Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Oli vaan tapailukumppani, huomasin ajoissa luonnevian... nyt mies pommittaa viesteillä ja yrittää manipuloida. Vuorotellen rakkaudentunnustuksia ja huorittelua. Olen uhannut jo lähestymiskiellolla jos pommitus ei lopu. Pitääkö minun oikeasti mennä poliisille vai riittääkö jos en enää vastaa mitään mihinkään?

• ylös 33
  • alas 0

Sivut

Kommentit (45)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ilmoitat poliisille, blokkaat somessa ja puhelimessa. Kerrot myös avoimesti yhteisille tutuille ja miehen vanhemmille häirinnästä. Näillä keinoin saa hommaan yleensä loppumaan alkuunsa.

Tietysti, jos on ihan sekopää, mikään ei auta.

• ylös 42
  • alas 0
Vierailija

Poliisi ja lähestymiskielto. Numeron vaihtamista suosittelen myös. Eihän mies ole edes ex koska vaan tapailitte.

• ylös 24
  • alas 0
Vierailija

Älä vastaa. Laita esto. Eiköhän lopu kun ei tule vastakaikua ja siirtyy seuraavaan uhriin. *kokemuksella

• ylös 29
  • alas 0
Vierailija

Olin keväällä tuollaisen kanssa suhteessa. Oli vaikea päästä eroon. Lopulta ilmoitin poliisille.  

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

En tapaile, olen vastannut provosoitumatta, ja kertonut että ellei pommitus lopu, teen häirintäilmoituksen. Sen jälkeen olen ollut hiljaa. Ja hän oli hiljaa muutaman päivän kunnes taas tuli jotakin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tapaile, olen vastannut provosoitumatta, ja kertonut että ellei pommitus lopu, teen häirintäilmoituksen. Sen jälkeen olen ollut hiljaa. Ja hän oli hiljaa muutaman päivän kunnes taas tuli jotakin. 

Miksi vastaat? Jos sä vastaat, et voi syyttää häirinnästä.

• ylös 23
  • alas 1
Vierailija

Patologinen valehtelija, ja väkivaltainen. Miten poliisi suhtautuu asiaan? Haetaanko lähestymiskieltoa suoraan vai onko siinä ensin joku ns. lievempi toimenpide, kuten rikosilmoitus? 

Vierailija

Siis vastasin vaan sillä tavalla että jos häirintä ei lopu niin teen poliisille ilmoituksen. En muuta. 

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Patologinen valehtelija, ja väkivaltainen. Miten poliisi suhtautuu asiaan? Haetaanko lähestymiskieltoa suoraan vai onko siinä ensin joku ns. lievempi toimenpide, kuten rikosilmoitus? 

Valehteluun ei poliisi piutu, jollei kyseessä ole petos.
Onko sulla näyttöä väkivallasta, oletko tehnyt rikosilmoituksen?

Silti vastaat kun soittaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen se, joka ilmoitti poliisille.  Tein ensin netissä rikosilmoituksen ja poliisi soitti minulle. Kertoi miehen olevan aiemmista touhuistaan tuttu. Tämäkin valehteli kaikkea, oli henkisesti väkivaltainen  ja töni minua. Olisi varmasti kehittynyt ajastaan pahemmaksikin.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis vastasin vaan sillä tavalla että jos häirintä ei lopu niin teen poliisille ilmoituksen. En muuta. 

Ei mitään jossittelua, vaan toimintaa. Mies voi olla vaarallinen. Ellei sinulle, niin jollekin toiselle.

Vierailija

No parhaiten pääset eroon jos se tosissaan on psyko niin hankit uuden miehen jolla on mielellään musta vyö/aseenkantolupa/iso vihainen koira ja kova suojeluvietti :D

Eipä noista helpolla pääse ihan totta. Ne ei ota kuuleviin korviinsakaan sun "piipitystä" (tämän ei ole tarkoitus loukata, se vastapuoli vaan todennäköisesti ei oikeasti kuule mitään mitä yrität sille sanoa) ja poliisi on ihan voimaton ennen kuin jotain oikeasti tapahtuu eikä lähestymiskieltokaan hullua estä. Ja vaikka vähän jotain kävisikin niin ei sekään auta.. sori vaan, mutta ota ihmeessä yhteys poliisiin, niin näet että ei sieltä mitään apuja saa. Ellei se ukko säikähdä sitten sitä lähestymiskieltoa.

Vaihda numero salaiseksi tai prepaidiin, muuta (mielellään väh. eri kaupunginosaan tai parhaassa tapauksessa toiselle puolelle maata) ja tee Väestörekisterikeskukseen ilmoitus, että sun osoitetta ei saa luovuttaa kenellekään. Pysy vahvana, hanki keskusteluapua, jos ahdistaa. 

• ylös 10
  • alas 2
Vierailija

Älä vastaa enää koskaan. Älä paina punaista luuria, napauta vaan äänettömälle ja anna soida kunnes lopettaa.

Älä ole missään tekemisissä, älä reagoi, älä puhu hänelle tai hänestä. Kävele pois jos tulee vastaan. Dissaa totaalisesti.

Se on ainoa tapa. Jos lähettää viestejä, säästä ne ja näytä jollekin luotettavalle henkilölle. Kerro työpaikalla, ettet ole siellä jos kysyy. Kerro esimiehellesi, jotta osaa suojella tarvittaessa.

Jos uhkailee väkivallalla, näytä viestit poliisille.

• ylös 22
  • alas 0
Vierailija

Kuule mulla oli vastaava keissi nuorena ja häirintäsoitot loppui kun vaihdoin puhelinnumeron ja laitoin samalla salaiseksi.
Stalkkeri elää siitä että ottaa kontaktia. Mua yritettiin myös kiristää jatkamaan suhdetta parilla jutulla, kuten itsemurhalla uhkailulla, mutta annoin vain jäätävää hiljaisuutta. Muutin myös toiseen osoitteeseen.
Jos on pelko että ottaa kontaktia esim töihin mustamaalatakseen, puhu pomollesi että tämmöinen tilanne. Mä jouduin siihenkin. Pomo ymmärsi kyllä ja kertoi myöhemmin että oli sanonut että kiitos soitosta ja ei kiinnosta.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Ei lähestymiskieltoa tuollaisesta saa. Lopetat kaiken vastaamisen vaan. Ja jos häirintä jatkuu niin voit poliisilta kysyä täyttyykö vainoamisen kriteerit. Lähestymiskiellossa pitää olla aito uhka olemassa. Nimittely ei riitä vaan uhkaus.

Sivut