitkästä aikaa!
Meillä on ollu niin kovasti juhlia viime aikoina, etten oo juurikaa ehtiny edes aina pikaseen lukea, saati kirjottaa!
Ristiäiset oli lauantaina ja nimeks annettiin Lenni Hermanni. Lenni oli puoliksi hienosti, alun se huusi täyttä kurkkua, mutta tuttiin ihme kyllä rauhottu. Nuori mies ei yleensä nimittäin tuttia huoli!
Kovasti on Lenni-poika kehittyny. Vielä ei kokonaan käänny selältä mahalleen, mut kyljelleen kyllä. Jokeltelee kovasti ja hymyilee leveesti. Pyllyä nostelee selällä maatessaan ja välillä nostaa sekä jalat että kädet suoraa kattoa kohti.
Ei mun mielestä oo mikää erityisen itkunen heppu, iltasin tietenki vähä kitistään, väsy vaivaa ja ehkä vähä masuaki kipristää sillon. Öisin nukkuu aiva erinomasen hyvin, yleensä poitsu herää kerran syömään siinä neljän tienoilla ja sitte seiskan aikaan kun mä jo herään joka tapaukses. No viime yö meni vieläki hienommin, Lenni heräs vasta puoli seittemältä ekan kerran syömään tissiä ja nukkuu nyt edelleen. Ja mä tiedän että kun se sieltä kohta herää, niin aurinko paistaa laatikon pohjalta, on se niin ilonen aina aamusin, ihan parhaimmillaan!
Meillä syödään edelleenki vaan tissiä, ihan ilonen oon, että omat maidot riittää, ku ei tarvi sitte niitten pullojen kans sählätä ja lämmittää. Toki rajoittaa mun menemisiä, mut eipä mulla mitää sen kummempia menoja oo edes, toistaseks.
Ja kyllä kai tuo lapsi kasvaaki, kun jo kerran on kasa vaatteita on jääny pieneksi!! Osa 56 senttisistä menee vielä ja toisaalta osa 60 tai 62 senttisistä on pieniä, riippuu vähä mallista ja valmistajasta. Täytyy säilöö ne tallelle, mulla on aina vaan vauvakuume ja olis kiva jos Lennille saatais vielä kaveri. Mutta anopin sukulaiset kuolis sitte kai sukupuuttoon, ku se kovalla äänellä ristiäisis kailotti, että aina joku sen läheinen kuolee, ku mä oon odottanu vauvaa.. Mun syy, että ihmiset potkasee tyhjää, ku ne on vanhoja ja sairaita!???
No yleensä menee sen puheet nykyään toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Aiemmin on tultu ihan hyvin toimeen.
Mut toivottavasti ihmiset ehtii kirjaamaan kuulumisiaan, mulla käy kutsu " auringon nousuun" ! Ilosta maanantaita kaikille, kevät tulee, uskokaa tai älkää!!!
Meille kuuluu nuhaa ja nenän rohinaa lukuun ottamatta ihan hyvää! Missähän vaiheessa poika kannattaisi viedä lääkäriin tuon nenän rohinan takia? Kun nyt tuollaista aika voimakasta nenän rohinaa on ollut jo pari viikkoa... kerran olen saanut sieltä vähän räkää imetyksi pois, mutta muuten poika vaikuttaa ihan terveeltä, syö hyvin jne. Niin ja olen siis laittanut sinne nenään noita keittosuolatippoja.
Täälläkin kasvetaan kovaa vauhtia. Kiva kun keskiviikkona on neuvola, niin näkee taas, että missä mitoissan nyt ollaan! Meillä käytetään nyt 62 senttisiä bodyja, mutta nyt varmaan voisi alkaa käyttää jo 68 senttisiäkin (koska osan 62 senttisistä bodeista oon jo laittanut pois). Mutta potkareissa tullaankin sitten jäljessä eli käytössä on 62 senttiset, mutta myös jotkut 56 senttiset menee vielä. En tiedä, että onko poikamme siis pitkäselkäinen ja lyhytjalkainen, vai mistä moinen?! =)
Nyt tuolta sängyn pohjalta kuulosta epämääräistä älämölyjä, joten täytyy lähteä siihen suuntaan tarkistamaan tilanne! Mukavat päivänjatkot! =)
Ansu79 ja poika 2,5kk
Täällä meidän (11.1.06) neiti vaan koisii. Tuttuun tapaansa hersi klo 6 jälkeen suolta tyhjentämään, ja tunnin valvottuaan nukkuukin yhä.. .
Meillä elo ollut yhä varsin leppoisaa, sillä yhä kovin tyytyväinen pakkaus tuo neitokainen. Nukkuuh yvin, syö hyvin. Joitain kertoja unet riittänyt yön läpi ilman syöttöjä. Meillä mennään Tuttelilla, kuten on kokoajan jouduttu menemään.
Vaatteista ollut puhe.. meillä neiti oli 2kk neuvolassa 61cm ja 6200g. Bodyjä paljon jo 74cm käytössä. Ei ne ees kovin reiluja ole, vaikka tietty tilaa on. EI miusta bodyissä ees haittaa vaikka olisivat enemmänkin isoja. Potkareissa tms. pitääkin olla täsmällisempi koko. Vaikkakin 68cm potkarit passelit täällä:)
Täällä myös kyljelleen kääntyminen sujuu. sit tulee nyrkit vastaan ja niitä pitää käydä syömään. Tutti ei maistu, nyrkit sitäkin enemmän.. *huokaus*
Mahara
Jopa äidin silmissä kehittyy tyttö vauhdilla. Viime viikon hittituote ovat olleet omat kädet ja polvet. Keskittyy pitkiä aikoja kerrallan tarkastelemaan käpäliään ja kujertelee niille tyytyväisenä. Sylissä ollessaan melkein istuu jo ja mahallaan ollessaan nostaa päänsä jo tosi korkealle sekä yrittää kovasti eteenpäin. Jokelteluun on ilmaantunut mmm-mmm -äänne ja äitiä/maitoautoa kutsutaan ihan tietyllä vaativalla huutelulla.
Ostimme Gracon matkarattaat ja niissä tyttö tykkää olla tosi paljon, myös kotona ollessamme. Öisin nukkuu edelleen katkonaisesti, mutta parina yönä pisin pätkä oli jo 5 tuntia! Päikkäreitä nukkuu vaihtelevasti, mutta nukkuu kuitenkin ja on valveilla ollessaan pääasiassa tyytyväinen.
Onnistuimme välttämään perheessä riehuneen vatsataudin, mutta nyt on esikoisella kuumeinen flunssa, toivottavasti sekin vältetään. Mä syön vitamiineja ja hedelmiä ja imetän vauvalle vasta-aineita mahd. usein. Neidille on ilmestynyt taipeisiin ja selkään ihottumaläiskiä, tylsää. On näemmä perinyt atooppisen ongelmaihoni joten ruoka-aineallergioita on varmaan odotettavissa, mutta se on tulevaisuuden murhe se.
Mukavaa viikkoa kaikille, toivottavasti aurinko pian tulee esiin!T:Kolmenäitee ja tyttö 3kk2pv
Hyvää alkavaa viikkoa täältäkin. Olen ollut vähän laiska kirjottelemaan.
mutta sivuilla käyn kyllä lueskelemassa mitä tammikuisille kuuluu ja muutenkin.
Meidän poika nukkuu edelleen aika rikkonaisesti öitä, välillä herää syömään vain kahdesti, välillä jopa viidesti ja silloin meinaa äiteeltä hermo mennä.(Näillä nukkumisillä ei muuten paljon toi petipuuh
astelu jaksa kiinnostaa, mutta toivottavasti sitten joskus;väsyneen ihmisen sivuhuomautus joka ei mitenkään liity varsinaiseen aiheeseen) Tuttia ei huoli vieläkään(joita meillä on seitsemän), enkä
taida enään yrittääkkään, ehkä siitä ei kuitenkaan ole vastaavaa hyötyä enää??Tiedä häntä. Meillä nukutaan kahdet " esipäiväunet" noin 45min ,sitten päiväunet 1,5-3h, ja illalla vielä 30-45min (ennen klo:18.00). Olen huomannut, jotta jos päiväunet ovat puutteelliset, sen huonommin poitsu nukkuu, ihme juttu??Luulis toisaalta väsyneenä nukkuvan paremmin, mutta ei meillä ainakaan.
Täysimetyksellä mennään toistaiseksi(imetän vain toisesta rinnasta) ja hyvin poika on kasvanut. Viimeviikolla oli neuvola paino 5930g ja pituutta 60,5cm ja ikää on nyt 3kk1vko.
Hieman sekavaa tekstiä, mutta se sallittakoon :).
Niin ja kyseessähän oli siis 2 kk neuvola, eli meidän poika on todella iso kun kattelin teidän muiden vauvojen mittoja.
Joku kyseli ulkona nukuttaessa vaatetuksesta. Sisällä on yleensä body ja puolipotkarit ja jos ei ole plussan puolella niin laitan vielä ohkaisen paidan ja siihen päälle villavaatteet; housut, tossut, nuttu, tumput, kypärämyssy ja villamyssy. Sit vaan makuupussiin ja vaunuihin. Ja hyvin on riittänyt. Mun mielestä villavaatteet on ihan ehdottomat kun ei hiosta ja eristää hyvin vaikka tulis pissatkin läpi niin ei makuupussi kastu ja villa tuntuu märkänäkin lämpöiseltä. Mutta kaikillahan ei ole yhtä ihania isomummuja jotka olis kutonu.
Tissiraivareita saadaan meilläkin, ja täytyy tutilla rauhoitella ennen kuin onnistuu. Vaikuttaa siltä että poika on laiska, odottaa kunnes heruu niin ei tarvi imeä!
Nyt täytyy mennä nukkumaan kun muut on jo hiljenneet. Ei taas tiedä mihin aikaan herätään syömään.
Maaria ja Eemeli