Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten, Kela ajattelit hyvittää minulle äitiyspakkauksen? Libressen, kuumemittarit, ym? Lapsettomille samat edut

Vierailija
15.08.2017 |

mites te Kelassa olitte aatelleet nyt hyvittä meille tahattomasti lapsettomille naisille samat edut kun lapsia teheillekin, kuten kuumemittarin ja Libresse terveyssiteet, liukuvoiteet, kondomit, kynsisakset? Näitähän vauva ei tarvitse, etenkin kun te holtittomasti tuhlaatte valtion rahoja moninkertaisiin äitiyspakkauksiin, esim. kaksosten sytyessä Kela antaa KOLME pakkausta, komosten syntyessä KUUSI pakkausta. Mitä yksi perhe tekee KUUDELLA lämpömittarilla tai KUUDELLA Libresse terveyssidepakkauksella tai nännivoiteella? Jokaisen naisen on muiden kohdalla edellytetty ITSE hankkivan OMAT terveyssiteet ja kuumemittarinsa. Miten ihmeessä kolmosten äiti on ansainnut KUUDET liivinsuojat vain siksi että sai useamman lapsen kerralla. Huoh tuota logiikkaa! Tuhlataan, tuhlataan....
Hygieniatarvikkeet
Kestoliivinsuoja, 1 pari, pehmeä sisäpinta, vuotamaton pintakerros.
Kynsisakset, kaarevat, tylppä kärki.
Hammasharja, pehmeät harjakset.
Digitaalinen kuumemittari, suojakotelo, paristokäyttöinen.
Talkki, 90 g, hajusteeton, väriaineeton.
Nännivoide, 30 ml, 100 % lanoliinia.
Kondomi, 6 kpl/pkt, luonnonkuminen, läpinäkyvä.
Liukuvoide, 100 ml.
Terveyssiteet, 10 kpl.
Kylpylämpömittari, valkoinen polystyreeni, neste turvallista rypsiöljyä, ei petrolia, painatus musta.
Hiusharja, pehmeät luonnonharjakset.
Facebook Twitter Google+ Pinterest

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös äitiyspakkauksia kuitenkin anneta ihan vain yksi per lapsi? Kaksosperheeseen kaksi kuten vauvojakin jne.

Muutenkin en nyt ymmärrä tämän aloituksen pointtia. Mekin ollaan tahattomasti lapsettomia jo vuosia enkä koe, että äitiyspakkaukset olisi jotenkin meiltä pois. Niiden pienten lasten hyvinvointiinhan ne menevät. 

Pitäisikö sinun mielestäsi Kelan maksaa lapsettomuudesta kärsiville jotain hyvitystä? Kolme lapsettomuushoito kertaa jo kuuluu Kelan korvauspiiriin ja se on hinnaltaan isompi kuin äitiyspakkaus. 

Nyt ei oikein aukene tämä juttu.

Vai pitääkö täällä olla jo lapsen kuumemittareista kateellinen?

ei, vaan äitiyspakkausten mnäärä moninkertaistuu ana ylimääräisen lapsen syntyessä. Kolmoset saa KUUSI pakkausta.  Moni ottaaakin rahana eli 140 euroa, eli komosten vanhemmat saa 6 kertaa 140 euroa. 840 euroa. Missä perheessä tehdään KUUSILLA toppahaalareilla mitään, kun ne jää pieneksi vuodessa?

Samat rahat kaiklle, ja saa vapaasti valita mihin ne panee, joku lapsiin, joku muuhun. Eihän mutenkaan valvota minne vanhemmat laittaa nuo 140 euroa jonka saa Kelalta. Voi olla kaikki jo valmiina kun vauva tulee, saatu sisaruksilta kaikki tarpeellinen, sillä rahalla lähdetään juhlimaan tai ostetaan viihdettä itselle! Samat muille!

Vierailija
22/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahpyh kirjoitti:

Siis äitiyspakkauksessahan on tyyliin yksi terveyssidepakkaus, eli en usko, että kannattaa kadehtia.

Uskoisin, että sinäkin nostat joitain tukia kelasta.

Itse olen enemmän kateellinen toimeentulotuen saajille, he saavat kaikki reseptilääkkeet ilmaisesksi, kunhan toimeentulotukipäätös on voimassa. Kelalla on siis käytössä maksusitoomus näille. Minäkin haluan reseptilääkkeet ilmaiseksi itselleni.

oon aika varma että mielummin oot terve kun vaikka kärsit AIDSISTA tai astmasta mikä voi tappaa. Inisijä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös äitiyspakkauksia kuitenkin anneta ihan vain yksi per lapsi? Kaksosperheeseen kaksi kuten vauvojakin jne.

