Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten, Kela ajattelit hyvittää minulle äitiyspakkauksen? Libressen, kuumemittarit, ym? Lapsettomille samat edut

Vierailija
15.08.2017 |

mites te Kelassa olitte aatelleet nyt hyvittä meille tahattomasti lapsettomille naisille samat edut kun lapsia teheillekin, kuten kuumemittarin ja Libresse terveyssiteet, liukuvoiteet, kondomit, kynsisakset? Näitähän vauva ei tarvitse, etenkin kun te holtittomasti tuhlaatte valtion rahoja moninkertaisiin äitiyspakkauksiin, esim. kaksosten sytyessä Kela antaa KOLME pakkausta, komosten syntyessä KUUSI pakkausta. Mitä yksi perhe tekee KUUDELLA lämpömittarilla tai KUUDELLA Libresse terveyssidepakkauksella tai nännivoiteella? Jokaisen naisen on muiden kohdalla edellytetty ITSE hankkivan OMAT terveyssiteet ja kuumemittarinsa. Miten ihmeessä kolmosten äiti on ansainnut KUUDET liivinsuojat vain siksi että sai useamman lapsen kerralla. Huoh tuota logiikkaa! Tuhlataan, tuhlataan....
Hygieniatarvikkeet
Kestoliivinsuoja, 1 pari, pehmeä sisäpinta, vuotamaton pintakerros.
Kynsisakset, kaarevat, tylppä kärki.
Hammasharja, pehmeät harjakset.
Digitaalinen kuumemittari, suojakotelo, paristokäyttöinen.
Talkki, 90 g, hajusteeton, väriaineeton.
Nännivoide, 30 ml, 100 % lanoliinia.
Kondomi, 6 kpl/pkt, luonnonkuminen, läpinäkyvä.
Liukuvoide, 100 ml.
Terveyssiteet, 10 kpl.
Kylpylämpömittari, valkoinen polystyreeni, neste turvallista rypsiöljyä, ei petrolia, painatus musta.
Hiusharja, pehmeät luonnonharjakset.
Facebook Twitter Google+ Pinterest

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan mun pitämättä jääneen loman koska lapsi syntyi 38 viikolla!! Kaveri sai 4 viikkoa enemmän lomaa koska vauva syntyi vk 42!! Yhyyhyhyyy öyh öyh!!!

Vierailija
62/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaksosista saa kolme pakkausta? Eihän tuossa ole mitään järkeä?

Kaksosista saa myös vain yhden äitiysloman. Eli periaatteessa on yhteiskunnalle tuottavaa. Yks ylimääräinen äitiyspakkaus on tuossa vapaasäästöissä pieni juttu.

Kaksosista saa lisäpäiviä äitiyslomaan.

Ei periaatteessa saa. Siis lasten syntymän jälkeen ei saa mitään enemmän. Toki ennen lasten syntymää joutuu yleensä jäämään aiemmin äitiyslomalle koska riskiraskaus (sama voi olla ykkösten odottajilla) mutta kaksoset yleensä syntyvät myös aikaisemmilla viikoilla. Joten ei todellisuudessa tule enemmän lomaa.

Vanhempainrahaa 60 arkipäivää enemmän

Monikkoperheille vanhempainrahaa maksetaan jokaisesta lapsesta 60 arkipäivää pidempään toisesta lapsesta alkaen. Kun yhdestä lapsesta tukea maksetaan 158 arkipäivää, kaksosista maksetaan 158 + 60 arkipäivää, kolmosista 158 + 60 + 60 arkipäivää jne. Lisäpäivät voi käyttää siten, että äitiys- tai vanhempainrahaa maksetaan pidempään tai siten, että molemmat vanhemmat ovat yhtä aikaa kotona hoitamassa lapsia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se paketti ole vanhemmille (tosin osa tavaroista on ja voisi toki jättää pois) vaan sille lapselle. Jos ei ole lasta (oli syy mikä tahansa) niin ei tarvitse pakettiakaan.

Kortsut, siteet ja liukovoide on synnytyksen takia siel pakkaukses. Jälkivuoto, tulehdusriski (seksiä ei silloin ilman kumia) sekä imetyksestä kuivat limakalvot

Ps. Ap ei tarvitse kortsuja jos kerran sillä on mies ja on tahattomasti lapseton.

Vierailija
64/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksosista saa myös vain yhden äitiysloman. Eli periaatteessa on yhteiskunnalle tuottavaa. Yks ylimääräinen äitiyspakkaus on tuossa vapaasäästöissä pieni juttu.

Kaksosista saa lisäpäiviä äitiyslomaan.

Ei periaatteessa saa. Siis lasten syntymän jälkeen ei saa mitään enemmän. Toki ennen lasten syntymää joutuu yleensä jäämään aiemmin äitiyslomalle koska riskiraskaus (sama voi olla ykkösten odottajilla) mutta kaksoset yleensä syntyvät myös aikaisemmilla viikoilla. Joten ei todellisuudessa tule enemmän lomaa.

Vanhempainrahaa 60 arkipäivää enemmän

Monikkoperheille vanhempainrahaa maksetaan jokaisesta lapsesta 60 arkipäivää pidempään toisesta lapsesta alkaen. Kun yhdestä lapsesta tukea maksetaan 158 arkipäivää, kaksosista maksetaan 158 + 60 arkipäivää, kolmosista 158 + 60 + 60 arkipäivää jne. Lisäpäivät voi käyttää siten, että äitiys- tai vanhempainrahaa maksetaan pidempään tai siten, että molemmat vanhemmat ovat yhtä aikaa kotona hoitamassa lapsia

Tämä siis kelan sivulta.

Vierailija
65/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minulle hyvitetään se etten saa presidentin palkkiota? Haluaisin presidentiksi; en siis ole edes vapaaehtoisesti ei-presidentti, mutta en päässyt. Myöskään en ole koskaan käynyt Lapissa: miten minulle hyvitetään verorahoilla sinne tehtyjen teiden käyttämättömyys. Tahallani ole jättänyt käyttämättä. Olen kuitenkin maksanut!!

Vierailija
66/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työssäkäyvä ihminen, mutta kyllä minullekin kuuluu peruspäiväraha, kerta työttömätkin saavat!

Vierailija
67/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös äitiyspakkauksia kuitenkin anneta ihan vain yksi per lapsi? Kaksosperheeseen kaksi kuten vauvojakin jne.

Muutenkin en nyt ymmärrä tämän aloituksen pointtia. Mekin ollaan tahattomasti lapsettomia jo vuosia enkä koe, että äitiyspakkaukset olisi jotenkin meiltä pois. Niiden pienten lasten hyvinvointiinhan ne menevät. 

Pitäisikö sinun mielestäsi Kelan maksaa lapsettomuudesta kärsiville jotain hyvitystä? Kolme lapsettomuushoito kertaa jo kuuluu Kelan korvauspiiriin ja se on hinnaltaan isompi kuin äitiyspakkaus. 

Nyt ei oikein aukene tämä juttu.

Vai pitääkö täällä olla jo lapsen kuumemittareista kateellinen?

Kaksosperhe saa kyllä kolme. Voi ottaa vaikka kaksi pakkausta ja yhden rahan.

Vierailija
68/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tahattomasti lapseton tarvitsee kondomeja?

Vierailija
69/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan mun pitämättä jääneen loman koska lapsi syntyi 38 viikolla!! Kaveri sai 4 viikkoa enemmän lomaa koska vauva syntyi vk 42!! Yhyyhyhyyy öyh öyh!!!

Saman verran te sitä "lomaa" saatte.

Vierailija
70/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ite aiot hyvittää mulle raskaana olemiset, synnytykset ja lapsesta huolehtimiset? Säkin nimittäin hyödyt näistä tulevaisuuden veronmaksajista. Jokainen yöherääminen vauvan kanssa ois 100 € zipale, voin antaa mun tilinumeron.

Vierailija
71/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan edullista siivouapua (15 €/tunti) koska olen saanut ms-diagnoosin.

Ap varmaan tukeutuu kateuteensa.

Vierailija
72/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman verran te sitä "lomaa" saatte.

Eihän saada. Toi vapaa loppuu siihen kun vauva syntyy ja siitä lasketaan taas eteenpäin. Tyhmä. Kuka korvaa!!!1

Vierailija
73/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne lahjoittaa viisi pois?

Älä viitti valittaa. Lapsia varten se Kela on. Ei lasten vanhemmat kylve arvokkaissa kyunemittareisss ja muissa ylellisyyksissä sen takia, että heillä on lapsia. ...siinä kuule ...on paljon muutakin menoerä ja velvoitetta. Sellaista mitä sinä et halua nähdä. Ja sinä mariset siitä mitä SINÄ ET SAA ETKÄ HALUA. Hyvitystä kaipaat? Mistä hyvitystä?

Anna sinä minulle ne hyvin nukutut yösi ihan suoraan ilman välikäsiä. Anna minulle ne levänneet hermostu ja se omaisuutesi, Jonna verran minulla menee lasten huoltoon ja kotiin. Anna, anna ihan ilman kelaa.

Tai oikeestaan... en vaihtais. Mutta tuo valituksesi...Ole onnellinen omissa valinnoissa.

Vierailija
74/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisesti lapseton ja jos tuo aloituksen listaus on todella se, mitä hygieniatarvikkeita äitiyspakkaukseen kuuluu, niin en keksi yhtään syytä kadehtia niitä äideiltä. Suurin osahan noista on joko suoraan vauvaa varten tai liittyy oleellisesti vauvan hyvinvoinnista huolehtimiseen (liivisuojat, nännivoide).

Kynsisakset ja kuumemittari ovat minusta vauvaa varten ihan samoin kuin talkki, hiusharja ja hammasharjakin. Kymmenen kappaletta libressejä kulunee puolestaan juuri synnyttäneeltä äidiltä jälkivuodon kourissa loppuun hyvin nopeasti. Liukuvoide ja kondomit ovat käsittääkseni jo tulehdusriskin vuoksi ihan tarpeellisia sitten kun seksiä voi taas alkaa harrastamaan.

Siitä mulla ei ole tietoa, tuleeko äitiyspakkauksia monikkoperheisiin tuplamäärä vauvoihin nähden. Jos tulee, niin sille toki olisi kiva kuulla perustelu. Tosin en laiskuuttani taaskaan jaksanut koko ketjua lukea ennen vastaamista, joten ehkä asia on ketjussa jo selitetty.

Vierailija
75/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etu on lapsikohtainen. Sait omasi syntymäsi yhteydessä. T. Laitoin ne vaatteet vauvalle enkä itselleni.

Vierailija
76/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten leikkaan vauvan kynnet jos en kynsisaksilla?

Ne pureskellaan luonnonmukaisesti. Toinen vaihtoehto on antaa sen kynsiä jotain karheaa, niin että kuluvat luonnollisesti.

Vierailija
77/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole Ap tyytyväinen, joku pukkaa ja kasvattaa sinunkin hoitajasi kun olet vaipoissa laitoksessa. Joku valmistaa sinun soseruokasi ja syöttää sen sinulle. Ja joku kuskaa sinua vanhana päivätoimintaa.

Jos haluat niin saat terveyssiteeni ja liivinsuojat, mutta älä ulise täällä hetkenpäästä kun metron penkit veressä ja vieressäsi istuu nainen joka haisee vanhalle maidolle.

Kortsut saat myös ja lämpömittarin ettei kermaperseesi pala suihkussa.

Nännirasvalla voit sitten rasvata kovettuneita kantapohjiasi.

kun on noin köyhää niin sinun olisi pitänyt miettiiä tarkemmin ennen kuin reitesi levitit sille PA miehelle....oliko edes sormusta ostanut ensin? Eipä tietenkään kun ei lapsia sinulta halunnut...se tuttu tarina...aaa apua yhteiskunta!!!

Sulla varmaan kuukautisveret vutaa istuimille muutenkin.

Vierailija
78/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no niiin! eli samalla logiikalle me kaikki lapsettomat tuotamme VIELÄ ENEMMÄN yhteiskunnalle koska emmem pidä äitiyslomia ollenkaan! Tästä tulikin ajatus että samat LOMAT meille muillekkin, tahattomasti lapsettomille!

Arvasinkin ettei sovi mihinkään oikeustajuun tuo lapsia saaneiden lahjonta, muilta riistäen heidän veroistaan!

Vierailija
79/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

samat lomat kaikile! Toinen leikkii vauvoilla, toinen kehittää itseään sillä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi