MARRASMUKSUJEN VIIKKO 14
Aloitanpas taas uuden viikkoketjun..
Jännää on. Mahakipuilu on taas alkanut.
Tänään minulla jo rv10+0!
Kommentit (27)
Myyrylle onnittelut Anselmin sykkeestä! Toivottavasti todella osaat unohtaa ne turhat murheet. Minä en uskonut kun vasta toisen ultran jälkeen että hyvin tämä menee :)
Niinanii, aika pitkälle menee jos pääset np-ultraan vasta viikolla 14. Harmi juttu. Voihan senkin toki hoitaa yksityisesti, jo viikon 11 tultua täyteen. Kyselit miten ollaan saatu ultria jo kahdesti. Me olemme käyneet molemmilla kerroilla yksityisesti.
Leiska, kivaa että tarkistuskäynnillä kaikki näytti hyvältä. Ihan samaa mieltä, vähän tukevammalla pohjalla on usko, kun on nähnyt pienokaisen jo kahdesti.
Silveriina, ihanaa kuulla että sullakin tuhru oli aivan harmitonta. Onnea!
Anno kivaa että tykkäsit terkkaristasi. Minullakin on ihan mukava tapaus.
Mörötin, onnittelut sullekin!! Ihanaa oli lukea kuulumisesi. Meillähän oli ultra nro. 2 samana päivänä :) ja meidänkin pikkuinen se sätki siellä kovasti. Se liike jotenkin teki pikkuisen niin eläväksi ja oikeaksi. Ei ole pelottanut juuri lainkaan enää keskiviikon jälkeen!
Täällä on oireilu jo lähes voitettu. Vatsan nippailuja lukkunottamatta olo on melko normaali, mitä nyt väsyttää paljon tavallista enemmän. Tekisi jo pian mieli kertoa kaikille, mutta vielä ei ihan ole oikea hetki. Np-ultraa odotellaan vielä ainakin. Se on 24.4. Ehkäpä sen jälkeen uskallamme julkistaa onnemme :)
karelia 10+3
hedelmöittyminen tapahtui luomuna, ja luulin eilen meneväni ultraan viikolla 6+4, mutta lääkäri ilmoitti, että kaikki hyvin, mutta vasta 5 viikkoa täynnä. Ihmeellistä, että niin pienen voi nähdä!
Siirryn siis joulukuulle... hyvää jatkoa kaikille!
Ihania ultrakuulumusia monella. :) Varmasti helpottaa ahdistusta ja epävarmuutta, kun näkee pikkuisen voivan hyvin!
Ja Pikolle turvallista matkaa joulukuisten seurassa!
) . ( Omaa oloa on varjostanut kova pahoinvointi ja päivittäinen oksentelu. En oikeastaan ole osannut vielä nauttia tästä alkuraskaudesta, vaan päivät menevät siihen, että odotan pahoinvoinnin hellittämistä, mutta yleensä sitä on kestänyt koko päivän. Aina välillä saa juosta halimassa pönttöä. :-/ Mielialassakin tuntuu olevan raskauden tuomaa vaihtelua, nimittäin kyynellyn vähän väliä ja liikutun ties mistä oudoista jutuista. Onneksi rinnalta löytyy tukea antava, kärsivällinen ja ihana kumppani. <3 Eka neuvolakäynti on takana ja ensi viikolla menen taas ultraan yksityiselle. Nyt on alkamassa jo kymmenes rv!
Edelleen sitä on epävarma olo kaiken suhteen ja kovasti odotan ensi viikon ultraa. Kaikista tärkeintä kun on, että pikkuisella olisi kaikki hyvin.
Terkkuja kaikille marraskuisten odottajille! =)
Mulla on ollut kummallisia kipuaaltoja vatsassa ja ala-selässä, kipu on hyvin samankaltaista kuin menkkakipu ja pelottaa pienen ihmeemme puolesta. Meillä taitaa olla suvussa keskenmenoja niin paljon, että pelkään sen olevan periytyvää..
Ensi viikon tiistaina on eka neuvolakäynti. Ehkä sen jälkeen uskaltaudun sinne ultraan, katsotaan kuinka nopeasti julkisella puolella pääsee.
Pahaolo ei ole päässyt vielä ainakaan yllättämään, vessassa joutuu käymään yöllä välillä parin tunninkin välein, ja sitten väsyttää entistä enemmän. Nukun 12 tunnin unia :)
Viikonloppuja kaikille!
Toivottelee Susa-Juulia rv 7+5
Minulla oli koko ajan kovia, menkkamaisia kipuja raskausviikoilla 5-7. Sitten ne loppuivat, ja alkoivat taas viikon 9 lopulla. Lääkäri sanoi, että kohdun kasvu tekee toisille enemmän kipeää kuin toisille.
Todennäköisesti kaikki on siis ok. = )
Muutenkin oirehdin kovasti. Koko päivän särkee päätä ja etoo, väsyttää, nälättää ja janottaa ja tosiaan mahaan sattuu.
Oireet ovat alkuraskaudessa niin kovin yksilölliset.
Minulla nyt rv 10+5.
Valitettavan harvakseltaan pääsen täällä käymään, mutta pyrin kuitenkin pikaisesti...
Pikminin kanssa on samat fiilikset, eli laatta lentää koko ajan ja painoakin on tippunut jo 4kg! Mutta kaikki oon vaan sanonut, että se on ihan normaalia, joten ei se auta kun alistua, mutta kyllä se on mielialan vienyt aika matalalle, kun ei oo kuuteen viikkoon muuta tehnyt kuin viettänyt kuherruskuukautta pöntön kanssa...
Toivottavasti kaikki tästä vielä parempaan muuttuu!
Np ultra on 19.4 joten sitä odotellessa eteenpäin mennään...
-vaimonalku 11+4-
Soitin tänään NKL:lle, kun meidän ultra-aikaa ei ole postitse tullut. Neuvolan täti kun sanoi, että kun tieto menee neuvolassa klinikalle, kutsu tulee parissa päivässä! Olen jo puolitoista viikkoa odotellut...
Klinikalla sanoivat että se np-ultra on viikolla 13 tai 14 vasta! Huh huh.
Eivätkä suostuneet tarkistamaan mun tietojani sieltä koneiltaan -sanoivat vaan että " odota vaan rauhassa, kyllä se kutsu vielä tulee" .
Ikävää. Pitäisiköhän vielä hyökätä jonnekin yksityiselle ultraan, esim. viikolla 12...
Nyt siis rv 10+3.
Pahoinvointia edelleen aamusta iltaan, aina nälkä ja koko ajan jano. Mahaa nipistelee taas, nyt vihlookin lisäksi - lantiosta asti.