Ei, vaan juuri niin kuin ap kirjoitti. "Jos saat samalla kertaa useampia lapsia, äitiysavustustasi korotetaan niin, että saat toisesta lapsesta kaksi, kolmannesta kolme jne. äitiysavustusta. Saat siis kaksosista yhteensä 3 avustusta, kolmosista 6 avustusta jne."

**

Mutta siis aloittajalle, äitiysavustuksen historiaa:

"Avustus oli ensin tarkoitettu vähävaraisille synnyttäjille.

Taustalla oli huoli vähenevästä syntyvyydestä ja suurista lapsikuolleisuusluvuista. Äidit saatiin äitiysavustuksen avulla terveydenhuollon piiriin."

Ja samahan ehto se on nykyään: pakkauksen (tai rahan) saa vain, jos käy neuvolassa.

Vierailija
24/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

esim. kaksosten sytyessä Kela antaa KOLME pakkausta, komosten syntyessä KUUSI pakkausta.

Lähde?

Ap on tietysti provo, mutta oletkos ajatellut että sikarumankin joku ottaa mutta häijy narttu jää yksin ja lapsettomaksi. Tee yhteiskunnalle ja ihmiskunnalle palvelus äläkä lisäänny äläkä toimi lasten tai nuorten parissa ettei vihasi ja kateutesi jatku muissa.

http://www.kela.fi/aitiyspakkaus

kyllä valtio kustantaa kaiken noille ilmaismatkustajille. Pitäisi kaikki lapsiperhetuet katkaista niin vähn tarkemmin mietittäis montako lasta pukataan!

Voisi ollla  että eräs lahkommekin muuttaisi aika vikkelään oppiaan. HEHEHHEHE

Vierailija
25/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuotteet on valittu sinne vauvan hyvinvointia ajatellen, eikä ne terveyssiteet ole kuukautisia varten vaan jälkivuotoa.

Jos helpottaa voit ajatella, että se pakkaus lasta varten ja täten olet omasi jo saanut.

Vierailija
26/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ja miten Kela ajattelit hyvittää minulle sytostaattihoidot, joita en tarvitse mutta jotka kaikki syöpäsairaat saavat tuosta noin vaan?? Esimerkiksi raha käy.

sytostaattihoidot on välttämättömät hengissä pysymiseen, kolmoset EI. Hyvin pärjää ilman lapsiakin, ja helpommin. Vähemmän taakoittaa yhteiskuntaa.

Meidän perhe ottaa mielellään sen viikon etelän reissun jonka psoriasispotilaat saa KELA maksamana vuosittain.. eli 5 henkeä joulun aikaan Thaikkuihin kiitos, kun on noi lennot silloin niin jumalattoman kalliita muuten. Ei ole siis hengissä säilymisen kannalta tuokaan välttämätön on vaan erittäin tehokas hoitomuoto, ja ei, en tod kadehdi tuota niiltä jotka sen saa, mielummin olen terve. Ja kukas ne ap:n eläkeet ja vanhustenhoidon aikanaan maksa, jos kukaan ei niitä kolmosia tähän maailmaan tee? Itsellä ei siis ole kolmosia ja äitiyspakkauksen otin vaan esikoiselle.

Vierailija
27/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo pitkään odottanut, että saisin uuden auton samoilla ehdoilla mitä invalidit. Jonkinlaista hoitorahaa minulle voisi maksaa.

etköhän sinä ole jo pihistänyt lapsilisistäsi sen auton itsellesi, eikö niin? haha! etenkin jos on vähänkin paremmat tulot niin pröystäilyyn se valtion vaivaisavustus vaan menee. Tai lastesi tileillä kasvaa korkoa...

Vierailija
28/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Kela ajatteli hyvittää minulle monen vuoden opintotuen kun vanempani maksoivat opiskeluni? Tai en ikinä ole saanut asumistukea? Missä on hyvitykseni? Äotiyspakkaus ja lapsilisät on todella pientä noihin verrattuna.

Vierailija
29/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ja miten Kela ajattelit hyvittää minulle sytostaattihoidot, joita en tarvitse mutta jotka kaikki syöpäsairaat saavat tuosta noin vaan?? Esimerkiksi raha käy.

sytostaattihoidot on välttämättömät hengissä pysymiseen, kolmoset EI. Hyvin pärjää ilman lapsiakin, ja helpommin. Vähemmän taakoittaa yhteiskuntaa.

Meidän perhe ottaa mielellään sen viikon etelän reissun jonka psoriasispotilaat saa KELA maksamana vuosittain.. eli 5 henkeä joulun aikaan Thaikkuihin kiitos, kun on noi lennot silloin niin jumalattoman kalliita muuten. Ei ole siis hengissä säilymisen kannalta tuokaan välttämätön on vaan erittäin tehokas hoitomuoto, ja ei, en tod kadehdi tuota niiltä jotka sen saa, mielummin olen terve. Ja kukas ne ap:n eläkeet ja vanhustenhoidon aikanaan maksa, jos kukaan ei niitä kolmosia tähän maailmaan tee? Itsellä ei siis ole kolmosia ja äitiyspakkauksen otin vaan esikoiselle.

ai, sinä ottaisit mielumminPSORIAKSEN naamaasi ja koko kehoosi koko elämäsi ajaksi, jotta sillä verukkeella saat joskus jonkun teneriffan halpismatkan? no jo on!

Vierailija
30/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaksosista saa kolme pakkausta? Eihän tuossa ole mitään järkeä?

Vierailija
31/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pakkaus nimestään huolimatta on lapselle vaikka sielä vanhemmille pari tavaraa onkin eli olet omasi jo saanut. Eli miksi sinun pitäisi saada tuplat?

Vierailija
32/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin ostaa sunille nuo jos tuntuu noin pahalta. Eli:

Liukuvoide, 100 ml.

Terveyssiteet, 10 kpl.

Muita et varmaan tarvitse jos ei ole lasta?

Vierailija
33/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten leikkaan vauvan kynnet jos en kynsisaksilla?

ei pidä harrastaa seksiä jos ei ole varaa euron kynsisaksiin edes itseään varten vielä siinä iässä.

Vierailija
34/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liukuvoide, 100 ml.

Terveyssiteet, 10 kpl.

ei kun otan rahana, 860 euroa. Tehän muut saatte sen MONINKERTAISENA koska myytte netissä koko pakkauksen sisällön käytön jälkeen. Näin. Ollaan nähty.

Vierailija
35/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua, koska provo herättää varmasti suuria tunteita. Halusin vain sanoa, että olen tahattomasti lapseton, ja aloitus ei millään tavalla edusta mun ajatuksiani.

Vierailija
36/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pakkaus nimestään huolimatta on lapselle vaikka sielä vanhemmille pari tavaraa onkin eli olet omasi jo saanut. Eli miksi sinun pitäisi saada tuplat?

lapsen teko on harrastus, samoin lapsenhoito, on vähn kun nukeilla leikkisi . Asumistuet, vammaisetuudet, ym. on hengissäpysymiseeen välttämätöntä. Lapsia ei kukaan TARVITSE oikeasti ja rehellisesti.

Vierailija
37/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liukuvoide, 100 ml.

Terveyssiteet, 10 kpl.

ei kun otan rahana, 860 euroa. Tehän muut saatte sen MONINKERTAISENA koska myytte netissä koko pakkauksen sisällön käytön jälkeen. Näin. Ollaan nähty.

Mitä halut? Von antaa sinulle nuo tavarat. Meidän pakkauksessa ei ollut liukkaria, se oltaisiin varmaan käytetty mutta nuo kondomit esim on ihan käyttämättömiä ja siteet, kuumemittari, nännivoide ja niin pois päin. Vaatteissa voi olla vähän tahroja mutta voin antaa ne sinulle myytäväksi :)

Vierailija
38/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan nyt tätä harhaluuloa kitkeäksi, että jokainen psoripotilas saisi tuosta vain ilmaisen etelänloman niin ei mene ihan niin. Miehelläni on paha psori ja siksi asiaan on tutustuttu. Ensinnäkin ET SAA tukea minne tahansa eli et voi valita minne menet ja koska menet. Toisin sanoen nuo tukimatkat ovat RYHMÄMATKOJA sinne minne Kela päättää. Ja nuo kohteet eivät ole mitään paratiisipaikkoja vaan aika kämäsiä hotelleja keskellä ei yhtään mitään, missä siis ainoa tekeminen on maata muiden suomalaisten kanssa altaan reunalla. Plus tukimatkaa ei myönnetä automaattisesti, vaan niissäkin on omat juttunsa. Eli en nyt sinuna olisi yhtään kateellinen noista. Ne eivät ole mitään Kelan maksamia viiden tähden lomia itse haluamassasi paikassa. 

Vierailija
39/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lapsen teko on harrastus, samoin lapsenhoito, on vähn kun nukeilla leikkisi . Asumistuet, vammaisetuudet, ym. on hengissäpysymiseeen välttämätöntä. Lapsia ei kukaan TARVITSE oikeasti ja rehellisesti.

Valtio tarvii. Veronmaksajia tarvitaan myös tulevaisuudessa.

Vierailija
40/79 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekisit lasten lämpömittarilla ja hammasharjalla yms? Jos pari kortsua tarviit niin saat niitä varmasti terveyskeskuksesta näytteeksi.

Ap:n vanhemmat niitä kortsuja olisivat tarvinneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä